Zadaj anonimowe pytanie i otrzymaj błyskawiczną odpowiedź
Temat został odczytany 12845 razy
  • Autor

    Jak skutecznie obniżyć poziom cholesterolu we krwi?

  • Arwina
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 82
    • Na forum: 11 lat
    • LPA: 4585

    Wysłano 27 sierpnia 2003 16:28

    zgłoś naruszenie

    Tak jak w temacie, chciałbym się dowiedzieć jak obniżyć cholesterol we krwi. Z tego co na razie się dowiedziałem to NNKT omega 3 są dobre na obniżenie cholesterolu i oprocz tego wyczytałem ze wysiłek aerobowy zwieksza ilość hdl a co za tym idzie obniża LDL-Czy tak? Co jeszcze jest skuteczne na poprawę cholesterolu? Słyszałem ze lecytyna też dobra-czy to prawda?

    it could be sweet
    it could be sweet
  •  Odżywki i suplementy

    Wysłano 27 sierpnia 2003 16:41

    Koniecznie sprawdź te produkty:



    sprawdź pozostałe odżywki, odżywki białkowe, odżywki na masę
  • ziki2000
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 15052
    • Na forum: 12 lat
    • LPA: 95349

    Wysłano 27 sierpnia 2003 16:41

    zgłoś naruszenie
    Dokladnie lecytyna bedzie dobra...ale dobre sa gugle a dokladnie np. produkt Syntraxa poodbno jest dobry....w tej kwestii

    <<<Champions
    are Made
    Not Born>>>
    <<<Champions
    are Made
    Not Born>>>
  • kanarek
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 17398
    • Na forum: 11 lat
    • LPA: 79160
    • Status:Znawca

    Wysłano 27 sierpnia 2003 17:16

    zgłoś naruszenie
    Witaj

    Ladnie poukladalem pierwsza czesc dla Ciebie
    Reszte - odnosnie omega3 np - dam pozniej bo wlasnie wychodze na trening tak wiec cierpliwosci ... zreszta ponizsza odpowiedz daje bardzo wiele

    ------------------------

    Cholesterol intake per se tends to have a minor effect on total blood
    cholesterol. First and foremost, your liver makes more cholesterol on a
    daily basis (anywhere from 1.5-2 grams/day) than you would generally eat
    (well, 2 grams per day of cholesterol would be 7 whole eggs). On top of
    that, liver cholesterol production adapts to your intake. So when you
    eat more cholesterol, the liver typically downgrades its own
    cholesterol production ; when you eat less cholesterol, the liver
    up regulates its own cholesterol. This is all basic physiology, in any
    decent textbook.

    1b. However, there is a wide range of difference in how people respond
    to dietary cholesterol per se. There are both hypo and hyper responders
    meaning that some people are sensitive (in terms of total cholesterol
    levels) to dietary cholesterol intake.

    2. The bigger issue in blood cholesterol intake has to do with fatty
    acid intake NOT cholesterol intake. For example, most saturated acids
    tend to raise blood cholesterol levels by affecting liver metabolism
    (differently than dietary cholesterol intake does). There are
    exceptions, such as stearic acid which is saturated but doesn't affect
    blood cholesterol intake. Monounsaturated fats generally (olive oil, which is primary oleic acid) have a neutral effect on blood cholesterol levels. Polyunsaturated fats (w-6 and w-3) have cholesterol lowering effects, in general.

    3. Now, *in general* foods high in cholesterol are also high in
    saturated fats but this is not always the case. Even low fat foods such
    as chicken and low fat fish contain cholesterol because it is part of the
    cell membrane. Eggs contain both cholesterol and saturated fat
    (although there are more polyunsaturated fats in eggs than most people
    realize, you can check the USDA database to check that). Same with
    fatty cuts of red meat: both cholesterol and saturated fats are present
    (note that red meat actually contains mostly oleic acid, and a good bit
    of the saturated fat is stearic which I already mentioned doesn't affect
    blood cholesterol negatively). At the other extreme, there are foods
    like coconut and palm kernel oil which are highly saturated but contain
    no cholesterol. So while the two are generally associated food wise,
    it's not an absolute case.

    4. Chronically high insulin levels (which can occur when you tell people
    to replace fats with carbohydrates, depending on their carbohydrate choices) also affect blood lipid levels. Chronically high insulin can raise it (by stimulating HMG-CoA reducatase activity in the liver). Chronically high insulin also tends to raise blood triglyceride levels which is an independent risk factor for heart disease.

    5. Exercise tends to raise HDL (good cholesterol) while high fiber tends to
    lower LDL (bad cholesterol).

    6. Ok, so what about eggs. The original backlash against eggs had to do
    with their cholesterol content, because at the time cholesterol intake
    was being blamed for high blood cholesterol levels, which we now know
    has only a minor effect.

    What about the fat content? Looking at the USDA database, a
    whole egg is listed as having

    Total lipid (fat) Grams : 10.020 10.4% 13.7%
    OF which the following major fatty acids appear (there are trace amounts
    of some others but I'm leaving them out).

    Palmitic acid (16:0) Grams : 2.226
    Stearic acid (18:0) Grams : 0.784
    Oleic acid (18:1) Grams : 3.473
    Linoleic acid (18:2/n6) Grams : 1.148 17.9% 23.4%

    Ok, 2.2 grams of palmitic, which is a cholesterol raising saturated fat.
    0.7 g of stearic acid, a neutral saturated fat.
    3.4 g of oleic acid whith is neutral
    1.1 g of w-6 which is a cholesterol lower polyunsaturated fat.

    So of the 10 total grams of fat, 2.2 grams are negative in terms of
    cholesterol, 4.1 are neutral, and 1.2 is positive.

    Eggs are hardly the death in a white shell that they are made out to be.

    7. That is the basic gist of it.
    Yes, excessive saturated fat has a negative impact on cholesterol.
    For some people, excessive cholesterol can have an additional minor effect.
    Yes, saturated fat and cholesterol tend to accompany one another but not
    always.Finally, exercise and the rest of the diet (fiber, w-3/w-6 intake from other foods) has to be taken into account.
    -----------

    Wiekszosc z tego to podstawowe informacje ale na pewno Ci sie przydadza
    Takze Guglosterony maja wplyw na obnizenie calkowitego poziomu cholesterolu.
    Uzupelnie pozniej teraz juz uciekam
    pozdrawiam

    Jak jesz - tak zyjesz
    Wiedza to podstawa
    Doradca w dziale Alternatywna Droga
    HighCarbGainDietLyleApproved
    Śmiech to zdrowie.
    Chroń swoje nerwy.
  • Arwina
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 82
    • Na forum: 11 lat
    • LPA: 4585

    Wysłano 27 sierpnia 2003 20:03

    zgłoś naruszenie
    Przeczytalem to wszystko i sprobuje sie do tego teraz ustosunkowac w punktach :D

    ad.1 To, ze cholesterol zjadany ma nikly wplyw na ten ktory mamy w krwi juz gdzies czytalem, niemniej teraz zostalem upewniony do tego bo wczesniej troche do tego sceptycznie podchodzilem przez ta cala propagande (zdrowego) odzywiania :)
    I jeszcze tak z ciekawosci spytam co sie stanie jesli przyjmiemy z zewnatrz w pokarmie wiecej niz te 1,5-2g cholesterolu - co sie z nim wtedy stanie?
    Jeszcze chcialbym wiedziec czy dlugotrwale &quot;wyreczanie&quot; watroby za pomoca cholesterolu z pokarmu nie uposledzi jej w jakis sposob.

    ad.1b Qmam tylko nie wiem co oznacza to wyrazenie &quot;per se&quot;, ktore rowniez zostalo uzyte w pierwszym punkcie - jakbys mogl to oswiec mnie :)

    ad.2 Czyli oprocz NNKT omega-3 dobry wplyw na cholesterol we krwi ma takze NNKT omega-6 - tak?

    ad.3 Tu nie mam pytan

    ad.4 Tu tez wszystko jasne :)

    ad.5 Jaki rodzaj cwiczen zwieksza HDL? Tlenowy czy beztlenowy czy tez oba te wysilki sa dobre na poprawe HDL we krwi?
    I jeszcze chciabym sie dowiedziec co sie kryje pod pojeciem high fiber-to ze fiber=blonnik to wiem ale nie wiem co oznacza wyrazenie high fiber.

    ad.6 i 7 Tu tez wszystko jasne :)

    Dzieki kanarku za wiedze :) i ziki za rady, gugli bym sprobowal ale sa dosc drogie wiec na razie sprobuje z ta lecytynka i dodam wiecej ruchu. Kwasy tluszczowe omega-3 i omega-6 sa juz zawarte w mojej diecie wiec jest ok,z tym ze bede musial chyba kupic olej lniany bo spozywane przeze mnie teraz siemie lniane nie wydaje mi sie najlepszym pomyslem, a to dlatego, ze jakos nie moge sie zmusic do gryzienia tego i wydaje mi sie ze duza czesc nasiona nie jest w tym wypadq trawiona ale moge sie oczywiscie mylic wiec jak ktos cos wiecej wie na ten temat to prosilbym o wypowiedzenie sie.

    it could be sweet
    it could be sweet
  • NUTRIFARM
    Biniu
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 39539
    • Na forum: 12 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 113782
    • Status:Ekspert

    Wysłano 28 sierpnia 2003 10:32

    zgłoś naruszenie
    na razie czas mnie goni wiec tylko o siemieniu
    lepiej spozywac nasiona, ale mielone - idzie kupic lub samemu to zrobic w starym mlynku do kawy
    dlaczego
    1. dostajemy nei tylko olej ale wiele cennych mikroskaldnikow zawartych w nich
    2. oleje lniane - dobre - warotsciowe sa bardzoe nietrwale i wrazliwe na warunki przechwoywania, nasiona nie maja tego problemu
    3. co do nietrawienia ich w calosci to i owszem masz racje, ale to jest kolejan ich przewaga-znaczna ilosc blonnika
    jak znajde poszukam wiecje o CH jak nie to dopeiro jutro lub w PN jak przytacham ksiazki z domu - licze na ciebie kanarek



    Your body is smarter than you and it hates you
    'Alternatywna Droga'-Mafia przyszla po mnie -2003
    TWORCA ALTERNATYWNEJ DROGI (i nie tylko) - zaprasza do dzialu NUTRIFARM
    i lektury magazynu PERFECT BODY [http://www.perfectbody.pl]

    Dieta JEM / NIE JEM pozwala na wiecej !
    [http://www.sfd.pl/JEM_%2F_NIE_JEM_dieta_by_Biniu_oficjalny_watek_Q%26A_Patrz_str_1-t931736.html]
  • aga2002
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 119
    • Na forum: 11 lat
    • Trenuje: ?15lat?
    • Płeć: Kobieta
    • LPA: 1437

    Wysłano 28 sierpnia 2003 16:53

    zgłoś naruszenie
    per se - to jest z teori albo w rzeczy same, z definicjij... to jest wogole z laciny i powinno byc albo w slowniku jez. polskiego, albo wyrazow obcych

  • kppk
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 559
    • Na forum: 11 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 5271

    Wysłano 28 sierpnia 2003 20:14

    zgłoś naruszenie
    czosnek przy okazji ładnie z buzi pachnie ewentualnie preparaty z apteki po nich oddech jest świeższy lol

    Jeśli moja wypowiedź w jakiś sposób tobie pomogła wynagrodź mnie SOGiem :)
  • Arwina
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 82
    • Na forum: 11 lat
    • LPA: 4585

    Wysłano 28 sierpnia 2003 22:06

    zgłoś naruszenie
    Dzieki za wszystkie odpowiedzi.

    Zmielić siemienia nie mam na razie czym(mlynek elektr. nie dziala, mlynkiem recznym sie nie da i mozdzierzem to samo :) Jutro zajze do jakiegos marketu i moze kupie jakis tani mlynek.
    Czosnek jem od czasu do czasu =]

    it could be sweet
    it could be sweet
  • kanarek
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 17398
    • Na forum: 11 lat
    • LPA: 79160
    • Status:Znawca

    Wysłano 28 sierpnia 2003 22:27

    zgłoś naruszenie
    Mialem dodac juz wczesniej - na pewno sie przyda jako ze wiem ze interesowal Cie ten temat.
    Jutro badz pojutrze postaram sie takze zamiescic info nt tego co i jak i dlaczego dzieje sie z cholesterolem spozytym w pozywieniu (w stosunku do zawartego juz w ustroju)
    --------
    Wypowiedzi zacytowane:
    Biniu:
    Z cholesterolem jest tak, ze im wiecej go zjadasz tym mniej organizmi go produkuje i odwrotnie. Jesli jednostka jest zdrowa to reguluje sobie sama produkcje cholesterolu Cholesterol wbrew obiegowym opiniom jest niezbedny do prawidlowej pracy organizmu.
    Darek Szukala:
    Otóż może najpierw sprawa dotycząca spozycia jaj. Otóż jajo, a dokładnie zołtko jest rzeczywiście bardzo bogatym źródłem cholesterolu ( jedno zołtko pokrywa praktycznie 80% zapotrzebowania),(a wynosi ono wg Instytutu Zywienia o ile dobrze pamietam okolo 200-250mg/dzien oczywiscie uwzgledniajac starsze poglady - jakoby duza ilosc cholesterolu miala sie rownac podwyzszeniem jego stezenia w organizmie - to info dodatkowe - przyp. Kanarek) stąd generalnie nauka o zywieniu starała sie nakłaniac by ograniczac spozycie tego produktu. Ale jak sie z biegiem czasu okazało przekroczenie tych ilości cholesterolu poprzez spozycie wiekszej ilości jaj nie oznacza jednak podwyższonego wchłaniania i wykorzystania tego skąłdnika z przewodu pokarmowego. Jak się OBECNIE uważa,ze względu na zwiększoną zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych i fosfolipidów w żółtku, szkodliwość obecnego tam cholesterolu nie wydaje sie być aż tak pewna. Organizm ponadto reguluje wewnątrzustrojowe wytwarzanie cholesterolu nie tylko ze względu na ilość dostarczanego cholesterolu w diecie (jak wspomniał Biniu)ale także proces ten zależy od wzajemnych relacji pomiędzy cholesterolem a ilością nasyconych i nienasyconych kwasów tłuszczowych. W przypadku jaj stos. kw. nienasyconych do cholesterolu jest bardzo korzystny, dzięki czemu nawet spożycie 2-3 jaj dziennie nie powoduje wzrostu stężenia cholesterolu we krwi. To była jedna kwestia.
    Druga sprawa: cholesterol sam w sobie nie jest zły, ważne jest w jaki sposób jest transprtowany we krwi. Jeżeli jego ilośc jest zbyt duża w tzw. lipoproteinach LDL a zbyt mała w HDL wówczas jest to z niekorzyścią dla zdrowia. Dlatego podczas badań krwi oznaczenie samego cholesterolu nic nie mówi. Ważne jest jaka jest ilość LDL a jaka HDL.
    Stężenie cholesterolu najsilniej podwyższają: kwasy tłuszczowe nasycone, sacharoza i fruktoza. Dlatego można wnioskować, że niekorzystne sa tutaj węglowdany. Ale dotyczy to przede wszystkim cukru, słodyczy, miodu i owoców

    Wiecej na ten temat wciaz szukam - ale informacje wyciagniete choc z KOMERCYJNEGO dzialu Olimp - niemaja zabarwienia komercyjnego
    Mam ju zkilka doscy ciekawych artykulow na temat holesterolu jednak wciaz musze sie jeszce bardzo duzo dowiedziec takze prosilbym o cierpliwosc ... mnie tez intersuje ten temat
    pozdrawiam

    Wiedza to podstawa
    &quot;Madry człowiek powinien wiedzieć, że zdrowie jest jego najcenniejszą własnością i powinien uczyć się, jak sam może leczyć swoje choroby&quot;.
    HIPOKRATES
    Doradca w dziale Alternatywna Droga.
    Śmiech to zdrowie.
    Chroń swoje nerwy.
  • NUTRIFARM
    Biniu
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 39539
    • Na forum: 12 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 113782
    • Status:Ekspert

    Wysłano 29 sierpnia 2003 09:52

    zgłoś naruszenie
    szkoda ze moaj przygoda z tym dzilem (O) tam szybko sie skonczyla sadze ze wiele osob znalazloby jeszce duzo ciekawych moich dyskusji

    Your body is smarter than you and it hates you
    'Alternatywna Droga'-Mafia przyszla po mnie -2003
    TWORCA ALTERNATYWNEJ DROGI (i nie tylko) - zaprasza do dzialu NUTRIFARM
    i lektury magazynu PERFECT BODY [http://www.perfectbody.pl]

    Dieta JEM / NIE JEM pozwala na wiecej !
    [http://www.sfd.pl/JEM_%2F_NIE_JEM_dieta_by_Biniu_oficjalny_watek_Q%26A_Patrz_str_1-t931736.html]
  • kanarek
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 17398
    • Na forum: 11 lat
    • LPA: 79160
    • Status:Znawca

    Wysłano 29 sierpnia 2003 10:12

    zgłoś naruszenie
    nie tylko Twoich

    Wiedza to podstawa
    &quot;Madry człowiek powinien wiedzieć, że zdrowie jest jego najcenniejszą własnością i powinien uczyć się, jak sam może leczyć swoje choroby&quot;.
    HIPOKRATES
    Doradca w dziale Alternatywna Droga.
    Śmiech to zdrowie.
    Chroń swoje nerwy.