SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

FBW od zielonego do oceny i poprawy!

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 880

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 8 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 266
Witam, jestem nowy na forum, mimo, że zaglądałem tutaj sporadycznie od jakiegoś czasu. Długo się na to zbierałem, lecz myślę, że nadszedł odpowiedni moment aby zacząć przygodę z siłownią. I nie chodzi tutaj o zostanie w przyszłości kulturystą lecz o poprawę warunków fizycznych (Gram w koszykówkę, bardzo często czuje, że odstaje fizycznie od innych zawodników w moim wieku). Od jakiegoś czasu zacząłem się zdrowo odżywiać i staram się regularnie spożywać posiłki, w najbliższym czasie ułożę sobie dietę. Poczytałem trochę na ten temat i wydaje mi się że najodpowiedniejszy będzie dla mnie trening FBW, wiec ułożyłem sobie przykładowe ćwiczenia lecz jako ze jestem zielony w tych sprawach mam problem z doborem serii i powtórzeń i przede wszystkim obciążenia:

1 NOGI: Wspięcia na palce stojąc LUB Wspięcia na palce ze sztangielkami + coś na czworogłowe?
2. PLECY: Martwy ciąg (preferowałbym jakiś zamienik gdyż mam problem z nierozciągniętymi mięśniami przez co gdy wykonuje to cwiczenie garbie sie albo podnosze piety)
3 KLATKA: Wyciskanie sztangi na ławce poziomej
4 BARKI: Unoszenie sztangielek w opadzie
5 BIC: Uginanie przedramienia w oparciu o kolano
6 TRIC: Pompki na poręczach

Pozostaje jeszcze pytanie o suplementacje. Interesuje mnie bardziej „CO" a nie „CZY" zażywać coś dodatkowo. Kolega jest mniej więcej na takim etapie jak ja i bierze BCAA, czy to dobry wybór czy raczek ma początku postawić na coś innego (zależy mi na czymś tego rodzaju bo przy wysiłku fizycznym szybko się męcze i nie tyle przez słabą wydolność organizmu ale przez osbłabienie mięśni.)

Pozdrawiam i czekam na ostrą krytykę


Płeć: Mężczyzna

Wiek: 16

Waga: 67

Wzrost: 184

Cel treningowy: masa