SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

MMA + Trening na masę. Kilka pytań.

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 10424

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 449 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 3701
Witam ,jestem nowy na forum i mam wątpliwości co do rozkładu treningów, dlatego zakładam nowy temat.

Na starcie chce zaznaczyć,że tak - używałem wyszukiwarki, od kilku dni czytam forum i zakładam temat ponieważ nie do końca znalazłem odpowiedzi na moje pytania ;).

Kilka miesięcy temu wróciłem do treningów MMA, od tamtej pory w krótkim okresie czasu zrzuciłem około 6 + kg (intensywność treningów).
Jednocześnie układałem dietę i treningi na masę (tak - chciałbym ważyć conajmniej kilka kilogramów więcej) które planowałem wdrożyć niebawem w życie.

Tu pojawiają się moje pytania :

- Czy przy tak intensywnym treningu MMA (4-5 razy w tygodniu) jest sens wprowadzania treningów na mase ? (Czy energia gromadzona z diety nie zostanie "spalona" podczas treningów MMA ?)

- Czy standardowo wyliczona dieta na masę (zakładając ,że jest prawidłowa) ma sens przy częstych treningach MMA ? Może wystarczy wprowadzić jakieś "modyfikacje" ?

- Jako, że jestem początkujący jeśli chodzi o treningi na siłowni, planowałem ćwiczyć do 2-3 razy w tygodniu z odpowiednimi odstępami, z czasem na regeneracje mięśni (o ile trening MMA można nazwać regeneracją).
Ogólnikowy zestaw treningów miałby wyglądać tak :

PON - Trening na siłowni
WTO - MMA
ŚRO - MMA
CZW - Trening na siłowni
PIĄ - MMA
SOB - TnS lub MMA.
NIE - Odpoczynek

Będe wdzięczny za korektę / opinię na temat tego rozkładu.

- Ostatnie pytanie. Czy ma jakikolwiek sens prowadzenie dwóch rożnych treningów (MMA i Treningu na masę) tego samego dnia ? Gdybym po treningu chciał zajrzeć na siłownie, czy będzie to miało jakikolwiek sens , czy raczej sam sobie zaszkodze ?


Na koniec kilka informacji :

Mam 20 lat / 173 cm / Po wznowieniu tren. MMA waga spadła z 71 na 65 kg (po około 3 miesiącach).

Jestem początkujący, wyżej opisanym rozkładem nie zacząłem jeszcze ćwiczyć, chciałem najpierw zasięgnąć porady bardziej obeznanych ;).

Diete układałem według wzoru :

65(waga) x 24 x 1.4(BMR) + 500 kcal.
( http://www.sfd.pl/temat173140/ )

O ile ktoś będzie pytał o szczegóły diety / treningu , chętnie udostepnię.
Z góry wielkie dzięki za rzeczowe odpowiedzi i poświęcony czas = ]
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 92 Napisanych postów 8680 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 31712
No cóż, będzie ciężko. Moim zdaniem siłownia i trening jednego dnia to trochę przegięcie. Ew możesz spróbować siłownię rano, trening wieczorem.
- Czy przy tak intensywnym treningu MMA (4-5 razy w tygodniu) jest sens wprowadzania treningów na mase ? (Czy energia gromadzona z diety nie zostanie "spalona" podczas treningów MMA ?) - obliczając zapotrzebowanie na kalorie bierzesz pod uwagę współczynnik aktywności, zatem pytanie w nawiasie jest źle postawione. Faktycznym problemem jest to, że intensywny trening aerobowy (mordercze rozgrzewki) może źle wpływać na procesy anaboliczne
- Czy standardowo wyliczona dieta na masę (zakładając ,że jest prawidłowa) ma sens przy częstych treningach MMA ? Może wystarczy wprowadzić jakieś "modyfikacje" ? - ?? Nie bardzo rozumiem pytanie. Sprecyzuj

- Jako, że jestem początkujący jeśli chodzi o treningi na siłowni, planowałem ćwiczyć do 2-3 razy w tygodniu z odpowiednimi odstępami, z czasem na regeneracje mięśni (o ile trening MMA można nazwać regeneracją). - niestety nie można tego nazwać regeneracją.

"Energia przepływa, nie powinna stać.
A stoi gdy wątpisz w tę energię.
Musisz więc za energią nadążyć, nadążyć za siłą.
Wówczas jesteś z siłą w harmonii."

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 355 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 27669
Zapomnij o przyrostach masy przy tak intensywnym (częstym) terningu MMA. Skoncentruj się lepiej na treningu rozwijającym wytrzymałość siłową.
Tu masz szereg istotnych wiadomości w tej materi:
http://sus.univ.szczecin.pl/~maciejs/trening_silowy.html 

Bas Rutten: ...Możesz sobie kupić mięśnie (sterydy), ale nie możesz kupić COJONES...

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 449 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 3701
kopt - dzięki za odpowiedzi.
Co do pytania którego nie zrozumiałeś - chodziło o to czy dieta obliczona z danym czynnikiem aktywności (w moim przypadku 1.4) jest odpowiednia (teoretycznie przeznaczona jest dla osób ćwiczących wyłącznie na siłowni.)
Jako ,że ćwicze również MMA, nie byłem pewien ,że taka dieta zagwarantuje mi przysrost masy.

Innymi słowy : Nie miałem pewnosci czy dieta przeznaczona dla ludzi robiących mase zadziała w przypadku kogoś kto ćwiczy też inne rzeczy (MMA).

Odpowidziałeś mi na to przy pytaniu 1 : Licząc potrzebne kalorie, wlicza się też czynnik aktywności :D

kurak666 - Jesteś zupełnie pewien ,że jedno wyklucza drugie ? Bardzo zależy mi na tych kilku kilogramach.

BTW : Dzięki za artykuł , czytałem go już wcześniej , teraz przejrzałem ponownie, mimo to przed treningiem siły /wytrzymałośći siłowej zależy mi na zrobieniu kilku kilogramów.


Dzięki za rady : )
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 92 Napisanych postów 8680 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 31712
Damas, nie mogłem Ci odpowiedzieć inaczej bo sam chcę zrobić trochę masy, więc karmię się nadzieją Zerknij do mojego podpisu. Jast tam gdzieś wzór na trochę dokładniejsze obliczanie współczynnika aktywności. Powiem Ci co ja zamierzam:
mam teraz 71 kg, 10,5 % bf (w moim przypadku to ciągle za dużo). Chciałem się jeszcze pociąć, ale już nie idzie bo malutki się zrobiłem Od poniedziałku zaczynam robić masę: jechać równo na zapotrzebowaniu (bez dodatku kalorii, żeby uniknąć obtłuszczenia), do tego CP, trochę mono vitalmaxa, HMB i białko i tak gdzieś przez miesiąc. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak gówno to Ci powiem

"Energia przepływa, nie powinna stać.
A stoi gdy wątpisz w tę energię.
Musisz więc za energią nadążyć, nadążyć za siłą.
Wówczas jesteś z siłą w harmonii."

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 449 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 3701
Będe wdzięczny ; )

Ktoś może coś jeszcze polecić ?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

trening miesni piszczelowych

Następny temat

Jakie ćwiczenia na jędrny tyłeczek? ;)

Ronnie Coleman podda się kolejnej operacji! Ronnie Coleman podda się kolejnej operacji! Burgery z kaczki Burgery z kaczki Nandrolone w  podnoszeniu ciężarów Nandrolone w podnoszeniu ciężarów Jaka jest najlepsza odżywka na masę? Jaka jest najlepsza odżywka na masę? Przeziębienie - objawy, zapobieganie, leczenie Przeziębienie - objawy, zapobieganie, leczenie Żony Mr. Olympia Żony Mr. Olympia Dlaczego warto używać soli? Dlaczego warto używać soli? Trenuj jak profesjonalny kulturysta! Trenuj jak profesjonalny kulturysta!