logo
zamknij zamknij

Kształtowanie sylwetki - odpowiednia dieta

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 923

0 5 0
napisał(a)
Prezesik15
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Wiek 2016 lat Na forum 362 dni Przeczytanych tematów 54
Cześć!
Piszę tutaj z pytaniem, jak mam trochę zrzucić? Nie oczekuję od Was diety cud tzw. tylko coś co mi naprawdę pomoże, otóż mam 18 lat, 178 cm wzrostu i okolo 91 kg wagi. Myślicie, że sporo? Pewnie trochę tak, lecz nie wyglądam jak typowy pulchny chłopak tylko bywało w wakacje kiedy codziennie piłka po kilka godzin, rower tak samo, czasami po 30 km dziennie. Ze sportem nie jestem w tyle, dlatego czuje swoje mięśnie i w nogach (mam masywne) oraz na brzuchu. Mój problem wydaje mi się, że jem to co niezdrowe, ale nie mc donaldy itp, tego unikam jak ognia :) po prostu czasem jakies chipsy itp :) dojadam między posiłkami, pomyślałem, że to musi być koniec. Wiem, że to forum może mi pomóc, jak wspomniałem, nie chce wyrabiać kolejnych mięśni, bo nie tego oczekuje, planuje zrzucić tak maks 10 kg i na tym przestać. Najchętniej aeroby, gdyż podobno to właśnie aeroby najbardziej pomagają schudnąć. Na siłownię nie mam opcji jak iść gdyż zwyczajnie nie mam czasu, wolę warunki domowe. Pomożecie mi? Wystarczy, że mnie naprowadzicie, byłbym naprawdę wdzięczny! Dzięki i pozdrawiam!
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
flex1976 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1812 Napisanych postów 58886 Wiek 41 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 491976
Witam,
na samym początku proponuje zapoznać się z tematem:
http://potreningu.pl/articles/290/jak-zabrac-sie-za-ukladanie-diety 
Musisz wyliczyć zapotrzebowanie kaloryczne:
http://potreningu.pl/calculators/bmr 
Chcesz redukować to od tego odejmujesz ok 500kcal
Spróbuj ułożyć dietę na podstawie art :
http://www.sfd.pl/Potrzebujesz_Diete_Masz_Pytania_ZAJRZYJ-t379384.html 
http://www.sfd.pl/Zbiór_linków_działu_Odżywianie-t418003.html 
Wstaw do poprawy wg wskazówek :
http://www.sfd.pl/-t922822.html 

Pozdrawiam

[b] https://www.facebook.com/SebastianSzmitTrenerPersonalny [/b]

napisał(a)
Stefanski
Ekspert
Szacuny 77 Napisanych postów 440 Wiek 22 lat Na forum 262 dni Przeczytanych tematów 5175
Jak nie chcesz stworzyc miesnia wiecej to tak jak mowisz tylko rub aeroby i nie chodz na silke.

Zapraszam do mojego dziennika :) http://www.sfd.pl/%5BBLOG%5D_Stefanski__Szwed_proboje_budowac_estetyczna_mase-t1128478.html

napisał(a)
M-ka
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 803 Napisanych postów 2910 Wiek 42 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 48768
Przede wszystkim lepsza/zdrowsza dieta.
Zainteresuj się interwałami... To skuteczniejsza od zwykłych aerobów forma treningu spalającego tłuszcz.
Pozdrawiam.

Zdjęcie w awatarze mam dzięki uprzejmości Wojtka Gozdzika :). Na https://web.facebook.com/WireDudes można obejrzeć więcej jego prac.

napisał(a)
dudee
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 934 Napisanych postów 22387 Wiek 22 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 185552
Dokładnie, tutaj nie ma filozofii - trzeba zrewolucjonizować sposób żywienia. Długie i częste aeroby nie są zawsze są korzystne dla Twojej sylwetki, czasem mogą powodować odwrotny efekt. (utrudnić redukcję tkanki tłuszczowej, szczególnie na deficycie kalorycznym ) każdy ma inne cele, ale jednak bym zalecił trening siłowy całego ciała, bo jeśli schudniesz to mogą z Ciebie zostać skóra i kości.

Dietetyk (kontakt tylko prywatnie).... http://www.sfd.pl/%5BBLOG%5D_ROAD_TO_THE_SUCCESS._dudee_-t1127478-s25.html

napisał(a)
Prezesik15
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Wiek 2016 lat Na forum 362 dni Przeczytanych tematów 54
Czyli jak teraz wiem, że mam mięśnie i zacznę chudnąć przykładowo 3-4 kg miesięcznie (czytałem, że takie powinno być tempo) to prawdopodobnie stracę mięśnie? Oraz jakie polecacie interwały bądź aeroby skuteczne? Jazda rowerem mniej więcej musi godzinę trwać tak aby organizm zaczął spalać tłuszcz. Podobnie z bieganiem. Czyli w takim razie jakie tempo bym musiał trzymać aby były jakieś efekty po miesiącu? Wybaczcie ale naprawdę zielony jestem w tym.:) pozdro!
napisał(a)
deja vu
Ekspert
Szacuny 838 Napisanych postów 5761 Wiek 41 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 129844
1 kg miesięcznie spadku wagi to dużo, na początku może tak być, bo woda spada treśc jelitowa. Nie ma czegoś takiego, że dopiero po godzinie organizm spala tłuszcz - jest wysiłek, powstaje deficyt kaloryczny, następuje redukcja tkanki tłuszczowej - to tak bardzow sposób uproszczony. Ale... do wysiłku aerobowego organizm się adaptuje (dlatego można przebiec np. maraton).. Czyli z czasem będziesz sobie kręcił aero na tym rowerku a odpowiedzi organizmu nie będzie.. Bo się przyzwyczaił. Miesiąc? Utyłeś w miesiac? Jest takie brzydkie ale prawdziwe powiedzenie: "nie spasłam się wczoraj, nie schudnę jutro". Poza tym szybki spadek masy ciała wcale nie musi byc korzystny dla sylwetki - jeśli masz duży deficyt kaloryczny i nie ćwiczysz siłowo, to organizm pozbywa się najpierw mięśni, bo dla ich zachowania potrzeba najwięcej energii.

http://www.sfd.pl/%5BBLOG%5Ddeja_vu-t1099661.html# "Jeszcze nie jest ze mną tak żle, żeby robaki zaczynały mlaskać na mój widok, kiedy jadę wózkiem po łące..." nie moje tylko Sebastiana Fitzka z "Pasażera 23", ale sobie pożyczyłam.

napisał(a)
domer Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1433 Napisanych postów 46552 Wiek 32 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 311921
Wzróć uwagę na obwody i wygląd sylwetki a niekoniecznie na masę ciała. Kg nie są wyznacznikiem efektów. Treningi siłowe to podstawa kształtowania sylwetki. Wcale nie musi być one długie. W 45min można zrobić dobry trening angażując podstawowe grupy mięśni złożonymi ćwiczeniami.

Moderator działu Odżywianie

napisał(a)
Prezesik15
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Wiek 2016 lat Na forum 362 dni Przeczytanych tematów 54
Rozumiem, ale tak jak napisałem wcześniej, naprawdę nie mam zamiaru wyrabiać mięśni gdyż uważam, że takie mi wystarczą, nie interesują mnie tematy wyrabiania sylwetki, gdyż muszę przyznać, nie mam takiego samozaparcia, a i warunki domowe niezbyt sprzyjają takiemu rozwojowi.
napisał(a)
M-ka
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 803 Napisanych postów 2910 Wiek 42 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 48768
Jak chcesz to oblicz swoje bieżące zapotrzebowanie (uwzględnij możliwie dokładnie każdą aktywność w tygodniu), ułóż dietę wg zaleceń z linków nt odżywiania, a my pomożemy to skorygować...
Co do aerobów - niestety ale one najczęściej powodują problemy na redukcji. Łatwo stracić mięśnie, trudno schudnąć. To mity, że są najlepsze w odchudzaniu... Tylko nieliczne osoby nie mają problemów z dużą ilością aero.
Odchudzanie aerobami często kończy się spaleniem mięśni, problemami hormonalnymi i jo-jo. Siłownia, choćby 2 razy na tydzień, jest bezpieczniejsza, podobnie interwały.

Tu masz w razie czego ankietę i pomocne linki:
http://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html

http://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_%_bf-t276436.html

http://www.sfd.pl/Zbiór_linków_działu_Odżywianie-t418003.html 

Zdjęcie w awatarze mam dzięki uprzejmości Wojtka Gozdzika :). Na https://web.facebook.com/WireDudes można obejrzeć więcej jego prac.

napisał(a)
domer Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1433 Napisanych postów 46552 Wiek 32 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 311921
W ten sposób do niczego nie dojdziesz. Im szybciej to zrozumiesz, tym lepiej dla Ciebie. Jest wielce prawdopodobne, że sylwetka będzie wyglądała gorzej niż teraz.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Redukcja masy tłusczowej i budowa masy mięśniowej

Następny temat

Zapotrzebowanie kaloryczne a spadek masy