SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Jaki Kolagen jest NAJLEPSZY ??

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 25020

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 45 Wiek 28 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 569
Witam
Jak w tytule tematu. Poszukuję najlepiej działający kolagen. Podobno kolagen rybi najlepszy ? Jakieś konkrety znacie sprawdzone?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Bull One and One Administrator
Ekspert
Szacuny 894 Napisanych postów 54803 Wiek 44 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 326359
Kolagen jest głównym białkiem tkanki łącznej, występuje obficie w całym organizmie - w skórze, ścięgnach, a nawet w rogówce oka. Składa się głównie z glicyny i proliny, a także z hydroksyproliny i hydroksylizyny - aminokwasów formowanych przy udziale witaminy C. Za rozpad kolagenu odpowiedzialny jest kortyzol.
  1. 1. Wskazania do suplementacji
  2. 2. Źródła kolagenu w pożywieniu
  3. 3. Suplementy zawierające kolagen
  4. 4. Podsumowanie


1. Wskazania do suplementacji

Przeprowadzone badania wskazują, że po 25 roku życia naturalna produkcja kolagenu zostaje zahamowana, w wyniku czego mogą występować niedobory.
Zbyt mała ilość kolagenu w organizmie negatywnie wpływa na aparat ruchu, a także na wygląd zewnętrzny.
Typowymi objawami niedoboru tego aminokwasu są:
- utrata elastyczności i jędrności skóry - powstawanie zmarszczek i rozstępów,
- sucha skóra,
- osłabione paznokcie,
- matowe i słabe włosy,
- ból stawów podczas poruszania się,
- sztywność stawów,
- podatność na kontuzje ścięgien i więzadeł,

- ryzyko wystąpienia osteoporozy,
- bóle kręgosłupa,
- spadek ogólnej odporności organizmu.
Dodatkowo wskazaniem do suplementacji są przebyte urazy i operacje aparatu ruchu, dzięki czemu możliwy jest szybszy powrót do pełnej sprawności.
Osobom starszym również jest zalecane przyjmowanie kolagenu, ze względu na znacznie mniejszą produkcję w organizmie.

2. Źródła kolagenu w pożywieniu

Kolagen naturalnie występuje w pożywieniu, w takim jak:
- żelatyna spożywcza,
- galaretki owocowe,
- nóżki wieprzowe i cielęce,
- chrząstki rekina,
- kurze łapki,
- golonka,
- podroby.
Jednak ze względu na zawartość także innych składników, np. tłuszcz, niezwykle trudno uzupełnić niedobór kolagenu spożywają konwencjonalne jedzenie.
Dodatkowo dietę należałoby wzbogacić w witaminę C.

3. Suplementy zawierające kolagen

Gotowe suplementy są idealnym rozwiązaniem. Często oprócz niezbędnej dawki kolagenu (10-20g) zawierają także substancje pomocnicze, dzięki czemu suplementacja jest efektywna. Substancjami pomocniczymi są m.in.:
- MSM,
- witamina C,
- glukozamina,
- prolina.
Produktami wartymi uwagi są: Flex oraz Flex All Complete

4. Podsumowanie

Utrata i zmniejszona produkcja kolagenu jest ściśle związana z procesem starzenia organizmu. Aby jak najdłużej zachować młodość nie tylko zewnętrzną, ale również wewnętrzną, warto włączyć do codziennej suplementacji produkty zawierające kolagen.
1
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1038 Napisanych postów 6892 Wiek 33 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 58852
A w jakim celu głównie?
Jeśli chodzi o ochronę/regenarację stawów, to musi być to kolagen typu II, występujący w chrząstce stawowej
Np. Flexagen z olimpu
W stanach zwyrodnieniowych lub po kontuzjach zaleca się dawki 40mg raz na dobę
Ale generalnie sens przyjmowania kolagenu doustnie jest mocno dyskusyjny

Znałem kiedyś parę tancerzy i oni suplementowali kolagen cały czas, ale to było bardziej profilaktycznie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 534 Napisanych postów 21102 Wiek 6 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 294893
Masz jakies problemy ze stawami? Są inne lepsze suple jezeli chodzi o ochronę stawów
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7623 Napisanych postów 106912 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1243421
trzymajcie chłopaki tu jest więcej opisane,
http://www.sfd.pl/Cos_zamiast_kolagenu_-t1117052.html#post10

Tak to jest jak się o coś pyta nie podając szczegółów.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6202 Napisanych postów 141010 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1036329
problem w tym, ze czasem sam suplement niestety nie wiele wskóra, jezeli problem lezy chocby poza stawowo
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 45 Wiek 28 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 569
Jestem po rekonstrukcji ACL (17 tydz). Rehabilituję się. Jeśli są lepsze inne, to co konkret polecacie? Gdzie nie spojrzę w necie to każdy poleca co innego.


Zmieniony przez - Marsjanin w dniu 2016-06-17 12:56:48
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6202 Napisanych postów 141010 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1036329
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 45 Wiek 28 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 569
Z tego co obczaiłem po cięższych urazach/operacjach na stawy skuteczny byłby kolagen typu II występujący w chrząstce stawowej, w postaci natywnej - niezhydrolizowanej, w małych dawkach miligramowych, czyli gdzieś poniżej 10mg. Czyli ten Flex raczej odpada. Już bliżej do tego Flexagen.

No i co sądzicie o kolagenie rybim ? Bo i taki też znalazłem w suplach.




Zmieniony przez - Marsjanin w dniu 2016-06-17 17:53:00

Zmieniony przez - Marsjanin w dniu 2016-06-17 17:54:06
4
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 862 Napisanych postów 3136 Wiek 43 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 59383
Wszystko jedno, jaki się je kolagen - z ryby, żelatyny, rosołu - najważniejsze, żeby organizm go przyswoił , a do tego potrzeba ponoć stałego poziomu witaminy C oraz dostatecznej ilości krzemu (np. z kaszy gryczanej, ziół jak skrzyp, pokrzywa).
Jeśli dasz radę np. często jeść ryby z galaretowatą skórką lub inne tego typu mięsa, to dostarczysz więcej kolagenu, niż z małej kapsułki i dodatkowo inne wartościowe aminokwasy, witaminy... Wszystko sprowadza się do kosztów - suplement jest gorszy, ale wyjdzie taniej.
Dobra dieta powinna w zupełności wystarczyć.

A poza tym odbudowa kolagenu wymaga czasu - trzeba takie rzeczy jeść systematycznie jakiś czas, żeby były efekty. Jeśli w organizmie są braki kolagenu, to najpierw będzie on uzupełniał tam, gdzie go najbardziej brakuje, a w następnej kolejności w mniej ważnych miejscach i organach. Tzn. po kontuzji, operacji, najpierw powinno się zagoić uszkodzone miejsce, a w drugiej kolejności będą się wzmacniać pozostałe stawy, kości, dziąsła, skóra...
Dlatego np. zioła wspomagające odbudowę kolagenu pije się przynajmniej kilka tygodni i po 1-2 tygodniowej przerwie kolejne kilka, a równolegle powinno się odpowiednio odżywiać.



Zmieniony przez - M-ka w dniu 2016-06-17 18:20:28
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 862 Napisanych postów 3136 Wiek 43 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 59383
Jeszcze coś dopiszę z własnych obserwacji: mam męża wędkarza i bywało, że siedzieliśmy nad wodą i dzień w dzień jadłam przynajmniej jedną porcję słodkowodnej ryby. Zawsze widziałam pozytywny wpływ na skórę już po kilku dniach. Tak że może i coś jest w tym, że ryby są dobrym źródłem kolagenu, ale wątpię by musiała to być akurat tołpyga i kolagen z jej brzucha czy boku, jak to reklamują . Moim zdaniem to marketingowa ściema, a wystarczająco dobry kolagen jest w każdej rybie, która ma "żelową" skórę czy kleiste mięso - karp, leszcz, lin, łosoś, sum i inne. Przeważnie starsze, większe ryby mają więcej galaretki pod skórą i w okolicach płetw.
Kolagen jest ciężkostrawny, dlatego lepiej jeść rybę na ciepło, a nie na zimno w galarecie - smażoną, pieczoną, a najlepiej zupę rybną, gdzie on się rozpuszcza w wywarze.
4
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 45 Wiek 28 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 569
Zioła wspomagające odbudowę kolagenu ? Jakie to zioła ??


Zmieniony przez - Marsjanin w dniu 2016-06-19 01:14:47
1
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Hi tec bcaa x tank

Następny temat

BCAA - problem z dawkowaniem