logo
zamknij zamknij

Jakie ćwiczenia na motyle????

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 157594

5 5 4
napisał(a)
TakedaShi
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 25 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 473
Czy ktoś może mi powiedzieć jakie ćwiczenia na motyle? (Nie mam żadnych wyciągów). Na siłce mam narazie ławke, gryf prosty, hantele i nie wiem jak ćwiczyć motyle. Chciałbym zwiekszyć rozmiar motyli, bo klatka jest wporzo, ale nie mam motyli . Please help !
2
napisał(a)
bziubzius Moderator
Ekspert
Szacuny 911 Napisanych postów 11892 Wiek 29 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 146825
Mięśnie potocznie nazywane motylami to mięśnie najszersze grzbietu.

To właśnie mięsień najszerszy grzbietu posiada największą powierzchnię spośród wszystkim mięśni w ciele człowieka. Jego podstawową funkcją jest przywodzenie, odwracanie oraz prostowanie ramion. Poza tym podczas silnych wdechów i wydechów wspomaga oddychanie. Każdy człowiek ma dwa mięśnie najszersze grzbietu, które są położone po obu stronach kręgosłupa. Ich początek znajduje się w okolicach kości ramiennej. Im mięśnie schodzą niżej, tym bardziej się rozszerzają. W najniżej położonym punkcie sięgają natomiast bioder.

Warto pamiętać również o tym, że dzięki rozbudowanym mięśniom najszerszym grzbietu, łatwiej ustabilizować i prostować sylwetkę. Ponieważ mięśnie grzbietu pełnią szereg ważnych funkcji.

Najważniejszymi ćwiczeniami na najszersze mięśnie grzbietu jest podciąganie na drążku (podciąganie w szerokim nachwycie najbardziej angażuje tę partię) oraz podciągnie sztangi do brzucha w opadzie potocznie nazywane wiosłowaniem.
Ponad to mięśnie te angażowane są w ściąganiu drążka wyciągu górnego do klatki oraz podciąganiu hantli do brzucha w opadzie (wiosłowanie hantlą).

Motyle ćwiczymy również wykonując przyciąganie drążka wyciągu do brzucha w siedząc.
Kolejnym ćwiczenie angażujące omawianą partię to wiosłowanie półsztangą.

Jeśli zależy Ci na poszerzeniu oraz poprawie grubości najszerszych mięśni grzbietu koniecznie włącz do swojego planu treningowego podciąganie na drążku do klatki w szerokim nachwycie oraz różnego rodzaju wiosłowania. Przykładowo sztangą w nachwycie oraz pół sztangą.

Pamiętaj, że na rezultaty treningu wpływają nie tylko ćwiczenia, ale również odpowiednia dieta i regeneracja.

Zawsze pamiętaj o wykonaniu prawidłowej rozgrzewki.
Nigdy nie zapominaj o prawidłowej technice ćwiczeń.

Do poczytania:
http://www.sfd.pl/MARTWY_CIĄG_jak_to_sie_robi__-t60723.html
http://www.sfd.pl/Najlepsze_cwiczenia_na_plecy_prosze_o_rade-t97255.html
http://www.sfd.pl/[Art]Trening_mięśni_brzucha-t949283.html





Zmieniony przez - lubiekaszke w dniu 2016-11-08 03:02:17
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Skarbowy
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 191 Wiek 39 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 4668
A drążek masz?
5
napisał(a)
basswood
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 1117 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 6036
napisał(a)
Max Roy
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 361 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 8438
DRĄŻŻŻŻŻŻŻEEEEEEEEKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!! No a jak nie masz to wiosłowanie sztangielką/sztangą w skłonie(grubość motyli)

ֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆֆ

napisał(a)
TakedaShi
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 25 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 473
No w sumie to nie zabardzo :(

Znaczy mam na dworze, coś w stylu drążka ( pozostałość po huśtawce ), średnica drązka jest dobra więc moge robić, ale zima się zbliża i co wtedy ?
3
napisał(a)
Skarbowy
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 191 Wiek 39 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 4668
To zakładasz dres oraz polar i idziesz podciągać się na tej pozostałosci po huśtawce. Jak nie masz dostępu do wyciągów to w przypadku pracy nad szerokością motyli będzie to dla ciebie jedyna alternatywa.
2
napisał(a)
TakedaShi
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 25 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 473
Czyli jedyny sposób to kupienie drążka na futryne
Ok thx all
Skarbowy sogacz
2
napisał(a)
Skarbowy
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 191 Wiek 39 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 4668
thx
1
napisał(a)
Paproh
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 110 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1423
Rób wiosłowanie sztangą lub wiosłowanie hantlą popularna babka.

Pozdrawiam
1

"Mógłbym się zapisać? Chciałbym rozbudować parę mięśni."

napisał(a)
JunFan
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 210 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1862
Jeśli chodzi o motyle to podciąganie na drążku jest rzeczywiście super, niezastąpionym ćwiczeniem. Trenuje już długo na drążku i jestem bardzo zadowolony z efektów. POLECAM!!!!
napisał(a)
miskarb
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 1669 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 10728
mi osobiscie drazek nic nie daje, wioslowanie tez,


co do wioslowania to odpuscilem bo nie moglem sie nauczyc techniki prawidlowej,

co do drazka to nie moge nieprawidlowo sie podciagac, a nie czuje motyli tylko bicepsy


wole wyciag, wioslowanie na maszynie, i przyciaganie na maszynie (cos jak wyciag dolny)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

plan na mase

Następny temat

!! Pomocy !!

Pieczone nogi kurczaka z warzywami

Jacek Kramek - ocena sylwetki

Agnieszka Andrzejewska w ciąży!

Jak powrócić po kontuzji?

Leksykon suplementacji: Glutamina

Czym wspomóc termogenezę i odchudzanie?

Przysiady czy suwnica - co lepiej wpływa na pośladki?

Czy kortyzol i stres sprzyjają nowotworom?