;
Zadaj anonimowe pytanie i otrzymaj błyskawiczną odpowiedź
Temat został odczytany 15071 razy
  • Autor

    Lekarz rodzinny i tabletki antykoncepcyjne

  • Damixxx
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 23102
    • Na forum: 11 lat
    • LPA: 106412

    Wysłano 18 VIII 2006 10:37

    zgłoś naruszenie

    Witam
    pytanie mam
    czy lekarz rodzinny lub dziecinny moze wypisac tabletki antykoncepcyjne?
    chodzi o Yasmin
    osoby zorientowane niech sie wpiszą

    ogolnie moja lekarka rozne rzeczy wypisuje na moja ksiazeczke
    nawet leki na serce dla ojca,czego nie moze robic
    wiec mam z nią dobrze,zyjemy z nią w dobrych stosunkach
    ale czy moze wypisac tablety antyk.?
  • malutka_k
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 10921
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 43675

    Wysłano 18 VIII 2006 16:02

    zgłoś naruszenie
    tabletki antykonecpcyjne w guncie rzeczy przepisuje ginekolog bo wczesniejszym zbadaniu dziewczyny/kobiety! dobiera odpowiednie laksrstwo do jej organizmu ! itd ! lekarz rodzinny raczej nie wypisze ci takowychtabletek ! moze to chyba jedynie zrobic gdy juz wczesniej dziewczyna byla u ginekologa i MA JUZ DOBRANE lekarstwo , a np obecnie jej gin.nie ma wiec udaje sie do rodzinnego bo przeciez tabletkli musisz przyjmowac prawie caly czas ! ale do takich sytuacji zadna rozsadna dziewczyna nie dopuscza zeby zabraklo jej tabletek antykoncepcyjnych !a ginekolog zazywczaj sie pyta czy przepisac odrazu 2 opakowania zeby nie trza bylo latac
  • Damixxx
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 23102
    • Wiek: 26 lat
    • Na forum: 11 lat
    • LPA: 106412

    Wysłano 19 VIII 2006 00:15

    zgłoś naruszenie
    aha
    no tak,byla 2 miechy temu u ginekologa
    ale szkoda znow isc i zaplacic 100zl za wizyte
    i potem 90zł za 3 packzi tablet
    wiec chcielismy jakos tą stowe zaoszczedzic
  • malutka_k
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 10921
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 43675

    Wysłano 19 VIII 2006 13:11

    zgłoś naruszenie
    aha to prywatny ...
    ale to dziwne bo po przepuisanie lekarstw nawet nie trzeba stac w kolejce tzn czekac...nie wiem mozesz sporbowac u swojego lekarza
  • Sama
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 27
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 213

    Wysłano 19 VIII 2006 15:33

    zgłoś naruszenie
    A dlaczego nie skorzystać z ginekologa w przychodni? No, chyba że brak ubezpieczenia- to rozumiem. Pigułki brałam 10 lat i dostawałam je bez czekania w kolejce na lekarza (poza pierwszą receptą), wypisywała mi je pielegniarka.

  • Sama
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 27
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 213

    Wysłano 19 VIII 2006 15:46

    zgłoś naruszenie
    Aha, jeszcze jedno. Jesli chodzi o Yasmin, to uwazaj na niego, nawet jesli przepisze Ci lekarz. Bo ja po tych pigułkach o mało nie umarłam. Przeczytaj dokładnie ulotkę. Jeśli będziesz mieć choć jedno przeciwskazanie do łykania tych pigułek, to odradzam. Brałam różne pigułki, ale tego pskudztwa mój organizm nie tolerował. Mają jednak jedną zaletę: są antyandrogenne. Tylko nie wiem dlaczego cztery razy droższe od Diane35.

  • malutka_k
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 10921
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 43675

    Wysłano 19 VIII 2006 16:36

    zgłoś naruszenie
    tak jk napisane ze sie nie czeka w kolejce !
    i czemu nie chodzisz do publicznej przychodzni!
    a pozatym u prywatnego tez nie trza placic za wizyte ,chyba ze beda jakies powiklania to wtedy yo
  • oska5
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 4965
    • Wiek: 32 lat
    • Na forum: 11 lat
    • LPA: 40441

    Wysłano 19 VIII 2006 17:26

    zgłoś naruszenie
    o malo nie umarlas? a to czemu? a inne mozesz brac bez problemu? akurat to sa jedne z nowszych tabletek, w porownaniu z innymi maja niby najmniej skutkow ubocznych..
    "Ten tylko jest wolny,
    kto na wysokość wstępuje bez uciech,
    a schodzi z niej bez żalu..."
  • Damixxx
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 23102
    • Wiek: 26 lat
    • Na forum: 11 lat
    • LPA: 106412

    Wysłano 19 VIII 2006 17:40

    zgłoś naruszenie
    a co sie stalo?
  • Sama
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 27
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 213

    Wysłano 19 VIII 2006 20:58

    zgłoś naruszenie
    Lekarz zmieniając mi pigułki nie zapytał o nic. A ja mam podwyzszony poziom trójglicerydów (co jest chyba u mnie dziedziczne), a na ulotce Yasmin pisze, że bezwzględnie nie wolno w takim przypadku brać tych pigułek, bo mogą spowodować zgon albo trwałe kalectwo. No i czułam się przez miesiąc tak, jakbym miała wciąż stan przedzawałowy- do czasu odstawienia tych pigułek. Poza tym w nocy dretwiały mi potwornie ręce, a mam tak tylko wtedy, gdy złapię infekcję nerek (wówczas jej nie miałam jednak) i czasami budzac się naprawdę się bałam o swoje zdrowie, a nawet życie. Yasmin jest moczopędny- ma to swoje dobre i złe strony. Po wszystkich innych pigułkach czułam się super (był Gravistat, Cilest

  • oska5
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 4965
    • Wiek: 32 lat
    • Na forum: 11 lat
    • LPA: 40441

    Wysłano 19 VIII 2006 21:04

    zgłoś naruszenie
    czyli to nie wina tabletek tylko lekarza... proste
    nie mozna zatem uogolnic ze te tabletki sa do niczego i nie mozna ich brac, to ze tobie nie pasowały nie znaczy ze komus innemu tez nie beda pasowac

    Zmieniony przez - oska5 w dniu 2006-08-19 21:05:42
    "Ten tylko jest wolny,
    kto na wysokość wstępuje bez uciech,
    a schodzi z niej bez żalu..."