SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Jak zachować kompromis między ładną sylwetką a jedzeniem słodyczy i tłustych mięs?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

Ilość wyświetleń tematu: 6599

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 177 Wiek 23 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 7725
Cześć. Mam 23 lata, 180cm wzrostu i ważę ok. 60-65kg. Kiedyś ćwiczyłem na masę, z 63kg zrobiłem 70kg masy mięśniowej, przy czym skrupulatnie przestrzegałem diety. Potem zrobiłem dużą przerwę i schudłem. Chciałbym ponownie zbudować masę mięśniową, ale trochę w innym stylu. Otóż chcę znaleźć kompromis pomiędzy wartościową dietą, a smaczną dietą. A konkretniej... Uwielbiam słodycze, pączki, goloneczkę, żeberka, pizzę, gofry, wędlinkę z chlebem i inne tego typu rarytasy... Chciałbym zbudować masę mięśniową, jednocześnie nie rezygnując całkowicie z tego typu jedzenia. Nie zależy mi na idealnej rzeźbie, wyraźnym 6-paku i odstających żyłach. Chcę przede wszystkim przytyć i wyglądać w miarę dobrze, ale jednocześnie nie chcę rezygnować z przyjemności z jedzenia. Oczywiście, mam świadomość, że trochę będę musiał się ograniczyć i nie jeść tylko tego na co w danym momencie mam ochotę, ale nie chcę rezygnować z coniedzielnych deserów w postaci wykwintnych ciast, ze zjedzenia raz na dwa tygodnie jakiejś pizzy na mieście, czy z jakiegoś smażonego tłustego mięska nawet częściej niż raz w tygodniu. Czy jest to możliwe, gdy chcę wyglądać tak:
http://0.s.dziennik.pl/pliki/2600000/2600982-shutterstock-11030998-900-666.jpg
albo chociaż tak:
https://img1.dmty.pl//uploads/201406/gallery_1403466209_599065.jpg ?
Oczywiście uwzględniając ćwiczenia. Trening siłowy 2, czasem 3 razy w tygodniu (zależy ile będę miał czasu) + planuję w weekendy uprawiać godzinę nordic walkingu.


Zmieniony przez - masseur w dniu 2018-03-04 16:30:00
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Szacuny 3147 Napisanych postów 41462 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 319443
Witam



Być może wielu zaskoczy to, co napisze, ale de facto możemy śmiało budowac masę jedząc produkty zaliczane do niezdrowych. Tak naprawdę w kontekście budowania mięsni lepiej dołożyć kcal z takich produktów aniżeli nie spożyć ich wcale przez co nasz bilans kaloryczny nie będzie dodatni. A więc w założeniach diety IIFYM jest pewna logika, gdyż czekolada może dostarczyć takiej samej ilości energii co ryż czy makaron. Jednakże jest tutaj kilka minusów, o których większośc zwolenników śmieciowego jedzenia nie pisze. Osobiscie mam sporą praktykę w tego typu dietach, więc mogę się do nich odnieśc.


Po pierwsze, pamiętajmy że śmieciowe jedzenie nie dostarczy nam witamin i minerałów. Bazując więc na tych produktach powodujemy duże niedobory w naszym organizmie co może w sposób pośredni przełożyć się na gorsze wyniki w budowaniu formy sportowej.

Po drugie, takie jedzenie to najczesciej bomby kaloryczne o wysokich walorach smakowych. Zatem słuszny wydaje się wniosek, iż łatwo przesadzić i w efekcie będziemy w ciągu dnia zjadali za dużo kcal. Wówczas większe ryzyko, że zaczniemy gromadzić tkankę tłuszcową.

Po trzecie, po zjedzeniu wysoko przetworzonej żywności często towarzyszą nam problemy trawienne. Znam wiele osób zmagających się z tym problemem i sam nie jednokrotnie odczułem to na własnej skórze. Biegunka, wzdjęcia, ból brzucha, ogólnie kiepskie samopoczucie i sennośc-z tymi skutkami trzeba się liczyć objadając sie słodyczami czy pizzą.


Wniosek ? Kompromisem bedzie zjedzenie czegos na co mamy ochotę raz na jakiś czas wliczając to w bilans kaloryczny. Jednak dałbym dni, w których miska jest 100% czysta.


Pozdrawiam

1

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 827 Napisanych postów 4245 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 112129
Wszystkie rzeczy o których piszesz przyrządzisz w wersji fit. Wędlina robiona domowo to pyszna sprawa.
Słodycze w niewielkich ilościach po treningu, zresztą, popatrz na dziennik Solarosa w dziale Crossfit

Nordic walking jest dobre dla 80-latków a nie dla 23 latka, poczytaj o kompleksach sztangowych, HIIT-ach, interwałach






Zmieniony przez - Gats 2 w dniu 2018-03-04 17:03:09
1

,,Ludzie chwytają za miecz, by ukoić rany na duszy, których doznali w przeszłości. I by umrzeć z uśmiechem na ustach".

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2845 Napisanych postów 56284 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 601085
Ważne żebyś solidnie trenował siłowo. Do tego możesz dodać jakieś interwały, żeby spalać ten zjedzony dodatkowo syf. Poza tym, dieta bazująca na 70-80% dobrych jakościowo produktach a reszta może być z gorszych.

https://potreningu.pl/articles/4150/iifym--chwilowa-moda-czy-przelom-w-ksztaltowaniu-sylwetki 
1

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 177 Wiek 23 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 7725
Gats 2
Wszystkie rzeczy o których piszesz przyrządzisz w wersji fit.

Może i tak, ale ile smaku stracą stracą takie pyszności, jeśli przygotujemy je w wersji fit? Nie wyobrażam sobie fit pączków np - pączki muszą ociekać tłuszczykiem, inaczej to nie pączek. A czy fit golonkę wciąż będzie można nazwać golonką? Gofra z bitą śmietaną też nie potrafię sobie wyobrazić w wersji fit. :D Wędlinka własnej roboty na pewno musi być pyszna, ale nie zawsze znajdzie się czas na jej zrobienie. Zresztą nie mam tu na myśli tylko wędlinek, ale też sery, kiełbasy itp... , Nie dam rady tego wszystkiego robić.
Gats 2
Nordic walking jest dobre dla 80-latków a nie dla 23 latka

Niestety mam skoliozę i nie wszystkie ćwiczenia mogę robić - szczególnie dźwigać i skakać, biegania też mi nie polecano, ale od biedy jestem w stanie od czasu do czasu pobiegać. Nordic Walking może nie jest najlepszym spalaczem tłuszczu, ale jest całkiem przyjemny i bezpieczny. Lubię od czasu do czasu pospacerować po lesie w ramach relaksu, więc czemu by nie dołożyć do tego kijków. Rozważę też te interwały, bo mnie zaciekawiły. Dzięki chłopaki. ;)


EDIT:
Jeśli chodzi o te interwały to jest tam napisane:
-treningu interwałowego nie powinno się łączyć z treningiem siłowym ani kardio – zarówno dzień przed, jak i po treningu interwałowym trzeba zrobić przerwę, aby mięśnie miały czas na regenerację;
-trening interwałowy można wykonywać maksymalnie 3 razy w tygodniu z przerwą pomiędzy treningami wynoszącą minimum 48 godzin;

Jak to połączyć z treningiem na masę? Ćwiczenia co drugi dzień, naprzemiennie raz masa raz interwał? Czyli np pon-masa, wt-przerwa, śr-interwał, czw-przerwa, pt-masa, sobota-przerwa, ndz-interwał, pon-przerwa, wt-masa, ... Tak będzie ok?



Zmieniony przez - masseur w dniu 2018-03-04 23:06:01
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 827 Napisanych postów 4245 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 112129
Ten gość którego wkleiłeś jako swój ideał też ma skoliozę? Bo jeśli nie ma, to nie sugeruj się fitnesiarzami z internetu bo nawet taki Jeff Seid czy Marc Fitt pizgają obwody, kompleksy i interwały z obciążeniem i robią formę - oprócz saa - ciężkimi, dobranymi pod siebie treningami

Skoliozę postaraj się choć trochę zminimalizować rehabilitacją, nie zabieraj się za sport bez wykluczenia wszelkich wad postawy
Znajdź dobrego fizjo i lekarza sportowego

Interwały rób na ergometrze wioślarskim, nie obciąży kręgosłupa, jest wiele treningów obwodowych opartych tylko o własne ciało - raczej się nie zabijesz robiąc podskoki, brzuszki i pompki w obwodzie


Zmieniony przez - Gats 2 w dniu 2018-03-04 23:13:47
1

,,Ludzie chwytają za miecz, by ukoić rany na duszy, których doznali w przeszłości. I by umrzeć z uśmiechem na ustach".

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 177 Wiek 23 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 7725
Nie da rady. Chodziłem na rehabilitacje jak byłem młodszy, ale nie długo. I to był błąd. Teraz już jest za późno, tym bardziej, że mojej skoliozie towarzyszy jeszcze rotacja kręgów, co tylko utrudnia sprawę prostowania kręgosłupa. Byłem nawet u kilku "nastawiaczy" i żaden się nie podjął, właśnie ze względu na rotację. Skoliozę mam 30-stopniową. Nie jest to mega dużo, ale nie jest też mało. Raz w miesiącu chodzę do masażysty, dzięki któremu rzadko dolegają mi jakieś bóle, a dyskomfort jest minimalny, ale to jedyne co może zrobić. Co jak co, ale kręgosłupa nie zamierzam narażać, nawet w minimalnym stopniu. Już wystarczająco go olałem. Ale ze sportu rezygnować nie chcę i nawet nie powinienem. Ruch jest mi potrzebny. Potrzebne są też mięśnie, szczególnie pleców i brzucha, które będą podtrzymywać kręgosłup. Bardzo dobre jest pływanie, ale na pływaniu masy nie zrobię. Interwały omówię z moim fizjoterapeutą. Dzięki. :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 655 Napisanych postów 2618 Wiek 29 lat Na forum 357 dni Przeczytanych tematów 45131
Gats 2

Słodycze w niewielkich ilościach po treningu, zresztą, popatrz na dziennik Solarosa w dziale Crossfit







Zmieniony przez - Gats 2 w dniu 2018-03-04 17:03:09


taa... i kilka dodatkow jako podkladzik

when im going to do some mountaineering actually im going back home

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 827 Napisanych postów 4245 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 112129
Wiem. napisałem: w niewielkich ilościach. Nie że 10 snickersów i słoik Nutelli - podkreślam żeby nie zostać opacznie zrozumianym.

No i naprawdę, zjeść gofra ze śmietaną i owocami po interwałach raz w tyg to nie jest coś co rozpieprzy dietę, zwłaszcza jak ktoś ma taką niedowagę jak autor tematu;)
1

,,Ludzie chwytają za miecz, by ukoić rany na duszy, których doznali w przeszłości. I by umrzeć z uśmiechem na ustach".

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2845 Napisanych postów 56284 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 601085
Takiego gofra bez problemu można sobie zrobić z dodatkiem wpc, ksylitolu, czy mąki gryczanej, jaglanej. Trzeba kombinować i bez problemu zrobimy z wydawać by się mogło słabego jakościowo posiłku całkiem dobry.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 177 Wiek 23 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 7725
Tylko, że gofr na mące gryczanej już nie będzie tak samo dobry jak ten na pszennej. No i nie zapominaj o bitej śmietanie. Mmm.. pychota. :D Ksylitol to super pomysł i rzeczywiście mogę go dawać do gofrów jako zamiennik cukru. Ale wiesz.. czasami też bierze mnie ochota na takiego gofra, loda, czy pączka gdy jestem na mieście. Chyba nic się nie stanie, jak 1-2 razy w tygodniu pozwolę sobie na gofra z bitą śmietaną z miasta, kawałek pysznego słodkiego i kremowego ciasta w rodzinnym gronie, czy pączka ze sklepu? Tym bardziej, że będę robił interwały.


Zmieniony przez - masseur w dniu 2018-03-08 00:46:06
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2845 Napisanych postów 56284 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 601085
Bila śmietana jest bardzo lekka. Poza tym tłuszcze ze śmietany nie są złe. Z mąki gryczanej wychodzą bardzo dobre.
1

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Czy jest konieczna nadwyżka białkowa?