SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

JAKA JEST OPTYMALNA KOMBINACJA OBCIĄŻENIA, SERII, POWTÓRZEŃ I CZĘSTOTLIWOŚCI DLA WZROSTU MIĘŚNI?

temat działu:

NUTRIFARM&OLIMP

Ilość wyświetleń tematu: 950

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 249 Napisanych postów 41358 Wiek 231 dni Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 126098
Zarówno badania naukowe, jak i media są pozornie niespójne i sprzeczne w dawanych przez siebie zaleceniach: jak ciężko, ile razy i jak często należy trenować. 

Jest to spowodowane tym, że badania przeprowadzane są na różnych populacjach, a dokładnie tym, ile doświadczenia treningowego mają badani. Jak zaczniemy poprawnie interpretować badania w odpowiednim kontekście, to zauważymy stosunkowo wyraźne trendy. W tym artykule postaram się przedstawić ogólne wytyczne dotyczące obciążenia, objętości (serie i powtórzenia) oraz częstotliwości, czyli jak często dana grupa mięśni powinna być trenowana.

(...)

CO DECYDUJE O LICZBIE SERII?

Zanim zaczniemy, ważne jest abyśmy pamiętali, że liczba serii przypada na grupę mięśniową, więc jeśli trenujemy 1 serię ćwiczenia, ale robimy 3 nakładające się ćwiczenia na daną grupę mięśni, wówczas tak naprawdę wykonaliśmy 3 serie. Może się to teraz wydawać oczywiste, ale wielu ludzi, którzy optują za jedną serią, często zapomina lub ignoruje fakt, że mięśnie można trenować zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio. Na przykład

(...)

LICZBA POWTÓRZEŃ W ODNIESIENIU DO KOMPOZYCJI WŁÓKIEN MIĘŚNIOWYCH

Większość osób ma względnie równą ilość włókien mięśniowych typu I oraz włókien mięśniowych typu IIa i IIb. Mogą występować pewne różnice u różnych osób (zazwyczaj tylko 5-10% różnicy) oraz między różnymi grupami mięśni. Na przykład

(...)

JAK CZĘSTO POWINNO SIĘ TRENOWAĆ?

Częstotliwość treningów odnosi się do tego, jak często dana osoba ćwiczy daną grupę mięśni lub oznacza boje w danym okresie czasu; jest to prawdopodobnie jeden z najczęściej pomijanych i niedocenianych czynników warunkujących uzyskanie optymalnych rezultatów. Badania pokazują, że synteza białka w mięśniach, które trenowaliśmy, jest podwyższona tylko przez 

(...)

PODSUMOWANIE I REKOMENDACJE DLA OPTYMALNEJ HIPERTROFII ORAZ ROZWOJU SIŁY:

(...)

http://www.perfectbody.pl/TRENING/3/800/Jaka-jest-OPTAMALNA-kombinacja-obciazenia-serii-powtorzen-i-czestotliwosci-dla-wzrostu-miesni.html 

TWORCA ALTERNATYWNEJ DROGI (i nie tylko) - zaprasza do dzialu NUTRIFARM
i lektury magazynu PERFECT BODY http://www.perfectbody.pl

Dieta JEM / NIE JEM pozwala na wiecej !
http://www.sfd.pl/JEM_/_NIE_JEM_dieta_by_Biniu_oficjalny_watek_Q&A_Patrz_str_1-t931736.html 

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 614 Wiek 30 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 51126
fajny art tyle, że pewnie będą skrajne różnice dla naturalnych i nienaturalnych

Jedyny sport na całe życie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 249 Napisanych postów 41358 Wiek 231 dni Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 126098
jeden z PODSTAWOWYCH artykulow

Borge jest znany ze swojej pracy glownie z osobami naturalnymi

TWORCA ALTERNATYWNEJ DROGI (i nie tylko) - zaprasza do dzialu NUTRIFARM
i lektury magazynu PERFECT BODY http://www.perfectbody.pl

Dieta JEM / NIE JEM pozwala na wiecej !
http://www.sfd.pl/JEM_/_NIE_JEM_dieta_by_Biniu_oficjalny_watek_Q&A_Patrz_str_1-t931736.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 258 Napisanych postów 327 Wiek 32 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 28587
Jak ustalić CM (Ciężar maksymalny)? w nawiązaniu do:
"Klasyczna definicja intensywności mówi, że pod tym pojęciem kryje się to, jak blisko poziomu siły maksymalnej podnosimy; określane jest to mianem procentu 1 powtórzenia z ciężarem maksymalnym (1CM)."
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 249 Napisanych postów 41358 Wiek 231 dni Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 126098
mozna skorzystac z dobrego kalkulatora

http://www.exrx.net/Calculators/OneRepMax.html 
1

TWORCA ALTERNATYWNEJ DROGI (i nie tylko) - zaprasza do dzialu NUTRIFARM
i lektury magazynu PERFECT BODY http://www.perfectbody.pl

Dieta JEM / NIE JEM pozwala na wiecej !
http://www.sfd.pl/JEM_/_NIE_JEM_dieta_by_Biniu_oficjalny_watek_Q&A_Patrz_str_1-t931736.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 258 Napisanych postów 327 Wiek 32 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 28587
Weight Lifted: powiedzmy 50kg
Reps Performed: powtórzenia, powiedzmy, że 3
to daje nam: One-rep max 53

50 % 1RM daje 27.
Czyli?


Zmieniony przez - Padre76 w dniu 2017-06-30 14:25:36
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 249 Napisanych postów 41358 Wiek 231 dni Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 126098
czyli ...?

TWORCA ALTERNATYWNEJ DROGI (i nie tylko) - zaprasza do dzialu NUTRIFARM
i lektury magazynu PERFECT BODY http://www.perfectbody.pl

Dieta JEM / NIE JEM pozwala na wiecej !
http://www.sfd.pl/JEM_/_NIE_JEM_dieta_by_Biniu_oficjalny_watek_Q&A_Patrz_str_1-t931736.html 

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

SPRAWNA PAMIĘĆ JESZCZE LEPSZA PO OMEGA-3