SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Jeśli FBW by nie istniał, to czy ten plan byłby ok?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 928

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 1897 Wiek 14 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 16162
Czysto teoretyzujemy siostry i bracia. Załóżmy hipotetycznie, że FBW nie istnieje. Załóżmy, że hipotetyczny osobnik ma dostęp do siłowni wyłącznie 3 dni w tygodniu i jest przygotowany na dłuższe treningi. Jego priorytetem jest rozbudowa góry ciała (klatka jest płaska i ma kiepską górę, łapki cienkie), bo dół ładnie rośnie bez żadnych problemów, za to góra, hmm... wymaga więcej pracy.

Załóżmy, że zna swoje maxy w ćw podstawowych i obniży je na początku do 75%. Załóżmy, że maxy ma takie: przysiad 80kg, MC 90kg, wiosło 65kg, żołnierskie 35kg, wl 60kg.

Załóżmy hipotetycznie, że ma plan trenować następująco:
1. Poniedziałek i Piątek części gł. priorytetowe:
- klatka
- przód barków
- bok barków
- triceps

2. Środa reszta ciała:
- nogi
- plecy
- tył barków
- biceps

Brzuch robiłby 1-2 razy w tygodniu w wole dni, bez katowania, ale sumiennie.

Taki hipotetyczny osobnik wydumał taki oto plan.:
------------------------------------------------------------
1. Poniedziałek i Piątek - części gł. priorytetowe:
sztanga skos dodatni 3x8-10
hatle skos dodatki 3x8-10
rozpiętki ławka pozioma 3x10-12

wyciskanie żołnierskie 3x10-12
unoszenie sztangi przodem 3x10-12
arnoldki lub unoszenie hantli bokiem 3x10-12

dipsy na triceps 3x6-10
prostowanie na wyciągu 3x8-10


2. Środa - reszta ciała:

przysiady 3x8-10
MC na prostych nogach 2x6-8

drążek nachwytem 4x6-10
wiosło sztangą 3x8-10
wiosło hantlą w podporze 3x10-12

unoszenie hantli w opadzie tułowia 3x10-12

uginanie ramion ze sztangą 3x10
uginanie ramion z hatlą 3x8-10

szrugsy 3x10-15

------------------------------------------------------------

Czy zakładając, że FBW nie istnieje i biorąc pod uwagę ww. informacje, ćwiczenia są dobrze ułożone?


Płeć: Mężczyzna

Wiek: 24

Waga: 70

Wzrost: 174

Cel treningowy: W głównej mierze masa, sylwetka plażowa.

Staż treningowy na słowni: 6 miesięcy

Uprawiane inne sporty: brak

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki): niemal-full osprzęt siłownia

Dieta: jest

Przeciwskaznania medyczne: brak

Zażywane suplementy: brak


Zmieniony przez - pawel1235 w dniu 2011-07-20 21:13:34

brak

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 541 Napisanych postów 21399 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 141148
Hipotetycznie takie coś moim zdaniem byłoby okej ale trochę jednak bym pozmieniał bo nie przejdzie góra ciała 2x w tygodniu a dół raz i nawet o tym nie myśl, jest tyle planów na 3x w tygodniu...





Zmieniony przez - Viren w dniu 2011-07-20 21:15:52
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 1897 Wiek 14 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 16162
Myślisz o przetrenowaniu góry?

brak

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 541 Napisanych postów 21399 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 141148
Też, mogą pojawić się dysproporcje, dół ciała to fundament, daje progres każdej innej partii mięsniowej.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 1897 Wiek 14 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 16162
Wiadomo, ale załóżmy, że byłby to plan na max 2-3 miesiące by podbudować górę, która obecnie wychodzi słabiej niż dół. Założeniem jest ww. priorytet. Czy ćwiczenia i układ byłyby ok?

brak

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 541 Napisanych postów 21399 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 141148
Nie.

To, że góre będziesz trenował 2x w tygodniu a dół raz to nie znaczy, że to piorytet...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 1897 Wiek 14 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 16162
A kto powiedział, że ten osobnik to ja? Tak sobie tylko gdybamy



Jak inaczej priorytetyzować partię ciała, jeśli nie częstszym jej treningiem?






Zmieniony przez - pawel1235 w dniu 2011-07-20 21:32:24

brak

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 541 Napisanych postów 21399 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 141148
Np. dobierając ćwiczenia które pomogą w rozwiązaniu danego problemu.

Gdybać nie trzeba bo i po co ? Każdy może wysnuć swoją teorię i do niczego to nie prowadzi więc moim zdaniem ta dyskusja nie będzie miała najmniejszego sensu.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 1897 Wiek 14 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 16162
Hmm... dla mnie ma sens, bo rozwiewa pewne wątpliwości.

Czy zmieniając ww. plan, tak by wyglądał jak poniżej:
Poniedziałek: Plecy + tył barków + biceps
Środa: Klatka + przód i bok barków + triceps
Piątek: Nogi + brzuch

Będzie on miał większy sens i zachowa pewne zasady?
Czy przy ustalaniu priorytetowej partii do poprawy, wystarczą cięższe bardziej angażujące ćwiczenia, bez zwiększania ilości treningów tej partii w tygodniu? Jeśli tak, to czy jest to uniwersalne rozwiązanie?

Zmieniony przez - pawel1235 w dniu 2011-07-20 21:43:00

brak

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 541 Napisanych postów 21399 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 141148
To zależy od osoby, problemu, ilości dni treningowych i wielu innych czynników. Trudno tak na prawdę zrobić piorytet mając tylko 3 dni w tygodniu moim zdaniem.

Podział wyżej całkiem okej.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 2373 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 23958
Teraz jest ok.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan treningowy do oceny - masa

Następny temat

Trening na masę do oceny