SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Ile białka na kg masy ciała?!?!

temat działu:

NUTRIFARM&OLIMP

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 132576

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 1004 Wiek 26 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 16416
Witam
od dawna mnie ta sprawa zastanawia
dziś dorwałem artykuł w fitness authority, w którym pisze, że jednorazowa dawka to 0,68 g/kg masy ciała
jak wy uważacie??
bo przy wadzę 60kg wychodzi 40g białka
a przy wadzę 90kg aż 60g białka

????

Pozdrawiam :D
4

Trening czyni mistrza! ;)

napisał(a)
bziubzius Moderator
Ekspert
Szacuny 1080 Napisanych postów 12659 Wiek 29 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 201355
Najczęściej wśród osób ćwiczących króluje teoria, iż spożycie białka powinno wynosić około 2g na kilogram masy ciała. Niekiedy osoby trenujące przyjmują nawet 3 -3.5 gram białka na kilogram masy ciała. Kierując się zasadą, że mięśnie potrzebują aminokwasów kładą szczególny nacisk na spożycie białka w diecie. Jednocześnie jednka pojawiają się informacje o szkodliwości nadmiernego spożycia protein. Ile więc białka powinniśmy spożywać? Czy więcej zawsze znaczy lepiej? Ile białka to za dużo?

Jak wyglądają oficjalne zalecenia odnoście spożycia białka?

Nie ulega wątpliwości, że organizm sportowca potrzebuje więcej białka niż organizm osoby prowadzącej siedzący tryb życia. W związku z czym inne zalecenia dotyczą osób aktywnych fizycznie niż pozostałą część społeczeństwa.
Sportowcom zaleca się dzienną podaż protein na poziomie od 1,2 do 2,2g / kg całkowitej masy ciała.
W przypadku sportów siłowych oraz szybkościowych zalecana jest ilość białka znajdująca się w górnej części normy.

W przypadku ujemnego bilnasu kalorycznego zaleca się zwiększenie podaży protein w diecie do 1.8 -2.7 gram białka na kilogram masy ciała, a według innego źródła nawet do 2.3-3.1 gram na kilogram masy ciała.
Wiąże się to z lepszą kontrolą łaknienia w trakcie redukcji.

Warto jednak mieć na uwadze, że zalecenia dotyczą diety mieszanej, a więc obejmują spożycie zarówno białka zwierzęcego jak i roślinnego. Powinniśmy wliczać zatem białko ze wszytskich spożywanych przez nas produktów. Nie tylko z produktów odzwierzęcych.

Nie ma żadnych naukowych dowodów na to, aby wyższe spożycie białka niż zalecane wiązało się z neatywnymi konsekwecjami zdrowotnymi.
Niekoniecznie jednak zwiększanie białka ponad wyznaczone normy przyniesie nam więcej korzyści.
Należy mieć na uwadze, iż maksymalne dzienne spożycie białka zależy również od kaloryczności diety ogółem.

Optymalna dawka białka na posiłek, pozwalająca osiągnąć próg leucynowy oscyluje w granicach 20-40g. Zależy między innymi od naszego wieku, składu ciała oraz wytrenowania.

Więcej o spożyciu białka w diecie w poniższych tematach:
http://www.sfd.pl/-t251327.html
http://www.sfd.pl/-t99621.html
http://www.sfd.pl/-t381737.html




Zmieniony przez - lubiekaszke w dniu 2016-11-07 19:22:15
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
jabolcokk A.Jabłoński
Ekspert
Szacuny 126 Napisanych postów 23193 Wiek 32 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 224020
Przyjeło sie ze dla osób ćwiczacych dostarcza sie dziennie 2 gramy białka na kilogram masy ciała (ludzie stosujacy SAA od 3g na kg/masy ciała w zwyż)
Dostarczaj w 4-5 posiłkach dziennie po 35- 40 gramow białka i bedzie dobrze
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 1004 Wiek 26 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 16416
no właśnie
bo biorąc wg. tego co było napisane w tym artykule bo bym brał
wiele wiecej niz zawsze mi zalecali
1

Trening czyni mistrza! ;)

napisał(a)
jabolcokk A.Jabłoński
Ekspert
Szacuny 126 Napisanych postów 23193 Wiek 32 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 224020
Jak Byś brał SAA to takie ich wyliczenia były by dobre w sumie
gramów/posiłki/wynik/waga/wynik
40 x 5 = 200 gramów \ 60 = 3,3 grama na kg masy
60 x 5 = 300 gramow \ 90 = 3,3 grama na kg masy
Dużo za dużo dla normalnego ćwiczącego dla kogos stosujacego Sterydy wsam raz

Zmieniony przez - jabolcokk w dniu 2007-09-08 10:18:14
napisał(a)
Biniu NUTRIFARM
Ekspert
Szacuny 248 Napisanych postów 41357 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 126047
jednorazowa dawka to 0,68 g/kg masy ciała
jak wy uważacie??
bo przy wadzę 60kg wychodzi 40g białka
a przy wadzę 90kg aż 60g białka


czy przypadkiem nie chodzi o tzw maksymalna jednorazowa dawke bialka ?? (swoja droga chybiony koncept w mojej ocenie ale to na marginesie)

jesli chodzi o odpowiedz na pytanie z tematu

wiekszosc autorytetow swiata sportu przyjmuje jako wyznacznik
1,4-1,6 g /kg ciala
dla sportow wytrzymalosciowych
1,6-1,8 g /kg ciala
dla sportow silowych

z lekka tendencja w gore :D

plus dodatkowe porcje bialka w okresach dietetycznych

TWORCA ALTERNATYWNEJ DROGI (i nie tylko) - zaprasza do dzialu NUTRIFARM
i lektury magazynu PERFECT BODY http://www.perfectbody.pl

Dieta JEM / NIE JEM pozwala na wiecej !
http://www.sfd.pl/JEM_/_NIE_JEM_dieta_by_Biniu_oficjalny_watek_Q&A_Patrz_str_1-t931736.html 

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 8 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 18
Siema wszystkim mam takie pytanie nie na temat ale chyba kolega sie dowiedział co chciał wiec waze 60 kg i 180 wzrostu mam plan treningowy i diete na mase cwicze 3 razy w tygodniu pon śr i piątek a wt cz i sobote biegam i czy to bieganie nie zepsuje mi trenignow na mase?? lub czy nie utrudni robienia jej??.
sory ze nie na temat , ale mysle ze pomozecie dzieki.
3
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 1004 Wiek 26 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 16416
nie, nic się nie stanie raczej
ale zależy ile biegasz

Pozdrawiam ;)

Trening czyni mistrza! ;)

napisał(a)
Biniu NUTRIFARM
Ekspert
Szacuny 248 Napisanych postów 41357 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 126047
jesli nie uwzglednisz biegania w diecie to nie bedzie zysku masowego
a wyglada na spore braki :D
jesli biegi beda zbyt intensywne
nie bedzie przyrostu masy miesniowej optymalnego
2

TWORCA ALTERNATYWNEJ DROGI (i nie tylko) - zaprasza do dzialu NUTRIFARM
i lektury magazynu PERFECT BODY http://www.perfectbody.pl

Dieta JEM / NIE JEM pozwala na wiecej !
http://www.sfd.pl/JEM_/_NIE_JEM_dieta_by_Biniu_oficjalny_watek_Q&A_Patrz_str_1-t931736.html 

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 8 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 18
"jesli nie uwzglednisz biegania w diecie to nie bedzie zysku masowego" czyli jesc jeszcze wiecej bądz mniej biegac? wielkie dzieki chłopaki
napisał(a)
Biniu NUTRIFARM
Ekspert
Szacuny 248 Napisanych postów 41357 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 126047
bieganie (poza innymi rzeczami) spala kalorie
jesli tego nie uwzglednisz w diecie - nie bedziesz mial z czego rosnac - mowiac duzymi skrotami i na skos :D
2

TWORCA ALTERNATYWNEJ DROGI (i nie tylko) - zaprasza do dzialu NUTRIFARM
i lektury magazynu PERFECT BODY http://www.perfectbody.pl

Dieta JEM / NIE JEM pozwala na wiecej !
http://www.sfd.pl/JEM_/_NIE_JEM_dieta_by_Biniu_oficjalny_watek_Q&A_Patrz_str_1-t931736.html 

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 134 Napisanych postów 22600 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 112308
mowiac duzymi skrotami i na skos
heheh

Jak powiedział Biniu, aby rosnąć potrzebujesz dodatniego bilansu kalorycznego (dostarczasz więcej energii niż spalasz). Jeśli chcesz biegać, dodaj odpowiednią ilość kalorii do diety, aby zrekompensować wydatek energetyczny spowodowany bieganiem. A jeśli nie chcesz tyle jeść.... ogranicz bieganie.
1

28:06:42:12
That is when the world will end.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

cp+mono - najlepsze dawkowanie?

Następny temat

pkt olimp

Jaka dieta i trening na początek? Jaka dieta i trening na początek? Tłuszcze i węglowodany a metabolizm Tłuszcze i węglowodany a metabolizm Subway a dieta. Jak wpływa na zdrowie? Subway a dieta. Jak wpływa na zdrowie? 73 - latek, który swoim ciałem zawstydził większość mężczyzn, nie tylko w swoim wieku! 73 - latek, który swoim ciałem zawstydził większość mężczyzn, nie tylko w swoim wieku! Najlepsze witaminy dla początkujących Najlepsze witaminy dla początkujących Stymulanty - działanie i dawkowanie. Rodzaje stymulantów Stymulanty - działanie i dawkowanie. Rodzaje stymulantów Duże i silne mięśnie grzbietu, czyli trzeba mieć plecy! Duże i silne mięśnie grzbietu, czyli trzeba mieć plecy! Tajemniczy zabieg Alexandry Stasiak Tajemniczy zabieg Alexandry Stasiak