SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Klata/Barki - pytania

temat działu:

Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 934

Formularz - Proszę o pomoc

Zdjęcie sylwetki (mile widziane)

Poniżej

Wiek

19

Waga

107

Wzrost

192

Staż treningowy

rok i dwa miesiące

Obwód pasa

101-102

Obwód klatki piersiowej

107

Obwód uda

71

Uprawiany sport lub inne formy aktywności (jak często)

tylko siłownia

Ograniczenia żywieniowe (uczulenia, choroby)

brak

Stan zdrowia

dobry

Preferowane formy aktywności fizycznej

-

Stosowane wcześniej diety (rozklad białko/ węglowodany/ tłuszcze)

2-2.3g/5-7/x-x

Wrażliwość na stymulanty

-

Możliwosci finansowe

-

Cel/problem/opis

Siłowo barki nadganiają klate ..
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 418 Wiek 23 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 9510
Siema, dawno mnie tutaj nie było a że mam problem to postanowiłem napisać post i prosić was o pomoc. Na siłownię chodzę rok i dwa miesiące i przez pierwsze 8 miesięcy, co każdy miesiąc zauważałem poprawę siły. Każda partia siłowo szła do góry lecz przez ostatnie 4 miesiące zauważyłem progres tylko i wyłącznie przy nogach,barkach,tricepsie i plecach. Klata,biceps tak jak by stały w miejscu niby rosną pomału ale nie tak jakbym tego oczekiwał. Na klatę biorę bardzo mało max 90kg jednorazowo, na serie max 60kg i ostatnie 2-3 powtórzenia na prawdę już ciężko idą. Barki np. ćwiczenie unoszenie sztangi w okolicy mostka 40kg na serie, czyli praktycznie 20kg różnicy niż od klaty co mnie troszkę drażni bo barkami nie długo dogonię klatę .. Jak zaczynałem przygodę z siłownią to na klatę brałem 50kg tak więc progres w ciągu roku wyszedł 40kg, waga wtedy była 82-84kg, obecnie 107. Troszkę się rozpisałem ale mniej więcej opisałem o co chodzi a teraz konkretne pytania do was .
1. Jestem na masie, za miesiąc wchodzę na redukcje i czy siła na sztandze nie idzie w górę ponieważ moje ciało jest już przyzwyczajone do ćwiczeń wykonywanych na klatkę?
2. Czy problem leży w diecie? Powiem że nie trzymam diety, poza ilością białka tutaj się skupiam jeść w granicach 180-250g i wysoko węgle a reszta jak leci .
3. Czy taka genetyka, klata mała i będzie mi bardzo ciężko ją rozwinąć?
4. Może dlatego że klata jest przetrenowana?

Teraz informacje które mają wam pomóc by wskazać jakiś podpunkt + zdjęcie.

Trening jaki stosuje obecnie jest Push/Pull/Legs/Push i co tydzień zamieniam na push x2 w tyg oraz Pull x2 w tyg, inny rodzaj treningu zamieniam co 2-3 miesiące na split lecz przez kilka miesięcy cały czas na tym. Przy tym treningu zauważyłem większe poprawy niż na splicie no i mi wygodniej dlatego przy nim zostaje. Dieta, tak jak wymieniłem powyżej. No i zauważyłem że barki dominują w mojej sylwetce, w porównaniu do klaty to jak by dwie inne osoby.
Ilość wykonywanych ćwiczeń i powtórzeń jest taka :
Jeżeli klatę ćwiczę 2x w tygodniu to 4 ćwiczenia na klatę po 4 serie, małe partię 3 ćwiczenia po 3 serie a jeżeli mam raz w tygodniu to 5 ćwiczeń po 3 serie, małe partie 4 ćwiczenia po 3 serie. Ilość powtórzeń jest 12/10/10/8 lub 12/10/10 .
Zdjęcie :





PS: Obwód klatki wynosi 107 i przez około pół roku nic się nie poprawiło, wykonuje od dwóch miesięcy unoszenie hantli w opadzie (podobno poszerza) no ale nie w moim przypadku .


Zmieniony przez - Unknown95 w dniu 2014-01-31 18:47:22
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
rutkow Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 721 Napisanych postów 36887 Wiek 37 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 181153
Na pewno problem tkwi w diecie trzeba ulozyc tu nie ma dwóch zdan . za duzo seri robisz po co 2 razy w tyg klate wtedy wykonujesz 32 serie kiedy ona ma sie zregenerowac no i cwiczenia jesli bedziesz robił klate tylko na płaskiej lawie to i klata bedzie płaska
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 418 Wiek 23 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 9510
No za miesiąc i tak zmieniam ponieważ wchodzę na redukcje, no ale jeżeli tkwi wszystko w diecie to dlaczego reszta ciała leci w górę a klata stoi w miejscu? Skoro dieta jest do bani to raczej powinno wszystko stać. Siłownie mam w piwnicy, nie mogę robić ćwiczeń na dół klatki ponieważ nie mam jak, dlatego też robię tylko na płasko oraz na skosie .

Zmieniony przez - Unknown95 w dniu 2014-01-31 18:52:07
napisał(a)
rutkow Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 721 Napisanych postów 36887 Wiek 37 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 181153
przyczyna moze byc tez brak regeneracji , jezeli tak ja katujesz
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 418 Wiek 23 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 9510
No tutaj jest to możliwe dlatego też od razu się zapytam czy bcaa by pomogło bo leży już pół roku i chciałem zostawić na redukcje bo podobno przy mniejszej ilości kcal organizm słabiej się regeneruje. Wczoraj robiłem klatkę, czuje ją przez 2-3 kolejne dni później jest już normalnie to jak już jej nie czuje to się w pełni nie zregenerowała? Tak czytałem że przy dużej intensywności klata regeneruje się nawet do tygodnia ale jak ćwiczę ja tylko raz w tygodniu to po dwóch-trzech dniach schodzi pompa i tak jak by malała.
napisał(a)
rutkow Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 721 Napisanych postów 36887 Wiek 37 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 181153
rób klate raz w tyg bo jak dobrze ja przetyrasz to regeneruje sie bardzo długo , bcaa zostaw sobie na redukcje na masie mozesz brac ale nie musisz
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 418 Wiek 23 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 9510
No tak ale jeżeli bym robił tylko jeden raz to na siłownie chodziłbym tylko 3x w tygodniu a mi bardzo odpowiada 4x. Trening wygląda tak środa:Klata+barki,Czwartek:Plecy+biceps,Piątek:Nogi+triceps,Niedziela:Klata+barki i co tydzień zamieniam na plecy+biceps. Chodzę w takie dni ponieważ w poniedziałek i wtorek mam praktyki, a w sobotę chce mieć dzień wolny na regeneracje.
napisał(a)
rutkow Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 721 Napisanych postów 36887 Wiek 37 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 181153
To juz jest twoj problem jak nie chcesz tego zmienić ja ci tylko doradzam
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 418 Wiek 23 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 9510
No dobrze, o to mi chodziło chciałem rozsiać wszystkie wątpliwości :P znalazłem przykład splitu, będę z niego korzystał przez najbliższy miesiąc i zobaczymy co z tego będzie:
4 dniowe:

Klatka piersiowa + biceps
Nogi
Barki + triceps
Plecy

Plecy
Klatka piersiowa + Barki
Biceps + triceps
Nogi

który z nich byś wybrał? i jeszcze jakbyś mógł ilość serii i powtórzeń wypisać, sog .

Zmieniony przez - Unknown95 w dniu 2014-01-31 19:21:16
napisał(a)
rutkow Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 721 Napisanych postów 36887 Wiek 37 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 181153
wariant 1 jest ok na plecy nogi klate od 12-16 na bic , tric 9 seri barki 12 powtórzenia zakres 12-8
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 613 Napisanych postów 36391 Wiek 20 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 296854
do usunięcia.

Zmieniony przez - OzzyMG w dniu 2014-01-31 19:26:27

Dziennik treningowy - http://www.sfd.pl/[DT]_Ozzy__Get_big_or_die_trying-t1037943.html

I don't miss workouts, i don't miss meals, because this is what i love to do :)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Sugestie do mojego odchudzania....

Następny temat

dieta na mase 194 cm 65kg

Bóle stawów, przyczyny i leczenie Bóle stawów, przyczyny i leczenie Kalendarz wydarzeń IFBB 2018 Kalendarz wydarzeń IFBB 2018 Podciąganie nóg na drążku w zwisie Podciąganie nóg na drążku w zwisie Jagody goji - opinie i przepisy Jagody goji - opinie i przepisy Ćwiczenia na płaski brzuch Ćwiczenia na płaski brzuch Joanna Ucińska - ocena sylwetki Joanna Ucińska - ocena sylwetki ZŁOTA Anita i konflikt zawodniczek ZŁOTA Anita i konflikt zawodniczek Bartosz Leoniewski wygrał w Las Vegas! Bartosz Leoniewski wygrał w Las Vegas!