logo
zamknij zamknij

Lydki a wyskok - plaszczkowaty czy brzuchaty?

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 6952

0 5 0
napisał(a)
soltys88
Ekspert
Szacuny 121 Napisanych postów 11601 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 70678
Znalazlem artykul w gazecie kulturystycznej ze wlasnie miesien plaszczkowaty jest bardziej odpowiedzialny za wyskok niz brzuchaty...Ze potwierdza to niby ze skoczkowie wzwyz maja chude lydki (plaszczkowatego prawie nie widac nawet jak jest rozwiniety). Polecali tam jako podstawowe cwiczenie na wyskok cwiczenie lydek w siadzie z ciezarem na udach...Kiedy chyba poruszalismy ten temat i wydawalao mi sie ze jest dokladnie odwrotnie...zna sie ktos na tym dokladnie?
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
capus
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 1069 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 17542
ciekawa sprawa
szczerze mowiac dokladnie nie wiem ktory jest bardziej odpowiedzialny, ale przy wznosach lydek w siadzie rzeczywiscie brzuchaty jest miekki, bo na stojaco pracuje brzuchaty dosc solidnie, a plaszczkowatego trudno wymacac(bez skojarzen)

koszykarze tez w sumie maja chude lydki

wartoby jeszcze gdzies poszukac, bo jezeli to prawda to wlasnie wymyslilem jak polaczyc przyjemne z pozytecznym:
brac dziewczyne na kolana i podrzucac do gory (przy okazji cwiczy sie plaszczkowaty lydki)


...oczywiscie pozyteczne jest tu przedluzanie gatunku, a nie wzmacnianie lydek

pozdro
napisał(a)
pehr ling
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 491 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 14527
Ale i tak będziesz ćwiczył oba te mięśnie.ajak wiemy one wchodza w skład trójgłowego.

"O sporcie jesteś pokojem"

napisał(a)
el nino
Specjalista
Szacuny 51 Napisanych postów 2326 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 78549
Po pierwsze, łydki za wiele nie dają wyskoku w porównaniu z mięśniami ud.
Większa ich rola to stabilizacja podczas skoku i ladowania.
Nie znaczy to jednak, że nie powinnismy im poświecić czas na treningu.

Co do mięśni budujących łydkę.
Na wyskok bardziej wpływa (sa to małe wartości cm) mięśień brzuchaty łydki niż płaszczkowaty.
A to z tego względu, że mięsien brzuchaty tworzy więcej włokien szybko kurczących się(ok. 50-60% struktury mięśnia to włókna szybko kurczące). Mówiąc wprost - więcej włókien szybko kurczących = szybszy skurcz tych włokien= większy wyskok w górę.
Za to mięsień płaszczkowaty w tylko ok. 10-20% budują włókna szybko kurczące się. Zdecydowana większość (reszta) to włókna wolno kurczące się.

Jako ciekawostkę dodam, że mięśniem człowieka, który ma najwięcej włókień szybko kurczących się jest jedna z głów mięśnia czworogłowego uda.

Jakieś pytania?

Jedyną rzeczą której powinniśmy się bać jest sam strach

napisał(a)
_uk
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 223 Wiek 26 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2164
tak, mam pytanie:

Od urodzenia mialem ladnie wyrobione wlasnie miesnie plaszczkowate, w niewielkim stopniu brzuchate (obwod mojej lydki wynosil 38 cm, po 2 latach cwiczen ok. 41) (brzuchatego mialem zanik, kiedy chcialem napiac lydke, pojawialy sie potezne miesnie plaszczkowate). Przy wzroscie 185 cm waze 75 kg, a wyskok mam bardzo dobry (m. in. moj rekord w skoku wzwyz wynosi 160cm bez prawidlowej techniki), choc nigdy nie robilem zadnych treningow - i tu pytanie: od czego ten wyskok [byc moze tez od tego, ze mam rowniez mocno wyrobione uda, na poczatku mialem 53 cm, po 2 latach jest 63]

[pytam, bo nie znam sie na szczegolach w tych sprawach]

[nie zebym sie chcial chwalic, ale zawsze mnie to interesowalo. Moj nauczyciel od wuefu powiedzial mi, ze po prostu mam tak 'genetycznie']
1

Zycie zaczyna sie po 40-tce.. w lapie :P

napisał(a)
el nino
Specjalista
Szacuny 51 Napisanych postów 2326 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 78549
Mozliwe że masz dobry typ genetyczny włókien mięśniowych.

Różni są ludzie, jedni biegają bez treningu 100m w 11s a inni mają bardzo dobre wyniki w dłuższych dystansach

Jedyną rzeczą której powinniśmy się bać jest sam strach

napisał(a)
soltys88
Ekspert
Szacuny 121 Napisanych postów 11601 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 70678
el nino napewno masz racje, ale moze przy wyskoku bardziej przydaje sie te 20% plaszczkowatego niz 60% brzuchatego. Moze lydka jest tak zbudowana ze rzeczywiscie ten pierwszy odgrywa wieksza role pomimo mniejszej budowy (reszta odpowiedzialna jest za cos innego np). W artykule bylo napisane dokladnie ze plaszczkowaty odpowiada w wiekszym stopniu niz brzuchaty...niedlugo bede mial gazete w domu to przepisze te madrosci...
napisał(a)
el nino
Specjalista
Szacuny 51 Napisanych postów 2326 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 78549
Bardzo wątpię, aby mięśień, który się wolniej kurczy bardziej pracował przy wyskoku. Sama ich budowa jest przystosowana do wykonywanej pracy. Czyli szybko się kurczy = wykonuje szybką pracę (skok).

Przepisz to co masz to poanalizujemy.
A co do gazet kulturystycznych w sprawach wyskoku to radziłbym podchodzić z dystansem

Jedyną rzeczą której powinniśmy się bać jest sam strach

napisał(a)
leszczu123
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 72 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 5581
Ja uważam, że przy wyskoku większą rolę odgrywa płaszczowaty. Spójrzcie choćby na skoczków wzwyż; czy mają oni umięśnione łydki? Nie. Bo mają dobrze rozwinięty płaszczkowaty [jest to miesień, którego nie widać]. Np. ja mam bardzo ładny mięsień brzuchaty, w łydce mam 43 cm., odkąd pamiętam, zawsze ćwiczyłem tylko brzuchaty, myśląc, że zwiększy mi to wyskok, a tu zonk, wyskok mam średni Teraz się zabieram ostro za płaszczkowaty. Może coś pomoże Takie jest moje zdanie. Pzdr.
napisał(a)
el nino
Specjalista
Szacuny 51 Napisanych postów 2326 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 78549
Nie liczcie, że ćwicząć łydki nagle wzrośnie Wam wyskok o sporo cm.

Jedyną rzeczą której powinniśmy się bać jest sam strach

napisał(a)
B4L
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 118 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 5701
moim zdaniem nie ma co robić osobno łydek, przysiady panowie tylko przysiady (w różnych wariacjach)
co do skoczków wzwyż - cyt. The average high jumper at 6'4 165 lbs, even with legs as skinny and as long as a waterhose, will still squat in the upper 300's

Zmieniony przez - B4L w dniu 2006-07-10 11:48:53

There are only two kinds of people in this world - players and watchers, are you ready to play?

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Rozcentrowane koło

Następny temat

Trening skoku w dal

Patrycja Zahorska - Bikini Fitness pow. 169cm

27.05.2017 IFBB DIAMOND CUP – OSTRAWA

Pieczony halibut

Batony proteinowe na masę

Trening na małych obciążeniach

Aerobik czy Zumba - co wybrać, by schudnąć?

Tamilewska i Dmochewicz przegapiły zawody!

Sałatka z krewetkami