SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Kilka pytań dot. masy

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1272

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 21 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1311
Witam,
dosyć niedawno założyłem temat dotyczący moich przygód z redukcją.
Można go znaleźć tutaj
Ostatecznie poleciałem z wycinką jeszcze kilka tygodni, wykonałem badania składu ciała i wyszło że mam 9% BF'a. Obecnie jestem wypoczęty po wakacjach i mam zamiar przejść na masę.

Mam w związku z tym kilka pytań:
1. Do jakiego poziomu BF'a masować? Do 15% - redukcja do 10% i od nowa?
2. Jestem endomorfem, zamierzam nie przekraczać na masie 200g węgli/kg... Czy da się na tym coś zbudować?
3. Jaką nadwyżkę kaloryczną ustawić na początek by nie zalać się zbyt szybko?



Zmieniony przez - treadstone w dniu 2017-08-13 23:56:40

Zmieniony przez - treadstone w dniu 2017-08-13 23:59:43
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2067 Napisanych postów 50763 Wiek 33 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 474103
1. 15% to max. Szczególnie z tak niskiego poziomu tkanki tłuszczowej. Pomiary bia niestety nie są dokładne. Tanita dość mocno zaniża przy niskim bf. Mi przy 11% pokazała 7,5%. Wrzuć więc zdjęcie sylwetki. Może się okazać, że jest już teraz blisko 15%.
2. Nie widzę powodu, dla którego miałbyś ograniczać się w ten sposób. Jednak odpowedź brzmi tak. Można budować mięśnie na niskiej podaży kcal.
3. Wejdź na zerowy bilans kcal i obserwuj obwody. W miarę ich zmian stopniowo zwiększaj kcal.
1

Moderator działu Odżywianie

napisał(a)
Znawca
Szacuny 48 Napisanych postów 295 Wiek 28 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 3755
Procent przy którym sylwetka wygląda ok to 12-15% i całkiem łatwo to utrzymać. Masa na 200g węgla? Chyba że dieta ketogeniczna ale nie jest to dieta dla każdego. Masować zaczynasz od zera kalorycznego, obserwujesz wagę wymiar i jak nic nie idzie to dodaj 300-400kcal, obserwuj z 2tyg. Jak za bardzo ulewa to zdejmij 100-200 i dalej obserwuj


Zmieniony przez - Wasyl__ w dniu 2017-08-14 08:08:14
1
napisał(a)
dudee Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1380 Napisanych postów 24950 Wiek 23 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 396019
Proces budowy masy mięśniowej nie musi wiązać się ze znaczącym przyrostem tłuszczu zapasowego.
Nie zakładaj sobie celu ( do ilu % należy masować ) - nie ma takich wytycznych.

W trakcie rozwoju muskulatury należy (można) trzymać w ryzach poziom tkanki tłuszczowej w ustroju. Nie ulega wątpliwości, że wyznaczenie odpowiedniej nadwyżki kalorycznej wymaga umiejętnej obserwacji organizmu, zwiększanie ilości energii w diecie powinno być oparte na danych empirycznych. Możesz zacząć od swojego zera i z biegiem czasu rozsądnie zwiększać podaż kalorii, pamiętaj, że większa nadwyżka energetyczna nie przyśpieszy tempa budowy mięśni.
1

Dietetyk (kontakt tylko prywatnie)

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 21 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1311
domer
1. 15% to max. Szczególnie z tak niskiego poziomu tkanki tłuszczowej. Pomiary bia niestety nie są dokładne. Tanita dość mocno zaniża przy niskim bf. Mi przy 11% pokazała 7,5%. Wrzuć więc zdjęcie sylwetki. Może się okazać, że jest już teraz blisko 15%.

W porównaniu do sytuacji ze zdjęć pokazanych pod linkiem jest znacznie lepiej ;) Kostki się wyostrzyły, powychodziły nowe żyły na dole brzucha. UD 2.0 + joha/l-tyrozyna/ kofeina zrobiły swoje :) Także wydaje mi się, że BF będzie oscylował między tymi 9% :) Z ciekawości zapytam, z jakiego źródła pochodzi wynik drugiego pomiaru, to 11%? :)

Wasyl__
Procent przy którym sylwetka wygląda ok to 12-15% i całkiem łatwo to utrzymać. Masa na 200g węgla? Chyba że dieta ketogeniczna ale nie jest to dieta dla każdego. Masować zaczynasz od zera kalorycznego, obserwujesz wagę wymiar i jak nic nie idzie to dodaj 300-400kcal, obserwuj z 2tyg. Jak za bardzo ulewa to zdejmij 100-200 i dalej obserwuj

Przy 15% to zaczyna już słabo wyglądać ^^ Jestem endomorfikiem i nie reaguje dobrze na duże ilości węglowodanów, dlatego na masie wolę budować nadwyżkę na tłuszczach, bo wiem jaki będzie efekt dużej ilości węgla - w moment się zaleje... Dieta ketogeniczna to poniżej 30g węgla, także aż tak drastycznie nie chcę schodzić ;) 400 kcal? :D To może od razu 1000 dla pewności ?:D





Zmieniony przez - treadstone w dniu 2017-08-14 13:49:18
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 21 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1311
dudee
Nie zakładaj sobie celu ( do ilu % należy masować ) - nie ma takich wytycznych.


Moja ostatnia redukcja po masie - co prawda nie do końca przemyślanej, trwała ponad 25 tygodni... To była męczarnia, nie tylko pod względem fizycznym ale i psychicznym. A w ostatecznym rozrachunku, mięśnie które przybrałem na masie i tak zrzuciłem wraz z tłuszczem na redukcji. Perspektywa zrzucania na wiosnę zbyt dużej ilości balastu mnie przeraża. Zastanawiam się jak to wszystko podzielić, by w tym roku wyjść na plus...
napisał(a)
dudee Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1380 Napisanych postów 24950 Wiek 23 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 396019
Podczas redukcji tkanki tłuszczowej zawsze zanotujemy ubytek masy mięśniowej bowiem można to ograniczyć poprzez odpowiednie metodyki żywieniowe etc. Niemniej jednak teraz należy budować masę mięśniową z głową. Zbyt duża nadwyżka energetyczna Cie ''zalewa'' - nie same w sobie węgle.


Zmieniony przez - dudee w dniu 2017-08-14 14:33:24

Dietetyk (kontakt tylko prywatnie)

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 19 Wiek 30 lat Na forum 123 dni Przeczytanych tematów 2014
treadstone
Witam,
dosyć niedawno założyłem temat dotyczący moich przygód z redukcją.
Można go znaleźć tutaj
Ostatecznie poleciałem z wycinką jeszcze kilka tygodni, wykonałem badania składu ciała i wyszło że mam 9% BF'a. Obecnie jestem wypoczęty po wakacjach i mam zamiar przejść na masę.

Mam w związku z tym kilka pytań:
1. Do jakiego poziomu BF'a masować? Do 15% - redukcja do 10% i od nowa?
2. Jestem endomorfem, zamierzam nie przekraczać na masie 200g węgli/kg... Czy da się na tym coś zbudować?
3. Jaką nadwyżkę kaloryczną ustawić na początek by nie zalać się zbyt szybko?


Nie myślałeś żeby spróbować maso-rzeźby? Ja to robię aktualnie i efekty są super
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 21 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1311
Powiem szczerze, że pierwszy raz słyszę o czymś takim ;) Do tej pory myślałem, że masa i rzeźba nie chodzą w parze ;]
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 19 Wiek 30 lat Na forum 123 dni Przeczytanych tematów 2014
treadstone
Powiem szczerze, że pierwszy raz słyszę o czymś takim ;) Do tej pory myślałem, że masa i rzeźba nie chodzą w parze ;]

No właśnie mój przykład pokazuje że jest to możliwe, tylko trzeba mieć otwarty umysł na coś więcej niż kurczak, ryż i kreatyna.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 21 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1311
Rozumiem, że mówimy teraz o środkach nie do końca dozwolonych?:)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

3 SZYBKIE PYTANIA.

Stany zapalne - 10 najlepszych produktów, które je zwalczają Stany zapalne - 10 najlepszych produktów, które je zwalczają Rozciąganie - przed, po, a może w trakcie treningu Rozciąganie - przed, po, a może w trakcie treningu Martwy ciąg - niezastąpione ćwiczenie na plecy? Martwy ciąg - niezastąpione ćwiczenie na plecy?  Morgan Mikenas-  fitnesska, która nie goli się od roku Morgan Mikenas- fitnesska, która nie goli się od roku Palumboizm- zmora współczesnej kulturystyki Palumboizm- zmora współczesnej kulturystyki Klaudia Ignasiak - ocena sylwetki Klaudia Ignasiak - ocena sylwetki Skuteczny spalacz tłuszczu - Rewolucyjny REDOX Extreme Skuteczny spalacz tłuszczu - Rewolucyjny REDOX Extreme Jak szybko zwiększyć obwód bicepsów? Jak szybko zwiększyć obwód bicepsów?