SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Ketoza - ciała ketonowe - badanie paskami i zawartość białka?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 250

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

26

Płeć

mężczyznna

Cel

redukcja

Waga

78.5 rano naczczo

Wzrost

177

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

praca siedząca

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

trening FBW 3x w tygodniu + 20 minut cardio (szybki spacer)

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

zbilansowane w zależności od celu

Stosowana lub planowana suplementacja

żadnych przeciwskazań
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 421 Wiek 26 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 2381
Siema.

Od 5 tygodni jestem na Ketozie. (albo wydaje mi sie że jestem)
Rozkład makro
Białko 180g
węglowodany 60g
Tłuszcze: 140-160g

ostatni posiłek jem około 21-23 tak mniej więcej.. ale śniadanie jem o godzinie 12-13 żeby przedłużyć nocną faze spalania,
nie pije kawy. nie słodze kompletnie nic. nie podbijam insuliny między posiłkami żadnym dojadaniem..

Na początku trzymałem około 100g węgli (połowa to pieczywo lekkie wasa albo coś w tym stylu bo objętościowo sporo i można pochrupać)
- ostatnie 2 tyg obciąłem do 60g. (warzywa)
przez te 5 tygodni zmiany w sylwetce naprawde widoczne - dużo da sie zauważyć więc jestem zadowolony.
Wczoraj wpadłem na pomysł żeby zrobić sobie badanie zawartości ciał ketonowych w moczu i wyszły mi śladowe ilości
wg odczynu zawartość ciał od 0.5-5mmol/dm (chyba nie pomyliłem jednostek jeśli tak to poprawcie mnie) więc teoretycznie wychodzi że jestem w ketozie i jest okej.

badanie zrobiłem bo zacząłem się zastanawiać czy tak wysokie białko nie zostaje przkształcone w glukoze w procesie glukoneogenezy i nie zaburza mi to pozyskiwania energi z ciał ketonowych.
czy też nadmiar nie będzie mi podbijał insuliny.. którą staram się mieć raczej na niskim poziomie.

Pytanie czy takie badnie na paskach faktycznie jest miarodajne? - słyszałem różne opinie na temat pasków i też sam fakt zawarcia w moczu ciał ketonowych nie świadczy o tym że jesteśmy w ketozie? bo sam proces pozyskiwania energi z ciał ketonowych może być okresowy.. np Po nocy tak jak w moim przypadku ostatni posiłek wieczorem i później sen i przedłużam lekko nocy post nie jedząc do 12-13 po południu.

ogólnie czuje jakby mój pot śmierdział lekko gorzej i wydaje mi sie że z ust mam lekko gorszy zapach - słyszałem że to też mogą być objawy ketozy.

wiem też że spokojnie moge obcinać białko bo tłuszcze zabezpieczają organizm bardzo mocno i nie ma sie co martwić o katabolizm mięśniowy bo w moim przypadku te 120g białka w zupełności by wystarczyło. Ale jeśli jestem w stanie ketozy i moj organizm spokojnie spala tkanke tłusczową to chętnie zostałbym przy rozkładzie makro takim jaki jest teraz bez zwiększania zawartości tłuszczy.. i jak to wyczuć?

Druga sprawa to ŁADOWANIA? jestem 5 tyg bez ładowania węglami a opinie są bardzo różne z tego co czytałem.
jedni ładują dosyć często na CKD.. raz na 3 dni inni raz w tygodniu. (dużo zależnych)
co myślicie o ładowaniu w moim przypadku po 5 tygodniach? i jak powinno takie ładowanie wyglądać? czy lepiej nie ładować jeszcze?





Zmieniony przez - DabylBlasta w dniu 2017-03-18 11:47:29

Pomogłem?
Daj Soga!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Koniu151 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2223 Napisanych postów 48382 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 269245
Skoro widzisz poprawę sylwetki, to wszystko jest okej, czy jesteś w ketozie czy nie nie ma większego znaczenia, nie jest wymogiem koniecznym do spalania.
Co do ładowań, to musisz się określić, czy jesteś na CKD - konkretny system, z konkretnymi wytycznymi, czy po prostu na diecie skrajnie nisko węglowodanowej.

POMOC W UKŁADANIU DIET I TRENINGÓW ONLINE. KONTAKT: koniu151.sfd@gmail.com

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 421 Wiek 26 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 2381
to że jest zmiana sylwetki to robi deficyt - tylko chodzi mi o optymalne działanie konkretnej diety i spalenie "trudnego tłuszczu" i to raczej ma znaczenie bo robie to w konkretnym celu.. a żeby ketoza miałą sens należy ją robić poprawnie

jakby nie miało znaczenia to bym zbilansował miche i jadł normalnie z węglami.

a napisałem wyżej że nie robiłem ładowania od 5 tygodni - i czy ładowanie nie zaburzy wejścia w głębszą ketoze na tym etapie.

wiem że sam proces glukoneogenezy następuje do pewnego stopnia (chyba 30%) i czy w moim przypadku gdzie mam 180g białka jest sens zmniejszać na koszt tłuszczy i czy to pogłębi sam proces energetyczny?

Pomogłem?
Daj Soga!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Badania

Następny temat

Głodówka - wyjście

Omega 3, 6, 7, 9 - czym się od siebie różnią? Doping mózgu - suplementy dla studentów Jakie orzechy są najzdrowsze? Technika ćwiczeń - uwarunkowania anatomiczne Czy SAA mają wpływ na syntezę kolagenu? Nowy etap w życiu Huberta Kulczyńskiego! Wspaniałe nagrody za I miejsce Ben Weider Legacy Cup Low Carb - założenia, efekty, jadłospis