SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Kiedy ostatni posiłek?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 737

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Wiek 16 lat Na forum 312 dni Przeczytanych tematów 4
Witam. Pewien dietetyk doradził mi abym jadł 4 razy dziennie co 4 godziny małe posiłki aby przyśpieszyć mój endo-metabolizm. No ok tylko wychodzi na to że śniadanie jem o 8:00, kolejne posiłki o 12 i 16 to czwarty mam jeść o 20? Czy to nie za poźno?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 360 Napisanych postów 2450 Wiek 37 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 119562
Jedz jak Ci pasuje i wygodnie. Godziny posiłków nie mają znaczenia szczególnego . Abyś głodny nie chodził .jedź zbilansowane posiłki tak aby kcal i makro się zgadzało
napisał(a)
dudee Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1512 Napisanych postów 25815 Wiek 23 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 437175
Godziny posiłków ustalasz pod swój tryb dnia.
Częstotliwość posiłków nie przyśpiesza przemiany materii.

Dietetyk ( kontakt tylko prywatnie )

napisał(a)
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5720 Napisanych postów 98597 Wiek 33 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 871503
ja jadam 4 posiłki disiaj akurat niedawno skonczyłem o 21 ogólnie to jest tak 6 11 15:30 i 20, osttani moze być np i o 22 jak wracasz z treningu i wtedy jesz potreningowy, ważne tylko by nie iść spać zaraz po zjedzeniu, tak minimum to godzinę bym zostawił odstepu

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

napisał(a)
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2911 Napisanych postów 64267 Wiek 42 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 528165
Możesz jesc jak Ci wygodnie . Najważniejsze jest to żeby jesc odpowiednio .
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 370 Napisanych postów 953 Wiek 29 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 53586
Nie ma znaczenia godzina, istotne by ostatni posiłek był przynajmniej 2 godziny przed snem, wtedy organizm może w pełni wypocząć nie będąc męczonym trawieniem podczas snu. Ustal sobie po prostu godzinę ostatniego posiłku na nie krócej niż około 2 godziny przed snem i będzie ok.

Co do przyspieszania metabolizmu, hm... dziwne rady ta pani dietetyk daje. Jeżeli zależy nam na utracie wagi do dużo lepsze efekty daje dieta intermittent fasting, czyli 18-20 godzin bez posiłku i okienko żywieniowe 4-8 godzin, kiedy dostarczamy kalorii z całego dnia (czyli średnio minimum 500 kcal co godzinę). Jak wskazują badania statystyczne taka dieta pozwala efektywnie schudnąć przy tej samej podaży kcal co "standardowe 4-5 posiłków dziennie" - inaczej mówiąc jest efektywniejsza niż dostarczenie tej samej ilości kalorii w 4-5 posiłkach rozłożonych na cały dzień. Poza tym istotna jest też sama dieta - białko sprzyja odchudzaniu, ponieważ metabolizm białka jest wymagający energetycznie, tłuszcze są lepszym źródłem energii niż węglowodany, bo nie prowokują wyrzutów insuliny, przez co nie uruchamiają "opcji magazynowania energii" w postaci tkanki tłuszczowej. Tak, tkanka tłuszczowa to są węglowodany zmetabolizowane przez wątrobę do tkanki tłuszczowej. Węgle są tak czy inaczej potrzebne w niewielkich ilościach, ale na pewno nie węgle proste (no chyba że intensywnie ćwiczymy).
W celu przyspieszenia metabolizmu najprostszą metodą jest... zacząć uprawiać sport. Cokolwiek, bieganie, chodzenie, jakikolwiek ruch. Powiedzmy, że niektóre produkty mogą odrobinę przyspieszyć metabolizm jak zielona herbata, czy pu-erh o właściwościach termogenicznych, ale to są jedynie drobne wspomagacze i nie zastąpią ruchu.


Zmieniony przez - Arthass w dniu 2017-04-19 23:47:39

Hey. Don't ever let somebody tell you... You can't do something. Not even me. All right? You got a dream... You gotta protect it. People can't do somethin' themselves, they wanna tell you you can't do it. If you want somethin', go get it. Period.
║Fat-Burners║ http://imgur.com/a/MdOh5 ║Metabolizm║ http://imgur.com/a/bZPkl 
║O3║〔ALA〕https://goo.gl/AfZCMd 〔EPA/DHA 〕https://goo.gl/7oiGaQ ║O6║〔LA〕https://i.imgur.com/MJiJchw.png 

napisał(a)
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2215 Napisanych postów 52120 Wiek 33 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 499788
Jak Ci pasuje. Ostatni ok 1-2h przed snem, tak aby nie iść spać głodnym, ani przejedzonym, co może wpłynąć na jakość snu.

http://potreningu.pl/articles/3218/jaka-jest-optymalna-ilosc-posilkow-w-ciagu-dnia 

Moderator działu Odżywianie

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10626 Napisanych postów 43766 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Myślę, że tu nie ma jednej odpowiedzi bo jest to sprawa bardzo indywidualna. Jednemu odpowiadają 3 posiłki dziennie a drugiemu 5. Moim zdaniem samemu trzeba dojść do najlepszej dla nas opcji.

Co do ostatniego posiłku to niedobrze jest zjeść i zaraz iść spać - lepiej odczekać około godziny. Tak samo jest ze zbyt wczesnym zjedzeniem posiłku np o 18:00 a następnie iść spać np o 22:00.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 38 lat Na forum 317 dni Przeczytanych tematów 25
Myślę, że wiele zależy od tego, o której godzinie chodzisz spać. Ja chodzę około 22-23 i ostatni posiłek jem koło 20, dla mnie to odpowiednia godzina, bo nie jestem zbyt przejedzona i też nie jestem głodna. każdy musi indywidualnie do tego podejść i rozgryźć swój organizm.
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 317 Napisanych postów 554 Wiek 22 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 10744
Ja jem praktycznie bezpośrednio przed snem posiłek potreningowy i nie czuję jakiś dolegliwości. Wręcz rano budzę się jeszcze głodny ;)
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10626 Napisanych postów 43766 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Niegocin
Ja jem praktycznie bezpośrednio przed snem posiłek potreningowy i nie czuję jakiś dolegliwości. Wręcz rano budzę się jeszcze głodny ;)


U mnie by to nie przeszło...
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta - początek siłowni.

Następny temat

Oporna masa

Intermittent Fasting - zasady i przykładowy jadłospis Intermittent Fasting - zasady i przykładowy jadłospis 120kg Kevin Levrone - przed ostatnim startem w karierze 120kg Kevin Levrone - przed ostatnim startem w karierze Dlaczego warto robić przysiady, jak poprawnie wykonać przysiad? Dlaczego warto robić przysiady, jak poprawnie wykonać przysiad? Dieta paleo - Zasady, jadłospis. Plan ewolucyjnego dziedzictwa Dieta paleo - Zasady, jadłospis. Plan ewolucyjnego dziedzictwa Czy jesz za dużo cukru? 6 niepokojących oznak Czy jesz za dużo cukru? 6 niepokojących oznak Migdałowe Ferrero Migdałowe Ferrero Czy dbasz o swoje nerki? Czy dbasz o swoje nerki? Błędy na siłowni, które mogą doprowadzić do kontuzji Błędy na siłowni, które mogą doprowadzić do kontuzji