SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Ilość treningów

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 569

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 4995
Witam wszystkich ;).
Z racji tego, że postanowiłem zabrać się za siebie i zapisać się na siłownie, gdy tylko wrócę do miasta gdzie studiuje(kwestia tygodnia) to mam pytanie. Będzie to moja pierwsza styczność z siłownią dlatego też chciałbym się dowiedzieć od ilu treningów tygodniowo powinienem zacząć? Myślę, że oprócz poniedziałku(trening wioślarstwa na wf) i niedzieli w każdy dzień mógłbym trenować. Jeśli wiek ma tu znaczenie to dodam, że mam 19 lat ;). Diety nie mam póki co rozpisanej, na początku zamierzam zmienić nawyki żywieniowe bez układania ścisłej diety, póki co również nie zamierzam kupować suplementów.


Zmieniony przez - Votu w dniu 2017-01-02 15:24:24
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 1046 Napisanych postów 6892 Wiek 32 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 58852
Bezapelacyjnie najlepsze kompendium i przewodnik dla początkujących zamieszczony na forum: http://m.sfd.pl/[ART]_Pierwszy_rok_treningów_-t906985.html 
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 4995
Zrobię tak jak napisane jest w tym artykule, co prawda trenowałem trochę karate, ale pojęcia nie mam o poprawnej technice. Myślę, że po pierwszych treningach będę pytał co dalej jeśli będę miał jakieś wątpliwości po po przeczytaniu kolejnych artykułów. Dzięki za pomoc ;)
napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2823 Napisanych postów 39713 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 304544
3 treningi wystarczają w zupełności i nie ma tutaj znaczenia czy jesteś mocno usportowiony czy raczej bliżej Ci do zaniedbanego komputerowca.

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 4995
Mam jeszcze pytanie odnośnie ćwiczeń:
Jeśli przysiad, wyciskanie i martwy ciąg dam radę zrobić, to wiem, że z podciąganiem mogę mieć problemy. Wtedy mam się tylko opuszczać powoli czy doskakiwać i w pewien sposób ułatwić to sobie?




Zmieniony przez - Votu w dniu 2017-01-02 20:53:10
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 165 Wiek 29 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 2556
Możesz wskoczyć na maszynę z przeciw wagą, albo użyć gum do pomocy w podciąganiu.
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 1046 Napisanych postów 6892 Wiek 32 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 58852
Albo właśnie tak, jak piszesz, robić same negatywy.
napisał(a)
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6540 Napisanych postów 101798 Wiek 33 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1019280
J/w specjalna, maszyna, taśmy gumowe, wykonywanie negatywów, inverted row, wzmacnianie pleców innymi ćwiczeniami, jako wioślarz to raczej powinieneś mieć silne plecy,

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 4995
To nie tak, że jestem wioślarzem. Trenuje raz w tygodniu od października(na studiach na wf wybrałem wioślarstwo). Dostosuje się do tych rad.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 4995
Trochę mi się niestety przedłużyło i swój pierwszy trening odbyłem wczoraj. W planie było zrobienie 5 serii w każdym po 12 powtórzeń(wyciskanie, podciąganie,przysiady,martwy ciąg). Tu już mam pierwsze pytanie, czy powinienem zacząć konkretnie od jakiegoś ćwiczenia czy nie ma to znaczenia? Wczoraj zacząłem od wyciskania, na początek założyłem 20kg(tak, żeby zobaczyć z czym to się je) w 2,3 i 4 serii dołożyłem do 30 kg, jako że w 5 trochę brakło mi już siły zmniejszyłem ciężar do 25kg. Teraz pytanie drugie czy mogę sobie zmniejszać ciężar tak jak zrobiłem to w ostatniej serii czy raczej starać się trzymać ten sam ciężar albo ewentualnie zwiększać go na koniec? Potem przeszedłem do podciągania korzystając oczywiście z maszyny z przeciwwagą. Tu się zastanawiam czy nie powinienem rozłożyć tych ćwiczeń tak, żeby np podciąganie było pierwsze a wyciskanie ostatnie albo na odwrót, bo przy podciąganiu bardziej wysiadały mi ręce niż czułem opór w plecach(robiłem szerokim nachwytem).
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 4995
Kolejnym ćwiczeniem miały być przysiady, ale odkąd przyszedłem na siłownię to wszystkie stanowiska były zajęte a zwolniły się dopiero na koniec to zrobiłem 5 serii po 12 powtórzeń na suwnicy. W 4 pierwszych seriach po 40kg w ostatniej 80. Tu akurat myślę, że jeśli będę nadal ćwiczył na suwnicy to w pierwszych seriach zwiększę ciężar, bo nogi to jedyna część ciała której dziś "nie czuję" :D. Tu kolejne pytanie. Suwnica jest ok? Czy lepiej robić przysiady(czytałem, że druga opcja jest lepsza) Ostatni został mi martwy ciąg, początkowo zrobiłem 12 powtórzeń z samą sztangą, ale tu miałem duże problemy z techniką, mimo że wiem czysto teoretycznie jak wykonać ćwiczenie i spytałem też jednego z ćwiczących obok, który pokazał mi jak dokładnie to zrobić, to mimo wszystko nie mogłem wyprostować pleców :/. Przed następną siłownią potrenuję na sucho w domu i we wtorek spróbuję raz jeszcze. W zamian zrobiłem 3 serie na ławeczce rzymskiej z 10kg. To, że czuje ból mięśni to chyba normalne, prawda?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Split 4dniowy pomoc w dobraniu ćwiczeń

Następny temat

Push & Pull

Sterydy nasilają trądzik Sterydy nasilają trądzik Czy możliwe jest budowanie mięśni za pomocą taśm oporowych? Czy możliwe jest budowanie mięśni za pomocą taśm oporowych? Fit naleśniki - wersja wytrawna Fit naleśniki - wersja wytrawna Kulturyści w strojach mniej sportowych Kulturyści w strojach mniej sportowych Terminator 6 ponownie z Arnoldem Schwarzeneggerem i Brettem Azarem! Terminator 6 ponownie z Arnoldem Schwarzeneggerem i Brettem Azarem! 9 objawów świadczących o zaburzeniach hormonalnych 9 objawów świadczących o zaburzeniach hormonalnych Coleus Forskohlii - pokrzywa indyjska - zastosowanie, właściwości i dawkowanie Coleus Forskohlii - pokrzywa indyjska - zastosowanie, właściwości i dawkowanie Czy mąka migdałowa jest lepsza od innych mąk? Czy mąka migdałowa jest lepsza od innych mąk?