logo
zamknij zamknij

Makroskładniki w diecie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 332

0 5 0
napisał(a)
shymeq99
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 18 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 68
Witam. Wyliczyłem zapotrzebowanie kaloryczne potrzebne do ułożenia diety. Aby przybrać na masie mięśniowej (bo taki mam cel) muszę dostarczyć 3440 kcal dziennie. Teraz pytanie ... którym rozkładem makroskładnikowym mam się posłużyć do ułożenia jadłospisu?

I wyliczenie, które dało taki wynik (w szczególności białka):

Białko: 2g/1kg masy ciała = 2*69= 138 g
Tłuszcze: 25%z3440 kcal = 860 kcal - 96g
Węglowodany: reszta zapotrzebowania czyli: 2028kcal - 507g

II wyliczenie, które dało taki wynik (w szczególności białka):

Białko: 20%z3440 = 668kcal - 167g
Tłuszcze: 25%z3440 = 860kcal - 96g
Węglowodany: 55%z3440 = 1892kcal - 473g


Które wyliczenie najlepiej pasowałoby do ułożenia jadłospisu na masę mięśniową dla (ektomorfika, 69kg, 180cm, 18lat)?
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
flex1976 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1814 Napisanych postów 58928 Wiek 41 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 492248
Witam ,
standardowy wyjściowy rozkład to 2 g białka / kg , 1g tłuszcze / kg i reszta węglowodany

[b] https://www.facebook.com/SebastianSzmitTrenerPersonalny [/b]

napisał(a)
domer Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1435 Napisanych postów 46584 Wiek 32 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 312070
Licz tak jak masz zalecone wyżej w g na kg masy ciała a nie w procentach lub pół na pół, tak jak Ty to zrobiłeś.

Moderator działu Odżywianie

napisał(a)
shymeq99
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 18 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 68
Okej. Wyszło coś takiego:

Białko: 552kcal - 138g
Tłuszcz: 621kcal - 69g
Węglowodany: 2267kcal - 567g

Ma to sens odnośnie budowania masy mięśniowej? (słabe pytanie)
napisał(a)
domer Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1435 Napisanych postów 46584 Wiek 32 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 312070
Rozkład wydaje się prawidłowy. Możesz trochę zmniejszyć węglowodany a zwiększyć tłuszcze do 90g. Tak duża ilość węglowodanów może sprawiać problemy.

Moderator działu Odżywianie

napisał(a)
karol-92
Specjalista
Szacuny 55 Napisanych postów 247 Wiek 25 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 5562
Również zwiększył bym ilość tłuszczy, zmniejszając liczbę węglowodanów- dlaczego? Łatwiej będzie przejeść :)
napisał(a)
WnMPapa
Ekspert
Szacuny 102 Napisanych postów 720 Wiek 19 lat Na forum 333 dni Przeczytanych tematów 6486
imo uważam, że 1,5 g tłuszczu na kg to absolutne minimum

Killuminati.

napisał(a)
flex1976 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1814 Napisanych postów 58928 Wiek 41 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 492248
To kwestia indywidualna . Ja np podczas budowy masy mięśniowej nie daje więcej niż 1 g

[b] https://www.facebook.com/SebastianSzmitTrenerPersonalny [/b]

napisał(a)
WnMPapa
Ekspert
Szacuny 102 Napisanych postów 720 Wiek 19 lat Na forum 333 dni Przeczytanych tematów 6486
Oczywiście indywidualna, ale schodzenie z tłuszczami na naprawdę niskie poziomy nie jest raczej rozsądne i ta granica 1 g to już raczej absolutne minimum. Jest zresztą taka tendencja, zwłaszcza u redukujących, że schodząc z kalorii schodzą najczęściej tłuszcze i to naprawdę do strasznie niskich poziomów.

Killuminati.

napisał(a)
shymeq99
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 18 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 68
Zrobiłem tak jak napisał wyżej domer. Z obliczeń wychodzi:

Białko: 552kcal - 138g
Tłuszcz: 810kcal - 90g
Węglowodany: 2078kcal - 520g

Tak zostawić czy coś jeszcze do poprawy?
napisał(a)
domer Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1435 Napisanych postów 46584 Wiek 32 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 312070
Powinno być ok. Pozostaje obserwacja obwodów ciała i ewentualne korygowanie kcal w zależności od zmian obwodów.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Zapotrzebowanie kaloryczne przy dużej nadwadze

Następny temat

Dieta na masę 67kg do oceny