SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

HST 1st time

temat działu:

Trening w domu

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 4010

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 456 Wiek 40 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 15780
Banan, fajnie, że pojawiłeś się w dziale AD.
Fajnie, że zamieściłeś fragmenty swojej pracy magisterskiej na forum. Wyniki mnie trochę zaskoczyły. Tym bardziej cieszę się, że mogłem zapoznać się z wynikami Twoich badań.

co do tych pojedyńczych treningów "splitowych" to aby nie zaburzał progresji to pomyślałem, że rozwiązaniem mogłoby być ćwiczenie z ciężarami z ostatniego treningu. Gdyby ten trening przypadał po ostatnim treningu z poszczególnego mikrocyklu to byłby treningiem już na maksach. Ewentualnie dodać parę ćwiczeń dodatkowych i ćwiczyć przy zachowaniu podstawowych zasad HST. Tak, dla dopieszczenia szczegółów.

Watek ten (dopieszczania szczegółów za pomocą dodawania ćwiczeń izolowanych) pojawił się w temacie (ktory założyłem) o eksperymentach z HST. Gdybyś mógł tam też podzielić się swoim doświadczeniem to byłoby bardzo fajnie. Zapewne wiele wiesz, teoretycznie i praktycznie o różnych metodach treningowych i kwestiach tam poruszanych.

Z racji, że to Twoje pierwsze HST to może faktycznie zrobić je standardowo, a potem ewentualnie zmieniać w szczegółach. Ja od drugiej strony zacząłem. Od kombinowania i czasami jestem bardzo ciekaw jak taki minialistyczny plan HST by się sprawdził. Z tym, że jak już się rozgrzeję i zacznę trening to nakręcam się na różne ćwiczenia. Po prostu lubię w miarę intensywne treningi. Ale to może jeszcze entuzjazm początkującego.

Pozdrawiam
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 236 Napisanych postów 3183 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 31757
1. siad przedni
2. dips
3. wyciąg dolny do brzucha
4. wycisk sztangi sprzed klatki
5. połowiczne podciąganie się na drązku podchwytem

ja bym tylko dodal wycisk, ale to ja bo to moje ulubiobe cwiczenie, ale ogolnie plan ok, nie przeladowany. Nie dodawalbym nic juz ze spilta bo to wtedy bedize juz nie HST. A jak wracasz po przerwie i do tego 1 HST to i tak powinno byc dobrze. Powodzenia i informuj nas z ALTERNATYWNEJ bo tu wszytscy zainteseowani sa efektami hst.
napisał(a)
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 2913 Napisanych postów 62495 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 686625
tomasz_77
dlaczego wyniki pracy Ciebie zaskoczyły?
jednak juz chyba nie bede kombinował , zostanę przy wersji HST z poprzedniej strony czyli 5 cwiczenaich, ewentualnie moze dodam jeszcze jakis wycisk na klatkę i może wspięcia na palce

Też preferuje intensywne treningi, ale jednak moze faktycznie pierwszy raz nie bede kombinował, będę obserwował jak moje ciało reaguje na taki plan, zrobie typowy standard HST, bez zadnych nowinek / tuningu, jak się sprawdzi - a na to liczę, to za drugim razem sprobuje moze trenować 2 różnymi zestawami cwiczen lub cos innego wprowadze.

kris4real
excatly, zostannę przy powyzszej rozpisce,dodając jedno główne ćwiczenie: wycisk na płaskiej -> nie robiłem tego bardzo popularnego cwiczenia PONAD ROK CZASU, więc myśle iz moze to byc trafna zmiana, a po siadach jeszcze wspiecia by przyatakowac troche moja słabą stronę.

Czyli ogólnie

1. siad przedni
2. wspięcia w staniu
3. wycisk sztangi w leżeniu
4. dips
5. wyciąg dolny do brzucha
6. wycisk sztangi sprzed klatki
7. połowiczne podciąganie się na drązku podchwytem

taka kolejność będzie chyba ok, chociaz myslalem o tym by robić dipsy na samym koncu (czuje się dośc mocny w tym cwiczeniu), a zachowac wiecej sił na np. wyciskanie sprzed klatki, ale ogolnie chyba nie bedzie to mialo wiekszego znaczenia ?

no i co do ilosci serii zastosuje się do rad z poprzedniej strony, poza tym zobaczymy jak to juz bedzie w trakcie
dzis poustalam sobie maxy na podstawie notatek treningowych i od pon. raczej wystartuje
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 236 Napisanych postów 3183 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 31757
ja bym tylko wrzucil wspiecia pomiedzy klata a dipsami zeby sie lekko zregenerowac a takto z twoim podejscie i dieta powinno byc klasa, napewno bedziemy sledzic
napisał(a)
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 2913 Napisanych postów 62495 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 686625
tak tez zrobie, mam juz rozpisaną progresje , w pon pierwszy trening
dam znac w miedzyczasie lub na koniec , ewentualnie jak bede mial jakies watpliowosci/pytania
dzięki za pomoc
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 456 Wiek 40 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 15780
Banan, wyniki mnie zdziwiły ponieważ:
1. okazały się przypadkowe (nieistotne statystycznie)
2. niekiedy grupa osób nie stosujących suplementacji kreatyną miała lepsze wyniki (ale to było przypadkowe, tak jak lepsze wyniki pod innymi względami osób stosujących kreatynę - pkt. 1).

Powszechna opinia o kreatynie jest taka, że to taki supel, że można byłoby się spodziewać, że badania potwierdzą jego wartość. Rozumiem, że są kontrowersyjne suplementy gdzie wiele badań potwierdza, a wiele zaprzecza ich skuteczności. Przy kreatynie nie spodziewałem się takich wyników. Ciekawe jak wiele jest takich badań, tylko z racji małej wartości marketingowej ich wyniki nie są rozpowszechniane.

Wspominałeś o możliwości publikacji. Fajnie, nawet jeżeli sprzedawcy supli nie byliby zainteresowani tymi wynikami. Dobrze też znać takie badania.

Życzę powodzenia i pozdrawiam.
napisał(a)
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 2913 Napisanych postów 62495 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 686625
oczywiscie te 2 punkty mogły zaskoczyć, szczególnie iż nie zamiescilem na forum rodziału, gdzie opisywałem dlaczego wyniki są takie, a nie inne , szczegolnie jezeli chodzi o pkt 1
zaraz to wrzuce tutaj oczywiscie tez nie calosc - po prostu nie chce by ktos skopiował sobie od tak moja prace
wybiore to co wazniejsze

Zmieniony przez - Banan w dniu 2008-08-15 12:57:14
napisał(a)
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 2913 Napisanych postów 62495 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 686625
napisał(a)
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 2913 Napisanych postów 62495 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 686625
nie jest to cały rozdział, a zaledwie jego mniejsza czesc - ale wkleilem to co wazniejsze, gdzie poniekad sa wyjasnione te 2 pkty , o ktorych wspomniales
napisał(a)
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 2913 Napisanych postów 62495 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 686625
Wracając jeszcze do mojego pierwszego HST,
bo chyba nie doczytałem - jakie przerwy stosowac miedzy seriami / cwiczeniami?

rozumiem, iż będę one chyba krotsze w mikrocyklach 15tek, niz np. 5 tek czy negatywach?
Myslalem, o przerwach około 1-1,5min w 15tkach; 1,5-2min w 10tkach, 2-3min w 5tkach i podobne lub troche dluzsze w negatywach, bedzie ok? czy sa gdzies jakies konkretne wytyczne odnosnie tej kwestii?

moze pytanie jest banalne, ale ja lubie miec wszystko dokladnie ustalone ;)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jakie ćwiczenia na:

Następny temat

HST - Progresja ciężaru

Leksykon suplementacji: N-acetyl-l-cysteina Anna Karcz- długo wyczekiwany powrót! Grzegorz Kępa- "oczyszczenie" branży Paige Hathaway na stole operacyjnym! Trening funkcjonalny Suplementacja na odchudzanie - Johimbina Suplementacja a timing - czyli co i w jakich porach dnia spożywać Waxy maize, vitargo vs carbo – o co tu chodzi?