Zadaj anonimowe pytanie i otrzymaj błyskawiczną odpowiedź
Temat został odczytany 117204 razy
  • Autor

    JAKIE ĆWICZENIA NA RZEŹBE????????

  • Anonim

      Wysłano 04 kwietnia 2004 17:40

      zgłoś naruszenie

      CZESC jakie mam robić cwiczenia i po ile serii i powtorzen na biceps, klate. triceps, brzuch i bary??????????

    • Wysłano 04 kwietnia 2004 17:42

      zgłoś naruszenie
      Polecamy zaufać naszym specjalistom, dobierając plan treningowy, plan odżywiania czy suplementację, potrzebujesz indywidualnego podejścia. Poproś o przygotowanie planu dla Ciebie http://potreningu.pl/plany. Profesjonalny, kompletny plan: diety + treningi + suplementacja, już od 149 69
    • ZASŁUŻONY
      Fuckmaster
      • Pochwały:0
      • Nagany:0
      • Postów: 31871
      • Wiek: 27 lat
      • Na forum: 11 lat
      • Płeć: Mężczyzna
      • LPA: 93940
      • Status:Ekspert

      Wysłano 04 kwietnia 2004 17:42

      zgłoś naruszenie
      Na początek polecam każdemu lekturę Atlasu Ćwiczeń-http://www.kulturystyka.pl/atlas/

      dlatego,że bez podstawowej wiedzy o technice wykonywania ćwiczeń oraz układaniu treningu-
      -NIKT nie zajedzie daleko w tym sporcie.
    • ZASŁUŻONY
      Michail
      • Pochwały:0
      • Nagany:0
      • Postów: 48745
      • Wiek: 40 lat
      • Na forum: 12 lat
      • Trenuje: "Oczko"...27 września mija...21 lat
      • Płeć: Mężczyzna
      • LPA: 91090
      • Status:Ekspert

      Wysłano 05 kwietnia 2004 23:27

      zgłoś naruszenie
      "JAK UŁOŻYC WŁASNY-INDYWIDUALNY PLAN TRENINGOWY:

      Nie można tak po prostu chodzić na siłownię, jeśli liczymy na widoczne rezultaty treningu.
      Aby zmaksymalizować efekty naszych wysiłków musimy działać według planu.

      Plan treningowy-w kulturystyce (fitness), podobnie jak w innych dziedzinach życia, bardzo istotna rolę odgrywa prawidłowe planowanie. Dobry plan treningowy jest fundamentem przyszłego sukcesu. Powinniśmy zaplanować nie tylko kolejne 2-3 treningi (minicykle), ale wskazane jest również planowanie długofalowe-na przestrzeni roku (makrocykle). Konkretny plan treningowy powinien określać przede wszystkim cel, jaki pragniemy osiągnąć w danym okresie treningowym(np. budowanie masy, siły, poprawa wytrzymałości, gęstości, regeneracja, itd.). Wybranemu przez nas celowi powinny być podporządkowane konkretne elementy składowe: ilość treningów w tygodniu, ilość treningów i ich rozkład ze względu na poszczególne grupy mięśniowe(wraz z rozkładem ich poziomu intensywności), liczbę serii, powtórzeń, wielkość obciążeń, długość przerw wypoczynkowych(pomiędzy seriami i pomiędzy kolejnymi treningami). Bardzo potrzebnym elementem(szczególnie do późniejszych analiz), jest prowadzenie zeszytu treningowego, w którym będziemy zapisywać wszystko, co wykonaliśmy na treningu(ze szczegółami).
      Nasze treningi powinny być ukierunkowane na wyznaczony cel i w związku z tym powinny różnić się od siebie(adekwatnie do postawionego celu).

      Poniżej znajdziesz wskazówki, w jaki sposób zaplanować swoje treningi i ułożyć plan zajęć, odpowiedni do Twoich aktualnych możliwości i celu, jaki pragniesz osiągnąć.
      Oczywiście jest to tylko bardzo ogólny zapis, a od tych zasad są odstępstwa, ponieważ każdy organizm reaguje inaczej na te same bodźce. I tak w rzeczywistości, każdy powinien wypracować sobie osobisty program-adekwatny do indywidualnych predyspozycji organizmu, a zapis ogólny powinien służyć, jako podstawa do dalszych prób wypracowania tego programu.
      I tak np.:


      Jeżeli Twoim celem jest praca nad poprawą wyrazistości mięśni oraz redukcja tkanki tłuszczowej-zaplanuj:

      Trening na rzeźbę(redukcyjny)-tutaj zalecana jest większa liczba treningów(nawet do 6 tygodniowo)-każdą grupę mięśniową trenujemy nawet 2 razy w tygodniu. Treningi krótkie, bardzo intensywne(przerwy pomiędzy seriami zmniejszamy do 60-30 sekund) z dużą różnorodnością ćwiczeń(dodajemy więcej ćwiczeń izolowanych, jak np. rozpiętki w leżeniu, krzyżowanie linek wyciągów, ćwiczenia na maszynach treningowych). Operujemy na obciążeniach w granicach 50-60% CM (ciężaru maksymalnego-tj. takiego, z jakim jesteśmy w stanie wykonać tylko 1 poprawne powtórzenie). Można stosować superserie, serie łączone(2 ćwiczenia na tę samą grupę wykonywane w minimalnych odstępach), serie potrójne (3 ćwiczenia na tę samą grupę wykonywane w minimalnych odstępach), gigantserie(powyżej 3 ćwiczeń na tę samą grupę wykonywanych w minimalnych odstępach)-oczywiście w miarę zaawansowania ćwiczącego. Na większe grupy mięśniowe wykonujemy 12-9 serii, na mniejsze10-7 serii-ilość powtórzeń nie mniejsza niż 10-12. Dobre połączenie to wykonanie po treningu siłowym treningu aerobowego(30-60 minut).
      Czas trwania: 4-8 tygodni.

      Jeśli chcesz jednocześnie zarysować i podkreślić kształty sylwetki nie tracąc przy tym masy mięśniowej, to dobrym rozwiązaniem będzie:

      Trening gęstościowy- zalecana liczba treningów 3-5 tygodniu, każdą grupę mięśniową trenujemy 1-2 razy w tygodniu. Treningi krótkie, bardzo intensywne(przerwy pomiędzy seriami zmniejszamy do 60-90 sekund) z dużą różnorodnością ćwiczeń (w podobnej ilości ćwiczenia podstawowe i izolowane). Można stosować superserie oraz serie łączone(2 ćwiczenia na tę samą grupę wykonywane w minimalnych odstępach). Operujemy na obciążeniach w granicach 60-80% CM (ciężaru maksymalnego-tj. takiego, z jakim jesteśmy w stanie wykonać tylko 1 poprawne powtórzenie). Zakres powtórzeń 15-8. Czas trwania: 4-6tygodni.


      Materiał opracował Michał Sulewski

      Michał Sulewski "Twój pierwszy rok treningu"

      CZYTAJ I PYTAJ

      PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
      ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473
    • Lovelas89
      • Pochwały:0
      • Nagany:0
      • Postów: 4
      • Na forum: 5 lat
      • Trenuje: 3 lata
      • Płeć: Mężczyzna
      • LPA: 12

      Wysłano 29 sierpnia 2009 12:35

      zgłoś naruszenie
      Jak zbudowac rzezbe majac 53kg. Cwicze juz 3lata i nie potrafie zbudowac rzezby co mam zrobic by ja uzyskac?
    • m4teos
      • Pochwały:0
      • Nagany:0
      • Postów: 586
      • Wiek: 23 lat
      • Na forum: 7 lat
      • Trenuje: 6
      • Płeć: Mężczyzna
      • LPA: 28129

      Wysłano 29 sierpnia 2009 14:59

      zgłoś naruszenie
      daj ankiete mistrzu to coś poradzimy

      ten temat ma 5 lat !!

      Zmieniony przez - m4teos w dniu 2009-08-29 15:00:36
    • raczek87
      • Pochwały:0
      • Nagany:0
      • Postów: 2473
      • Na forum: 6 lat
      • Trenuje: x
      • Płeć: Mężczyzna
      • LPA: 45320
      • Status:Znawca

      Wysłano 29 sierpnia 2009 15:29

      zgłoś naruszenie
      durna prowokacja w 5-letnim temacie, powinien być ban z miejsca.
    • Lovelas89
      • Pochwały:0
      • Nagany:0
      • Postów: 4
      • Na forum: 5 lat
      • Trenuje: 3 lata
      • Płeć: Mężczyzna
      • LPA: 12

      Wysłano 30 sierpnia 2009 10:15

      zgłoś naruszenie
      A ta ankieta ma dotyczyc rozmiar obwodu?
    • PumpIron
      • Pochwały:0
      • Nagany:0
      • Postów: 548
      • Wiek: 24 lat
      • Na forum: 6 lat
      • Płeć: Mężczyzna
      • LPA: 3478

      Wysłano 30 sierpnia 2009 10:31

      zgłoś naruszenie
      Jak chcesz budowac rzezbe przy tak niskiej wadze???
      Pozatym piszesz ze cwiczysz 3 lata. Wątpie
    • Lovelas89
      • Pochwały:0
      • Nagany:0
      • Postów: 4
      • Na forum: 5 lat
      • Trenuje: 3 lata
      • Płeć: Mężczyzna
      • LPA: 12

      Wysłano 30 sierpnia 2009 12:54

      zgłoś naruszenie
      zaczynalem jak mialem 9 lat ale tak na powaznie 3lata jakies miesnie widac ale chce zeby byly bardziej widoczne.
    • Wojtek1280
      • Pochwały:0
      • Nagany:0
      • Postów: 3
      • Na forum: 4 lata
      • LPA: 7

      Wysłano 20 grudnia 2009 14:54

      zgłoś naruszenie
      Witam wszystkich. Mam pewien problem i chciałem prosić o pomoc. Mianowicie chciałby się dowiedzieć czy ćwiczą na masę mogę jednocześnie wykonywać aeroby aby spalić niepotrzebny zalagający mi tłuszcz? Ćwiczę od jakiegoś czasu i mięśnie mam całkiem niezłe ale niestety mam też brzuch, boczki i pare innych miejsc z niepotrzebną tkanką tłuszczową. Proszę o pomoc w tej kwesti
    • teo1304
      • Pochwały:0
      • Nagany:0
      • Postów: 2
      • Na forum: 4 lata
      • LPA: 11

      Wysłano 03 marca 2010 16:14

      zgłoś naruszenie
      Witam wszystkich. Mam pewien problem i chciałem prosić o pomoc. Moze zaczne od tego ze cwicze okolo 5 lat waze 101kg przy wzroscie 175 46w obwodzie bicepsa po treningu okolo 48/49 obwod brzuch 93. nadszedl czas zaczac cwiczyc na rzezbe mam juz djete i plan treningowy opracowany i ogromny zapal!!!!!!!! Teraz tylko brakuje mi suplemantow mianowicie jakis dobry spalacz i bialko co proponujecie?????? chodzi mi o jak najmniej stracenie tego nad czym pracowalem tyle lat prosze o odp Pozdrawiam