SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Ilość treningów

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 613

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 33 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 5063
Witam wszystkich ;).
Z racji tego, że postanowiłem zabrać się za siebie i zapisać się na siłownie, gdy tylko wrócę do miasta gdzie studiuje(kwestia tygodnia) to mam pytanie. Będzie to moja pierwsza styczność z siłownią dlatego też chciałbym się dowiedzieć od ilu treningów tygodniowo powinienem zacząć? Myślę, że oprócz poniedziałku(trening wioślarstwa na wf) i niedzieli w każdy dzień mógłbym trenować. Jeśli wiek ma tu znaczenie to dodam, że mam 19 lat ;). Diety nie mam póki co rozpisanej, na początku zamierzam zmienić nawyki żywieniowe bez układania ścisłej diety, póki co również nie zamierzam kupować suplementów.


Zmieniony przez - Votu w dniu 2017-01-02 15:24:24
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1038 Napisanych postów 6892 Wiek 33 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 58852
Bezapelacyjnie najlepsze kompendium i przewodnik dla początkujących zamieszczony na forum: http://m.sfd.pl/[ART]_Pierwszy_rok_treningów_-t906985.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 33 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 5063
Zrobię tak jak napisane jest w tym artykule, co prawda trenowałem trochę karate, ale pojęcia nie mam o poprawnej technice. Myślę, że po pierwszych treningach będę pytał co dalej jeśli będę miał jakieś wątpliwości po po przeczytaniu kolejnych artykułów. Dzięki za pomoc ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3216 Napisanych postów 41828 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 322478
3 treningi wystarczają w zupełności i nie ma tutaj znaczenia czy jesteś mocno usportowiony czy raczej bliżej Ci do zaniedbanego komputerowca.

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 33 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 5063
Mam jeszcze pytanie odnośnie ćwiczeń:
Jeśli przysiad, wyciskanie i martwy ciąg dam radę zrobić, to wiem, że z podciąganiem mogę mieć problemy. Wtedy mam się tylko opuszczać powoli czy doskakiwać i w pewien sposób ułatwić to sobie?




Zmieniony przez - Votu w dniu 2017-01-02 20:53:10
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 165 Wiek 29 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 2556
Możesz wskoczyć na maszynę z przeciw wagą, albo użyć gum do pomocy w podciąganiu.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1038 Napisanych postów 6892 Wiek 33 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 58852
Albo właśnie tak, jak piszesz, robić same negatywy.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7620 Napisanych postów 106900 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1243073
J/w specjalna, maszyna, taśmy gumowe, wykonywanie negatywów, inverted row, wzmacnianie pleców innymi ćwiczeniami, jako wioślarz to raczej powinieneś mieć silne plecy,

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 33 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 5063
To nie tak, że jestem wioślarzem. Trenuje raz w tygodniu od października(na studiach na wf wybrałem wioślarstwo). Dostosuje się do tych rad.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 33 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 5063
Trochę mi się niestety przedłużyło i swój pierwszy trening odbyłem wczoraj. W planie było zrobienie 5 serii w każdym po 12 powtórzeń(wyciskanie, podciąganie,przysiady,martwy ciąg). Tu już mam pierwsze pytanie, czy powinienem zacząć konkretnie od jakiegoś ćwiczenia czy nie ma to znaczenia? Wczoraj zacząłem od wyciskania, na początek założyłem 20kg(tak, żeby zobaczyć z czym to się je) w 2,3 i 4 serii dołożyłem do 30 kg, jako że w 5 trochę brakło mi już siły zmniejszyłem ciężar do 25kg. Teraz pytanie drugie czy mogę sobie zmniejszać ciężar tak jak zrobiłem to w ostatniej serii czy raczej starać się trzymać ten sam ciężar albo ewentualnie zwiększać go na koniec? Potem przeszedłem do podciągania korzystając oczywiście z maszyny z przeciwwagą. Tu się zastanawiam czy nie powinienem rozłożyć tych ćwiczeń tak, żeby np podciąganie było pierwsze a wyciskanie ostatnie albo na odwrót, bo przy podciąganiu bardziej wysiadały mi ręce niż czułem opór w plecach(robiłem szerokim nachwytem).
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 33 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 5063
Kolejnym ćwiczeniem miały być przysiady, ale odkąd przyszedłem na siłownię to wszystkie stanowiska były zajęte a zwolniły się dopiero na koniec to zrobiłem 5 serii po 12 powtórzeń na suwnicy. W 4 pierwszych seriach po 40kg w ostatniej 80. Tu akurat myślę, że jeśli będę nadal ćwiczył na suwnicy to w pierwszych seriach zwiększę ciężar, bo nogi to jedyna część ciała której dziś "nie czuję" :D. Tu kolejne pytanie. Suwnica jest ok? Czy lepiej robić przysiady(czytałem, że druga opcja jest lepsza) Ostatni został mi martwy ciąg, początkowo zrobiłem 12 powtórzeń z samą sztangą, ale tu miałem duże problemy z techniką, mimo że wiem czysto teoretycznie jak wykonać ćwiczenie i spytałem też jednego z ćwiczących obok, który pokazał mi jak dokładnie to zrobić, to mimo wszystko nie mogłem wyprostować pleców :/. Przed następną siłownią potrenuję na sucho w domu i we wtorek spróbuję raz jeszcze. W zamian zrobiłem 3 serie na ławeczce rzymskiej z 10kg. To, że czuje ból mięśni to chyba normalne, prawda?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Split 4dniowy pomoc w dobraniu ćwiczeń

Następny temat

Push & Pull