SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

HST 1st time

temat działu:

Trening w domu

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 4562

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 258 Napisanych postów 3355 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 44513
no zakwasy na poczatku duze, tym bardziej po przerwie, dla mnie mikrocykl 15tek jest najciezszy w calym cyklu. Dawaj znac od czasu do czasu jak idzie

Zmieniony przez - kris4real w dniu 2008-08-21 18:34:21

Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever." - Lance Armstrong
http://www.sfd.pl/kris4real_/,_VE_GOT_DA_POWER_-_NATURAL_POWER__ALTERNATYWNA_DROGA_ATAKUJE_-t434668.html
TRENING HST: http://www.sfd.pl/HST_-_Reaktywacja-t507030.html
DIETA: http://www.sfd.pl/DIETA__NIEZBĘDNY_ELEMENT_ZDOBYWANIA_SIŁY_ORAZ_MASY_MIESNIOWEJ-t507414.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 6242 Napisanych postów 67814 Wiek 32 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 889152
jestem po 3 treningach 15tek, moje plany treningowe niestety komplikuje mi obecnie dość mocno stan zdrowia, z którym porobiło się coś niedobrego - ale staram się z tym walczyć, najprawdopodobniej w najblizszej przyszlosci czeka mnie sporo łazenia po lekarzach i robieniu roznych badań, mam tylko nadzieję iż jakims cudem uda mi sie uniknac przerw w treningach

Wracajac do planu, jestem poki co z treningu na trening bardziej zadowolony, siady przednie bardzo dobrze nakrecaja mnie do całej reszty cwiczeń, wycisk na plaskiej idzie dosc opornie ale to zapewne ma związek z lekką kontuzją klatki sprzed kilkunastu dni, dipsy/poziomy wyciag - ok, wycisk na barki nigdy tego nie lubiłem ,ale jest to jedno z podstawowych cwiczen dlatego dalem to w planie 'na przełamanie' , idzie dosc ciezko ale daję rade, troche sie widocznie przeliczyłem z podciaganiami, nie wzialem poprawki iz jednak robie je na samym koncu, a nie jak dawniej na poczatku, i stad pewno rezultaty mniejsze niz oczekiwałem, chociaz juz na kolejnym treningu 15tek (niedziela) bede probowal zrobic je z obciążeniem (bo do tej pory konczyło sie na kolejno 12,13,14powt), 10tki i 5tki beda robione na pewno z dodatkowym ciezarem, bo juz kiedys sie tak podciagalem i dochodziłem w seriach do 30-35kg u pasa;
dość ciezki okres przede mna, ktory na pewno nie tak sobie wyobrazalem jeszcze pare tygodni temu, ale mam nadzieje iz dokoncze całe hst i nie bede musial planu przerywac, za to juz raczej na pewno w przeciagu najblizszych 6-8 tyg nie bede stosował zadnych suplementów, mimo iz planowalem 1 cykl kreatynowy po okolo 4 tyg od powrotu na siłownie, niestety majac na uwadze to iz czeka mnie przynajmniej 1 zabieg chirurgiczny i pewno jakas przerwa od treningów z tym związana, nie ma wiekszego sensu stosowanie kreatyny w najblizszym czasie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 258 Napisanych postów 3355 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 44513
w zyciu zawsze cos musi wyskoczyc;/ powodzenia w treningach i szybkiego powrotu do pelnej sprawnoisci! Pozdro!

Zmieniony przez - kris4real w dniu 2008-08-23 10:51:43

Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever." - Lance Armstrong
http://www.sfd.pl/kris4real_/,_VE_GOT_DA_POWER_-_NATURAL_POWER__ALTERNATYWNA_DROGA_ATAKUJE_-t434668.html
TRENING HST: http://www.sfd.pl/HST_-_Reaktywacja-t507030.html
DIETA: http://www.sfd.pl/DIETA__NIEZBĘDNY_ELEMENT_ZDOBYWANIA_SIŁY_ORAZ_MASY_MIESNIOWEJ-t507414.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 456 Wiek 41 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 15780
co do treningu to po rozgrzewce i przysiadach też bardziej chce mi sie ćwiczyć i nie za szybko chce kończyć treningu


A z planami to tak niekiedy bywa, że okoliczności niejako wymuszają konieczność zmian, czy modyfikacje.

Banan, szybkiego powrotu, przy zachowaniu cierpliwości, do pełnej sprawności i zdrowia.

Pozdrawiam

Zmieniony przez - tomasz_77 w dniu 2008-08-23 11:44:41
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 6242 Napisanych postów 67814 Wiek 32 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 889152
Dziękuję , jakoś powoli daję rade - moze nie wszystko stracone.

Jestem po mikrocyklu '15'
i dzis po pierwszym treningu '10'

Narazie bardzo pozytywnie podchodze do planu, 10 tki zaczalem z ta sama iloscia serii co w 15tkach, ale od 2 lub 3 treningu dodam serii w niektorych cwiczeniach. Narazie nogi wracają do swojej normalnej formy jezeli chodzi o wyglad, siady przednie takze juz coraz lepiej mi idą - glownie mowa o technice, bo ich bardzo dawno nie robilem.
Maxy ktore wpisalem na podstawie odczuc i notatek treningowych byly 'trafione' idealnie. WIęc co tu wiecej napisac, poki co jest dobrze, teraz zaczna sie coraz wieksze ciezarki - czyli coraz lepiej dla mnie , bo ogolnie lubie trenowac na wiekszych obc./mniejsza liczba powt. ale caly czas na uwadze musze miec ,iz nie jestem w 100% sprawny, odezwe sie albo na koniec mikorcyklu 10 tek,albo w trakcie jakbym mial jakies pytania/ciekawe info
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 258 Napisanych postów 3355 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 44513
no banan wlasnie mialem cos napisac zebys cos opisal. Daj znac po 10tkach. Milo by bylo jakbys podal jak obwody ida w gore

Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever." - Lance Armstrong
http://www.sfd.pl/kris4real_/,_VE_GOT_DA_POWER_-_NATURAL_POWER__ALTERNATYWNA_DROGA_ATAKUJE_-t434668.html
TRENING HST: http://www.sfd.pl/HST_-_Reaktywacja-t507030.html
DIETA: http://www.sfd.pl/DIETA__NIEZBĘDNY_ELEMENT_ZDOBYWANIA_SIŁY_ORAZ_MASY_MIESNIOWEJ-t507414.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 6242 Napisanych postów 67814 Wiek 32 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 889152
nie mierze sie, szkoda na to czasu a poza tym nie jest to dla mnie wyznacznik,
od powrotu z urlopu trzymam za to diete, systematycznie zwiekszam ilosc kalorii, zwiekszylem juz ilosc posilków z 4 (okres lipiec, do polowy sierpnia) do obecnie 6; bede dodawal cora wiecej kcal (oliwa z oliwek, lniany, mct itp)
Jezeli bede sie fizycznie dobrze czuł, to najprawdopodobniej za około tydzień zaczne takze cykl na czystej formie kreatyny, bez specjalnych dodatków (na 95% bedzie to ester kreatyny)

Tak czy siak, bo 2,5tyg stwierdzam iz wrocilem do jakiejs tam formy, miesnie nie sa juz takie 'sflaczale' jak to mialo miejsce np. z miesiac temu, ale to wszystko zasluga na pewno po czesci hst, a w glownej mierze dzieki dobremu odzywianiu i temu iz nie mialem jakiejs dlugiej przerwy w treningach (okolo 2,5tyg)

Bede dawał znac w miezdyczasie, jak i na koniec napisze ogole podsumowanie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 22 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 676
Cześć Bananie! (hi, hi, fajnie brzmi)
Ze względu na temat postu, z pewnością nie jest to właściwe miejsce do zadania nurtującego mnie pytania, lecz korzystam z okazji, że jesteś przy tablicy...
Jeżeli admin zechce, post można przenieść...
Kreatyna.
Czytałem Twoją pracę magisterską, spoko.
Jest wiele postów w przedmiocie kreatyny - jaki producent najlepszy, jaki rodzaj kreatyny, najlepsze stosowanie, etc.
Co Ty polecasz?
Jak piszesz - na 95% wybierzesz dla siebie ester kreatyny. Czy dla wszystkich zalecasz ester, czy np. tylko dla zaawansowanych lub osób, które stosowały już monohydrat?
Jak to jest? Pytam Ciebie, jako praktyka i teoretyka i myślę, że masz w tym temacie wiele do powiedzenia.
W skrócie; czy możesz zmierzyć się z takimi pytaniami:
1. Dla kogo kreatyna (ewentualne przeciwskazania)
2. Od kiedy zacząć stosowanie (chodzi przede wszystkim o staż treningowy/stosowane obciążenie/intensywnośc treningu)
4. Jak stosować (z nasyceniem/bez, stałe/okazjonalne - chodzi przede wszystkim o stosowanie kreatyny przez pryzmat HST - tu mamy przecież regularną i z góry zaplanowaną przerwę - 2 tygodnie, dlatego - przerywać czy nie?)
5. Jaki rodzaj kreatyny - dla kogo monohydrat a dla kogo np. ester lub stacki
6. Jaki producent - zwłaszcza stosunek: jakość/cena

Pozdrawiam i liczę na Ciebie!

Farfura
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 6242 Napisanych postów 67814 Wiek 32 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 889152
Cześć,

"Jak piszesz - na 95% wybierzesz dla siebie ester kreatyny. Czy dla wszystkich zalecasz ester, czy np. tylko dla zaawansowanych lub osób, które stosowały już monohydrat?"

W moim przypadku wybieram na najbliższy cykl CEE (ester) z racji:
- przede wszystkim dlatego, że go mam , stoi mi w domu już od kilku ładnych tygodni ester vitalmaxa, ktory dostałem za free
- stosowałem dość dawno temu CEE ,ale w krótkim 3 tygodniowym cyklu (3tyg cee + 3 tyg jabłczan) i NIE byłem zadowolony, dlatego tym bardziej teraz pzry znacznie lepszej diecie i wiekszej wiedzy (niż wtedy) chcę sprawdzić działanie samej, jednej czystej formy kreatyny (cee)
- zamierzam zacząć od dawki około 5-6g dziennie, a następnie ewentualnie zwiększyć ją i do 10g , czyli takiego jakby standardu jak chodzi o monohydrat. bede brał inna formę, dlatego sprawdze przez pierwsze 3-4 tyg dawki zalecane przez producentów CEE, ogolny cykl planuje okolo 6-7 tyg
- na koniec dodam iz chcialem dodac do tej puszki CEE , z 200-300g mono i zrobic cykl mono+cee (same czyste formy, bez zadnych stacków/no-boosterów) ale mimo wszystko by ocenic jak sprawdzi sie ester, wybiore tylko ten rodzaj i dokupie po prostu drugą puchę, bo jedna to za mało na taki cykl jak planuję


"1. Dla kogo kreatyna (ewentualne przeciwskazania)"
- wg mnie dla każdego kto potrzebuje suplementu o anabolicznym działaniu, osobom którym zależy na przyrostach/wzroscie wagi, suchej masy ciała, wzroscie siły, wzroscie wytrzymałosci siłowej, poprawie kondycji, itd.
- oczywiście uważam też, iż kreatyna nie jest dla każdego, przede wszystkim nie dla osób, ktore z jakiegos powodu (np. zalecen lekarskich, problemów z nerkami ,itd) nie powinny stosować suplementów kreatynowych, jak i takze uwazam iz powinno sie ja brac majac jakis minimalny staz i doswiadczenia treningowe - niestety z tym jest roznie (wiem ,bo na codzien pracuje w sklepie z odzywkami ,wiec mam kontakt), i biora ją osoby ktore po prostu JEJ NIE POTRZEBUJĄ tak naprawdę (zbyt mała wiedza z podstaw odzywiania, treningu; czesto brak jakiegokolwiek stazu! itd itp , moglbym monozyc przyklady - ale mam nadzieje iz wiesz o co mi chodzi)


"2. Od kiedy zacząć stosowanie (chodzi przede wszystkim o staż treningowy/stosowane obciążenie/intensywnośc treningu)"
- uważam, że ma na to wpływ dość sporo czynników, ale jakby juz uproszczając i nie filozofować za bardzo wg mnie , rok treningu , i podstawowe informacje/wiedza z zakresu odzywiania/dietetki, a nie np. biora ją osoby, ktore nie rozróżniają węglowodanów od białka , mówią iż dobrym zrodlem białka jest np. ryż, i tym podobne cuda; wg mnie ROK minimum


4. Jak stosować (z nasyceniem/bez, stałe/okazjonalne - chodzi przede wszystkim o stosowanie kreatyny przez pryzmat HST - tu mamy przecież regularną i z góry zaplanowaną przerwę - 2 tygodnie, dlatego - przerywać czy nie?)

- bez nasycenia, odnosnie HST to sam jestem 'dziewicą' bo to mój pierwszy ccykl, ale jakos nie widze problemu jak ktos stale tym planem trenuje, trwa on 8tyg w pierwotnej wersji to wystarczajaca dlugo na cykl kreatynowy, jaa np. preferuje 6-8 tyg cykle ; jak ktos np. po hst robi przerwe regeneracyjna, a zacal cykl np. w 4-5 tyg trwanai HST, to podczas regeneracji (czy to 2 tyg, czy krotszej np. tydzien) bralbym 50% dawki kreatyny , jaka normalnie stosowałem, jest to dosc ogolne pytanie i trudno jest mi tak jednoznacznie odpowiedziec ;) sam teraz zaczne cykl najprawdopodobniej w 4 tyg HST, czyli zostaną mi 4tyg HST, zrobię z tydzien przerwy (w ogole od ćwiczeń silowych) i wskocze na nowy plan (najprawdopodobniej jakis split lub fbw)


5. Jaki rodzaj kreatyny - dla kogo monohydrat a dla kogo np. ester lub stacki
- to juz jest bardzo trudne , by jednoznacznie stwierdzic ;) i raczej nikt sie nie podejmie ze 100% pewnoscia , takiego podzialu; poniewaz monohydrat z reguly poleca sie na poczatek, na pierwsze cykle, a potem ma sie NIBY przechodzic przez inne czyste formy, do prostych stacków i tych najbardziej zlozonych;
- a ja znam zarowno osoby , ktore zaczynaly swoją przygode z kreatyną od staców, a obecnie biorą mono i sa zadowolone,
- jak i takie które od wielu lat biorą tylko mono i mimo kolejnych cykli , lat na karku , itd , tez sa zadowoleni i kupuja tylko tą formę,
- są też takie, ktore kupują to co ejst akurat na topie, czy to czysta forma (np. bardzo popularny jablczan CM 3 treca) ,czy stack jakis ,ktory pare osob na silowni/czy w okolicy oglosilo hitem (np. vapor, storm)
itd itp

NIE MA JAKIES REGUŁY, ja w sklepie tym ktorzy chca zlapac jak najwiecej masy (pomijam juz teraz sprawy odzywiania, treningu by nie mieszac w temacie) , nie patrzac na jakosc zbytnio , polecam monohydrat. Jak jednak nie kg stawiamy na 1 miejscu , a np. jakosc uzyskiwanej masy, to juz inny rodzaj: np. tcm, cee, jakis stack.
To samo odnosnie roznych sportów, nie kazdy klient u mnie trenuje na silowni, sa kolarze, lekkoatleci, siatkarze itd. pod dyscypliney rozne, takze moga byc troche lepsze/ troche gorsze formy kreatyny dobrane ;) chociaz tak reasumujac naprawde czesto sa to bardzo drobne roznice , o ile w ogole są ;)


6. Jaki producent - zwłaszcza stosunek: jakość/cena
Jak pytasz o monohydrat to najpopularniejsze:
zielone mono vitalmaxa, creapure: universala, treca, ultimate'a , kaizena (szczegolnie to , ktorego sie juz chyba nie dostanie, BEZ vitaminy b6 w składzie), olimp, scitec, etc.

Zmieniony przez - Banan w dniu 2008-09-01 23:59:57
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 135 Napisanych postów 18684 Wiek 32 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 117415
udalo Ci sie stworzyc mit drogi kolego :) bo nie ma podstaw by twierdzic ze to prawda:
"nie patrzac na jakosc zbytnio , polecam monohydrat"
ja mowie do ludzi co pytaja o kreatyne jako srodek na mase, ze kreatyna nie daje masy, pomaga ona zrobic lepszy trening co bedzie mocniejszym bodzcem do uzyskiwania efektów. podstawą i kluczem jest nadwyżka kcal.
a jakiej bedzie jakosci to zalezy od proporcji makroskladnikow w diecie wzgledem siebie, genetyki, treningu i innych elementów.

z czymkolwiek bedzie sprzezona kreatyna to nie ma tak znacznych roznic w dzialaniu pomiedzy poszczegolnymi formami bo subst aktywna jest wciaz czasteczka kreatyny.
reklama, marketing mydlą ludziom oczy.
nastawienie klienta czyni cuda - placebo...
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jakie ćwiczenia na:

Następny temat

HST - Progresja ciężaru