logo
zamknij zamknij

Mięśnie w odcinku lędźwiowym

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 17176

0 5 0
napisał(a)
Herdziu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 196 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 940
Witam

Od pewnego czasu odczuwam ból na dole pleców i już wiem, że to mięśnie lędźwiowe. Od przyszłego tygodnia wybieram się na fizjoterapie, ale czy polecilibyście mi jakieś ćwiczenia na tę partię? Z góry dzięki za odp. :)
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10599 Napisanych postów 42466 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Jest to odcinek kręgosłupa lędźwiowy.
Unikaj ćwiczeń obciążających go, bądź zmniejsz ciężar i skup się na technice.
Najbardziej to wyciskanie na barki, mc, przysiady.
Możesz spróbować ćwiczeń rozwijających mięśnie głębokie kręgosłupa.
W marcowym Fitness Authority jest trening siłowy i dynamiczny wzmacniający mięśnie korowe.
Polecam zakupić, przeczytać, spróbować.
Odpuściłbym sobie na Twoim miejscu ćwiczenie prostowników pleców. Często je pieścimy za mocno, co powoduje zanik mięśni głębokich, a w następstwie bóle kręgosłupa. Następnie zwracając się po pomoc, słyszymy teksty "trenuj prostowniki" jeszcze bardziej przyczyniając się do zaniku. FA pisał też kiedyś o mięśniach głębokich kręgosłupa i ćwiczeniach na piłce treningowej, rozwijających je. Musisz poszukać w necie.
napisał(a)
Herdziu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 196 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 940
czyli muszę zająć się głębokimi kręgosłupa? a czy unoszenie nóg w leżeniu przodem było by ok?
napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10599 Napisanych postów 42466 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Przy treningu nóg prostowniki pracują również.
Podobnie jak przy klacie tricepsy.
Możesz robić przysiady na piłce bosu. Najlepiej pierw bez sprzętu. Wyrób sobie technikę. Nie nasilaj zbyt lordozy lędźwiowej.
napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10599 Napisanych postów 42466 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
proponuje cwiczenia miesni dna miednicy one odpowiadaja za stabilizacje kregoslupa podaj e-mail a wysle Ci przykladowe.
napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10599 Napisanych postów 42466 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
aha i unoszenie nog w lezeniu to najgorsza rzecz jaka mozesz robic swojemu kregoslupowi
napisał(a)
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 1552 Napisanych postów 41270 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 289964
Z kręgosłupem jest sparaw dość skąplikowana co do mięśni głębokich to racja ,a trening na piłce daje rewelacyjne rezultaty.

Trening prostowników jest bardzo ważny bo to mięsnie mające podstawowe zadanie stabilizacji kręgosłupa ale często zapominamy o brzuchu ( w sensie siłwoym) jeśli choć troszkę odstają od prostowników następuję zachwiane równowagi mięśniowej ( w uproszczeniu) a prostowniki mają przykurcze i stabilizacja kręgosłupa nie funkcjonuje tak jak powinna. Wiem na swoim przykładzie jak poszedłem na masaż do mojego fizjoterapety po raz pierwszych z bolami kręgosłupa powiedział że nie widział żeby ktoś miał tak ściśniete i twarde prostowniki grzbietu.Masaż rozciąganie i odpowiedni trening przynisoły ulgę.

Błędem jest brak rozciągania pleców zwłaszcza w odcinku lędźwiowym , ćwiczone prostowniki stają się coraz bardziej skurczone często wywołując dolegliwości.
Prostowniki , dwugłowe uda, pośladkowe powinny byc często rozciągane.

Oczywiście to tylko jeden z wielu czynników potegujących dolegliwości inne to m.in. stres, zła postwa podczas siedzenie i spania.

Polecam książki Browsteina i "kręgosłup w stresie" bardzo dobre pozycje

pozdro

Zmieniony przez - rion10 w dniu 2008-03-20 10:47:24

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

napisał(a)
Herdziu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 196 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 940
fillips@o2.pl
napisał(a)
OS Kogut Moderator
Znawca
Szacuny 27 Napisanych postów 8365 Wiek 32 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 19938
sklep[malpa]sfd.pl ja tez bym prosił
napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10599 Napisanych postów 42466 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
wyslane
napisał(a)
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 1552 Napisanych postów 41270 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 289964
rudziuchna

wysłałem na priv sprawdź maila

pozdro

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

trening na rzeźbę - pomóżcie :)

Następny temat

MASS -jezol88

Salted caramel brownie bez pieczenia

Siedem symptomów przetrenowania

Kabanosy - porównanie okiem dietetyka

Fakty i mity dotyczące zdrowej diety

Dieta na masę a brak apetytu - jak sobie z tym radzić?

Zdrowe odżywianie - jak zacząć? Podstawy żywienia dla początkujących

3 najczęstsze błędy popełniane przy planowaniu cyklu „masowego” na farmakologii

Dlaczego warto jadać kiełki?