SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Jak wzmocnic sile ciosu?

temat działu:

Sztuki Walki

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 29073

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10646 Napisanych postów 44141 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Cze! Chcialbym was prosic abyscie mi podali jakies cwiczenia/sport na sile ciosu. Mam dosc duza mase a cios slabiutki. Jak wzmocnic sile ciosu? Boksowac w worek czy moze walka z cieniem? Poradzcie cos. Napiszcie rowniez co jesc by nie stracic masy. Z gory dzieki. Madre odpowiedzi nagrodze sogami.
napisał(a)
Znawca
Szacuny 33 Napisanych postów 116 Wiek 21 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 0
Tak naprawdę, nie liczy się tyle siłą czy szybkość ciosu co same doświadczenie w sportach walki, sparingach, walce jak również technika - podstawa każdej sztuki walki, czy do tradycyjnej czy nowoczesnej

Niestety, muszę Cię rozczarować ale siła statyczna, czyli to ile centymetrów mamy w bicepsie czy ile wyciskamy na ławce nie ma wiele wspólnego z siłą eksplozywną czy dynamiczną czyli tą która jest nam potrzebna w sportach walki

Sama siła jak mówi książkowa definicja "Siła mięśniowa to zdolność do pokonywania oporów zewnętrznych lub przeciwstawiania się im kosztem wysiłku mięśniowego."

W pracy mięśni wyodrębniamy dwa rodzaje pracy/siły:
-siłę dynamiczną / pracę izotoniczną
-siłę statyczną / pracę izometryczną

Powyższe rodzaje to nie jedyne jakie istnieją, wyróżniamy również takie jak siła eksplozywna, siłą koncentryczna, ekscentryczna, izokinetyczna czy auksotoniczna. Jednak w sportach walki główną rolę odgrywają właśnie siłą eksplozywna i dynamiczna.

I właśnie na sile eksplozywnej skupiają się wszelkie uderzenia, jest to rodzaj siły uzyskanej na drodze maksymalnego przyspieszenia, krótkie ale bardzo mocno napięcie mięśniowe, odwrotnie jak w przypadku siły statycznej - izometryczne napięcie.

Aby wzmocnić siłę ekspolozywną nie tylko do sportów walki ale ównież do sportów takich jak biegi, skok w dal czy koszykówka należy zbudować nasz trening tak by to własnie ona była priorytetem tj. wszelkie uderzenia w worek, pompki z wybiciem, marynarskie, wyskoki, ćwiczenia bioder (z których bierze się siła w sportach walki) czyli np. hip thrusty pomogą nam zbudować fajną bazę do mocnych uderzeń.

Dlatego, w oparciu o powyższą teorię, w sztukach walki propaguje się słuszne pojęcie, technika ponad siłą - jednakże nie jest to związane wyłącznie z różnicą między siłą izometryczna, a eksplozywną lecz również na maksimum efektywności przy minimalnym wysiłku.

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 485 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 4634
Popracuj nad technika uderzenia na cios sklada sie durzo czynnikow praca tlowia prac nog niech ci ktos pokaze jak sie powinno poprawnie wyprowadzac ciosy a potem boboksuj w worek z 1h zobaczysz ze bedziesz mial zakwasy przeorwnych miesni

"Quot me nutrit me destruit"

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 100 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 2870
Sila to masa razy przyspieszenie :) - to z fizyki. Mase masz popracuj wiec nad szybkoscia i technika wyprowadzenia samej reki (tu pomocny bylby trener lub ktos znajacy sie na rzeczy gdyz samemu ciezko jest poprawiac wlasne braki techniczne). Dodatkowo proponuje trening ogolnorozwojowy miesni rak i plecow ze szczegolnym naciskiem na te partie, ktore moga byc u ciebie zaniedbane.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 1070 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 8248
Wszystko prawda ,ale zalozmy ze koles ma opanowana techike i szybkosc, najprotszymi cwiczeniami na sile ciosu cwiczonymi przez wiekosc zawodnikow sa np. proste ciosy wykonywane ze sztangielkami w reku, zazwyczaj 3-4kg , zalezy od twoich moliwosci, rzut mala pilka lekarska o sciane, (stoisz bardzo blisko), albo do partnera, pamietajac przy rzucie o zachowaniu prawidlowej techniki ciosu.

Mów do mnie amante, blanco amante...
1

moderator dzialu techniki seksualne

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 91 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 421
Moim zdaniem opłaca się poćwiczyć na klatke plecy i barki no i nadgarstki.

Trener też się przyda ponieważ musi wyrobić w Tobie odpowiedni nawyk wyprowadzania ciosu !

Naprzykład wyprowadzanie maxymalnie długiego ciosu ,wykrok i skręt biodra i barku oraz podnoszenie pięty ( w przypadku prawego prostego)

Powodzenia

Wtedy jak jesteś załamany to ćwicz, a gdy jest wszystko wporządku to ćwicz aby się nie załamać :)
1

Wtedy jak jesteś załamany to ćwicz, a gdy jest wszystko wporządku to ćwicz aby się nie załamać :)

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10646 Napisanych postów 44141 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Dzieki chlopaki macie sogi! Potrenuje troche. Niestety pale. Jak myslicie bardzo to obniza kondycje i powoduje ze czlowiek szybko sie meczy?
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 100 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 2870
Jesli chcesz cwiczyc ciosy ze sztangielkami to proponuje najzwyczajnieszy w swiecie "bieg bokserski" - wtedy pocwiczysz od razu kondycje. Odnosnie palenia to roznie bywa, jeden z moich trenerow twierdzi ze pali od 14 roku zycia i ze na ringu nigdy nie brakowalo mu powietrza (ale on ma podobno 8 litrowe pluca). Moim zdaniem palenie bardzo oslabia kondycje i jezeli myslisz o tym sporcie powaznie to kup sobie szybko gumy nikotynowe ;).
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10646 Napisanych postów 44141 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Dzieki chlopaki! Co do palenia to nie chce mi sie rzucac. Nie mysle o tym sporcie powaznie, chcialbym jednak miec duza sile ciosu. Nara!
2
napisał(a)
jakryc ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 204 Napisanych postów 13874 Wiek -6583 dzień Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 158206
wal dużo, wolno, siłowo w worek.

SI VIS PACEM, PARA BELLUM...
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 1402 Wiek 40 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 32224
co do kondycji to samo bieganie jej nie zapewnia. bo w czasie walki pracuja calkiem inne miesnie i tylko walsnie poprzez walke i walenie w worek nabierzej tej przydatnej do treningu bokserskiego.

Nie dyskutuj z d****em bo najpierw ściągnie cię do swego poziomu a potem pokona doświadczeniem

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 509 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7912
Renovald nie zgodze sie z toba ze bieganie nie poprawia kondycji natooast masz racje ze podczas walki pracuje jeszcze szereg innych miesni ale bieganie to bardzo dobra rzecz na kondycje,naprostrzy przykłąd to taki ze wszyscy bokserzy przygotowujac sie do walki biegaja!

"Karate ni sente nashi"-Gichin Funakoshi.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

gdzie bić???

Następny temat

KTOŚ TO WIDZIAL?????

Nie masz pomysłu na trening? Alexia Clark Cię zainspiruje! Nie masz pomysłu na trening? Alexia Clark Cię zainspiruje! 20 najbardziej muskularnych aktorów 20 najbardziej muskularnych aktorów 5 powodów kontuzji barków 5 powodów kontuzji barków 3 sposoby na naprawę barków 3 sposoby na naprawę barków Te suplementy działają nawet jak nie trenujesz Te suplementy działają nawet jak nie trenujesz IFBB Diamond Cup Warsaw: świetne pojedynki i sensacyjne wyniki! IFBB Diamond Cup Warsaw: świetne pojedynki i sensacyjne wyniki! Reg Park - idol Arnolda Schwarzeneggera Reg Park - idol Arnolda Schwarzeneggera Śmiertelnie skuteczne odchudzanie - DNP Śmiertelnie skuteczne odchudzanie - DNP