SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Młodzik, proszę o podpowiedz.

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 724

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 38
Witam wszystkich.
Mam do was kilka pytań gdyż jestem totalnie zielony z tego wszystkiego więc proszę o nie wyśmiewanie się czy cokolwiek, tylko o pomoc najlepiej doświadczonych choć każda pomoc się przyda.

Mianowice drodzy panowie/panie z góry mówię, że mam 17-naście lat i chciałbym jakoś poprawić swój wygląd tzn. ważę 74,5kg mam 181wzrostu i chiałbym poprawic swoją figure mianowicie rzeźbę w przyszłości może jakaś masa i coś więcej ale tu nasuwa się pytanie czy teraz przy mojej masie 74,5kg można coś rzeźbić?
Następne co wy byście polecali gdy mi teraz chodzi tylko o konkretną rzeźbę i siłe jeżeli to potrzebne to moge powiedzieć, że mam dostęp do siłowni a w domu do podstawowego sprzety (tzn. hantle nic poza tym ;\) i mam bardzo mały staż treningowy(siłownia) jedyne co trenował to Muay Thai przez 4 lata.

Prosze o odpowiedzi.


Płeć: Mężczyzna

Wiek: 17

Waga: 74,5

Wzrost: 181

Cel treningowy: rzeźba, siła

Staż treningowy na słowni: zerowy

Uprawiane inne sporty: Muay Thai

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki): hantle

Dieta: nie mam

Przeciwskaznania medyczne: nie mam

Zażywane suplementy: nie zażywam
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 541 Napisanych postów 21399 Wiek 23 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 141148
Masa a potem rzeźba.

Trenujesz dalej MC ?

Na początek 10 wskazówek zywieniowych i jakieś ACT można zrobić, masz drążek lub coś do podciągania ?

Zmieniony przez - Viren w dniu 2010-12-25 19:56:23
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 38
nie, niestety nie trenuję przez poważną kontuzję nogi.
masa? czyli ile mam przybrać?

co to znaczy te 10 wzkasówek żywieniowych i co to ACT?
nie niestety nie mam.

(wiem, że mogą dla was te pytania wydawać się banalne ale naprawdę jestem zielony z tych tematów)
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 541 Napisanych postów 21399 Wiek 23 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 141148
Co to za kontuzja i co powiedział lekarz odnośnie ćwiczeń ?

http://www.sfd.pl/Zbiór_linków_działu_Odżywianie-t418003.html

Tutaj znajdziesz 10 wskazówek żywieniowych.

ACT to program treningowy.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 38
Zniszczone przyczep w lewej nodze mieśnia czworogłowego było to dwa lata temu, lekarz klubowy i sportowy wysłali mnie na rehabilitację i teraz z badań wynika, że już wszystko jest w porządku gdyż przyczepy(zaczepy) tegoż mięśnia regenerują się.

Nie mam żadnych zastrzeżeń jedynie przy wspinaczkach (jestem młodym istruktorem wpinaczkowym) musze mieć ochraniacz na nodze, a tak to nie mam problemu.
Możesz mi wierzyć, że nie oszukuję gdyż sam wiem jak ważne jest zdrowie.
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 541 Napisanych postów 21399 Wiek 23 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 141148
ACT 3x w tygodniu pon,śr,pt albo wt,czw,sb:

Wykroki ze sztangielkami
Żuraw
Wiosłowanie sztangielką
Pompki z nogami wyżej
Arnoldki
Uginanie ramion ze sztangielkami stojąc w chwycie młotkowym
Pompki w podporze tyłem
Spięcia brzucha
Wspięcia na palce

Zakres powtórzeń 10-15.

http://www.sfd.pl/Żuraw__kilka_słów_o...-t527419.html

Jak robisz żurawia to podkładaj coś pod kolana.


1-2 tydzień -1 obwód
3-4 tydzień - 2 obwody
5-6 tydzień - 3 obwody
7-8 tydzień - 4 obwody

Robisz ćwiczenia po kolei bez przerw lub z minimalną na zmiane cięzaru/sprzatu, wszystkie ćwiczenia to jeden obwód, robisz przerwę dopiero po skończeniu całego obwodu 2-3minuty.



Zmieniony przez - Viren w dniu 2010-12-25 20:23:08
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 38
dziękuje serdecznie ale dalej mam pytania.

co z tą masą do ilu mam "przytyć"?
i czy te ćwiczenia co mi dałeś one są ogólne na całe ciało czy tylko jakieś konkretne partie?
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 541 Napisanych postów 21399 Wiek 23 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 141148
Na całe ciało, zawsze staraj się ćwiczyć całe ciało jeśli masz możesz i nie masz kontuzji która unimożliwia ci ćwiczenie jakiejś partii.

To do ilu będziesz masował zalezy od ciebie, zbuduj mase mięsniową a potem zacznij rzeźbić.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 38
czyli reasumując, dostosować się mniej więcej do tej diety co mi wysłałeś, robić ACTx3 i tyle?

Mam kolejne pytanie gdyż chodze do szkoły policyjnej :P i w mojej klasie zasadniczo są sami młodzi kulturyści którzy jak dla mnie są zniszczeni przez sterydy już, choć ciała mają fajne, jeden mi mówił żebym kupił "Mete" i że jak zrobię cykl miesięczny to będę za***iście wyglądał i że idzie w same mieśnie i trochę w mase ale coś mi się w to nie chce wierzyć bo inny znowu mi powiedział, że dowali mi strasznie w masę, więc o co chodzi?
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 541 Napisanych postów 21399 Wiek 23 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 141148
10 wskazówek zywieniowych to tylko zarys, ma cię nauczyć komponowania poisiłków i wprowadzać do diety bardziej czystej czyli bez fast foodów, słodyczy itp.

Daruj sobie mete chyba, że chcesz sobie rozwalić układ hormonalny, wystarczy ci dieta, trening i regeneracja, pilnuj techniki ćwiczeń i nie słuchaj swoich pseudo znawców kolegów.

http://www.sfd.pl/SKUTKI_UBOCZNE_STOSOWANIA_STERYDOW_U_OSOB_NIEPELNOLETNICH-t301193.html
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 38
" i nie słuchaj swoich pseudo znawców kolegów. " dokładnie tak samo pomyślałem.

a jakieś odżywki, białka czy inne pierdoły to kupować czy na razie lepiej trenować na "sucho"?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

split 3x w tygodniu

Następny temat

Prosze o odpowiedz pilne .

Błędy kulinarne, które mogą sprawić, że twoje posiłki będą niezdrowe! Błędy kulinarne, które mogą sprawić, że twoje posiłki będą niezdrowe! Co bardziej szkodliwe dla kolan: bieganie czy przysiady? Co bardziej szkodliwe dla kolan: bieganie czy przysiady? Na co zwrócić uwagę przy wyborze siłowni? Na co zwrócić uwagę przy wyborze siłowni? 6 sposobów na poprawę elastyczności mięśni 6 sposobów na poprawę elastyczności mięśni Shirley Webb - krzepka babcia Shirley Webb - krzepka babcia Bolą cię stawy? Poznaj 7 pokarmów dla Twoich stawów Bolą cię stawy? Poznaj 7 pokarmów dla Twoich stawów Pierś z kurczaka faszerowana szpinakiem i suszonymi pomidorami Pierś z kurczaka faszerowana szpinakiem i suszonymi pomidorami Tarta czekoladowo-kokosowa Tarta czekoladowo-kokosowa