SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Jaki mam BF

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 5240

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

28

Płeć

M

Cel

Masa

Waga

80

Wzrost

180

Poziom bf (zdjęcie poglądowe)

Zdjęcia

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

Brak aktywności, praca biurowa

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

Basen raz w tygodniu dystans do 1km

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

Lubię jeść stosunkowo zdrowo, aktualnie 3-4k kcal

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

Dobry

Stosowana lub planowana suplementacja

Brak, nieplanuję
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 22 Napisanych postów 500 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 15975
Cześć,

Czy na podstawie zdjęć jesteście w stanie ocenić jaki mam mniej więcej BF?

Aktualnie ważę ~80kg przy 180cm wzrostu. Chciałbym przymasować do 85-90kg do końca maja (od marca będę chodził na siłownię). Aktualnie moja aktywność jest zerowa oprócz tego, że raz w tygodniu pływam na basenie przez godzinę. Jestem mocnym ekto, ale lubię jeść, w tym momencie bez aktywności fizycznej jem 3-4k kcal dziennie (czasami więcej jak jestem głodny) z rozkładem mniej więcej B-2g, T-1,5-2g, WW reszta. Tyle wyszło jak sprawdziłem i podliczyłem co jem zazwyczaj. Przy takiej ilości kalorii moja waga stoi, więc chcąc przymasować muszę mieć pewnie 4,5-5,5k kcal dziennie.

W zeszłe wakacje wskoczyłem z 70-72kg na 78-80kg przy 5-6k kcal w 2-3 miesiące, ale delikatnie mnie podlało.























Zmieniony przez - Piaskowy w dniu 2018-02-18 10:11:15
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Szacuny 3143 Napisanych postów 41436 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 319316
Witam



Sądząc po fotkach masz 12-15% BF (Body Fat). Generalnie istnieje kilka metod obliczania poziomu tłuszczu, m.in przy użyciu fałdomierza a następnie podstawienie wszystkich pomiarów pod odpowiedni wzór. Na siłowniach często widujemy maszyny, które również obliczają nasz poziom tkanki mięsniowej i tłuszczowej, jednak te wyniki wypadałoby traktować z przymrużeniem oka. Znam niejedną osobę, której wychodziły cyfry z kosmosu.

Jeśli zaś chodzi o Twój przypadek, to potrzebujesz na tym etapie masy mięsniowej. Jednakże jedzenie 5 tys kcal w Twoim przypadku mija się z celem. Pamiętajmy, że proces budowania mięsni jest bardzo powolny i tutaj kilogram na miesiąc czy dwa w przypadku początkujących to bardzo dobry wynik. Ludzie jednak oczekują zdobywania kilku kilogramów miesięcznie i kiedy tego nie zaobserwują to podbijają kcal. W efekcie zaczynają po prostu gromadzić tkanke tłuszczową przez co waga diametralnie się zwieksza. Przez to myślą, iż przełamali stagnację.Nic bardziej mylnego ! 5 tys kcal to dobra ilośc dla 100kg konia i większośc z nich rośnie na takiej kaloryce. Uwierz, że nie potrzebuje takiej ilości jedzenia 80kg chłopak. Warto byłoby rozsądniej podchodzić do kwestii budowania masy i zdobywać mięsnie a nie tkankę tłuszczową.


Pozdrawiam

1

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 199 Napisanych postów 390 Wiek 31 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 14371
Czyli bardzo musiało Cię podlać. Osobiście uważam że masz mało mięśni A tłuszczu z 15-18%
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
dudee Doradca
Ekspert
Szacuny 1732 Napisanych postów 27169 Wiek 24 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 512007
Faktycznie, okolice 15-18%. Pytanie brzmi co Ci po tej wadze? dalsze otłuszczanie nie ma nic wspólnego z muskularną i estetyczną sylwetką.


Zmieniony przez - dudee w dniu 2018-02-18 12:05:13

Ustalanie indywidualnych planów dietetycznych
Zapraszam do współpracy

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 22 Napisanych postów 500 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 15975
Zawsze miałem problem z górną połową ciała, łatwo zwiększają mi się obwody nóg, wystarczą przysiady i same rosną, w udach mam 60cm, łydka 40cm, nie ćwiczę od kilku miesięcy wcale. Chcę górą trochę dogonić dół.

Chciałem zwiększyć masę, bo przez 3 miesiące będę miał więcej czasu i mogę poćwiczyć na siłowni z pełnym osprzętem, a potem kolejne 3 miesiące będę miał dostęp do jeziora (za to bez siłowni), więc będę dużo pływać żeby zrzucić nadmiar tłuszczu.



Zmieniony przez - Piaskowy w dniu 2018-02-18 12:42:42

Zmieniony przez - Piaskowy w dniu 2018-02-18 12:47:31
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3451 Napisanych postów 8469 Wiek 43 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 407841
To niestety widac ze nie ćwiczysz nóg. Konsultacja u fizjo wskazana, bo cos mocno asymetryczna sylwetka. Jeśli tyjesz 10 kg w 2 muesiące, to po prostu tyjesz, nie budujesz masę nięśniowa. Momentalnie się otluszczasz, a przy wyższym bf mięśni nie budujwsz. I tak 2-3 miesiące jedzenua po 5-6 tys kcal nie przynosi żadnego pozytywnego efektu. I znowu chcesz zrobic to samo. Masę mięśniowa buduje się powoli, latami, a nie w okresach trzymiesięcznych.

Reaktywacja czy falstart? http://www.sfd.pl/[BLOG]deja_vu-t1099661-s119.html#post-18195840

"Jeszcze nie jest ze mną tak żle, żeby robaki zaczynały mlaskać na mój widok, kiedy jadę wózkiem po łące..." nie moje tylko Sebastiana Fitzka z "Pasażera 23", ale sobie pożyczyłam.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 22 Napisanych postów 500 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 15975
Ok, dzięki za odpowiedzi. Co w takim razie radzicie? Mam teraz 3 miesiące siłowni 2x w tyg + 1x basen.



Zmieniony przez - Piaskowy w dniu 2018-02-18 15:16:36
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 199 Napisanych postów 390 Wiek 31 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 14371
Odpowiednia dieta i trening . Oblicz swoje zapotrzebowanie przeczytaj podwieszone linki ułóż zdrową dietę i lecisz .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 22 Napisanych postów 500 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 15975
Nigdy wcześniej nie myślałem o redukcji ;)

Licząc NEAT jako 900 kcal dla ektomorfika wychodzi 3200kcal dziennie, przy NEAT jako 700kcal wychodzi 2960kcal. Czy od tego mam coś jeszcze odjąć?

Czytając forum znalazłem odpowiedź użytkownika Koniu151, który pisze:
Koniu151
Z tej liczby kcal odejmij teraz to 500 i zgodnie z tym rozłóż BTW. Bardzo często stosuję taki "trik" przy liczeniu zapotrzebowania, że właśnie pomijam neat, ale wtedy już nie odejmuję dodatkowych kcal.


Czyli ja miałbym od 3200kcal odjąć 900 i zostać na 2300? Już się pogubiłem z tą redukcją ;)

B:2g, T, 1,5g, reszta WW będzie ok?

Co do rozpisania diety samej w sobie to nie jest to problem, bo od dawna jem dobrze, po prostu będę musiał jeść troszkę mniej ;)

EDIT: ależ mnie irytuje to, że enter wysyła posta...





Zmieniony przez - Piaskowy w dniu 2018-02-19 09:26:23

Zmieniony przez - Piaskowy w dniu 2018-02-19 09:27:26

Zmieniony przez - Piaskowy w dniu 2018-02-19 09:41:44
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 63 Napisanych postów 527 Wiek 27 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 36210
B:2g
T:0,8-1,2g
WW: reszta

NEAT uśrednij, nikt nie jest pełnym ekto/mezo/endo. Wykonuj pomiary ciała co tydzień i rób zdjęcia sylwetki. Na podstawie zanotowanych wyników:
1. Obwody stoją w miejscu: dodaj aktywności
2. Obwody spadają: zostaw kcal w miejscu
3. Obwody dalej stoją w miejscu dopiero wtedy utnij 200kcal.

Ucinanie kcal to ostateczność.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 22 Napisanych postów 500 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 15975
Bartosz1991

NEAT uśrednij, nikt nie jest pełnym ekto/mezo/endo. Wykonuj pomiary ciała co tydzień i rób zdjęcia sylwetki. Na podstawie zanotowanych wyników:



Przeczytaj proszę to co napisałem w moim poście wyżej (cytat), bo byłem w trakcie edycji posta, kiedy Ty pisałeś swojego.
Teoretyczna rozpiętość kcal z wyliczeń wychodzi mi bardzo duża, bo między 2300, a 3200kcal
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
dudee Doradca
Ekspert
Szacuny 1732 Napisanych postów 27169 Wiek 24 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 512007
Kolego, bez odpowiednio ukierunkowanych treningów siłowych sylwetki nie zbudujesz.

Ustalanie indywidualnych planów dietetycznych
Zapraszam do współpracy

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jak ułożyć plan treningowy plus basen