Zadaj anonimowe pytanie i otrzymaj błyskawiczną odpowiedź
Temat został odczytany 12850 razy
  • Autor

    Mięśnie w odcinku lędźwiowym

  • Herdziu
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 196
    • Na forum: 7 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 940

    Wysłano 19 marca 2008 21:00

    zgłoś naruszenie

    Witam

    Od pewnego czasu odczuwam ból na dole pleców i już wiem, że to mięśnie lędźwiowe. Od przyszłego tygodnia wybieram się na fizjoterapie, ale czy polecilibyście mi jakieś ćwiczenia na tę partię? Z góry dzięki za odp. :)
  • Wysłano 19 marca 2008 21:26

    zgłoś naruszenie
    Polecamy zaufać naszym specjalistom, dobierając plan treningowy, plan odżywiania czy suplementację, potrzebujesz indywidualnego podejścia. Poproś o przygotowanie planu dla Ciebie http://potreningu.pl/plany. Profesjonalny, kompletny plan: diety + treningi + suplementacja, już od 149 69
  •  
    SFD

      Wysłano 19 marca 2008 21:26

      zgłoś naruszenie
      Jest to odcinek kręgosłupa lędźwiowy.
      Unikaj ćwiczeń obciążających go, bądź zmniejsz ciężar i skup się na technice.
      Najbardziej to wyciskanie na barki, mc, przysiady.
      Możesz spróbować ćwiczeń rozwijających mięśnie głębokie kręgosłupa.
      W marcowym Fitness Authority jest trening siłowy i dynamiczny wzmacniający mięśnie korowe.
      Polecam zakupić, przeczytać, spróbować.
      Odpuściłbym sobie na Twoim miejscu ćwiczenie prostowników pleców. Często je pieścimy za mocno, co powoduje zanik mięśni głębokich, a w następstwie bóle kręgosłupa. Następnie zwracając się po pomoc, słyszymy teksty "trenuj prostowniki" jeszcze bardziej przyczyniając się do zaniku. FA pisał też kiedyś o mięśniach głębokich kręgosłupa i ćwiczeniach na piłce treningowej, rozwijających je. Musisz poszukać w necie.
    • Herdziu
      • Pochwały:0
      • Nagany:0
      • Postów: 196
      • Na forum: 7 lat
      • Płeć: Mężczyzna
      • LPA: 940

      Wysłano 19 marca 2008 21:45

      zgłoś naruszenie
      czyli muszę zająć się głębokimi kręgosłupa? a czy unoszenie nóg w leżeniu przodem było by ok?
    • SFD

        Wysłano 19 marca 2008 22:20

        zgłoś naruszenie
        Przy treningu nóg prostowniki pracują również.
        Podobnie jak przy klacie tricepsy.
        Możesz robić przysiady na piłce bosu. Najlepiej pierw bez sprzętu. Wyrób sobie technikę. Nie nasilaj zbyt lordozy lędźwiowej.
      • rudziuchna
        • Pochwały:0
        • Nagany:0
        • Postów: 75
        • Na forum: 6 lat
        • Płeć: Kobieta
        • LPA: 396

        Wysłano 19 marca 2008 22:21

        zgłoś naruszenie
        proponuje cwiczenia miesni dna miednicy one odpowiadaja za stabilizacje kregoslupa podaj e-mail a wysle Ci przykladowe.
      • rudziuchna
        • Pochwały:0
        • Nagany:0
        • Postów: 75
        • Na forum: 6 lat
        • Płeć: Kobieta
        • LPA: 396

        Wysłano 19 marca 2008 22:22

        zgłoś naruszenie
        aha i unoszenie nog w lezeniu to najgorsza rzecz jaka mozesz robic swojemu kregoslupowi
      • rion10
        • Pochwały:0
        • Nagany:brak
        • Postów: 25002
        • Na forum: 10 lat
        • Płeć: Mężczyzna
        • LPA: 122863
        • Status:Ekspert

        Wysłano 20 marca 2008 10:41

        zgłoś naruszenie
        Z kręgosłupem jest sparaw dość skąplikowana co do mięśni głębokich to racja ,a trening na piłce daje rewelacyjne rezultaty.

        Trening prostowników jest bardzo ważny bo to mięsnie mające podstawowe zadanie stabilizacji kręgosłupa ale często zapominamy o brzuchu ( w sensie siłwoym) jeśli choć troszkę odstają od prostowników następuję zachwiane równowagi mięśniowej ( w uproszczeniu) a prostowniki mają przykurcze i stabilizacja kręgosłupa nie funkcjonuje tak jak powinna. Wiem na swoim przykładzie jak poszedłem na masaż do mojego fizjoterapety po raz pierwszych z bolami kręgosłupa powiedział że nie widział żeby ktoś miał tak ściśniete i twarde prostowniki grzbietu.Masaż rozciąganie i odpowiedni trening przynisoły ulgę.

        Błędem jest brak rozciągania pleców zwłaszcza w odcinku lędźwiowym , ćwiczone prostowniki stają się coraz bardziej skurczone często wywołując dolegliwości.
        Prostowniki , dwugłowe uda, pośladkowe powinny byc często rozciągane.

        Oczywiście to tylko jeden z wielu czynników potegujących dolegliwości inne to m.in. stres, zła postwa podczas siedzenie i spania.

        Polecam książki Browsteina i "kręgosłup w stresie" bardzo dobre pozycje

        pozdro

        Zmieniony przez - rion10 w dniu 2008-03-20 10:47:24
        Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
        Nie zaglądam do tematów bez ankiety!
      • Herdziu
        • Pochwały:0
        • Nagany:0
        • Postów: 196
        • Na forum: 7 lat
        • Płeć: Mężczyzna
        • LPA: 940

        Wysłano 20 marca 2008 11:12

        zgłoś naruszenie
        fillips@o2.pl
      • OS Kogut
        • Pochwały:0
        • Nagany:brak
        • Postów: 8364
        • Wiek: 28 lat
        • Na forum: 8 lat
        • Trenuje: 4 lata z dużymi przerwami %-)
        • Płeć: Mężczyzna
        • LPA: 19893

        Wysłano 20 marca 2008 11:39

        zgłoś naruszenie
        sklep[malpa]sfd.pl ja tez bym prosił
      • rudziuchna
        • Pochwały:0
        • Nagany:0
        • Postów: 75
        • Na forum: 6 lat
        • Płeć: Kobieta
        • LPA: 396

        Wysłano 20 marca 2008 12:15

        zgłoś naruszenie
        wyslane
      • rion10
        • Pochwały:0
        • Nagany:brak
        • Postów: 25002
        • Na forum: 10 lat
        • Płeć: Mężczyzna
        • LPA: 122863
        • Status:Ekspert

        Wysłano 20 marca 2008 12:36

        zgłoś naruszenie
        rudziuchna

        wysłałem na priv sprawdź maila

        pozdro
        Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
        Nie zaglądam do tematów bez ankiety!
        OSF - targi