logo
zamknij zamknij

Kiedy ostatni posiłek?

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 518

0 5 0
napisał(a)
tooniejaa12
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Wiek 15 lat Na forum 39 dni Przeczytanych tematów 4
Witam. Pewien dietetyk doradził mi abym jadł 4 razy dziennie co 4 godziny małe posiłki aby przyśpieszyć mój endo-metabolizm. No ok tylko wychodzi na to że śniadanie jem o 8:00, kolejne posiłki o 12 i 16 to czwarty mam jeść o 20? Czy to nie za poźno?
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
monkey22
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 329 Napisanych postów 2251 Wiek 36 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 34111
Jedz jak Ci pasuje i wygodnie. Godziny posiłków nie mają znaczenia szczególnego . Abyś głodny nie chodził .jedź zbilansowane posiłki tak aby kcal i makro się zgadzało
napisał(a)
dudee
Ekspert
Szacuny 981 Napisanych postów 22803 Wiek 22 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 205147
Godziny posiłków ustalasz pod swój tryb dnia.
Częstotliwość posiłków nie przyśpiesza przemiany materii.

Dietetyk - konsultacje dietetyczne (kontakt tylko prywatnie)
http://www.sfd.pl/[BLOG]_ROAD_TO_THE_SUCCESS._dudee_-t1127478-s25.html 

napisał(a)
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 3915 Napisanych postów 89648 Wiek 32 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 458845
ja jadam 4 posiłki disiaj akurat niedawno skonczyłem o 21 ogólnie to jest tak 6 11 15:30 i 20, osttani moze być np i o 22 jak wracasz z treningu i wtedy jesz potreningowy, ważne tylko by nie iść spać zaraz po zjedzeniu, tak minimum to godzinę bym zostawił odstepu

kto dąży do doskonałości - będzie zawsze wyższy nad mierność, lecz kto tylko o mierności myśli - jeszcze niżej spadnie.

napisał(a)
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Szacuny 1870 Napisanych postów 59349 Wiek 41 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 494752
Możesz jesc jak Ci wygodnie . Najważniejsze jest to żeby jesc odpowiednio .
napisał(a)
Arthass
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 79 Napisanych postów 434 Wiek 28 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 10674
Nie ma znaczenia godzina, istotne by ostatni posiłek był przynajmniej 2 godziny przed snem, wtedy organizm może w pełni wypocząć nie będąc męczonym trawieniem podczas snu. Ustal sobie po prostu godzinę ostatniego posiłku na nie krócej niż około 2 godziny przed snem i będzie ok.

Co do przyspieszania metabolizmu, hm... dziwne rady ta pani dietetyk daje. Jeżeli zależy nam na utracie wagi do dużo lepsze efekty daje dieta intermittent fasting, czyli 18-20 godzin bez posiłku i okienko żywieniowe 4-8 godzin, kiedy dostarczamy kalorii z całego dnia (czyli średnio minimum 500 kcal co godzinę). Jak wskazują badania statystyczne taka dieta pozwala efektywnie schudnąć przy tej samej podaży kcal co "standardowe 4-5 posiłków dziennie" - inaczej mówiąc jest efektywniejsza niż dostarczenie tej samej ilości kalorii w 4-5 posiłkach rozłożonych na cały dzień. Poza tym istotna jest też sama dieta - białko sprzyja odchudzaniu, ponieważ metabolizm białka jest wymagający energetycznie, tłuszcze są lepszym źródłem energii niż węglowodany, bo nie prowokują wyrzutów insuliny, przez co nie uruchamiają "opcji magazynowania energii" w postaci tkanki tłuszczowej. Tak, tkanka tłuszczowa to są węglowodany zmetabolizowane przez wątrobę do tkanki tłuszczowej. Węgle są tak czy inaczej potrzebne w niewielkich ilościach, ale na pewno nie węgle proste (no chyba że intensywnie ćwiczymy).
W celu przyspieszenia metabolizmu najprostszą metodą jest... zacząć uprawiać sport. Cokolwiek, bieganie, chodzenie, jakikolwiek ruch. Powiedzmy, że niektóre produkty mogą odrobinę przyspieszyć metabolizm jak zielona herbata, czy pu-erh o właściwościach termogenicznych, ale to są jedynie drobne wspomagacze i nie zastąpią ruchu.


Zmieniony przez - Arthass w dniu 2017-04-19 23:47:39
napisał(a)
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 1512 Napisanych postów 47166 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 331749
Jak Ci pasuje. Ostatni ok 1-2h przed snem, tak aby nie iść spać głodnym, ani przejedzonym, co może wpłynąć na jakość snu.

http://potreningu.pl/articles/3218/jaka-jest-optymalna-ilosc-posilkow-w-ciagu-dnia 

Moderator działu Odżywianie

napisał(a)
SzeA
Znawca
Jest liderem w tym dziale Szacuny 40 Napisanych postów 517 Wiek 43 lat Na forum 168 dni Przeczytanych tematów 7315
Myślę, że tu nie ma jednej odpowiedzi bo jest to sprawa bardzo indywidualna. Jednemu odpowiadają 3 posiłki dziennie a drugiemu 5. Moim zdaniem samemu trzeba dojść do najlepszej dla nas opcji.

Co do ostatniego posiłku to niedobrze jest zjeść i zaraz iść spać - lepiej odczekać około godziny. Tak samo jest ze zbyt wczesnym zjedzeniem posiłku np o 18:00 a następnie iść spać np o 22:00.
napisał(a)
izawl
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 37 lat Na forum 44 dni Przeczytanych tematów 25
Myślę, że wiele zależy od tego, o której godzinie chodzisz spać. Ja chodzę około 22-23 i ostatni posiłek jem koło 20, dla mnie to odpowiednia godzina, bo nie jestem zbyt przejedzona i też nie jestem głodna. każdy musi indywidualnie do tego podejść i rozgryźć swój organizm.
napisał(a)
Niegocin
Specjalista
Szacuny 72 Napisanych postów 337 Wiek 21 lat Na forum 254 dni Przeczytanych tematów 5234
Ja jem praktycznie bezpośrednio przed snem posiłek potreningowy i nie czuję jakiś dolegliwości. Wręcz rano budzę się jeszcze głodny ;)
napisał(a)
SzeA
Znawca
Jest liderem w tym dziale Szacuny 40 Napisanych postów 517 Wiek 43 lat Na forum 168 dni Przeczytanych tematów 7315
Niegocin
Ja jem praktycznie bezpośrednio przed snem posiłek potreningowy i nie czuję jakiś dolegliwości. Wręcz rano budzę się jeszcze głodny ;)


U mnie by to nie przeszło...
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta - początek siłowni.

Następny temat

Oporna masa

Tamilewska i Dmochewicz przegapiły zawody!

Sałatka z krewetkami

Jak wybrać dobre parówki?

Fałszywe ciężary i rekordy siłowe – po co ludzie to robią?

Pompki kobiet

Karol Małecki wyciska 80 kg hantle!!!

Plan treningowy dla początkujących kobiet

Ziemniaki a odchudzanie