logo
zamknij zamknij

JAK CWICZYC NA KAPTURY??

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 44490

5 5 1
napisał(a)
Bartek___
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 24 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 338
MAM TAKIE PYTANKO JAK CWICZYC NAJLEPIJ NA KAPTURY ZEBY ZROBIC SOBIE DOBRZE NA NICH MASE JAKIE CWICZENIA SA NA TA PARTIE MIESNI NAJLEPSZE I JAK EJ WYKONYWAC ILE POWTORZEN ITD ????
1
napisał(a)
lubiekaszke Redakcja SFD Administrator
Ekspert
Szacuny 463 Napisanych postów 13017 Wiek 26 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 76508
Kaptury to górna część mięśni czworobocznych grzbietu. Cały mięsień wyróżnia się trójkątną budową i częściowo pokrywa mięsień najszerszy grzbietu, począwszy od podstawy czaszki do wyrostków kolczystych dwunastu kręgów piersiowych. Najwyżej umiejscowione włókna przyczepione są do obojczyka, włókna pośrednie - do wyrostka barkowego, natomiast dolne - do grzebienia łopatki. Górna część mięśnia czworobocznego zbliża łopatki do siebie, a środkowa i dolna - obraca łopatkę względem klatki piersiowej.

Mięsień ten jest odpowiedzialny za ściąganie łopatek (zbliżanie do kręgosłupa), cofanie barku i przyciskanie łopatki do klatki piersiowej - pełni kluczową rolę w utrzymaniu prawidłowej postawy ciała. Współpracując z mięśniami: dźwigacz łopatki oraz równoległobocznym unosi bark ku górze.
Angażujemy go między innymi przy następujących czynnościach: pływanie, podciąganie na drążku, a nawet podczas treningu klatki piersiowej.

Jakie ćwiczenia?
Najpopularniejszym i zarazem najefektywniejszym ćwiczeniem na tę partię mięśniową są wznosy barków, tzw. “szrugsy”. Podczas wykonywania tego ćwiczenia, oprócz mięśni czworobocznych grzbietu (szczególnie ich górnej części, czyli kapturów), zaangażowane są mięśnie dźwigacze łopatki oraz mięśnie równoległoboczne.
Technika ćwiczenia: do wykonania tego ćwiczenia niezbędne jest obciążenie w postaci sztangi bądź sztangielek. Należy stanąć w rozkroku na szerokość barków lub trochę węższym, nogi wyprostowane w kolanach - bez przeprostu, ręce wyprostowane, łokcie delikatnie ugięte, łopatki ściągnięte do siebie, klatka piersiowa wypięta do przodu, głowa prosto, wzrok przed siebie. Trzymając obciążenie w rękach, biorąc wdech, unosimy jak najwyżej barki (zbliżamy je do uszu, jednocześnie ściągając je w kierunku kręgosłupa), bez wykonywania jakiegokolwiek ruchu w łokciach. W celu lepszego napięcia mięśnia zatrzymujemy na chwilę ruch w najwyższym punkcie, następnie, wypuszczając powietrze, opuszczamy barki do pozycji wyjściowej.
Filmik:




Innymi ćwiczeniami, które pomogą rozwinąć tę partię mięśniową są wznosy ramion na boki oraz wiosłowanie szerokim chwytem - stojąc.

Jaka częstotliwość i objętość?
Pomimo faktu, iż górna część mięśni czworobocznych grzbietu bierze udział w wielu codziennych czynnościach uważa się, iż najkorzystniej jest włączyć ćwiczenia je angażujące przynajmniej dwa razy w tygodniowym planie treningowym. A za najefektywniejszą uznaje się objętość w granicach 8-20 powtórzeń.


Do poczytania:
http://www.sfd.pl/Ćwiczenia_na_kaptury_zwane_:_szrugsy_.._co_to__jak_sie_wyknuje.._-t157731.html
http://www.sfd.pl/podciąganie_na_drążku__jak_zacząć_od_zera_-t455436.html
http://www.sfd.pl/Najlepsze_cwiczenia_na_plecy_prosze_o_rade-t97255.html





Zmieniony przez - lubiekaszke w dniu 2016-11-25 09:42:15

Zastępca Redaktora Naczelnego serwisów SFD S.A.

Kontakt: agata.szulczynska@sfd.pl

Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Bartek___
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 24 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 338
MAM JESZCZE PYTANKO JAK BARDZO SZKODZA PAPIEROSY ODNOSNIE DO CWICZENI CALEJ SILOWNI????
2
napisał(a)
Kamikaze44
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 849 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 6435
szrugsy sztangą albo sztangielkami wiesz bierzesz sztange w łapy i do góry i w dół barkami bardzo proste.
Stosuj progresje.
Mi tam lepiej wchodzi mała ilosc powtórzeń przy duzym cieżarze ale są goscie którym kapturki sie najlepiej rozwijają przy 15-20 powtórzeniach. Ja stosuje i mało i duzo powtórzeń Progresja pamietaj

Đon Kamikaze
**********
SFD user

napisał(a)
Kamikaze44
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 849 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 6435
mniejsza wydolność płuc a co za tym idzie to chyba wiesz.
Regeneracja zmniejszona niech sie experci wypowiedzą

Đon Kamikaze
**********
SFD user

napisał(a)
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 204 Napisanych postów 48745 Wiek 42 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 91090
Na początek polecam każdemu lekturę Atlasu Ćwiczeń-http://www.kulturystyka.pl/atlas/ 

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10601 Napisanych postów 42825 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734


Poprostu stajesz, pochylasz sie, sztanga w łapy, i podciągasz ją do klaty.
napisał(a)
Kamikaze44
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 849 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 6435
to nie jest główne cwiczenie na kaptury to nie sa szrugsy tylko to unoszenie sztangi wzdłuż tułowia tam tesh działają mięśnie czworoboczne ale mniej... to nie główne ćwiczenie na kaptury....
1

Đon Kamikaze
**********
SFD user

napisał(a)
Bartek___
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 24 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 338
dzieki wam z gory ale slyszalem jeszcze o cwiczeniu w okorym nikt z was nie wspomnial zeby trzymac cztange przez 1 minute i napiąc te kaptury!!!
ale z tego co wiem to ciwczenie jest dla sobob bardziej zaawanosowanych tak>???
1
napisał(a)
Bartek___
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 24 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 338
mam jeszcze takie pytanie czy jak bym robil pare czwiczen na kaptury to wtedy predzej przyjdzie masa????
1
napisał(a)
chasland17
Znawca
Szacuny 33 Napisanych postów 1744 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3347
1. SZRUGSY ZE SZTANGIELKAMI.
2. PODCIĄGANIE SZTANGI DO BRODY.
3. KRĄŻENIA BARKAMI DO TYŁU ZE SZTANGĄ.
4. UNOSZENIE BARKÓW DO GÓRY ZE SZTANGĄ TRZYMANĄ PRZED SOBĄ I ZA SOBĄ!!!
5. JEDZENIE I REGENERACJA.
1
napisał(a)
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 204 Napisanych postów 48745 Wiek 42 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 91090
chasland17

i to wszystko dla początkującego?? Ałka...

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

ważne

Następny temat

Witaminy - kiedy najlpiej je brać ?

BPA - jak sami się trujemy i jak z tym walczyć?

Przysiad jednonóż na suwnicy Smith z kierowaniem nogi do środka - sposób na szybką kontuzję

Leksykon suplementacji: witamina C

Ostateczna decyzja Akopa!

Czy słodziki są bezpieczne dla dzieci?

16.09.2017 „KAMIENNA RZEŹBA 2017” W STRZEGOMIU - WYNIKI

Marihuana: testosteron, zdrowie – a mięśnie

Co z tymi jajami?