SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Kilka pytań - nachwyt czy podchwyt, dipsy czy skos ujemny?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1477

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 166 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1964
(dałem ten temat w innym dziale, ale jednak tutaj jest większa "sprężystość" i mnogość wypowiedzi ;p mam nadzieje ze mi admini to wybaczą )

Mam kilka pytań w które postanowiłem się zagłębić. Otóż:
1. Nachwyt czy podchwyt? Co stosujecie przy wiosłowaniu sztangą? Co bardziej wchodzi w górny rejon grzbietu?
2. "Rączka równoległa(trójkątna-gif 7.)pozwala na wykonanie ćwiczenia z uchwytem "młotkowym". Angażuje on mięsnie górnej i środkowej części grzbietu" - to zdanie skopiowane z Atlasu Ćwiczeń, odnoszące się do przyciągania linki w siadzie. Czy faktycznie tak jest?
3. Wiosłowanie sztangielką - to ćwiczenie rozwija grubość górnego odcinka pleców. A co, jeśli zależy mi na tym by je poszerzyć? Bo często to ćwiczenie i tak jest polecane, osobiście za nim nie przepadam bo trudno jest mi wczuć się w prace mięśnia.
4. Ostatnio zrobiłem polecony mi przez kumpla trening bica - 3 serie 14,12,10 sztangą na stojąco, 3x10 młotków na ławce skośnej i 2x15 hantelką na modlitewniku, ostatnia seria (3) to był drop set 6,10. No i niby wszystko fajnie, ale czy nie lepiej zamiast tego drop seta dać ławeczkę skośną z supinacją nadgarstka? I czy te młotki też mogą być wykonane na ławeczce? No i - co jest właściwie lepsze do zwiększania obwodu i masy bica (na rzeźbie mi nie zależy) - modlitewnik czy sztanga stojąc?
5. Robię 2 ćwiczenia na górę klatki, jednak 1, sztangi niespecjalnie czuję. Czy lepiej jest robić 4 ćwiczenia po 3 serie, czy 3 po 4 serie? Przyznam szczerze że w tym 1 przypadku nie jestem specjalnie zmęczony, mimo że jakoś szczególnie małych ciężarów nie używam.
6. Robi ktoś dół klatki? Rzadko to zauważam w planach, na siłowni już w ogóle, na 10 trenujących może 3 robi dół. I czy lepiej to odpuścić na czas budowania masy czy nie? No i - czy lepsze są pod tym względem dipsy czy skośna dolna? Góra mojej klatki nie jest imponująca, ale dół to już flak :D

Troche się rozpisałem, mam nadzieje na sensowne wypowiedzi
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 17852 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 63599
AD. 1 obojetne parktycznie. w wioslowaniu chodzi o zmiane kata lokiec-bark-biodro w plaszczyznie horyzontalnej a nachwyt czy podchyt moze minimalnie wplynac na angazacje bicepsa

AD. 2 jak wyzej kazdy taki ruch angazuje praktycznie cala gore plecow

AD. 3 szerkosc = podciaganie

AD. 4 drop set jako urozmaicenie owszem i w normalnym treningu moze byc

co do mlotkow dowolnie ale silowo

modlitewnik jest dobry dla izolacji w jakims stopniu bicepsa a wolna sztanga to wolna sztanga co tu powiedziec co lepsze sam zobacz pokombinuj

AD. 5 zalezy od systemu i priorytetow

mozesz tak i mozesz tak

AD. 6 dipsy powinny byc jako pierwsze podstawowe cwiczenie klatki na kazdym treningu !!

reszta chyba nasowa sie sama
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 166 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1964
Sog :]
Dipsy na początek? Jako samodzielne ćwiczenie?
Podciąganie owszem, ale co oprócz niego? Chodzi mi o ćwiczenie TYPOWO poszerzające, a nie tylko kompleksowo uderzające w plecki.
Co do modlitewnika - angażuje się tylko biceps, nie bujam tłowiem itp ale no nie czuje bica tak mocno - stojąc czuję go bardziej.
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 17852 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 63599
Dipsy na początek? Jako samodzielne ćwiczenie?

jako totalna baza dla treningu klatki
w treningo nog przysiad jest bazowym cwiczeniem tak dipsy powinny byc w klatce

Podciąganie owszem, ale co oprócz niego? Chodzi mi o ćwiczenie TYPOWO poszerzające, a nie tylko kompleksowo uderzające w plecki.

jako zastepstwo sciaganie linek ale nie ma lepszego cwiczenia niz podciaganie

konkretnie z progresja ciezarui nawet nie wiesz kiedy a nie zmiescisz sie w koszulke ktora teraz masz na sobie (chyba )

Co do modlitewnika - angażuje się tylko biceps, nie bujam tłowiem itp ale no nie czuje bica tak mocno - stojąc czuję go bardziej.

pewnie z racji tego ze ciezar wiekszy

modlitewnika nie musisz robic jest on opcjonalny
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 166 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1964
:D mam koszulkę, mam, a jakże.
A mógłbyś skrobnąć jakiś trening na plecy? Tylko taki.. roz****i@cz, bo ciężko mi je zmęczyć. Ogólnie, to moj trening opiera się na 4 seriach martwego, 4 seriach podciagania do klatki, 3 wioslowania nachwytem i 3 przyciągania linki w siadzie =O
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 17852 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 63599
rack pull rampa 8x5
podciaganie rampa 8x5
podciaganie polsztangi
MDS (podciaganie sztangi do kaltki + wioslowanie nachwytem + yates row) na 10 powt x2

nie ma opcji nie zmeczyc plecow
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 166 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1964
xD zanim przeczytalem do końca, to mnie glowa rozbolała.
Nie rozumiem tej rampy, już mi próbował maciekslu1 wytłumaczyć ale chyba jestem od tej siłki intelektualnym dnem :D
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 17852 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 63599
no to postaram sie i ja

wezmy to podciaganie

podchodzisz do drazka i wykonujesz 5 powt, po ich wykonaniu (pewnie przerwa jedynie na dokladanie obciazenia) dokaldasz chocby 1,5 kg i wykonujesz 5 powt, po tym dokaldasz nastepne 1,5 kg (przerwa delikatnie dluzsza moze bedzie) i wykonujesz 5 powt

i tak dokaldasz po 1,5 kg az zrobisz 8 takich serii po 5 podciagniec

jak bedzie za ciezko dokladac mozesz np od 3-4 serii ale chodzi o to zeby dokaldac

tak chyba najprosciej wytluamczone jak moze byc na najprostszej rampie jaka moze byc
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 166 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1964
hmmm. Zastanawia mnie "pewnie przerwa jedynie" czyli, jak przy masówce odpoczywam 2 minuty to mam 2 minuty odpoczywać? Czy tylko czas na dokładanie? A ten rack pull mogę zastąpić martwym? Podciąganie pół-sztangi też rampa czy standard 4 serie? No a to MDS to normalnie mnie zatkało :D To jakby taka... seria łączona?
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 17852 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 63599
pewnie przerwa jedynie na dokladanie obciazenia

czytaj ze zrozumieniem

A ten rack pull mogę zastąpić martwym?

mozesz

Podciąganie pół-sztangi też rampa czy standard 4 serie

normalnie


MDS to mechaniczny drop set

czyli mniej wiecej jak napisales tylko zakaldasz obciazenie na 1 cwiczenie (z reguly najslabsze) tak zeby wykonac dokladnie 10 powt nastepnie bez przerwy wykonujesz do zalamania miesniowego 2 cw i odrazu 3 tak samo do zalamania (wazne pamietaj ile powt wykonales w tych 2 cwiczeniach zeby moc regulowac progresje i widziec postep)

Zmieniony przez - ziomlogos w dniu 2010-01-26 20:18:21
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 166 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1964
Sprawdze jutro, i napiszę co o tym myślę :D Dzięki wielkie.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Brzuch, uda, dieta, abs?

Następny temat

Po jakim okresie widac efekty?