SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Jak zatrzymac tzw efekt jojo.

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2662

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 238 Wiek 22 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 9202
Witam podczas drastycznych głodówek schudłem do wagi 58kg przy wzroście 180cm, od miesiąca kiedy zacząłem normalnie jeść mimo tego, że jestem bardzo aktywny ponieważ mam nawet 5x w tyg treningi muay thai, moja waga wzrosła do 68kg czyli 10kg w miesiąc..... Wiem, że to moja wina ponieważ organizm przyzwyczaił się do tego że dostaje bardzo mało kcal a, że teraz tak podskoczyłem z kcal to odkłada, ale moje pytanie brzmi jak długo będzie to trwać i kiedy zacznie się okres stabilizacji, w znaczeniu, że moja waga albo będzie stała w miejscu albo nie będę tak drastycznie tyć.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Koniu151 Moderator
Ekspert
Szacuny 2235 Napisanych postów 48445 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 272547
wklej ankietę działu i sposób w jaki się odżywiasz w formie http://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_Z_POTRENINGU__INFO_JAK_TO_ZROBIĆ_-t922820.html, przydadzą się także poglądowe zdjęcia i historia wcześniejszego odżywiania.

POMOC W UKŁADANIU DIET I TRENINGÓW ONLINE. KONTAKT: koniu151.sfd@gmail.com

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 238 Wiek 22 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 9202
Płeć : mężczyzna
Wiek : 17
Waga : 68
Wzrost : 182
Obwód klatki :brak przedmiotów do pomiaru obwodów
Obwód ramienia :
Obwód talii :
Obwód uda :
Obwód łydki :
Szacunkowy poziom tkanki tłuszczowej :12-15%
Aktywność w ciągu dnia : szkoła, praktyki
Uprawiany sport lub inne formy aktywności : do 5x w tyg muay thai
Odżywianie : nie ciągnie mnie do słodyczy, mogę się zdrowo odżywiać, uwielbiam owoce
Cel : stabilizacja wagi lub wzrost tkanki mięśniowej
Ograniczenia żywieniowe : brak
Stan zdrowia : regeneracja organizmu po licznych głodówkach trwająca od 11 lutego do tej pory (zarzuciłem dosyć duzo kcal czym jestem efekt jojo 10kg z 58kg do 68kg)
Preferowane formy aktywności fizycznej : siłownia + muay thai
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty :Aktualnie: magnez b6, BCAA, plusssz z żeń szeniem
Czy możliwe jest wprowadzenie suplementów : tak
Stosowane wcześniej diety : liczne głodówki, dieta poniżej 1000kcal


Zrzut Aktualnej diety:




Stosowana wcześniej dieta: a mianowicie potrafiłem jechać cały dzień na samych napojach, posiłki albo potrafiłem nie jeść nic przez 2 dni albo jadłem parę jabłek dziennie.


I tak jak zacząłem temat od miesiąca podbiłem kcal i to bardzo dużo, ale po miesiącu czasu uważam że organizm już powinien się zaadoptować do takiej ilości kcal jak zapotrzebowania dziennego, no chyba że się myle... Więc narazie mam efekt jojo 10kg, w sumie nie widać po mnie tego ale po prostu czuję się jakoś inaczej...



Jak mogę dokonać stabilizacji wagi lub wzrostu tkanki mięśniowej?

Moim planem jest plan FBW 2x w tyg + 3x w tyg muay thai

Plan Treningowy:

Plan A:
Nogi: Przysiady ze sztangą na barkach 3x12
Plecy: Wiosłowanie Sztangi 3x2
Klatka: Wyciskanie sztangi na płaskiej 3x12
Triceps: Pompki na poręczach 3x max
Biceps: Uginanie sztangi podchwytem 3x12
Brzuch: Unoszenie nóg w podporze 3x max


Plan B:
Nogi: Przysiady Wykroczne 3x12
Plecy: Ściąganie drążka wyciągu nachwytem 3x12
Klata: Wyciskanie sztangi na płaskiej 3x12
Triceps: wyciskanie francuskie sztangi 3x12
Biceps: Uginanie ramienia ze sztangielką w siadzie 3x12
Brzuch: Scyzoryki 3x50



Skoro masa idzie przez efekt jojo czy warto jest to wykorzystać do wzrostu masy mięśniowej?
napisał(a)
faftaq Dietetyk-SFD Moderator
Ekspert
Szacuny 1410 Napisanych postów 35562 Wiek 35 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 150755
Znaczną cześc odrobionych kilogramów stanowią: glikogen, woda, a także zwiększona ilośc treści pokarmowej. Dodatkowo pewnie trochę przybyło Ci mięsni i tłuszczu.

Uwzględnij w diecie rybę i orzechy

Nikt Ci nie powie kiedy Twoja waga się zatrzyma. Zwikeszk ilość tłuszczu, a trochę zmniejsz białko i węgle.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 238 Wiek 22 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 9202
Postanawiam usunąć ok 40g białka oraz 120g weglowodanow, dodajac do tego ok 50g tluszczy
napisał(a)
faftaq Dietetyk-SFD Moderator
Ekspert
Szacuny 1410 Napisanych postów 35562 Wiek 35 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 150755
no to zmniejszysz podaż energii. Dodaj 20 - 30g tłuszczu i odejmij 20 - 30g węgli i tyle samo protein jeśli chcesz zostać +/- przy aktualnym bilansie.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta Redukcyjna do oceny.

Następny temat

bieganie

Rogale Świętomarcińskie Rogale Świętomarcińskie TOP 10 najlepszych sylwetek na świecie TOP 10 najlepszych sylwetek na świecie Trening w nocy, czy to ma sens? Trening w nocy, czy to ma sens? Trening FBW - 10 zalet stosowania Full Body Workout Trening FBW - 10 zalet stosowania Full Body Workout Leksykon suplementacji: DMAE Dimetyloaminoetanol Leksykon suplementacji: DMAE Dimetyloaminoetanol Trening zwiększający atrakcyjność kobiet Trening zwiększający atrakcyjność kobiet Dlaczego brakuje jaj w sklepach? Dlaczego brakuje jaj w sklepach? TOP6 kulturystycznych rywalizacji wszech czasów TOP6 kulturystycznych rywalizacji wszech czasów