logo
zamknij zamknij

Jaki zestaw na klatkę piersiową ??

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 919

0 5 0
napisał(a)
panteon
Ekspert
Szacuny 180 Napisanych postów 5341 Wiek 35 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 59566
Poleci ktoś zestaw do przećwiczenia klatki piersiowej na street workout parku??

Sprzęt - poręcze do dipów, poręcze niskie (35cm), poziomy drążek - na tejże niskiej poręczy, no i ziemia.

Robię trening push/pull - czasem jadę seriami, a czasem w obwodach.
Na klatę idą dipy (5x8-5powt), pompki na niskich poręczach (5x15-12powt), pompki na poziomym drążku (5x10 w szybkim tempie).
Przykładowa sesja.

Jest OK? Czy jakoś ją wzbogacić, a może okroić?

Dodałbym pompki diamentowe, ale bolą mnie przy nich łokcie i mostek. Nie wiem czy je forsować, czy odpuścić - i tak bardziej pompują mi tricepsy niż klatkę.

Jakieś pomysły?

"Nie znam się na BF. Najważniejsze by klata była większa od brzucha, bary szersze od talii, a najlepiej szersze od wrót stodoły, by kable były na przedramionach i ramionach, nogi jak dwa betonowe słupy i tyle." (Orzegów)

Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4434 Napisanych postów 93109 Wiek 33 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 615871
Jak jakieś ćwiczenie wywołuje dyskomfort to nie ma co go wykonywać. 3 ćwiczenia starczą, nei ma co więcej wymyślać. Jedynie co to można dodać obciazenie lub taśmę oporową
1

kto dąży do doskonałości - będzie zawsze wyższy nad mierność, lecz kto tylko o mierności myśli - jeszcze niżej spadnie.

napisał(a)
QUEBLO Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 515 Napisanych postów 27533 Wiek 33 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 180367
panteon
kojarzę Cię ogólnie z forum, coś zmieniłeś w treningach? bo z tego co pamiętam to kettlami się bawiłeś głównie...

a co do pytania. Ja,jak mam ochotę na nieco wiekszą intensywnosć, a nie mam dostępu do ciężarów to preferuję serie łączone, np dipy + pompki z nogami na podwyższeniu albo pompki z szerszym rozstawem dłoni+ pompki z wąskim rozstawem. W zasadzie łączyć można wiele

Ewentualnie możesz wprowadzić utrudnienia,typu pompki na jednej ręce, pompki spidermana, pompki z przejściem z ręki na rękę czy krokodylki. Z tym ze to trudniejsze ćwiczenia,wiec tu możesz robić pojedyńcze ćwiczenia. No chyba ze jesteś na tyle mocny że nie stanowiły by dla Ciebie wyzwania.

"Będąc na diecie najważniejsze jest, by wieczorem zasnąć, zanim się zechce żreć"

napisał(a)
panteon
Ekspert
Szacuny 180 Napisanych postów 5341 Wiek 35 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 59566


Dzięki. Pomyślałem że np. lepiej więcej ćwiczeń, a np. tylko 3 serie, albo 3 ćwiczenia po 5 serii, no w sumie, to różne pomysły mam. Dlatego pytam.

Kettluję nadal. Prawie.. Bo w wakacje nie mam możliwości zbytnio poćwiczyć z kettlami (dwójka dzieci non stop w domu) - także ani czasu, ani miejsca nie mam. Sporadycznie kettluję - bez planu. Za to (sporadycznie, ale jednak) mogę poćwiczyć na drążkach. Klatkę mam zaniedbaną przez te kettle, bo praktycznie nie jest angażowana w żadnym ćwiczeniu. Dlatego dałem jej priorytet.

Nie potrzeba mi żadnych utrudnień ani dodatkowych obciążeń. Masa ciała wystarczy.

Inaczej zapytam.
Ile robić serii na klatkę tygodniowo?
Ostatnio miałem 3 treningi w tygodniu, ale może się zdarzyć, że będzie tylko jeden, albo dwa..

"Nie znam się na BF. Najważniejsze by klata była większa od brzucha, bary szersze od talii, a najlepiej szersze od wrót stodoły, by kable były na przedramionach i ramionach, nogi jak dwa betonowe słupy i tyle." (Orzegów)

napisał(a)
QUEBLO Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 515 Napisanych postów 27533 Wiek 33 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 180367
nie ma złotej ilosci serii. Jednemu wystarczy 4 serie innemu 8 serii. Inaczej jest też zrobić 4 serie dipów z podwieszonym ciężarem oscylującym w granicach 80-90% maxa,a inaczej jest zrobić 4 serie z masą własną

Przy treningu push/pull w zasadzie wypadają 2 dni treningowe dla klatki. Na upartego możesz i trzeci dzień upchać ale to już może zakłócić regenerację. Mozesz na każdym treningu zrobić nawet 3 ćwiczenia w 2-3 seriach. Rozplanować to tak by w tygodniu wyszło ok 14-16 serii. Nie ma też większego sensu robić tylko z masą własną po naście powtórzeń,no chyba ze taki masz cel(np zależy Ci na wytrzymałosci siłowej)

"Będąc na diecie najważniejsze jest, by wieczorem zasnąć, zanim się zechce żreć"

napisał(a)
panteon
Ekspert
Szacuny 180 Napisanych postów 5341 Wiek 35 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 59566
Dipy - życiówka to 12powt, a aktualnie to nie wiem - może 10. Dobrze mi się robi sety po 7powt i jak dojdę do 7x7, to może przejdę na sety po 8x.
Przykładowo ostatnim razem miałem 7,7,7,6,5..

Jeden trening robię kompleksowy w parku street workout (wow! 3-4x było)- dipy, pompki, jak pisałem wcześniej, a 1-2x robię na spacerze z dziećmi - mam plac tylko z poręczami i drążkiem, no i jest na szybko - więc wchodzą albo same dipy - 5-8 serii po 8-5powt, albo dipy z drążkiem, a sporadycznie - po powrocie do domu dociskam jeszcze 4seriami pompek szerokich (30-20powt).

BARDZO RÓŻNIE.. Ale ogólnie można by to podciągnąć pod system ciężko/lekko.

Czyli dalej będę robił swoje - na czuja

"Nie znam się na BF. Najważniejsze by klata była większa od brzucha, bary szersze od talii, a najlepiej szersze od wrót stodoły, by kable były na przedramionach i ramionach, nogi jak dwa betonowe słupy i tyle." (Orzegów)

napisał(a)
QUEBLO Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 515 Napisanych postów 27533 Wiek 33 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 180367
z tym na czuja to wiesz...dobre dla ogólnego podtrzymania formy,ale jak się chce progresowac to jednak wypadało by zachowac pewną kolejność.

"Będąc na diecie najważniejsze jest, by wieczorem zasnąć, zanim się zechce żreć"

napisał(a)
panteon
Ekspert
Szacuny 180 Napisanych postów 5341 Wiek 35 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 59566
Ćwiczenia od najtrudniejszego do najlżejszego.
Różnorodne na tyle, żeby przećwiczyć całą klatkę.

Może zapodaj swój pomysł - tak, żeby klata się rozwijała. Uwypukliła. Najlepiej góra klaty!
Czułem ostatnio po szerokich pompkach na poziomym drążku te rejony (a nogi nie były powyżej drążka).

"Nie znam się na BF. Najważniejsze by klata była większa od brzucha, bary szersze od talii, a najlepiej szersze od wrót stodoły, by kable były na przedramionach i ramionach, nogi jak dwa betonowe słupy i tyle." (Orzegów)

napisał(a)
QUEBLO Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 515 Napisanych postów 27533 Wiek 33 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 180367
a jak wykonujesz to ćwiczenie? wygląda to jak klasyczne pompki,z tym że robisz je opierając ręce na poziomym drążku czy robisz to jak dipsy?

dla takiego podziału jak robisz spokojnie styknie 3 ćwiczenia po 3 serie(piszę tylko o roboczych,nie liczę rozgrzewkowych). Robiąc dwa razy w tygodniu klatkę,będziesz mieć łacznie 18 serii,to wstarczająco.

Zaczynałbyś od pompek z nogami na podwyzszeniu,bo to dobre ćwiczenie na górną część klatki,a pisałeś ze na tym Ci zależy. Jak chcesz lepiej poczuć,możesz zastosowac jakieś podstawki pod ręce.Potem dipsy, a na koniec np pompki klasyczne ale z rękami na podwższeniu,dla pogłębienia ruchu.
1

"Będąc na diecie najważniejsze jest, by wieczorem zasnąć, zanim się zechce żreć"

napisał(a)
panteon
Ekspert
Szacuny 180 Napisanych postów 5341 Wiek 35 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 59566
Pompki z nogami wyżej za bardzo idą mi w lędźwiowy odcinek kręgosłupa...
Pompki na drążku - robię jak klasyczne pompki, z tym, że ręce mam na drążku na wysokości około 35cm.
DIP BAR - czyli dipy na poziomym drążku robiłem 2x w życiu, ale muszę się naumieć, bo w planie pojawiło się muscle up..

3 ćwiczenia po 3 serie 2xtyg. OK.
Robię trochę więcej, bo nie wiem czy będzie jeden trening w tygodniu, czy trzy treningi. Pogmatwane to u mnie, ale dzięki za pomoc koledzy

"Nie znam się na BF. Najważniejsze by klata była większa od brzucha, bary szersze od talii, a najlepiej szersze od wrót stodoły, by kable były na przedramionach i ramionach, nogi jak dwa betonowe słupy i tyle." (Orzegów)

napisał(a)
QUEBLO Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 515 Napisanych postów 27533 Wiek 33 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 180367
może za bardzo się wyginasz jak czujesz kręgosłup przy tych pompkach z nogami na podwyzszeniu? Staraj się trzymać prostą sylwetkę,tak jakbyś robił plank,nawet kosztem ilości powtórzeń

a co do ilości. Przy dwóch treningach będzie ok,ale jakbyś wiedział że w danym tygodniu zrobisz tylko jeden trening,to możesz zwiększyć do np 4 ćwiczeń po 4 serie, czy 3 ćwiczeń w 5-ciu seriach.Progresji pilnuj wtedy w ćwiczeniach które robisz wedle planu,a dodatkowe ćwiczenia/serie z zapasem.

"Będąc na diecie najważniejsze jest, by wieczorem zasnąć, zanim się zechce żreć"

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dlaczego te ławki do ćwiczeń są źle zaprojektowane? Chcą naszego bólu i chorób?

Mleka roślinne - porównanie okiem dietetyka

Najlepsze smaczki z FIWE 2017

Cel treningowy - konieczny aby rozpocząć przygodę z siłownią

09-10.09.2017 GRAND PRIX POLSKI W KULTURYSTYCE I FITNESS, DEBIUTY SUMMER EDITION 2017 - WYNIKI

Ćwiczenia pomocnicze do przysiadu

Leksykon suplementacji: Witamina K2

Musli - porównanie okiem dietetyka

Dagmara Machij znów wolna!