Zadaj anonimowe pytanie i otrzymaj błyskawiczną odpowiedź
Temat został odczytany 14464 razy
  • Autor

    JEDZ CO CHCESZ I SPALAJ TŁUSZCZ

  • eldomaly
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 784
    • Wiek: 28 lat
    • Na forum: 12 lat
    • Trenuje: 10
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 16340

    Wysłano 25 czerwca 2002 09:12

    zgłoś naruszenie

    ARTYKUŁ TEN ZOSTAŁ PRZEPISANY DLA MŁODYCH KULTURYSTÓW Z 53 NUMERU MAGAZYNU MUSCLE

    "JEDZ CO CHCESZ I SPALAJ TŁUSZCZ"

    Smak i głód mają nad nami wielką władze. Są jednocześnie potrzebną i pragnieniem. Walka z głodem jest z góry skazana na niepowodzenie i jednym jej efektem jest rozczarowanie. Chociaż większość z nas chciałaby pozbyć się zbędnych kilogramów, to prawie wszystkim cel ten wydaje się niemożliwy do osiągnięcia, a szczupła, muskularna sylwetka - pobożnym życzeniem. Tymczasem wcale tak nie musi być. Zamiast stosować metodę wyrzeczeń , bardziej efektywnie i łatwiej byłoby przyjąć taktykę jedzenia pełnowartościowych, smacznych posiłków, nie powodujących przyrostu tkanki tłuszczowej. Zatem najbardziej praktycznym rozwiązaniem jest dieta, która zaspokoi głód oraz zapewni odpowiednią ilość składników odżywczych z naciskiem na zawartość protein. W ten sposób będziesz mógł jeść to , co lubisz i tyle, ile potrzebujesz . Pamiętaj jednak, ze jeść należy tylko wtedy, gdy naprawdę odczuwa się głód , a kluczem do sukcesu jest umiar.

    Oto lista 20 produktów spożywczych, które są bogate w wiele składników odżywczych. Dostarczają albo energie , albo potrzebna do budowy mięśni białko, a przede wszystkim dobrze smakują . I oto chodzi!!!!!

    1. ŁOSOŚ
    Poza tym że jest dobrym źródłem białka, zawiera dużo znakomicie wpływających na serce kwasów tłuszczowych omega-3.Kwasy te zmniejszają poziom LDL, czyli złego cholesterolu, wspomagają system obronny organizmu. pomagają zamienić tłuszcz w energie i są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania oczu oraz mózgu. Łosoś jest także bogaty w witaminę A,D oraz b12 , która wspomaga metabolizm węglowodanów.

    2. KASZA
    Wartość odżywcza kasz jest bardzo wysoka. W 100g dostarczają około 350 kalorii, maja około 10 g białka i od 1 do 3 g tłuszczu. Kasze są bardzo zasobne w sole mineralne: potas, wapń, żelazo, fosfor i magnez, a także różne mikroelementy i sporo witamin B1.

    3. JAJKA
    Jajko jest źródłem czystego , wysokiej jakości białka, ale to nie wszystko .Żółtko jajka zawiera bowiem witaminę B12, jednonienasycone i wielonienasycone tłuszcze, sporo lecytyny, która doprowadza do rozkładu tłuszczów w organizmie, niezbędne lipotropy oraz luteinę i karotenoidy. wielu ekspertów uważa, ze jajka mają właściwości anaboliczne ze względu na dużą zawartość cholesterolu.

    4. BROKUŁY
    Być może brokuły dla wielu osób nie należą do najsmaczniejszych, ale za to są bardzo bogate w składniki odżywcze. Zaledwie 100-gramowa porcja brokułów, której wartość energetyczna wynosi 22 kcal, zaspokaja ponad połowę dziennego zapotrzebowania organizmu na witaminę C. Dostarcza dużo beta-karotenu. Który w organizmie jest przekształcany na witaminę A oraz kwas foliowy, żelazo i potas. Warto tez dodać , że gotowanie w wodzie pozbawia brokuły prawie połowy zawartej w nich witaminy C . lepiej więc ugotować je na parze, opiec w kuchence mikrofalowej lub podsmażyć.

    5. SAŁATKI
    Dla osób będących na diecie różnorodność posiłków to podstawa dobrego trawienia. Popularnym błędem wśród osób odchudzających się jest jedzenie sałatek bez dodatkowych, oddzielnych potraw. Główny składnik sałatek-sałata, składa się głównie z wody i jest błyskawicznie trawiona. Powoduje to uczucie głodu właściwie w chwilę po jedzeniu. Sałatki najlepiej jeść jednocześnie z innymi daniami, ponieważ wypełnią miejsce w żołądku i zapobiegną przejedzeniu.

    6. INDYK
    Doskonałe źródło białka, witaminy B12, potasu i fosforu. Zawiera ponad jedną trzecią więcej cynku niż kurczak.

    7. KURCZAK
    Składający się Składający ponad 90% z białka kurczaka jest podstawowym składnikiem diety ludzi pragnących rozbudować muskulaturę ciała. Kurczak jest najbardziej uniwersalny spośród wysokobiałkowych produktów, można go przyrządzać na nieskończenie wiele sposobów.

    8. ZBOŻOWE PŁATKI ŚNIADANIOWE
    Doskonałym sposobem na szybkie, niskokaloryczne i zdrowe śniadanie. SA dobrym źródłem nierozpuszczalnego błonnika, który wspomaga funkcję jelit, oraz błonnika rozpuszczalnego, pomagającego obniżyć poziom cholesterolu we krwi. Na przykład owsianka zapewnia powolne i równomierne uwalnianie energii. Ponieważ skrobia i błonnik owsa trawione są i wchłaniane powoli. Dostępne na rynku produkty SA często wzbogacane w witaminy i składniki mineralne, ale mają te wadę , ze zawierają dużo cukru i soli.

    9. TRUSKAWKI
    Dzięki wysokiej zawartości przeciwutleniaczy, truskawki to pyszny sposób na ochronę organizmu przed zakażeniem. Są dobrym źródłem witaminy C (60mg w 100g owoców) , która wspomaga proces leczenia i zmniejsza ryzyko infekcji. Poza tym są w nich wszystkie mikro- i makroelementy, a przede wszystkim: żelazo, wapń, dużo fosforu, sporo magnezu i manganu. 100g truskawek dostarcza tylko 40 kcal .

    10. JOGURT
    Dzięki swej mikroflorze jogurt jest lekkostrawny, a w naszym przewodzie pokarmowym działa wprost antyseptycznie . Oznacza to, że niszczy niekorzystną florę bakteryjną, a sprzyja rozwojowi pożytecznej . Jogurt zawiera ( średnio) 3,3% białka, 2,8% tłuszczu, 3,1% cukru mlekowego i 0,8% kwasu mlekowego. Jest dobrym źródłem wapnia i fosforu, witaminy B2 i B12. Wspomaga działanie systemu immunologicznego immunologicznego trawiennego. Dwie szklanki jogurtu zawierają tyle białka, ile 100g befsztyku.

    11. WOŁOWINA
    Wołowina Mozę być bezcenna podczas zrzucania wagi. Mięso wołowe jest trawione powoli, zapewniając uczucie najedzenia przez wiele godzin. Zawiera wiele różnych składników odżywczych, łącznie ze składnikami mineralnymi, takimi, jak żelazo i cynk

    12. MARCHEWKA
    Marchewka to smaczne źródło błonnika i beta-karotenu. Marchewka to dobry wybór, gdy mamy ochotę na coś chrupiącego, np. zamiast chipsów . Powinno się ją jeść na surowo lub ugotowaną- tak często, ja ma się ochotę.

    13. ROŚLINY STRĄCZKOWE
    Nasiona roślin strączkowych SA pożywnym i tanim zamiennikiem mięsa, zawierają dużo białka , chociaż brakuje im odpowiednich ilości wszystkich aminokwasów niezbędnych, potrzebnych do wzrostu oraz umacniania zdrowej tkanki mięśniowej. Dlatego powinno się jeść je razem z innymi produktami, takimi jak chleb i ryż

    14. OLEJ SOJOWY
    Są takie osoby, które łykają parę łyżek tego oleju dziennie, aby obniżyć poziom cholesterolu. Olej sojowy ma dużo witaminy E. Można na nim przyrządzać niemal wszystko, można smażyć i piec oraz używać do sałatek czy surówek.

    15. POMIDORY
    Bogate w witaminę C i E oraz w likopen który chroni przed niektórymi postaciami raka, przeciwdziałając szkodom wyrządzającym w organizmie przez wolne rodniki. SA także dobrym źródłem karotenów i potasu. Dzięki tym walorom, pomidory są znakomitym składnikiem każdej diety odchudzającej

    16.BANANY
    Słodkie i pyszne banany są jednym z najważniejszych źródeł błonnika i witaminy C oraz potasu, który pomaga regulować gospodarkę wodną organizmu. Powinny być w naszym jadłospisie minimalnie 3 razy w tygodniu. Jedzenie banana na pół godziny przed posiłkiem pomoże zmniejszyć apetyt.

    17.SERY
    Serami można zastępować niemalże każde mięso: ryby, drób i to przede wszystkim ze względu na białka. Zamiast zjeść 100g mięsa, wystarczy zjeść 100g taniego twarogu, 80g sera białego albo 60g sera żółtego. Mimo iż sery żółte są o wiele bogatsze w składniki od białych, należy jeść głównie białe .Są one bowiem lekkostrawne i lepiej przyswajalne .

    18. NISKOSŁODZONY BUDYŃ
    Trochę tym razem oszukamy. Niskosłodzony budyń co prawda nie dostarcza nam żadnych istotnych składników odżywczych, ale nie zawiera tłuszczu, cukrów i pustych, kalorii jak inne tego typu smakołyki. Gdy najdzie cię ochota na słodycze, niskosłodzony budyń będzie najlepszym rozwiązaniem.

    19. MLEKO
    Mleko jest najzdrowszym pokarmem. Zawiera wszystkie niezbędne dal organizmu składniki. Można by żyć prawie samym mlekiem. Z trzech rodzajów białek, jakie znajdują się w mleku, najważniejsza jest, ze względu na wysoką wartość biologiczną, kazeina. Występuje ona pod postacią kazeinianu wapnia, zawiera liznę i kwas glutaminowy. Inne białka mleka-albuminy są podstawowym budulcem naszych tkanek.

    20. TOFU
    Tofu jest drobnym źródłem wapnia, białka, manganu i witaminy E. Zawiera ponadto fosfor i żelazo, co czynie je istotnym składnikiem zbilansowanej diety. Nie zawiera cholesterolu, a nawet obniża jego poziom. Chroni organizm przed rakiem i chorobą wieńcową serca. Może być stosowane jako zamiennik mięsa w wielu potrawach .


    mały
    ^^ Życie to boisko nie każdy gra tu czysto ^^

  • Wysłano 26 czerwca 2002 09:43

    zgłoś naruszenie
    Polecamy zaufać naszym specjalistom, dobierając plan treningowy, plan odżywiania czy suplementację, potrzebujesz indywidualnego podejścia. Poproś o przygotowanie planu dla Ciebie http://potreningu.pl/plany. Profesjonalny, kompletny plan: diety + treningi + suplementacja, już od 149 69
  • eldomaly
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 784
    • Wiek: 28 lat
    • Na forum: 12 lat
    • Trenuje: 10
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 16340

    Wysłano 26 czerwca 2002 09:43

    zgłoś naruszenie
    Jeśli macie cos jeszcze to napiszcie

    mały
    ^^ Życie to boisko nie każdy gra tu czysto ^^

  • Triton
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 155
    • Na forum: 11 lat
    • LPA: 1734

    Wysłano 26 stycznia 2003 09:50

    zgłoś naruszenie
    no to sogacz sie należy

    Don`t worry be happy :)
    Don`t worry be happy :)
  • Triton
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 155
    • Na forum: 11 lat
    • LPA: 1734

    Wysłano 26 stycznia 2003 16:28

    zgłoś naruszenie
    btw: co to jest to 20. Tofu ?

    Don`t worry be happy :)
    Don`t worry be happy :)
  • ziki2000
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 15052
    • Na forum: 12 lat
    • LPA: 95349

    Wysłano 26 stycznia 2003 16:47

    zgłoś naruszenie
    a ja myslalem ze to jakies nowe odkrycie bedzie ze bede jadl slodycze itp. i dzieki czemus bedzie sie to odrazu spalac(zart)
    ale soga dam.

    <<<Champions
    are Made
    Not Born>>>
    <<<Champions
    are Made
    Not Born>>>