SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Masa,redukcja czy rekompozycja?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 507

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 158 dni Na forum 157 dni Przeczytanych tematów 160
Witam,sprawa wyglada nastepujaco.
od zawsze bylem chudym niskim chlopakiem. rok temu zaczalem cos z tym robic i ruszylem na silownie. jako swiezak myslalem,ze jedzac wszystko co popadnie i te zdrowe i te niezdrowe rzeczy nabiore masy miesniowej i bede duzy. nie liczylem kalorii bo myslalem,ze bedac na masie jak zjem wiecej to nic mi sie nie stanie, a przeciez "mam szybki metabolizm to zaraz to spale". to prawda, przytylem ok 10 kg, moja sylwetka wygladala lepiej,bylem wiekszy i nawet inni w okolo zauwazli ,ze cwicze. z biegiem czasu uswiadomilem sobie jakie bledy popelnilem i ze nieliczenie kalorii bylem bledem,bo najzwyczajniej w swiecie sie troche zalalem. nie mialem duzego brzucha i nie mam do dzis,ale jak np siedze to odstaje ten brzuch co mnie irytowalo. postanowilem wiec zaczac redukcje. najpierw myslalem,ze nieliczac kalorii tylko po prostu jesc mniej i duzo sie ruszac tez mi pomoze,ale w koncu zaczalem jako tako liczyc i od 3 miesiecy do dzis mozna powiedziec,ze redukuje. udalo sie zbic 7kg, poszlo troche tluszczu,ale tez masy. kolejnym bledem bylo zejscie od razu na niska kaloryke rzedy 2000kcal,zamiast stopniowo schodzic by mozna bylo dalej ucinac. no nic,czlowiek uczy sie na bledach :)
i teraz moje pytanie.. nadal zostalo mi troche tluszczu szczegolnie na dolnej czesci brzucha i boczkach. na rekach i klatce mam go o wiele mniej bo mozna dotrzec zyly wiec nie jest tak mocno zalane. nogi takze wg mnie nie sa jakos specjalnie ulane,najgorzej jest na brzuchu. moim glownym celem jest dlugoterminowa masa miesniowa no i estetyczna sylwetka. czy w takim wypadku mam nadal ciagnac redukcje choc mi to sie nie usmiecha,bo strace tluszcz,ale tez mase miesniowa i bede jeszcze chudszy. czy robic powolna mase miesniowa na lekkiej nadwzyce np 100/200kcal i tak ok rok , a na wiosne przejsc na redukcje pod okiem fachowca? czy moze rekompozycja,o ktorej troche czytalem,ale nie wiem czy to przyniesie jakis skutek
pomiary
lat 22
wzrost 174
waga 69.7
ramie 37
obwod pasa na pepku 86








Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 63 Napisanych postów 527 Wiek 27 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 36269
Obwód pasa jak na ten wzrost dość wysoki, skłaniałbym się nad delikatną redukcją.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 158 dni Na forum 157 dni Przeczytanych tematów 160
Bartosz1991
Obwód pasa jak na ten wzrost dość wysoki, skłaniałbym się nad delikatną redukcją.

o to chodzi,ze jestem ciagle na redukcji,ale juz na niskim progu bo 2000kcal i juz wg mnie slabo idzie i mnie meczy
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4093 Napisanych postów 68531 Wiek 42 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 561905
No to wskakuj teraz na zero i odpocznij od ciągłej redukcji
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 158 dni Na forum 157 dni Przeczytanych tematów 160
Moje zero kaloryczne kalkulator pokazuje 2937 wiec będe oscylowal w granicach 2900. Mam rację? A co myślicie o rekompozycji?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 803 Napisanych postów 3230 Wiek 29 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 73455
masz racje
1

when im going to do some mountaineering actually im going back home

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 395 Napisanych postów 842 Wiek 21 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 107948
Stosunkowo dużo w pasie względem wzrostu, możesz spróbować rekompozycji, uderzyć w zero kaloryczne i starać się dokładać ciężaru ciągle, tak aby był stały progres + dodać jakieś tlenowe wysiłki w wolne dni.
Możesz też wejść na ujemny w dni nietreningowe i na lekko dodatni w dni treningowe.
Aczkolwiek ja osobiście bym się skłonił na szybką i krótką redukcję ze względu na ten pas, niekoniecznie redukcję do kości, ale tak żeby zredukować parę centymetrów w pasie,a potem zrobić normalną masę. Musisz pamiętać, że taka rekompozycja to dużo wolniejszy proces od redukcji czy też masy, szczególnie naturalnie, więc pytanie jest czy warto tracić czas.

A co do tego, że jesteś zmęczony ciągłą redukcją to po prostu tak jak radzili wyżej, wskocz na zero kaloryczne na +/- 2 tygodnie i wróć na deficyt, z tym, że może na większy skoro waga stoi na 2000 kcal, lub dodaj jakiś dodatkowy wysiłek.




Zmieniony przez - Hidan20 w dniu 2018-05-15 15:03:38
2

If you really want it bad enough - you will find a way.
If not - you will find an excuse.

Masz pytania? Pisz priv

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

weglowodany