SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Jaka długość skakanki???

temat działu:

Sztuki Walki

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 88030

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 15 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 397
Czołem fighterzy, sorki, ze tutaj wrzucam to pytanko, może mało oryginalne:), ale chciałbym skorzystać z Waszej wiedzy.Chcę włączyć do treningu skakankę, ale nie mam pojęcia jak dobrać jej długość(ja sam mam 182 cm wzrostu).Gdybyście mogli to powiedzcie też jaką najlepiej kupić(tworzywo, rzemień?).Jak wygląda trening bokserski z użyciem skakanki?Za wszystkie odpowiedzi jestem wdzięczny, pozdrawiam:)
3
napisał(a)
eveline SFD TEAM Moderator
Ekspert
Szacuny 1341 Napisanych postów 15376 Wiek 30 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 215789
Dobór odpowiedniej skakanki jest dość istotny aby wygodnie nam było z niej korzystać. Najlepiej kupić taką gdzie można regulować długość albo po prostu dłuższą, którą będzie można złapać w odpowiednim miejscu by dobrać jej długość do swojego wzrostu.
Skakankę można dobrać według poniższej rozpiski, ale trzeba wziąć pod uwagę, że pomiary te są bardzo ogólne i najlepiej jest ją przetestować na sobie:
215 cm – wzrost do 150 cm
250 cm – wzrost do 161 cm
270 cm – wzrost do 180 cm
305 cm – wzrost do 190 cm

Inną metodą jest samodzielne oszacowanie długości. Stajemy na środku skakanki i sprawdzamy dokąd sięgają jej końce. Najbardziej optymalną długością będzie wysokość pach. Długość skakanki można też zweryfikować podczas skakania – podczas skoku powinna się lekko stykać z podłogą. Jest za krótka jeśli nie dotyka podłogi a za długa kiedy styka się z podłogą jeszcze przed stopami.

Skakanki różnią się nie tylko długością, ale również tworzywem z jakiego są zrobione. W zależności od przeznaczenia wyróżniamy:

- sznurkową lub nylonowa – do skakania rekreacyjnego
- linka – przeznaczone dla sportowców, którym zależy na szybkości skoków. Trzeba uważać, by nie uderzyć się w nogi czy stopy, bo są dość ostre
- z dodatkowym obciążeniem – oprócz skakania wzmacnia również mięśnie ramion i klatki piersiowej
- PCV – odpowiednia dla osób początkujących, aby nauczyć się skakać, skoordynować swoje ruchy
- segmentowa – odpowiednia zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych, składa się z kolorowych segmentów, które zapewniają odpowiednią aerodynamikę
- rzemienna – przeznaczona dla sportowców wyczynowych


Do poczytania:
http://www.sfd.pl/Aeroby:_Bieganie_czy_rower__-t30958.html
http://www.sfd.pl/Spalanie_kalorii_na_rowerze-t206692.html
http://www.sfd.pl/ile_czasu_powinna_trwac_redukcja_-t275858.html





Zmieniony przez - lubiekaszke w dniu 2016-11-08 16:15:30
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 635 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 10382
Ja przy 188 skacze na 2,5m everlascie z rzemienia ale rozgrzewke na silowni robie sobie na zwyklym sznurku (bo tylko taka tam jest) i tez nie ma problemu. Skacz opor ile mozesz albo kilka sesji po 1 min. Potem sobie jakies triki zapodasz itd ;) Skakanka sluzy do cwiczenia aerobowego i tak nalezy ja traktowac, wiekszej wiedzy na ten temat nie posiadam
2

(\__/)
( -'.'
(")_(")
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

napisał(a)
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 11379 Wiek 32 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 47331
dlugosc skakanki miezysz w ten sposob ze stajesz na niej i raczki musza byc na wysokosci bioder
6

Były moderator w Stylach Tradycyjnych Uderzanych i MMA oraz byly czlonek "Elity"

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 15 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 397
Dzięki panowie, macie po sogu odemnie.Pozdrawiam:)
1
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 304 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 2167
1 min... słyszałem ze zaczyna się od 3 sam nawet tyle nie wydole hehe :) ale będe robił narazie serje tak jak ty powiadzasz
1

"Tylko trening czyni mistrza"

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 721 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 5610
Długość skakanki mierz tak jak KOSA KK mówił. Chociaż spotkałam się jeszcze z metodą, że mierzą do pachy
Ja mam skakaneczkę z Adasia z ciężarkami w rączce.

Hmm... Panowie, a powiedzcie mi jak skaczecie? tzn nie chodzi mi o czas, ilość itp. tylko o metode skakania. urozmaicacie jakoś, czy ciupiecie cały czas tak samo


mój trening: (żabka-1min; a'la z nogi na nogę-1 min; wysoki skip A-30 sec; krzyżowy- ile wejdzie) x 6

śmierć w oczach
>>> LIVING ON THE EDGE <<<

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 304 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 2167
Ja ciupe to samo cały czas . Jak się robi żabke??

"Tylko trening czyni mistrza"

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 2499 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 23442
zabka to 2 nogi naraz

ja skacze po boxersku-zmieniajac nogi(tak jak zabka tylko ze raz na lewej raz na prawej),czasami skacze na jednej nodze przez jakis czas a pozniej na drugiej.

jak robie na kondycje(a nie tylko dla rozgrzewki) to gdzies 5 min ale pierwsza seria 3 min(na poczatku powoli a pozniej przyspieszam i zmieniam tempo).

wy tez macie tak ze w pierwszej serii wam sie perfidnie skacze a w nastepnej(po odpoczynku np 1 min) skakanka wydaje sie duzo lzejsza i sie lepiej skacze?
2

najslabsze psy najglosniej szczekaja

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 304 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 2167
to ja zabką cały czs ciupe no a na początku to jest parszywo

"Tylko trening czyni mistrza"

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 721 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 5610
oj tak.... zanim wszystko sie rozgrzeje, to człowiek chrupie niczym w reklamie Snickers'a

śmierć w oczach
>>> LIVING ON THE EDGE <<<

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 304 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 2167
dobre okreslenie

"Tylko trening czyni mistrza"

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wiek zawodnika a pasy w kickboxingu

Następny temat

Rozbice Biodra

Zaburzenia żołądkowo-jelitowe: trening, dieta i leki Zaburzenia żołądkowo-jelitowe: trening, dieta i leki Dieta odchudzająca dla młodej mamy Dieta odchudzająca dla młodej mamy Picie alkoholu a kulturystyka: fakty i mity Picie alkoholu a kulturystyka: fakty i mity Split, dla kogo przeznaczony jest trening dzielony? Split, dla kogo przeznaczony jest trening dzielony? Trening intuicyjny, czym jest i jakie są najczęstsze błędy? Trening intuicyjny, czym jest i jakie są najczęstsze błędy? “The Biggest Loser” -71kg! Niezwykła przemiana Australijczyka “The Biggest Loser” -71kg! Niezwykła przemiana Australijczyka Manipulacja ilością wody w organizmie, a odchudzanie Manipulacja ilością wody w organizmie, a odchudzanie Ksylitol - właściwości, zastosowanie. Czy dodawać cukier brzozowy do posiłków? Ksylitol - właściwości, zastosowanie. Czy dodawać cukier brzozowy do posiłków?