SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Klata/Barki - pytania

temat działu:

Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1038

Formularz - Proszę o pomoc

Zdjęcie sylwetki (mile widziane)

Poniżej

Wiek

19

Waga

107

Wzrost

192

Staż treningowy

rok i dwa miesiące

Obwód pasa

101-102

Obwód klatki piersiowej

107

Obwód uda

71

Uprawiany sport lub inne formy aktywności (jak często)

tylko siłownia

Ograniczenia żywieniowe (uczulenia, choroby)

brak

Stan zdrowia

dobry

Preferowane formy aktywności fizycznej

-

Stosowane wcześniej diety (rozklad białko/ węglowodany/ tłuszcze)

2-2.3g/5-7/x-x

Wrażliwość na stymulanty

-

Możliwosci finansowe

-

Cel/problem/opis

Siłowo barki nadganiają klate ..
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 418 Wiek 23 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 9510
Siema, dawno mnie tutaj nie było a że mam problem to postanowiłem napisać post i prosić was o pomoc. Na siłownię chodzę rok i dwa miesiące i przez pierwsze 8 miesięcy, co każdy miesiąc zauważałem poprawę siły. Każda partia siłowo szła do góry lecz przez ostatnie 4 miesiące zauważyłem progres tylko i wyłącznie przy nogach,barkach,tricepsie i plecach. Klata,biceps tak jak by stały w miejscu niby rosną pomału ale nie tak jakbym tego oczekiwał. Na klatę biorę bardzo mało max 90kg jednorazowo, na serie max 60kg i ostatnie 2-3 powtórzenia na prawdę już ciężko idą. Barki np. ćwiczenie unoszenie sztangi w okolicy mostka 40kg na serie, czyli praktycznie 20kg różnicy niż od klaty co mnie troszkę drażni bo barkami nie długo dogonię klatę .. Jak zaczynałem przygodę z siłownią to na klatę brałem 50kg tak więc progres w ciągu roku wyszedł 40kg, waga wtedy była 82-84kg, obecnie 107. Troszkę się rozpisałem ale mniej więcej opisałem o co chodzi a teraz konkretne pytania do was .
1. Jestem na masie, za miesiąc wchodzę na redukcje i czy siła na sztandze nie idzie w górę ponieważ moje ciało jest już przyzwyczajone do ćwiczeń wykonywanych na klatkę?
2. Czy problem leży w diecie? Powiem że nie trzymam diety, poza ilością białka tutaj się skupiam jeść w granicach 180-250g i wysoko węgle a reszta jak leci .
3. Czy taka genetyka, klata mała i będzie mi bardzo ciężko ją rozwinąć?
4. Może dlatego że klata jest przetrenowana?

Teraz informacje które mają wam pomóc by wskazać jakiś podpunkt + zdjęcie.

Trening jaki stosuje obecnie jest Push/Pull/Legs/Push i co tydzień zamieniam na push x2 w tyg oraz Pull x2 w tyg, inny rodzaj treningu zamieniam co 2-3 miesiące na split lecz przez kilka miesięcy cały czas na tym. Przy tym treningu zauważyłem większe poprawy niż na splicie no i mi wygodniej dlatego przy nim zostaje. Dieta, tak jak wymieniłem powyżej. No i zauważyłem że barki dominują w mojej sylwetce, w porównaniu do klaty to jak by dwie inne osoby.
Ilość wykonywanych ćwiczeń i powtórzeń jest taka :
Jeżeli klatę ćwiczę 2x w tygodniu to 4 ćwiczenia na klatę po 4 serie, małe partię 3 ćwiczenia po 3 serie a jeżeli mam raz w tygodniu to 5 ćwiczeń po 3 serie, małe partie 4 ćwiczenia po 3 serie. Ilość powtórzeń jest 12/10/10/8 lub 12/10/10 .
Zdjęcie :





PS: Obwód klatki wynosi 107 i przez około pół roku nic się nie poprawiło, wykonuje od dwóch miesięcy unoszenie hantli w opadzie (podobno poszerza) no ale nie w moim przypadku .


Zmieniony przez - Unknown95 w dniu 2014-01-31 18:47:22
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
rutkow Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 784 Napisanych postów 37405 Wiek 38 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 210877
Na pewno problem tkwi w diecie trzeba ulozyc tu nie ma dwóch zdan . za duzo seri robisz po co 2 razy w tyg klate wtedy wykonujesz 32 serie kiedy ona ma sie zregenerowac no i cwiczenia jesli bedziesz robił klate tylko na płaskiej lawie to i klata bedzie płaska
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 418 Wiek 23 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 9510
No za miesiąc i tak zmieniam ponieważ wchodzę na redukcje, no ale jeżeli tkwi wszystko w diecie to dlaczego reszta ciała leci w górę a klata stoi w miejscu? Skoro dieta jest do bani to raczej powinno wszystko stać. Siłownie mam w piwnicy, nie mogę robić ćwiczeń na dół klatki ponieważ nie mam jak, dlatego też robię tylko na płasko oraz na skosie .

Zmieniony przez - Unknown95 w dniu 2014-01-31 18:52:07
napisał(a)
rutkow Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 784 Napisanych postów 37405 Wiek 38 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 210877
przyczyna moze byc tez brak regeneracji , jezeli tak ja katujesz
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 418 Wiek 23 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 9510
No tutaj jest to możliwe dlatego też od razu się zapytam czy bcaa by pomogło bo leży już pół roku i chciałem zostawić na redukcje bo podobno przy mniejszej ilości kcal organizm słabiej się regeneruje. Wczoraj robiłem klatkę, czuje ją przez 2-3 kolejne dni później jest już normalnie to jak już jej nie czuje to się w pełni nie zregenerowała? Tak czytałem że przy dużej intensywności klata regeneruje się nawet do tygodnia ale jak ćwiczę ja tylko raz w tygodniu to po dwóch-trzech dniach schodzi pompa i tak jak by malała.
napisał(a)
rutkow Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 784 Napisanych postów 37405 Wiek 38 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 210877
rób klate raz w tyg bo jak dobrze ja przetyrasz to regeneruje sie bardzo długo , bcaa zostaw sobie na redukcje na masie mozesz brac ale nie musisz
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 418 Wiek 23 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 9510
No tak ale jeżeli bym robił tylko jeden raz to na siłownie chodziłbym tylko 3x w tygodniu a mi bardzo odpowiada 4x. Trening wygląda tak środa:Klata+barki,Czwartek:Plecy+biceps,Piątek:Nogi+triceps,Niedziela:Klata+barki i co tydzień zamieniam na plecy+biceps. Chodzę w takie dni ponieważ w poniedziałek i wtorek mam praktyki, a w sobotę chce mieć dzień wolny na regeneracje.
napisał(a)
rutkow Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 784 Napisanych postów 37405 Wiek 38 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 210877
To juz jest twoj problem jak nie chcesz tego zmienić ja ci tylko doradzam
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 418 Wiek 23 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 9510
No dobrze, o to mi chodziło chciałem rozsiać wszystkie wątpliwości :P znalazłem przykład splitu, będę z niego korzystał przez najbliższy miesiąc i zobaczymy co z tego będzie:
4 dniowe:

Klatka piersiowa + biceps
Nogi
Barki + triceps
Plecy

Plecy
Klatka piersiowa + Barki
Biceps + triceps
Nogi

który z nich byś wybrał? i jeszcze jakbyś mógł ilość serii i powtórzeń wypisać, sog .

Zmieniony przez - Unknown95 w dniu 2014-01-31 19:21:16
napisał(a)
rutkow Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 784 Napisanych postów 37405 Wiek 38 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 210877
wariant 1 jest ok na plecy nogi klate od 12-16 na bic , tric 9 seri barki 12 powtórzenia zakres 12-8
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 614 Napisanych postów 36399 Wiek 21 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 297095
do usunięcia.

Zmieniony przez - OzzyMG w dniu 2014-01-31 19:26:27

Dziennik treningowy - http://www.sfd.pl/[DT]_Ozzy__Get_big_or_die_trying-t1037943.html

I don't miss workouts, i don't miss meals, because this is what i love to do :)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Sugestie do mojego odchudzania....

Następny temat

dieta na mase 194 cm 65kg

Czechia Pro Ostrava 2018 - Spekulacje Czechia Pro Ostrava 2018 - Spekulacje Polędwica a'la Wellington Polędwica a'la Wellington Kto wygra zawody Mr. Olympia 2018? Kto wygra zawody Mr. Olympia 2018? Najlepsze ćwiczenie na mobilizację bioder Najlepsze ćwiczenie na mobilizację bioder Kiepska genetyka? 6 sposobów na podkręcenie genetyki Kiepska genetyka? 6 sposobów na podkręcenie genetyki Rafael Brandao wschodząca gwiazda PRO Rafael Brandao wschodząca gwiazda PRO Seks, a wyniki sportowe Seks, a wyniki sportowe Diamond Cup Espinho 2018 Diamond Cup Espinho 2018