SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Jakie bcaa wybrać?

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 45485

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 75 Wiek 28 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 1037
Witam, zastanawiam się nad zmianą bcaa. Trochę czytałem na ten temat, sam trochę analizowałem i potrzebuję waszej rady.
1. Pierwsza kwestia to czy kupować czyste bcaa w stosunku 2:1:1 oczywiście czy z dodatkami glutaminy (ew. beta-alaniny) lub jakimiś innymi dodatkami typu witaminy itp.
2. Tabsy czy proch? Wydaje mi się, że o wiele korzystniej wypada proch ale jeśli proch to tylko smakowy, bo bezsmakowego nie mogę przełknąć
3. Konkrety:

Ważę 74 kg więc zakładam, że powinienem przyjąć 7-8 g czystego bcaa przed treningiem btw. nie wiem po co brać po treningu tak jak twierdzą producenci, znalazłem info że eaa po treningu, a najlepiej według mnie dobrze zbilansowany posiłek i będzie git.

a) BCAA Plus IHS - stosuję najdłużej, jest z dodatkiem beta-alaniny ale po przeanalizowaniu wypada mało ekonomicznie. Smaki są bardzo dobre 60g bcaa/100g produktu

b) Fitness Authority BCAA Core - nie próbowałem więc się nie wypowiem i proszę o jakieś opinie. Dodatek: Jabłczan cytruliny. ok. 71g bcaa/100g produktu

c) Hi-Tec Nutrition - BCAA Powder - zjadłem jedną puchę, wychodzi ekonomicznie i 77g bcaa w 100g produktu ale smak lemon co najmniej słaby, ma dodatkowo niacynę (nie wiem czy potrzebnie czy jest zbędna)

d) Olimp - BCAA Xplode - nie próbowałem, wychodzi 60g bcaa/100g produktu

e) Scitec nutrition BCAA XPRESS - ok.72g bcaa/100g produktu, jedną próbke miałem, smak z tego co pamiętam był ok - bez żadnych dodatków poza smakowymi

Najważniejsze pytanie to czy te dodatki w Bcaa są potrzebne czy raczej zbędne i tylko chwyt producentów? No i jakie Bcaa byście polecili z czystym sumieniem z własnego doświadczenia, może być jakieś inne niż te które wymieniłem.
napisał(a)
lubiekaszke Redakcja SFD
Ekspert
Szacuny 476 Napisanych postów 13028 Wiek 27 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 79804
BCAA czyli aminokwasy rozgałęzione mogą być cennym uzupełnieniem diety osób aktywnych fizycznie, zwłaszcza trenujących wyczynowo.
Konieczność suplementacji uzależniona jest jednak od paru czynników, m.in. od: kompozycji sylwetki, sposobu odżywiania, częstotliwości i intensywności treningów. Nie bez znaczenia jest także to, czy stosowane (lub nie stosowane) są inne suplementy.
Więcej korzyści można odnieść z przyjmowania BCAA i większe dawki tych aminokwasów warto stosować w przypadku, gdy:
- poziom tkanki tłuszczowej jest niższy,
- kaloryczność diety jest niższa,
- niska podaż węglowodanów,
- jednostki treningowe są intensywne i następują po sobie w krótkich odstępach czasu.

Tym samym, przy niewielkiej objętości, częstotliwości i niewielkiej intensywności treningów, przy wysokim poziomie tkanki tłuszczowej i niezbyt restrykcyjnej w kalorie diecie suplementacja BCAA staje się mało zasadna.


Wpływ BCAA
Dostępność aminokwasów rozgałęzionych dla tkanki mięśniowe oraz układu nerwowego ma spore znaczenie w celu rozwijania formy sportowej. Przeprowadzone badania naukowe wykazały, iż stosowanie suplementów zawierających BCAA pomaga:
-zmniejszyć katabolizm mięśniowy,
-wspomóc odnowę powysiłkową,
-zmniejszyć zmęczenie ośrodkowe,
-zmniejszyć bolesność powysiłkową,
-przyspieszyć spalanie tłuszczu.


Dawkowanie BCAA
BCAA zaleca się spożywać w okolicy jednostki treningowej w ilości od 10g do 20g produktu na porcję, rozpuszczone w 300ml wody lub soku.
W dni treningowe: jedna porcja zaraz przed treningiem, druga porcja od razu po treningu.
W dni nietreningowe: porcja rano - po przebudzeniu.

Postać BCAA
Forma przyjęcia aminokwasów nie ma aż tak dużego znaczenia, ale za najbardziej ekonomiczne uznać należy preparaty w proszku do rozpuszczania, a za najwygodniejsze w stosowaniu - tabletki i żelatynowe kapsułki, przy czym kapsułki mają pewną przewagę nad tabletkami – otoczka rozpuszcza się błyskawicznie i szybko uwalnia swoją zawartość.


BCAA 2:1:1 czy 8:1:1?
Zdecydowana większość producentów suplementów oferuje i poleca preparaty BCAA zawierające aminokwasy w proporcji wynoszącej 2:1:1.
Preparaty BCAA 8:1:1, a więc zawierające znaczną przewagę leucyny, mogą mieć przewagę w przypadku stosowania mniejszej dawki suplementu.
Przy odpowiednio zbilansowanej diecie nie ma większego znaczenia w jakiej proporcji zostaną dostarczone aminokwasy.




Dodatkowo do poczytania:
http://www.sfd.pl/Czy_brac_Bcaa_w_dni_nietreningowe_-t394160.html
http://www.sfd.pl/Beta_alanina_skutki_uboczne_-t534853.html
http://www.sfd.pl/bcaa_kiedy_brac_-t615813.html



Ranking BCAA:
http://www.sfd.pl/rankingSuplementow.html?category=109






Zmieniony przez - lubiekaszke w dniu 2016-11-08 13:49:14

Zastępca Redaktora Naczelnego serwisów SFD S.A.

Kontakt: agata.szulczynska@sfd.pl

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 289 Napisanych postów 3846 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 33264
best of best
http://www.sfd.pl/sklep/Ostrovit_Extra_Pure_BCAA_2:1:1-opis29815.html

100g czystego bcaa na 100g prochu - dla wersji bez smakowej, nie ma nic lepszego jezeli chodzi o sklad, tylko tego sie nie rozpuszcza w wodzie a sypie do pyska i przepija, aminki sie nie rozpuszcza do konca w plynie

Reszta z dodatkiem gluty ekonomicznie wychodzi activ i sfd:
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_BCAA_Xtra-opis3491.html
http://www.sfd.pl/sklep/SFD_BCAA G-Max-opis32571.html
http://www.sfd.pl/sklep/SFD_BCAA-opis32628.html




Zmieniony przez - duckland w dniu 2015-11-20 12:57:55
napisał(a)
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5652 Napisanych postów 138161 Wiek 29 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 944371
osobiscie bym celowal bcaa solo, 2;1;1 ktore zblizone jest do skladu amin w osoczu,
co do dodatkow, nie sa one konieczne
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 75 Wiek 28 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 1037
TomQ-Mag jakiś konkret? Ty jakie Bcaa stosujesz?
1
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 3985 Napisanych postów 34893 Wiek 28 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 253275
Jak TomQ bcaa 2:1:1

Osobiście polecam
Hi tec bcaa powder
SFD bcaa
Ostrovit pure bcaa

„bądź odważny gdy rozum zawodzi bądź odważny w ostatecznym rachunku jedynie to się liczy”

ZAPRASZAM NA MOJEGO BLOGA: http://www.sfd.pl/[BLOG]_K_PS_w_kuchni-t1081825.html

"WE FIGHT. THAT IS HOW WE WIN, THAT IS HOW WIE DIE."

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 75 Wiek 28 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 1037
Czyli najlepiej bez zbędnych dodatków no i bez smakowy proch zgadza się?
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 3985 Napisanych postów 34893 Wiek 28 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 253275
Tak jeśli chcesz bcaa to celuj bez dodatków
Co do smaku czy natural kwestia indywidualna, ja lubię smakowe bcaa popic np podczas treningu
Bezsmakowe / naturalne wychodzi za to bardziej ekonomicznie, ale jak ktoś jest wrażliwy to nie zbyt przyjemny ma to smak

„bądź odważny gdy rozum zawodzi bądź odważny w ostatecznym rachunku jedynie to się liczy”

ZAPRASZAM NA MOJEGO BLOGA: http://www.sfd.pl/[BLOG]_K_PS_w_kuchni-t1081825.html

"WE FIGHT. THAT IS HOW WE WIN, THAT IS HOW WIE DIE."

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 75 Wiek 28 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 1037
chyba faktycznie wezmę BCAA od Hi-Tec'a, najwyżej spróbuję inny smak, może będzie lepszy. Jeśli chodzi o ekonomię to wnioski nasuwają się w sumie same: Hi Tec BCAA Powder - 1,38 zł/porcja; SCITEC Bcaa Xpress - 1,62 zł/porcja, FA BCAA Core - 1,80 zł/porcja


Zmieniony przez - fabian__90 w dniu 2015-11-20 14:09:42
1
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 75 Wiek 28 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 1037
Czyli rozumiem, że te wszystkie dodatki to tak naprawdę zbędne wypełniacze, bo ich ilości i tak są znikome na porcję a zabierają miejsce bcaa...
1
napisał(a)
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5652 Napisanych postów 138161 Wiek 29 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 944371
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 48 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 1328
Z activlabu też Bcaa xtra jest fajne. Smak grejpfrut - super ale trzeba się przyzwyczaić. Przy pierwszej puszce troche plułem, ale w połowie już smak stał się bardzo dobry. No i efekt git.
Generalnie rozpuszczają się w wodzie tylko trzeba troche poczekać. Ja wsypywałem do szejka 30min przed treningiem i bezpośrednio przed piłem - już super rozpuszczone wszystko.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

TEST Nowego białka - ocena userów i opinie PODSUMOWANIE str 15

Następny temat

Kreatyna a trening cardio

Kto wygra zawody Mr. Olympia 2018? Kto wygra zawody Mr. Olympia 2018? Czechia Pro Ostrava 2018 - Spekulacje Czechia Pro Ostrava 2018 - Spekulacje Seks, a wyniki sportowe Seks, a wyniki sportowe Polędwica a'la Wellington Polędwica a'la Wellington Najlepsze ćwiczenie na mobilizację bioder Najlepsze ćwiczenie na mobilizację bioder Masa czy rzeźba, od czego zacząć? Masa czy rzeźba, od czego zacząć? Kiepska genetyka? 6 sposobów na podkręcenie genetyki Kiepska genetyka? 6 sposobów na podkręcenie genetyki Rafael Brandao wschodząca gwiazda PRO Rafael Brandao wschodząca gwiazda PRO