SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

FBW a serie oraz brzuch

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 524

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 111
Witam

Prawie rok już nie trenuję i chciałbym wrócić do treningów na siłowni. Mam zamiar zacząć od FBW sugerując się m.in. jednym z planów georgu, gdzie jedna sesja treningowa została opisana następująco (skopiowany tekst):

A
Klatka piersiowa:
- Wyciskanie hantli na skosie 3s
Barki:
- Wyciskanie hantli 2s
Tricepsy:
- Pompki na poręczach 2s
Plecy:
- Martwy ciąg 2s
- Podciąganie na drążku 2s
Nogi:
- Prostowanie nóg w siadzie 2s
- Uginanie nóg w leżeniu 2s
Bicepsy:
- Uginanie ramion ze sztanga 2s

Czy jak mam więcej niż jedną serię to w FBW np. dla klatki:
"- Wyciskanie hantli na skosie 3s"
Mam wykonać od razu te trzy serie dla klatki i przejść dopiero wtedy do kolejnego ćwiczenia?

Czy może mam wykonać po jednej serii KAŻDEGO ćwiczenia, czyli np. 1 seria wyciskania hantli na skosie, 1 seria wyciskania hantli nad głową, 1 seria pompek itd. a po ostatnim ćwiczeniu zacząć wrócić do pierwszego ćwiczenia i znowu lecieć po kolei po jednej serii od początku?
(tylko wtedy jak jakieś ćwiczenie ma 3 serie, a inne 2, to to drugie ćwiczenie mam pominąć w 3ciej serii?)

Sory za takie pytania, ale jestem początkujący i chciałbym wyjaśnić pewne niepewności. I jeszcze mam jedno pytanie co do treningów brzucha. Czy tydzień może wyglądać tak, że przez 3 dni mam trening FBW (np. pon, śr, pt) i od razu po każdym treningu FBW osobny trening brzucha (czyli również w pon, śr, pt)?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 202 Wiek 29 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 3428
Normalnie robisz 3 serie na klatkę i dopiero przechodzisz dalej.


Według mnie możesz robić brzuch bezpośrednio po treningu.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 111
ok, czyli ten drugi wariant, który opisałem (po jednej serii każdego ćwiczenia i potem od nowa) dotyczy treningu obwodowego? :)

Jeszcze mam jedno pytanie, mianowicie jakie przerwy robić między seriami dla danego ćwiczenia, a jakie między różnymi ćwiczeniami? Na przykład dla treningu na masę?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

nieproporcjonalność

Następny temat

dzisiejszy ustawiony mecz!

Kreatyny ranking - najlepsza kreatyna Wspaniałe nagrody za I miejsce Ben Weider Legacy Cup Aminokwasy ranking - najlepsze aminokwasy Leksykon suplementacji: 1,3 Dimethylamylamine DMAA (geranium) Nowy etap w życiu Huberta Kulczyńskiego! Funkcje motoryczne - dlaczego są ważne? Suplementy w trakcie treningu - co możemy wykorzystać? Technika ćwiczeń - uwarunkowania anatomiczne