SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Jesc zeby przytyc

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 73510

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 364 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3172
Bywa ze ktos np przy wzroscie 180 cm wazy 50 kg, co nalezy jesc aby szybko przytyc a jednoczesnie nie musiec jesc tony pozywienia dziennie ?????????????

* NO PAIN NO GAIN *

* nie jestem hanysem ino goralem *
2

_-^-_

napisał(a)
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 116 Wiek 21 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 0
Okres budowania masy mięśniowej wydaje się prosty, jednak wbrew pozorom nie jest. Jest to złożony i trudny ciężki który powinien zostać dobrze przemyślany.
Zakładając więc że nie chcemy się "zalać" jedząc wszystko, bez opamiętania - bo nie o to chodzi w budowaniu masy czy też zniszczyć sobie zdrowia stosując sterydy, warto znać kilka zasad jak poprawnie przeprowadzić "masę".

Podstawą w budowaniu dobrej jakościowo masy jest dobrze dobrana dieta, musimy dobrać odpowiednią ilość makroskładników dopasowaną do naszej aktywności, somatotypu oraz innych aspektów jak rónież wprowadzić nadwyżkę kaloryczną. Budując masę należy bazować na niskoprzetworzonych, zdrowych produktach. Niestety, budowanie masy mięśniowej nie oznacza że możemy sobie pozwolić na to by codzienie jeść fast-foody. Jednak czy to budując tkankę mięśniową czy redukując tkankę tłuszczową, raz na jakiś czas możemy sobie pozwolić na Cheat Meal. Powinien on być jednak zaplanowany i dobrze dobrany i nigdy nie powinien przeradzać się w Cheat Day.

Trening

Trening jest równie ważną kwestią, nasze mięśnie potrzebują bodźca do rozwoju, trening powinien być ciężki i warto rozwarzyć trening typu split jeżeli dotychczas trenowaliśmy FBW. Nie neguję jednakże treningu full body workout, poprostu moim zdaniem trening typu split ma dużo więcej zalet. Możemy m.in, poświecić więcej czasu na rozwój poszczególnych partii i postawić priorytety, która partia potrzebuje największej uwagi.

Suplementacja

Suplementów jest masa, jednakże do najbardziej podstawowych należą:

- gainery - świetne w przypadku osób które potrzebują dodatkowych wartościowych kalorii poza dietą
- odżywka białkowa - świetna zarówno na masie jak i na redukcji ponieważ pozwala w łątwy sposób uzupełnić zapotrzebowanie na białko
- witamin, minerały oraz kwasy omega-3 - witaminy i minerały pełnią setki funkcji w naszym organizmie m.in. w budowaniu masy mięśniowej. Jeżeli zaś chodzi o omega-3 zapraszam do przeczytania artykułu mojego autorstwa http://www.sfd.pl/art/Suplementy/Tran_właściwości_i_dawkowanie._Suplementacja_na_masę-a1150.html
- odżywki typu carbo - dostarczają nam dawkę energii podczas treningu oraz uzupełniają glikogen
- bcaa - podstawowe aminokwasy stosowane w celu nie tylko zabezpieczenia mięśni ale również energetycznych
- kreatyna - jeden z najpopularniejszych i najbardziej cenionych suplementów m.in. bierze udział w tworzeniu ATP
- beta alanina, cytrulina, aakg oraz wiele innych suplementów okołotreningowych


Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Znawca
Szacuny 41 Napisanych postów 18994 Wiek 33 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 77015
Cwiczyc przynajmniej 3 razy w tygodniu i jesc wg. takich zasad jak te :

-Ektomorfik. Po prostu wcinaj
Założenia dietetyczne: ok. 3g (nawet do ponad 4g) białka na kilogram masy dziennie, 30% kalorii pochodzących z białka, 50% z węglowodanów oraz 20% z tłuszczy
Ilość i wielkość posiłków: Jedz 5 średnich wielkościowo posiłków. Jedzenie większej ilości mniejszych posiłków może przyspieszyć prawdopodobnie już i tak szybki metabolizm
Suplementy: Gainery, odżywka białkowa. Spożywaj gdy nie będziesz w stanie dostarczyć odpowiednich ilości składników odżywczych, jednak nie więcej niż 1-2 posiłki odżywkowe dziennie. Kreatyna czasem się również może przydać do zwiększenia Twojej siły i przyzwyczajenia mięśni do ciężkiej pracy
Rzeczy, których się wystrzegaj: Spalacze tłuszczu, stres
Info do zapamiętania: Nie opuszczaj posiłków-jedz co 2-3 godziny, pij przynajmniej 3-4 litry wody dziennie.
Korzystaj z wysokiej klasy produktów białkowych, spożywaj jak najwięcej pełnowartościowych węglowodanów oraz nie unikaj tłuszczy-powienneś dostarczyć nawet do 2000 extra kalorii by wyjść na 100% z deficytu kalorycznego i porządnie przybierać na wadze !!! Tak samo ważnym elementem w diecie ektomorfika jest posiłek przedtreningowy oraz potreningowy. Spożycie posiłku bogatego w węglowodany i białko przed treningiem pomoże Ci zredukować jak najbardziej katabolizm podczas ćwiczeń, podobny posiłek spożyj tuż po treningu (troche węglowodanów prostych+mała ilość białka od razu po treningu oraz później posiłek bogaty w węglowodany złożone oraz białko, taki sam jak przedtreningowy). Tak samo możesz dodać trochę tłuszczy nasyconych-jedzenie steku i jajek na pewno nie wyjdzie na złe-jednak ogólnie unikaj tego rodzaju tłuszczy. Jedz dużo, a będziesz duży.




-=()=-Red : "Nasze Zdjęcia"-=()=-
-=()=-1 Miejsce w Konkursie Moderatorów-=()=-
-=()=-Kultura i Etyka = Kulturystyka-=()=-
1

-= Powrót po 9 latach nieobecnosci :) =-

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 364 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3172
Bardzo ci Dziekuje ale nie chodzi o mnie tylko o kobiete, co wiec poradzilbys w takiej sytacji kobiecie ??? , (prawie anorektyczka)

* NO PAIN NO GAIN *

* nie jestem hanysem ino goralem *
2

_-^-_

napisał(a)
Znawca
Szacuny 41 Napisanych postów 18994 Wiek 33 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 77015
Jezeli chodzi o kobiete to musisz zaczekac. Wysle mejla z powiadomieniem do expertki


-=()=-Red : "Nasze Zdjęcia"-=()=-
-=()=-1 Miejsce w Konkursie Moderatorów-=()=-
-=()=-Kultura i Etyka = Kulturystyka-=()=-
1

-= Powrót po 9 latach nieobecnosci :) =-

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 84 Napisanych postów 17398 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 79160
jesli sama waga ciala - to zalozenia takie same - cwiczenia oraz zbilansowana dieta ktora bedzie dostarczala wiecej kalorii niz spala
jesli zas anoreksja - lub podobne psychiczne zaburzenia - przydaje sie lekarz
pozdrawiam

Wiedza to podstawa
"Madry człowiek powinien wiedzieć, że zdrowie jest jego najcenniejszą własnością i powinien uczyć się, jak sam może leczyć swoje choroby".
HIPOKRATES
Doradca w dziale Alternatywna Droga.
1
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10646 Napisanych postów 44033 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Dokładnie <imgs src="../../buziaki/31.gif" align=middle> Napisz w czym jest problem - taka waga z czegoś musi wynikać. Czy jest to anoreksja, niechęć do jedzenia, czy też zaburzenia metabolizmu (wynikające nap. z nadczynności tarczycy)?
Czy ta osoba trenuje coś, jaki prowadzi tryb życia (szkoła, praca, koleżanki, zainteresowania)?

Bez takich informacji odpowiedź może być tylko taka, jaką podali Cichy i Kanarek - więcej kalorii niż spala.

---------------------------------------------------------------------------------------
<imgs src="../../buziaki/14.gif" align=middle> kawoszka <imgs src="../../buziaki/14.gif" align=middle> ===== modka działu fitness ===== ...mafia.suple.hardcor.pl
========================= zamiast dawać mi soga kliknij: http://www.pajacyk.pl 
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 364 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3172
tzn bo ona sie odchudzala strasznie i chyba odchudzila sie za bardzo. Teraz poprosu nie jest w stanie wiele jesc bo ma skurczony zoladek (tak mi sie zdaje) , moze jakies produkty ktore ja nie zapchaja a pogrubia ???

* NO PAIN NO GAIN *

* nie jestem hanysem ino goralem *

_-^-_

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 364 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3172
fizycznie SREDNIO aktywna ale nie malo. Uczy sie jeszcze nie pracuje, mloda.

* NO PAIN NO GAIN *

* nie jestem hanysem ino goralem *

_-^-_

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10646 Napisanych postów 44033 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Skoro tak, to niech nie stara się za wszelką cenę przytyć w ten najłatwiejszy sposób bo przybierze tylko na tłuszczyku i znów będzie się odchudzać. Choć oczywiście nie musi też tego unikać, bo w tym stanie niełatwo sobie 'zaszkodzić' w tym kierunku. Tuczą wysokokaloryczne produkty, a zwłaszcza połączenie tłuszczy z węglowodanami o wysokim IG (np. ciastka z kremem, pieczywo z serem żółtym, orzechy w czekoladzie/cukrze/miodzie, chałwa, frytki, chipsy zapijane colą... <imgs src="../../buziaki/7.gif" align=middle>)

Lepiej niech spróbuje jeść 'normalnie' - zwiększając ilość spożywanych kalorii, do tego może rzeczywiście odżywka białkowa...
Moja znajoma kiedyś przy podobnym problemie kupiła sobie produkt dla 'osób odchudzających się' - który należy spożywać zamiast zwykłych posiłków (typu 'linia 2000', 'super linia'). Zastępuje on posiłek dostarczając głównych składników odżywczych potrzebnych organizmowi, nie dostarczając zbyt wielu kalorii. I piła napój z takiego preparatu (bardzo smaczny, jak milk-shake <imgs src="../../buziaki/3.gif" align=middle>) oprócz swoich zwykłych posiłków. W miesiąc ładnie i kształtnie przybrała 2-3 kg <imgs src="../../buziaki/1.gif" align=middle>
Oczywiście nie rezygnując z aktywności fizycznej <imgs src="../../buziaki/31.gif" align=middle>

Acha, co do aktywności: niech na razie zrezygnuje z aerobów <imgs src="../../buziaki/7.gif" align=middle> na rzecz treningu siłowego, fitness typu TBC itp <imgs src="../../buziaki/31.gif" align=middle>

Zmieniony przez - Amazone w dniu 2003-09-13 09:23:25
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 364 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3172
Dzieki wielkie Amazone!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i tobie cichy figa tez dzieki

* NO PAIN NO GAIN *

* nie jestem hanysem ino goralem *

_-^-_

napisał(a)
Znawca
Szacuny 41 Napisanych postów 18994 Wiek 33 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 77015
No ja w sumie tutaj malo pomoglem. A o tej expertce to wlasnie o Amazonce pisalem


-=()=-Red : "Nasze Zdjęcia"-=()=-
-=()=-1 Miejsce w Konkursie Moderatorów-=()=-
-=()=-Kultura i Etyka = Kulturystyka-=()=-
1

-= Powrót po 9 latach nieobecnosci :) =-

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

jak to jest z dieta bialkowa?

Następny temat

Pytanie do expertów

Trening ramion, jak długie przerwy robić między seriami? Trening ramion, jak długie przerwy robić między seriami? Ranking fit ciastek - najlepsze fit ciastka Ranking fit ciastek - najlepsze fit ciastka Superseria a czas regeneracji Superseria a czas regeneracji Steve Benthin i Kevin Wolter - dwóch kulturystów komediantów Steve Benthin i Kevin Wolter - dwóch kulturystów komediantów Kevin Levrone zamierza pobić rekord świata! Kevin Levrone zamierza pobić rekord świata! Akop Szostak przerywa złą passę! Akop Szostak przerywa złą passę! Czy potrzebujesz białka przed snem do optymalnego rozwoju mięśni? Czy potrzebujesz białka przed snem do optymalnego rozwoju mięśni? Proteinowe pierogi z mięsem Proteinowe pierogi z mięsem