logo
zamknij zamknij

Kiedy ostatni posiłek?

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 573

0 5 0
napisał(a)
tooniejaa12
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Wiek 16 lat Na forum 99 dni Przeczytanych tematów 4
Witam. Pewien dietetyk doradził mi abym jadł 4 razy dziennie co 4 godziny małe posiłki aby przyśpieszyć mój endo-metabolizm. No ok tylko wychodzi na to że śniadanie jem o 8:00, kolejne posiłki o 12 i 16 to czwarty mam jeść o 20? Czy to nie za poźno?
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
monkey22
Ekspert
Szacuny 349 Napisanych postów 2397 Wiek 36 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 96727
Jedz jak Ci pasuje i wygodnie. Godziny posiłków nie mają znaczenia szczególnego . Abyś głodny nie chodził .jedź zbilansowane posiłki tak aby kcal i makro się zgadzało
napisał(a)
dudee
Ekspert
Szacuny 1094 Napisanych postów 23470 Wiek 23 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 268550
Godziny posiłków ustalasz pod swój tryb dnia.
Częstotliwość posiłków nie przyśpiesza przemiany materii.

Dietetyk - konsultacje dietetyczne (kontakt tylko prywatnie)
http://www.sfd.pl/[BLOG]_ROAD_TO_THE_SUCCESS._dudee_-t1127478-s25.html 

napisał(a)
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 4145 Napisanych postów 91185 Wiek 33 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 535894
ja jadam 4 posiłki disiaj akurat niedawno skonczyłem o 21 ogólnie to jest tak 6 11 15:30 i 20, osttani moze być np i o 22 jak wracasz z treningu i wtedy jesz potreningowy, ważne tylko by nie iść spać zaraz po zjedzeniu, tak minimum to godzinę bym zostawił odstepu

kto dąży do doskonałości - będzie zawsze wyższy nad mierność, lecz kto tylko o mierności myśli - jeszcze niżej spadnie.

napisał(a)
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Szacuny 2029 Napisanych postów 60520 Wiek 41 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 503587
Możesz jesc jak Ci wygodnie . Najważniejsze jest to żeby jesc odpowiednio .
napisał(a)
Arthass
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 141 Napisanych postów 567 Wiek 28 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 19849
Nie ma znaczenia godzina, istotne by ostatni posiłek był przynajmniej 2 godziny przed snem, wtedy organizm może w pełni wypocząć nie będąc męczonym trawieniem podczas snu. Ustal sobie po prostu godzinę ostatniego posiłku na nie krócej niż około 2 godziny przed snem i będzie ok.

Co do przyspieszania metabolizmu, hm... dziwne rady ta pani dietetyk daje. Jeżeli zależy nam na utracie wagi do dużo lepsze efekty daje dieta intermittent fasting, czyli 18-20 godzin bez posiłku i okienko żywieniowe 4-8 godzin, kiedy dostarczamy kalorii z całego dnia (czyli średnio minimum 500 kcal co godzinę). Jak wskazują badania statystyczne taka dieta pozwala efektywnie schudnąć przy tej samej podaży kcal co "standardowe 4-5 posiłków dziennie" - inaczej mówiąc jest efektywniejsza niż dostarczenie tej samej ilości kalorii w 4-5 posiłkach rozłożonych na cały dzień. Poza tym istotna jest też sama dieta - białko sprzyja odchudzaniu, ponieważ metabolizm białka jest wymagający energetycznie, tłuszcze są lepszym źródłem energii niż węglowodany, bo nie prowokują wyrzutów insuliny, przez co nie uruchamiają "opcji magazynowania energii" w postaci tkanki tłuszczowej. Tak, tkanka tłuszczowa to są węglowodany zmetabolizowane przez wątrobę do tkanki tłuszczowej. Węgle są tak czy inaczej potrzebne w niewielkich ilościach, ale na pewno nie węgle proste (no chyba że intensywnie ćwiczymy).
W celu przyspieszenia metabolizmu najprostszą metodą jest... zacząć uprawiać sport. Cokolwiek, bieganie, chodzenie, jakikolwiek ruch. Powiedzmy, że niektóre produkty mogą odrobinę przyspieszyć metabolizm jak zielona herbata, czy pu-erh o właściwościach termogenicznych, ale to są jedynie drobne wspomagacze i nie zastąpią ruchu.


Zmieniony przez - Arthass w dniu 2017-04-19 23:47:39
napisał(a)
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 1689 Napisanych postów 48282 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 380398
Jak Ci pasuje. Ostatni ok 1-2h przed snem, tak aby nie iść spać głodnym, ani przejedzonym, co może wpłynąć na jakość snu.

http://potreningu.pl/articles/3218/jaka-jest-optymalna-ilosc-posilkow-w-ciagu-dnia 

Moderator działu Odżywianie

napisał(a)
SzeA
Specjalista
Szacuny 52 Napisanych postów 642 Wiek 43 lat Na forum 228 dni Przeczytanych tematów 9590
Myślę, że tu nie ma jednej odpowiedzi bo jest to sprawa bardzo indywidualna. Jednemu odpowiadają 3 posiłki dziennie a drugiemu 5. Moim zdaniem samemu trzeba dojść do najlepszej dla nas opcji.

Co do ostatniego posiłku to niedobrze jest zjeść i zaraz iść spać - lepiej odczekać około godziny. Tak samo jest ze zbyt wczesnym zjedzeniem posiłku np o 18:00 a następnie iść spać np o 22:00.
napisał(a)
izawl
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 38 lat Na forum 104 dni Przeczytanych tematów 25
Myślę, że wiele zależy od tego, o której godzinie chodzisz spać. Ja chodzę około 22-23 i ostatni posiłek jem koło 20, dla mnie to odpowiednia godzina, bo nie jestem zbyt przejedzona i też nie jestem głodna. każdy musi indywidualnie do tego podejść i rozgryźć swój organizm.
napisał(a)
Niegocin
Ekspert
Szacuny 119 Napisanych postów 415 Wiek 21 lat Na forum 314 dni Przeczytanych tematów 6992
Ja jem praktycznie bezpośrednio przed snem posiłek potreningowy i nie czuję jakiś dolegliwości. Wręcz rano budzę się jeszcze głodny ;)
napisał(a)
SzeA
Specjalista
Szacuny 52 Napisanych postów 642 Wiek 43 lat Na forum 228 dni Przeczytanych tematów 9590
Niegocin
Ja jem praktycznie bezpośrednio przed snem posiłek potreningowy i nie czuję jakiś dolegliwości. Wręcz rano budzę się jeszcze głodny ;)


U mnie by to nie przeszło...
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta - początek siłowni.

Następny temat

Oporna masa

Jagienka Kamińska wzięła ślub!

Dlaczego trudno ukształtować pośladki?

Muffinki z ciecierzycą i czeresniami

Zalety odżywki białkowej

Jak ważne jest rozciąganie?

Julia Fusiecka - ocena sylwetki

Crossfit - zdobywa coraz większą popularność wśród kobiet

Leksykon suplementacji: kreatyna