SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Grubas na redukcji PROSZĘ O POMOC

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 22163

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 44 Wiek 29 lat Na forum 235 dni Przeczytanych tematów 11091
Witam
Pierwszy post na tym forum , stronę widziałem od lat a zarejestrowałem się dopiero dziś , pewnie o lata za późno . Może powiem coś krótko o sobie będąc przy tym całkowicie szczerym . Nadwagę miałem chyba od zawsze , mniejszą czy większą ale zawsze była , może to to że jestem jedynakiem , nie wiem ;) .Jestem z rocznika 89 więc za mojego dzieciństwa jeszcze wychodziło się na dwór , granie w piłkę do zmroku czy jazda na rowerze itp aktywności były a nadwagi i tak sie nie pozbywałem , wagę nabierałem latami , nigdy nie kontrolowałem kalorii czy jakoś specjalnie tego co jem , a jadłem fast foody , słodycze , chipsy , sporo smażonych rzeczy , napojów słodzonych jakoś nie nadużywałem , mimo wszystko powiem szczerze że raczej się nie przejadałem , jadłem dość nieregularnie np 1 czy 2 dni bardzo mało a na trzeci dzień się objadałem lub małe śniadanie bez objadu a duża kolacja , w liceum ważyłem około 105 kg , teraz mając 28 lat moja waga dobiła do max 130 kg , zaczęły się problemy z prawym kolanem , strzykało itp , przez ostatnie hm może 6 miesięcy miałem w głowie aby stracić na wadzę i w sumie nie bardzo wiem jak ale spadłem do 122 kg , teraz pomyślicie że o nowy rok i grubas ma postanowienie schudnąć , jakoś się to zbiegło ale nie było to noworoczne postanowienie , po prostu 1 x w życiu chcę coś zdziałać dietą (wiem że nie jest idealna) . Tu się zaczyna pytanie do was bardziej doświadczonych , "dietę " sobie ułożyłem samodzielnie , mam ją jakoś od 3 stycznia i są problemy. Moje zapotrzebowanie kaloryczne to około 3000 kcal według większości kalkulatorów online : wiek 28 wzrost:193 waga (obecna) :119 kg .Wiadomo na początku spada głównie woda i straciłem przez pierwsze 8 dni 3 kg wagi , było już optymistycznie , dalej już tylko się zniechęcałem gdyż jedząc około 2300-2400 kcal /dzień waga wyhamowała i do tego stopnia że zaczęła rosnąć tak do ~121,5 kg , ok dokształciłem się trochę i pomyślałem że trzeba podnieść te kalorie wyżej gdyż za dużo ucinałem na samym starcie diety i metabolizm mam spowolniony , przez kolejny tydzień stopniowo podnosiłem na :2500 -2600-2800-2900 , po tym czasie zacząłem obniżać na około 2600 , trafiały się dni że było 2400 minimum , bo szczerze to jak mówiłem ja wcale nie jestem jakimś żarłokiem mimo że ważę ile ważę to te 2400 kcal mi starcza i nie chodzę głodny , w tej chwili sytuacja się dokładnie powtarza , waga spadła znowu do 119 kg ... ucieszony , a przez ostatnie 4 dni znowu wyhamowała na tym poziomie i lekko się podnosi tak o 0,2-0,3 kg /dzień , dodam że nie ćwiczę , tryb życia siedzący , w planie miałem początkowo zbić do 110 na samej diecie pa na wiosnę ruszyć z jakąś aktywnością fizyczną np rower .Sytuacja się powtarza jak widać i sam już nie wiem może niedoczynność tarczycy mi robi wszystko pod górkę ? Wszystko ważę , liczę kalorię mam profil na fatsecret z upublicznionym dziennikiem , jesli można by tu zamieścić link to byście ocenili tą "dietę" powiem uczciwie że idealna na pewno nie jest ale stopniowo eliminuję słodkie , piję tylko wodę ew herbatę , zwiekszyłem białko tak do 1-1,2g na kg masy ciała , podejrzewam że 2g/kg raczej nie potrzebuję nie ćwicząc i majac taki styl życia jaki obecnie mam . PROSZĘ O PORADĘ I POMOC bardziej doświadczonych :) DZIĘKI !


Zmieniony przez - nostro1 w dniu 2018-01-27 13:51:17
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2841 Napisanych postów 56229 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 600734
Niestety otyłość jest chorobą, która rozwijając się latami, niesie za sobą zmiany gospodarki hormonalnej tarczycy, czy androgenów w znacznym stopniu. Im dalej jest ona posunięta, tym trudniej jest nam wrócić do zdrowia i dobrej jakościowo sylwetki. Z reguły wynika ona z prostych powodów, czyli błędów dietetycznych przekazanych przez rodziców już od samego dzieciństwa.

Niestety nie zmienisz swojej sylwetki, jeżeli już na początku zakładasz, że nie będziesz aktywny. Jest to podstawa zdrowia i wyglądu. Nie zmienisz swojego stylu życia diametralnie, to nie zmienisz sylwetki. Tutaj nie ma innego rozwiązania.

Zapraszam więc do działu trening dla początkujących w celu uzyskania wiedzy na temat układania treningów siłowych. Moderatorzy i doradcy pomogą dobrać Ci odpowiedni trening siłowy: http://www.sfd.pl/Trening_dla_początkujących-f114.html. Z kolei z podstawy odżywiania możesz uzyskać, czytając na temat podstaw diety zbilansowanej, która będzie podstawą w Twoim przypadku: https://potreningu.pl/articles/1300/dieta-prawidlowo-zbilansowana.

Pamiętaj o tym, że każdą sylwetkę można zmienić. Trzeba tylko chcieć i spełnić wymagane podstawy, których wcześniej unikałeś doprowadzając do sylwetki takiej, jaką aktualnie masz.



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3971 Napisanych postów 67928 Wiek 42 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 550570
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 44 Wiek 29 lat Na forum 235 dni Przeczytanych tematów 11091
Witam
Mam to w planie , przychodzi wiosna i ruszam na rower , mam zerowe doświadczenie z siłownią , tyle co lata temu w-f ;) nie wiedział bym za co chwycić i jak wykonywać ćwiczenia , inna sprawa że z tego co sie naoglądałem i naczytałem to dieta jest bardzo ważna i wspominano że jest nawet 70% sukcesu , pewnie ćwiczenia ruszyły by mi metabolizm ( jeśli to jest ten problem) , znam też kogoś kto mimo że był na bardzo niezdrowej diecie i zdaję sobie z tego sprawę (ja i on) to stracił AŻ 45 KG , na śmieciowym jedzeniu , na bardzo niskich kcal bo około 1600 kcal i ważąc wtedy 130 + kg udało mu się nawet zachować wagę , ale są i negatywne tego efekty , spalił przy okazji mięśnie i wygląda no cóż , był grubasem teraz jest wieszakiem :/ , czy u mnie problemem może być początek insulinooporności lub też spowolniony metabolizm ? Czy mogę tu podać link do mojego profilu z fatsecret? z całą historią wagi jadłospisem itp?


Zmieniony przez - nostro1 w dniu 2018-01-27 14:43:39
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3971 Napisanych postów 67928 Wiek 42 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 550570
Wiosna to może dopiero przyjść w czerwcu , sorry taki mamy klimat . Wyjdź z domu na spacer , kup karnet na siłownie . Wykup trening instruktażowy z trenerem a nie czekaj . Rusz dupsko . Diete wstaw wg wskazowek jw.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
blue_hope Doradca
Ekspert
Szacuny 3208 Napisanych postów 15808 Wiek 30 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 146708
Hej, dobrze, że jest cel i wizja tego, co się za tym celem kryje. Czasem postawienie pierwszego kroku jest trudne, Ty już masz to za sobą - więc nie zaprzepaść tego
Po pierwsze waga jest bardzo daremnym sposobem na sprawdzenie, jak nam idzie podczas redukcji tkanki tłuszczowej, centymetr krawiecki - zapisz pomiary (łydka, udo, pas, klatka, biceps) i sprawdzaj je co 1-2 tygodnie, będziesz miał klarowne odniesienie. Po drugie zapotrzebowanie policz raz jeszcze z tego wzoru: http://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_%_bf-t276436.html jest jednym z najbardziej dokładnych (na początek ujmij około 300-400kcal, wystarczy). W razie potrzeby będziesz manewrował kaloriami, albo aktywnością. Co do sportu, jak wyżej Flex napisał, nie czekaj do wiosny, lata...czy poniedziałku, po prostu skoro założyłeś zmianę, to zrób to jak należy. Warto zacząć od siłowni (dział trening dla początkujących) masz pełno gotowych treningów, gdy czegoś nie będziesz widział chłopaki na pewno Ci pomogą (dobór ćwiczeń, technika, czy ew. korekta wykonywanych ćwiczeń).
Nie zrzucaj wagi i jej wahań na tarczycę, bo skoro ruchu nie ma, kalorie też się wahają, nie wiadomo jak jadasz, to i waga i obwody mogą się zachowywać tak, jak się zachowują. Natomiast w Twoim wypadku warto byłoby się przebadać, przynajmniej podstawy :

(od rodzinnego na NFZ):

- mocz,
- morfologia,
- ob, crp,
- tsh,
- pełny lipidogram,
- kreatynina,
- cukier (obciążenie glukozą 75g).

Prywatnie, we własnym zakresie:

- ft3,
- ft4,
- testosteron.

Jeśli wyniki wykażą jakieś nieprawidłowości, wtedy na pewno wizyta u lekarza byłaby wskazana.

Jeśli masz jakieś wyniki - bo wspomniałeś również o IO, podrzuć, bo warto zerknąć.

A dietę poślij w wymagany sposób: http://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 44 Wiek 29 lat Na forum 235 dni Przeczytanych tematów 11091
Dziś postaram się wstawić dietę , ma to być przykładowy jadłospis z jednego dnia ? Waga ani drgnie , od półtora tygodnia mniej wiecej 119 kg ,chyba głupim pomysłem było by ciąć kalorie niżej ? Postanowiłem dodać conajmniej 40 min codziennych spacerów , a w marcu rower i rundka po obwodnicy mojego miasteczka :) ~ 14 km co 2 gi dzień .Cieszy mnie to że waga mimo wszystko spadła z 130 kg , wtedy byłem strasznie ociężały , teraz jest lekko lepiej ale chyba mam zniszczony metabolizm , co najlepiej wpłynęło by na jego powrót do normalności prócz ćwiczeń? Czytałem że zielona/ czerwona herbata jest pomocna oraz kofeina .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3971 Napisanych postów 67928 Wiek 42 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 550570
Tak , przykładowy z jednego dnia . Wstaw diete a bedziemy myśleć co dalej .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 44 Wiek 29 lat Na forum 235 dni Przeczytanych tematów 11091
Od razu uczciwie przyznam że na fat secret wyszło trochę inaczej z kaloriami-2581 kcal :T-94 g ,W:302g B:124g , cukier:80 g ,sód: 4762 mg , było ich więcej , musiałem zastąpić niektóre produkty których nie było w bazie innymi np jogurt itp. Ważę zjedzone rzeczy więc tu się wszystko zgadza , wiem że ciągle jem niezdrowo więc proszę nie krzyczeć ;) , to jest akurat wczorajszy dzień .





Zmieniony przez - nostro1 w dniu 2018-01-29 15:56:47
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
blue_hope Doradca
Ekspert
Szacuny 3208 Napisanych postów 15808 Wiek 30 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 146708
Z Twoją wagą, dobrze byłoby gdybyś po prostu zmienił nawyki.
Skoro wiesz, że jadasz niezdrowo nadal, to nie dziw się, że waga może ociężale spadać.
Poza tym nie kieruj się samą wagą, obwody są zdecydowanie ważniejsze.
Korzystaj z:

http://www.sfd.pl/WĘGLOWODANY,_jakie_wybierać_-t1135388.html
http://www.sfd.pl/BIAŁKO,_jakie_wybrać_Z_czego_czerpać_-t1135440.html#post1
http://www.sfd.pl/TŁUSZCZE,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135648.html#post1 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3451 Napisanych postów 8469 Wiek 43 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 407841
Wrzucaj składniki, nie dania, czyli nie pierś smażona w panierce, tylko mięso (ważone przed smażeniem) i tłuszcz, którego użyłeś. Tak samo jajecznica

Reaktywacja czy falstart? http://www.sfd.pl/[BLOG]deja_vu-t1099661-s119.html#post-18195840

"Jeszcze nie jest ze mną tak żle, żeby robaki zaczynały mlaskać na mój widok, kiedy jadę wózkiem po łące..." nie moje tylko Sebastiana Fitzka z "Pasażera 23", ale sobie pożyczyłam.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 44 Wiek 29 lat Na forum 235 dni Przeczytanych tematów 11091
tzn . tak mam na tej innej stronie czyli np jajecznica z 3 jaj , tu było na gramy produktu gotowego, a czy jest jakaś znacząca różnica w liczeniu np gotowej gramatury jajecznicy a 3 jaj przed obróbką ?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

IFFYM