Zadaj anonimowe pytanie i otrzymaj błyskawiczną odpowiedź
Temat został odczytany 84080 razy
  • Autor

    Jak pływać na basenie?

  • nv
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 36
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 351

    Wysłano 22 września 2005 20:47

    zgłoś naruszenie

    Jeżeli chodzisz regularnie na basen i dbasz o mięśnie, sądze, że warto przeczytać tekst tego typu, zapraszam do lektury:

    1. żabka -pływając stylem klasycznym ruchy przygotowawcze (zgodnie z kierunkiem płynięcia) wykonuj jak najwolniej, a ruchy napędowe musisz wykonywać energicznie. W żabce łatwo odróżnić zawodnika od amatora. Oto żelazne zasady: tułów powinien być ustawiony równolegle do lustra wody, głowa lekko zanurzona twarzą w dół, ręce w fazie napędowej wykonują początkowo ruch w płaszczyźnie poziomej, a następnie pionowej, przed rozpoczęciem fazy napędowej nóg stopy powinny być ustawione maksymalnie na zewnątrz pod kątem prostym w stosunku do łydek, w trakcie ruchu przygotowawczego stopy skierowane są do wewnątrz. Pływanie żabką rozwija mięsnie nóg, które stanowią główną siłę napędową, ale również mięśnie górnych partii tułowia.

    2. grzbiet - pływanie na grzbiecie jest najłatwiejszym stylem, ponieważ twarz nie jest zanurzona w wodzie. Najistotniejsza jest pozycja ciała pływaka. Nie możesz dopuścić do załamania bioder względem tułowia i wykonywania ruchów nogami tak, aby stopy były zanurzone głęboko w wodzie. Nie wolno ci także zbyt wysoko unosić głowy. W kontrolowaniu ułożenia ciała i poprawności ruchu nóg pomoże ci następujące ćwiczenie. Unieś wyprostowane ręce do góry. Spleć dłonie tak, aby maksymalnie wyprostować ręce w stawach łokciowych. Ułóż głowę na ramionach i rozpocznij ruchy nogami. Jeżeli bez odrywania głowy od ramion zaobserwujesz rozbryzgi wody wywołane ruchem nóg, wszystko jest w porządku. zasady ruchu rękami są podobne jak w kraulu. Pływanie grzbietem poprawia muskulaturę wzdłuż całego kręgosłupa, a sprzyja rozluźnieniu mięśni piersiowych, ramion i karku.

    3. delfin - pływanie stylem motylkowym wymaga perfekcyjnej kondycji pracy rąk, nóg i tułowia. Na jeden cykl ruchu rąk przypadają dwa uderzenia nogami. Pierwsze uderzenie nogami wykonaj, gdy zaczniesz zanurzać ramiona w wodzie, drugie tuż przed wyciagnięciem rąk z wody. Ruch rękami musi byś bardzo szybki i bez zatrzymania. To pozwoli ci poprawnie przenieść ręce na d wodą. Czas na oddech masz pomiędzy końcową fazą odepchnięcia nogami a zanurzeniem głowy. Głowa powinna się znaleźć w wodzie zanim ręce rozpoczną kolejną fazę ruchu. Ważnym elementem w technice pływania delfinem jest falisty ruch całego ciała - gdyby przedstawić go graficznie, przypominałby sinusoidę. Pływając delfinem, rozwijasz mięśnie barków oraz prosty brzucha.

    4. kraul - jest to najszybszy styl pływacki. Cechą charakterystyczną stylu dowolnego jest rotacja całego ciała wzdłuż linii kręgosłupa. Przenoszenie punktu ciężkości z jednego boku na drugi umożliwia wynurzenie barku i łatwe przeniesienie ręki nad wodą, a ręce wykonującej ruch napędowy efektywniejsze zagarnianie wody. W pracy rąk zwróć uwagę na to, by fazę napędową rozpoczynać ręką równolegle do osi ciała, podobnie jak przy przenoszeniu jej nad wodą. nogi poruszają się na zmianę w płaszczyźnie pionowej. Impuls dla ruchu nogi powinien zaczynać się od biodra, a nie kolana - nie myl ruchów pływackich z tymi, które wykonujesz jadąc rowerem. stopy maksymalnie wyprostowane i skierowane do wewnątrz. W trakcie pływania kraulem najefektywniej pracują mięśnie barkowe, ramion i nóg.

    Trening dobry dla każdego:
    Początkujący:
    100 m rozgrzewki dowolnym stylem; 8x25 kraulem lub żabką, przerwy 15 s., 4x50 nogi do kraula, 4x50 ręce do kraula. 200 m żabką lub grzbietem, 4x25 kraula szybko, przerwy 20 s. 200 m swobodnego pływania.

    Zaawansowani:
    200 m rozgrzewki dowolnym stylem; 6x50 kraulem z przyspieszeniem, przerwy15 s. 200 m swobodnie, 50 m żabką lub grzbietem, 6x25 delfinem, przerwy 20 s. Dwukrotnie: 150 m swobodnie nogi do żabki, 6x50 m kraulem na przemian sprint i wolno, przerwy 20-30 s.; 300 m swobodnego pływania.

    ARTYKUŁ NIE MÓJ, ZNALEZIONY na www.google.pl

    Co o tym myślicie? Może macie jakieś inne plany treningowe, służące w budowaniu ładnej rzeźby? Poradzcie coś, na pływalni mam 45 minut :).

    Pozdrawiam.
  • Wysłano 22 września 2005 22:11

    zgłoś naruszenie
    Polecamy zaufać naszym specjalistom, dobierając plan treningowy, plan odżywiania czy suplementację, potrzebujesz indywidualnego podejścia. Poproś o przygotowanie planu dla Ciebie http://potreningu.pl/plany. Profesjonalny, kompletny plan: diety + treningi + suplementacja, już od 149 69
  • Xaero85
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 645
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 3033

    Wysłano 22 września 2005 22:11

    zgłoś naruszenie
    Mawiają, że pływanie rozwija mięśnie, ale mówią też, że masy za cholere nie zrobisz poprzez pływanie. To ja sie pytam w jaki sposób te mięśnie sie rozwijają jak nie rosną??
  • CrushFuck
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 106
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 2057

    Wysłano 23 września 2005 01:25

    zgłoś naruszenie
    Wystarczy popatrzec na plywakow:
    dlugodystansowcy sa raczej szczupli i smukli,
    sprinterzy, w szczegolnosci stylu motylkowego maja zwykle dosc mocno umiesniona sylwetke, najbardziej plecy i barki.
    Oprocz tego plywanie jest uznawane za jeden z najbardziej wszechstronnych sportow, gdyz wykonujesz wysilek silowo-kondycyjno-rozciagajaco-rozluzniajacy oraz poprawiasz wydolnosc pluc poprzez wydychanie powietrza do wody.

    A gdyby ktos chcial sie nauczyc plywac delfinem korzystajac tylko z powyzszego opisu to zycze powodzenia
  • donmlody
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 18
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 131

    Wysłano 23 września 2005 13:59

    zgłoś naruszenie
    MIESNI NA BASENIE CI NIE PRZYBEDZIE STOSUJE SIE GO RACZEJ W CZASIE ROZTRENOWANIA ALBO DLA CELÓW REGENERACJI
    A PROPO JAK PLYWAC
    TAK ABY NIE UTONĄĆ
    na akcję trzeba zapracować
  • monetou
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 123
    • Na forum: 9 lat
    • Trenuje: 0
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 417

    Wysłano 23 września 2005 18:26

    zgłoś naruszenie
    Apropo motylka to nie jest to aż taki ciężki styl jak mogłoby się wydawać po opisie, typu ''perfekcyjna praca rąk'', ''sinusoida'' :D W pływaniu motylkiem najważniejszy powinien być utrzymany rytm, bez rytmu nie ma nic. Dlatego najlepiej najpierw nauczyć się perfekcyjnie pływać żabką, bo tam też rytm jest podtawą, a później brać się za delfina. Takie moje zdanie ;D pozdrawiam
    Nikt nie obiecywal, ze po drugiej stronie bedzie na Nas czekal Pan...
  • czorny1122
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 1
    • Na forum: 6 lat
    • LPA: 0

    Wysłano 21 listopada 2007 15:42

    zgłoś naruszenie
    Siema bardzo dobry trening Początkujący tylko niezabardzo czaje o co chodzi : 4x50 nogi do kraula, 4x50 ręce do kraula. Mozecie mi to wytłumaczyć??? PILNE gg 5075459
  • industrial
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 585
    • Na forum: 6 lat
    • Trenuje: duzo
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 3653

    Wysłano 21 listopada 2007 16:39

    zgłoś naruszenie
    podbijam pytanie

    ^ Faceci rodzą się piekni, kobiety muszą się malować ;d ^
  • Gwjazdor
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 6529
    • Wiek: 25 lat
    • Na forum: 8 lat
    • Trenuje: Od roku 2001-2002
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 36902
    • Status:Specjalista

    Wysłano 21 listopada 2007 16:43

    zgłoś naruszenie
    Xaero To, że się rozwijają nie znaczy, że rosną. Rozwijać się mogą np. gęstniejąc, nabierając siły czy wytrzymałości...
    Ulubieńcy - Wikibokser, ten od Yiu-Tubitsu, Sensei(99999), Jarzyn, Jaguar, Frosti
  • industrial
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 585
    • Na forum: 6 lat
    • Trenuje: duzo
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 3653

    Wysłano 21 listopada 2007 16:51

    zgłoś naruszenie
    gwiazdor

    nie powiesz chyba, ze basen, polaczony z silownia to zly pomysl

    ^ Faceci rodzą się piekni, kobiety muszą się malować ;d ^
  • Gwjazdor
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 6529
    • Wiek: 25 lat
    • Na forum: 8 lat
    • Trenuje: Od roku 2001-2002
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 36902
    • Status:Specjalista

    Wysłano 21 listopada 2007 17:40

    zgłoś naruszenie
    Nie zły, nie napisałem tego. Xaero napisał, że jak to możliwe, że się rozwijają skoro gdzie indziej piszą jakoby częstym pływaniem nie dało się zbudować dużej masy. Wyjaśniłem tylko, że rozwój nie zawsze oznacza wzrost objętości mięśni
    Ulubieńcy - Wikibokser, ten od Yiu-Tubitsu, Sensei(99999), Jarzyn, Jaguar, Frosti
  • DE_MEY
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 206
    • Wiek: 29 lat
    • Na forum: 8 lat
    • Trenuje: 4 lata, obecnie 3 przerwy
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 1618

    Wysłano 04 marca 2008 23:22

    zgłoś naruszenie
    "Siema bardzo dobry trening Początkujący tylko niezabardzo czaje o co chodzi : 4x50 nogi do kraula, 4x50 ręce do kraula. Mozecie mi to wytłumaczyć??? PILNE gg 5075459"

    sorki ze tak super szybko;)

    4x50 nogi do kraula, czyli bierzesz deske w lapy, i plyniesz 4x 50m czyli 8 basenów;)

    a potem deksa miedzy nogi i to samo rekami;)