SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Moja dieta - proszę o opinie

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1346

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

25

Płeć

kobieta

Waga

60

Wzrost

160

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

praca siedząca od 8.30-17.20

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

3-4 razy w tyg. w klubie fitness (ok. 1h aeroby, później trening siłowy)

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

w poscie

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

niedoczynność tarczycy

Stosowana lub planowana suplementacja

brak
napisał(a)
Temat przeniesiony przez Koniu151 z działu Odchudzanie. Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Wiek 30 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 27
Witam,

Właśnie po raz pierwszy zarejestrowałam się na sfd.pl. Od trzech miesięcy zaczęłam trzymać się diety i zaczęłam ćwiczyć na siłowni. Mam 25lat, 160cm wzrostu i ważę 60kg (ważyłam już prawie 70kg i przez ten czas udało mi się już trochę schudnąć). Poniżej przedstawiam moją tygodniową dietę i bardzo proszę o opinie na jej temat (co dodać, co odjąć, co źle robię?).
Dodam, że bardzo zależy mi na wyrzeźbieniu mojej sylwetki, ostatecznym celem jest zarys kaloryferka na brzuszku :)

DIETA:
I DZIEŃ
Śniadanie 1
Chleb żytni razowy 50g
Margaryna miękka 5g
Schab pieczony 25g
Pomidor 100g
Sałata zielona 10g
Herbata gorzka 250ml

Śniadanie 2
Pieczywo chrupkie żytnie 7g
Sałata zielona 20g
Ser żółty gouda 20g
Sok pomarańczowy 125g

Obiad
Barszcz jabłkowo-buraczany Hortex 150g
Bitki wołowe z jarzynami 100g
Ziemniaki 100g
Kalafior z wody 100g
Surówka:
Marchewka 100g
Jabłko 150g
Jogurt naturalny 2% 15g
Woda mineralna 250ml

Podwieczorek
Banan 140g
Kawa naturalna gorzka 150g

Kolacja
Bułka grahamka 25g
Margaryna miękka 2,5g
Ser twarogowy chudy ze szczypiorkiem 50g
Kefir 2% 150g
Herbata gorzka 250ml

II DZIEŃ
Śniadanie 1
Płatki kukurydziane 25g
Mleko 0,5% tł. 125g
Banan 70g
Herbata gorzka 250ml

Śniadanie 2
Pieczywo chrupkie żytnie 7g
Sałata zielona 20g
Polędwica sopocka 20g
Jogurt naturalny 2% 150g

Obiad
Klops cielęcy pieczony 100g
Ryż na sypko 40g
Surówka:
Biała kapusta 100g
Oliwa 5g
Brokuły blanszowane 100g
Woda mineralna 250ml

Podwieczorek
Kiwi 180g
Kawa naturalna gorzka 150g

Kolacja
Serek twarogowy ziarnisty 75g
Bułka grahamka 50g
Papryka czerwona 100g
Herbata gorzka 250ml

DZIEŃ III
Śniadanie 1
Bułka grahamka 25g
Margaryna miękka 1,5g
Ser twarogowy ziarnisty 75g
Pomidor 100g
Kawa z mlekiem 0,5% tł. 250ml

Śniadanie 2
Jabłko 150g
Jogurt naturalny 0% 150g

Obiad
Zupa kalafiorowa 200g
Pierś z kurczaka gotowana 100g
Ziemniaki 100g
Surówka:
Kapusta biała 100g
Pomidor 50g
Papryka 50g
Cebula 20g
Cytryna 5g
Olej słonecznikowy 7,5g
Woda mineralna 250ml

Podwieczorek
Winogrona 100g
Kawa naturalna gorzka 150g

Kolacja
Filety z dorsza po grecku 100g
Chleb baltonowski 30g
Sałata zielona 20g
Herbata gorzka 250ml

DZIEN IV
Śniadanie 1
Płatki kukurydziane 25g
Mleko 0,5% tł. 125g
Gruszka 150g
Herbata gorzka 250ml

Śniadanie 2
Pieczywo chrupkie żytnie 7g
Sałata zielona 20g
Szynka wieprzowa gotowana 20g
Kiwi 88g

Obiad
Pieczeń wołowa 100g
Surówka:
Kapusta włoska 100g
Papryka 100g
Cebula 60g
Olej 5g
Sałatka gotowana ok. 100g
Groszek z marchewką
Woda mineralna 250ml

Podwieczorek
Banan 180g
Woda mineralna 250ml

Kolacja
Bułka grahamka 25g
Sałatka jarzynowa 100g
Herbata gorzka 250ml

DZIEN V
Śniadanie 1
Chleb żytni razowy 50g
Margaryna miękka 2,5g
Jajko na miękko 50g
Pomidor 100g
Herbata gorzka 250ml

Śniadanie 2
Pieczywo chrupkie żytnie 14g
Jogurt naturalny 2% 150g

Obiad
Filet z dorsza pieczony 150g
Olej z oliwek 2,5g
Ziemniaki puree 100g
Sałatka gotowana:
Fasola szparagowa z wody 100g
Surówka ok. 15g
Kapusta kiszona 50g
Marchewka 25g
Jabłko 50g
Cebula 20g
Oliwa 2,5g
Woda mineralna 250ml

Podwieczorek
Biszkopty 16g
Kiwi 88g
Kawa naturalna gorzka 150g

Kolacja
Bułka grahamka 25g
Margaryna miękka 2,5g
Ser camembert 20g
Papryka 100g
Grejpfrut 150g
Herbata gorzka 250ml

DZIEŃ VI
Śniadanie 1
Chleb żytni razowy 50g
Margaryna miękka 2,5g
Polędwica sopocka 20g
Sałata zielona 20g
Surówka:
Marchewka 100g
Jabłko 75g
Herbata gorzka 250ml

Śniadanie 2
Pieczywo chrupkie żytnie 7g
Ser twarogowy chudy 30g
Dżem śliwkowy niskosłodzony 15g
Kawa z mlekiem 0,5% tł. 250ml

Obiad
Zupa pomidorowa z makaronem 200g
Kurczak pieczony bez skóry 100g
Ryż na sypko 40g
Surówka:
Kapusta czerwona 100g
Woda mineralna 250ml

Podwieczorek
Koktajl mleczny:
Kefir 2% 150g
Truskawki świeże lub mrożone 100g

Kolacja
Karp w galarecie 100g
Chleb baltonowski 30g
Herbata gorzka 250ml

DZIEŃ VII
Śniadanie 1
Chleb mieszany ze słonecznikiem 50g
Kiełbasa szynkowa z indyka 50g
Pomidor 50g
Kawa z mlekiem 0,5% tł. 250ml

Śniadanie 2
Sucharek bezcukrowy 10g
Mandarynka 50g
Sok owocowy 125g

Obiad
Zupa jarzynowa 200g
Schab pieczony 50g
Ziemniaki 100g
Surówka:
Ogórek świeży 100g
Sałata zielona 100g
Kefir 2% 100g
Ćwikła z chrzanem 50g
Woda mineralna 250ml

Podwieczorek
Banan 180g
Woda mineralna 250ml

Kolacja
Naleśnik z serem 80g
Jogurt naturalny 15g
Herbata gorzka 250ml
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 211 Napisanych postów 59591 Wiek 13 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 228104
Dietusia o kant d.py rozbić O rzeźbie przy takim czymś to zapomnij. Co najwyżej doprowadzisz się do pięknego jojo.

Odsyłam do regulaminu. tam masz wytyczne, co zrobic, żeby uzyskac indywidualną pomoc w dziale Ladies SFD.

Zmieniony przez - Martucca w dniu 2012-01-09 11:25:55

Matka Chrzestna

NIEDOCZAS mam

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Wiek 30 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 27
Ale co z nią nie tak? Bo przyznam, że dietę tą dostałam jakiś rok - półtorej temu u lekarza. Nie dawno zaczęłam ją dopiero stosować. Dieta dostarcza dziennie ok. 1200kcal. Kiedyś sprawdzałam jakie są proporcje białek, węglowodanów oraz tłuszczów w tej diecie i było to zgodne z dziennym zapotrzebowaniem osoby w moim wieku. Dodam, że mam niedoczynność tarczycy i przez to spowolniony metabolizm. Co powinnam zmienić w tej diecie? Bo odp. "o kant dupy trzasnąć" dużo mi nie mówi :(
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1205 Wiek 6 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 12066
zgodne z zapotrzebowaniem? a Ty jesteś dzieckiem 8 letnim? czy 25 letnia kobietą?
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 211 Napisanych postów 59591 Wiek 13 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 228104
ailish
Dieta dostarcza dziennie ok. 1200kcal. Kiedyś sprawdzałam jakie są proporcje białek, węglowodanów oraz tłuszczów w tej diecie i było to zgodne z dziennym zapotrzebowaniem osoby w moim wieku.


Kaloryczność rzędu 1200kcal to zapotrzebowanie dziewczynki w wieku ok. 6-7 lat. Poza tym tam jest mniej niż 1200kcal, choćby ze względu takiego, że surowych warzyw nie wlicza się do bilansu.

W "diecie" masz karygodne niedobory tłuszczu. Powinnaś spożywać ich minimum 60g dziennie. Margaryna, płatki kukurydziane, grahamki, "polędwica", "kiełbasa", sucharek że niby co to ma być? Bo na pewno nie zdrowe i pełnowartościowe jedzenie. Dżem zupełnie mnie rozbroił
Węglowodanów kiepskiej jakości masz od groma, białka tyle, co kot napłakał.

Poczytaj sobie, jak powinna jeść zdrowa kobieta:
http://www.sfd.pl/[art]_Co_jedzą_Ladies_SFD_-t752315.html

A tutaj masz podsumowanie redukcji Gruszki:
http://www.sfd.pl/TREC_sponsoruje:_gruszka85._Podsumowanie_str._32-t804359-s32.html

Ona ma niedoczynność tarczycy, a zaczynała się odchudzać na kaloryczności rzędu 2000kcal.

Matka Chrzestna

NIEDOCZAS mam

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Wiek 30 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 27
Więc tak :)
Na początku.. po pierwszym poście byłam nieco zdziwiona. Dietę którą przedstawiłam w poście dostałam jakiś czas temu od lekarza. Komu wierzyć jak nie lekarzowi do którego się zwracamy ze swoimi problemami ze zdrowiem? Nie jest więc pewnie zaskakujące, że odpowiedzi jakie uzyskałam trochę mnie zszokowały. W każdym razie przeczytałam to co zamieszczono w linkach oraz kilka innych wątków. Postanowiłam, że od jutra zacznę stosować się do zasad żywienia, które są na forum opisane. Nie będę prowadzić dziennika (chociaż jest to genialne narzędzie) bo po prostu nie mam na to czasu. Na pewno będę się jednak dzielić swoimi postępami, relacją z ubiegłego tygodnia i zapewne nieraz będę potrzebować Waszej pomocy ;) Twojej z pewnością Martucca :) Tak jak wspominałam mam niedoczynność tarczycy wywołaną chorobą Hashimoto. Dodatkowo moja endokrynolog zleciła mi badanie cholesterolu i cukru we krwi. Badania kazała mi zrobić bo zastanowiło ją to, że 8h czy 9h snu mi nie wystarcza - nie potrafię się obudzić, ciężko mi się wstaje, po prostu jestem niewyspana. W weekendy śpię po 12h-13h i dopiero wtedy czuję się dobrze. Badania mam zrobić pod koniec lutego i wtedy też iść na wizytę kontrolną. Na pewno dam znać jak wyszły wyniki. Czy macie jeszcze jakieś sugestie jakie badania warto zrobić? Mam prywatną opiekę medyczną z pracy więc za badania nie płacę. Warto więc zrobić te które są ważne i zobaczyć co się dzieje... Jutro zamieszczę swoje wymiary i dokładną wagę. I... zaczynam :)
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 649 Wiek 36 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 12356
Nie będę prowadzić dziennika (chociaż jest to genialne narzędzie) bo po prostu nie mam na to czasu. Na pewno będę się jednak dzielić swoimi postępami, relacją z ubiegłego tygodnia i zapewne nieraz będę potrzebować Waszej pomocy ;) Twojej z pewnością Martucca :)

Witaj,

Mimo wszystko polecam Ci regularne prowadzenie dziennika, zwłaszcza jeśli chcesz pomocy od moderatorek i na poważnie chcesz coś zmienic.

Takie wypiski raz na tydzień mogą się nie sprawdzić.
Też mam mało czasu i rozumiem czego się obawiasz, ale jednak wypiska z jedzenia i treningu nie zajmieje tak dużo czasu a po kilku tygodniach to w ogóle zajmuje chwilę. Nie beziesz w stanie zrobić sensownej relacji z całego tygodnia, napisać jak ćwiczyłaś dokładnie, ile czego zjadłaś, co piłaś, jakie warzywa, suplementy, etc.

Powodzenia! Danonek

PS Wklej ankietę i zobacz jak działa potreningu.pl

Zmieniony przez - Danones w dniu 2012-01-15 18:39:02
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 211 Napisanych postów 59591 Wiek 13 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 228104
Właśnie, daj ankietę, to ustalimy jaki rozkład BWT i kaloryczność powinnaś przyjąć na starcie

Matka Chrzestna

NIEDOCZAS mam

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Pytanie do Ladies

Następny temat

Lilka - dziennik treningowy - Czekając na... (foto2 str.10; foto3 str. 20)

Energetyczne crumble Energetyczne crumble Vinny Gough - irlandzki model fitness Vinny Gough - irlandzki model fitness Główne czynniki wyzwalające syntezę białek mięśniowych Główne czynniki wyzwalające syntezę białek mięśniowych Maszyna do podciągania, jako element funkcjonalny treningu Maszyna do podciągania, jako element funkcjonalny treningu Proteinowe pierogi z mięsem Proteinowe pierogi z mięsem 5 najgorszych ćwiczeń wszechczasów 5 najgorszych ćwiczeń wszechczasów Tamara Addis - dyrektorka szkoły, która zaraża pasją swoich uczniów Tamara Addis - dyrektorka szkoły, która zaraża pasją swoich uczniów Czy potrzebujesz białka przed snem do optymalnego rozwoju mięśni? Czy potrzebujesz białka przed snem do optymalnego rozwoju mięśni?