SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Kilka pytań początkującego

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 413

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

Mężczyzna

Wiek

21

Waga

61

Wzrost

178

Cel treningowy

MASA

Staż treningowy na siłowni

3 tygodnie

Uprawiane inne sporty

brak

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

siłownia

Dieta

dopracowywana

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

artroskopia lewego kolana,

Zażywane suplementy

brak

Ostatnio przerabiany plan

mam pierwszy plan

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

przysiad 60kg, martwy ciąg 70kg, ławka 60kg (problem z łokciem)
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 154
Witam. Jestem ektomorfikiem 61kg 178 wzrostu 21 lat. Ostatnio postanowiłem się wziąć za siłownię i mam mega motywacje. Póki co 3 minął 3 tydzień treningu ogólnorozwojowego. Mam zamiar poćwiczyć jeszcze tydzień tym planem który mam tj:
pon, śr, pt
po 4 sersje: przysiady ze sztanga, martwy ciąg , wyciskanie sztangi na ławce,
2 serie podciągania na drążku do maxa, i 2 serie podnoszenia na poręczach również max (nie wiem jak się to fachowo nazywa, francuzki czy jakoś tak, w każdym bądź razie ćwiczenie działa na triceps)

Staram się dbać o dietę, szczególnie o posiłek przed i po treningu reszta zależy od czasu. Do tego od jakiegoś czasu jem witaminki ( witaminer i tran OMEGA3 )

czy to dobry początek ?:) w tym tyg będę układał nowy plan.

Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie... na ostatnim treningu wziąłem sobie 60 kg na serie na ławeczce.. pierwsza seria 10 powtórzeń.. 2 seria przy 4-5 powtórzeniu poczułem takie dziwne drganie w łokciu ;/ jakby w miejscu gdzie "zaczynają" się mięśnie przedramienia... kolega mówił że muszę przyzwyczaić stawy do obciążenia... założyłem 50 i wszystko było okej ale przy tym obciążeniu na drugi dzień wgl nie czuje klatki... ćwiczenia wykonuje dobrze technicznie...

może jakieś porady ?? z góry dzięki
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2177 Napisanych postów 36604 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 266679
Plan ok.

I dopóki notujesz postępy,niczego nie zmieniaj.


Dalsza droga:

http://www.sfd.pl/[Art]_Pierwszy_rok_treningów-t906985.html 
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 154
właśnie siła póki co fajnie idzie i są postępy :P każdą serie staram się robić na siłę... ide na siłkę mówię sobie że dzisiaj musze zrobić tyle i muszę to osiągnąć... na treningu staram sie dawać z siebie tyle ile mogę :) ale jeśli chodzi o klatke mam problem z tym łokciem ;/ możecie mi powiedzieć co to dokładnie jest ? i jeśli to stawy jak to w miare szybko zlikwidować ?
napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2177 Napisanych postów 36604 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 266679
Rozgrzewasz się dobrze? Czujesz aby drżenie czy jakiś dyskomfort/ból? W którym dokładnie miejscu.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 154
tak tak rozgrzewam się, zawsze coś około 5 min przed treningiem i przed każdym ćwiczeniem staram się jakoś rozciągnąć ćwiczony mięsień i do tego zakładam sobie jakiś mały ciężar (żeby go poczuć ale się nie zmęczyć, +/- połowa tego co biore na serię) i robie serie rozgrzewkową z 10-15 powtórzeń.
Przed ławeczką jeszcze tam krece nadgarstkami i rekami w wspomnianym stawie łokciowym.
a co do łokcia.. czuje takie drganie i powoduje to straszny dyskomfort... jakoś mam wrażenie że moge jeszcze coś podnieść ale zaraz dosłownie mi łokieć strzeli... co najlepsze nie czuje żadnego bólu... a lokalizacja hmmm ciężko to ująć... zginasz rękę pod kąt 90 stopni... czujesz kość na łokciu i na wysokości tej kości w miejscu gdzie zaczynają się mięśnie przedramienia... z zewnętrznej strony. I to coś bardziej w środku.
i jak wspomniałem wyżej założę mniej i drganie znika ale później nie czuje że ćwiczyłem ... ;/
napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2177 Napisanych postów 36604 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 266679
Nie rób krążeń w rozgrzewce-same anatomiczne i proste ruchy.
Poza tym żadnego rozciągania statycznego przed treningiem.


A przyczyn może być wiele-niepoprawna technika,zbyt duże obciążenie czy jakaś patologia stawów.Ogranicz ciężar-może zmień minimalnie trajektorie ruchu lub ćwiczenie i obserwuj organizm.Jeżeli dyskomfort nie ustąpi-idź do lekarza.Lepiej dmuchać na zimne.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 154
profesjonalista nie jestem ale technika wydaje mi się dobra... poszedłem za radą kolegi i pierwszy tydzień stał nade mną i katował mnie prawidłowym wykonywaniem ćwiczeń także myślę że jest ok.
co do patologi stawu jakoś nigdy nie miałem żadnych tego typu oznak aczkolwiek nie jestem pewien.
właśnie może faktycznie za dużo kg i po prostu lewy staw łokciowy nie daje rady...

Nasuwa mi się kolejne pytanie. Jak w miarę szybko przystosować stawy do obciążenia ?? po prostu trenować tylko mniejszym obciążeniem ? czy robić tym co aktualnie tylko do momentu w którym staw się nie odezwie ? jakieś suplementy ? a może jakieś dodatkowe ćwiczenia ?
napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2177 Napisanych postów 36604 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 266679
Wklej swój cały plan klatki i tricepsów.Zaznacz przy których ćwiczeniach czujesz dyskomfort.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 154
tak jak napisałem na początku, 3 dni treningowe te same ćwiczenia; poniedziałek, środa, piątek.
jeśli chodzi o klatkę to;
- wyciskanie na ławce prostej - tutaj odczuwam dyskomfort ( założyłem 60kg, pierwsza seria 10 powtórzeń, w drugiej przy 4-5 powtórzeniu zaczyna się mój problem)
- podnoszenie się na poręczach
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Przerwa po przeciążeniu

Następny temat

Wyskok się nie poprawia...

Deynn i Majewski kupili sobie psa Deynn i Majewski kupili sobie psa Spadek libido. Dlaczego libido maleje? Spadek libido. Dlaczego libido maleje? Sklepowe sushi - które wybrać? Sklepowe sushi - które wybrać? Facet na sterydach - jak z nim wytrzymać? Facet na sterydach - jak z nim wytrzymać? 27-28.10.2017 Grand Prix Pepa - Opava - Wyniki 27-28.10.2017 Grand Prix Pepa - Opava - Wyniki Miłość z siłowni... Miłość z siłowni... Masło - dlaczego podrożało? Masło - dlaczego podrożało? Jaka jest najlepsza forma kreatyny? Jaka jest najlepsza forma kreatyny?