SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

FBW korekta ćwiczeń

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 3766

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 586
Witam.
Postaram się krótko przedstawić swój problem.
Mianowicie to jest moje drugie podejście (po 2 tygodniowej przerwie) do treningu 3x w tygodniu FBW. Mój plan wygląda tak:

TRENING A
1. Nogi -przysiady ze sztangą (4x8)
2. Klatka-wyciskanie sztangi płasko (4x8)
3. Plecy-wiosłowanie sztangą (4x8)
4. Barki-wyciskanie sztangi sprzed głowy siedząc (3x8)
5. Biceps-uginanie przedramion sztangą łamaną (3x8)
6. Triceps-wyciskanie francuskie leżąc na ławce poziomej (3x8)

TRENING B
1. Plecy-MC (4x8)
2. Klatka-wyciskanie sztangi skos (4x8)
3. Barki-wyciskanie żołnierskie (3x8)
4. Biceps-uginanie ramion ze sztangielkami z supinacją (3x8)
5. Triceps-Dipsy (3x8)

I teraz moja ogromna prośba:

1. W treningu B: Barki - wydaje mi się, że takie ćwiczenie (3 serie) zaraz po wyciskaniu na klatkę skos górny (4 serie) to stanowczo za duże obciążenie jak na barki i górną klatkę w przeciągu całego tygodnia ??
Jesli tak, to na co byłoby lepiej zamienić to żołnierskie? Może na jakieś ćwiczenie na tylny akton barków, może wiosłowanie na barki ??
Wyciskanie żołnierskie chcę wstawić w trening A (zamiast wyciskania siedząc). Czy jest sens robić to samo ćwiczenie w treningu A i B ?

2. Serie rozgrzewające:
Jeżeli robię dwie serie rozgrzewające do przysiadów, to po nich dochodzą te 4 właściwe, co daje razem 6 serii ?
Czy 2 rozgrzewające plus 2 właściwe - razem 4 serie ??
I czy wystarczy robić serie rozgrzewające w takim treningu tylko w np. pierwszych 2 partiach ciała (ćwiczeniach), lub ewentualnie w trzech, nie robiąc już rozgrzewek do barków, bicepsa i tricepsa (może już są wystarczająco rozgrzane) ??

Z góry ogromnie dziękuję za pomoc !
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7436 Napisanych postów 106010 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1198827
1 Wyciskanie z przed a żołnierskie to będzie to samo, ten sam ruch. Mozesz w B dać tak nogi, klatka plecy i barki jak uważasz ze jedno po drugim będzie źle.
2 2 rozgrzewkowe i 4 właściwe. Tak do małych partii na koniec już nie rób rozgrzewki, mozesz wejść na serie właściwe

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6086 Napisanych postów 140353 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1000714
nie do konca zolnierskie i wyciskanie sprzed glowy to cwiczenie tego samego typu, w zolnierskiem dodatkowo wyciagamy obrecz barkowa podczas koncowej fazy ruchu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 586
Dzięki panowie za szybką odpowiedź.
W treningu B ba razie nie robię nóg. Ćwiczę w domu i nie mam żadnego sprzętu na nogi , a nie chcę robić przysiadów i mc na jednym treningu ze względu na plecy. Przez plecy musiałem zamienić kolejnością klatkę z plecami w treningu A.
Więc w treningu B pozostaje taka kolejność:
MC
Wyciskanie skos dodatni
Barki...
Tylko co na barki ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6086 Napisanych postów 140353 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1000714
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 586
TomQ-MAG - rzuciłeś sobie to ćwiczenie bo ci jako pierwsze przyszło do głowy, czy ma ono jakiś sens w tym treningu ? Wybacz głupie pytanie, ale jestem początkujący z ciężarami i zależy mi, aby ten plan miał spójne i logiczne w całości ćwiczenia, tak abym mógł się nim dobrze rozwijać jak najdłuższy czas.
A to ćwiczenie brzmi sensownie, bo podobno angażuje klatkę środkową, i to by przemawiało na jego korzyść.



Zmieniony przez - in7ruz w dniu 2017-11-10 12:54:49

Zmieniony przez - in7ruz w dniu 2017-11-10 12:55:21
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3151 Napisanych postów 41490 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 319842
A na nogi znasz takie ćwiczenia jak wykroki ? przysiady bułgarskie ? uginanie z hantlą między stopami leżac ? glute ham raise ?

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3151 Napisanych postów 41490 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 319842
Na bary wznosy boczne lub wyciskanie sztangielek siedząc bedą pasowały.
1

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 586
ronie220 - dzięki za info. Wybiorę więc wznosy hantli na boki.

A orientujesz się czy wykroki i przysiady bułgarskie mocno obciążają kolana ?
Z tego co gdzieś tam wyczytałem, to jedynie tradycyjne przysiady są bezpieczne dla kolan.

Poza tym zamierzam w przyszłości (w przeciągu kilku miesięcy) dokupić prasę do ćwiczenia nóg do mojej ławki, mam tylko nadzieję, że do tego czasu nie nabawię się dysproporcji nóg, jeśli nie będę ćwiczył dwugłowych ud :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6086 Napisanych postów 140353 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1000714
in7ruz
TomQ-MAG - rzuciłeś sobie to ćwiczenie bo ci jako pierwsze przyszło do głowy, czy ma ono jakiś sens w tym treningu ? Wybacz głupie pytanie, ale jestem początkujący z ciężarami i zależy mi, aby ten plan miał spójne i logiczne w całości ćwiczenia, tak abym mógł się nim dobrze rozwijać jak najdłuższy czas.
A to ćwiczenie brzmi sensownie, bo podobno angażuje klatkę środkową, i to by przemawiało na jego korzyść.




Zmieniony przez - in7ruz w dniu 2017-11-10 12:54:49


hehe:) nic tutaj nie jest dzielem przypadku%)

Zmieniony przez - in7ruz w dniu 2017-11-10 12:55:21
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3151 Napisanych postów 41490 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 319842
in7ruz
ronie220 - dzięki za info. Wybiorę więc wznosy hantli na boki.

A orientujesz się czy wykroki i przysiady bułgarskie mocno obciążają kolana ?
Z tego co gdzieś tam wyczytałem, to jedynie tradycyjne przysiady są bezpieczne dla kolan.

Poza tym zamierzam w przyszłości (w przeciągu kilku miesięcy) dokupić prasę do ćwiczenia nóg do mojej ławki, mam tylko nadzieję, że do tego czasu nie nabawię się dysproporcji nóg, jeśli nie będę ćwiczył dwugłowych ud :)



A masz coś z kolanami bo nie doczytałem?

Każda forma wykroku w jakimś stopniu obciąża kolano. Ale osoba zdrowa nie musi się tym przejmować.

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Codzienny trening innej partii ciała