SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

FBW - podciągnięcie słabszych partii, dodanie serii

temat działu:

Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 363

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 46 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 814
Witam,
Planem FBW ćwiczę już ponad 4 miesiące. Waga podskoczyła o ok. 9kg, więc efekty są całkiem zadowolające. Teraz chciałbym poprawić słabsze partie - plecy (czworoboczny i prostowniki). Czy jest jakieś ćwiczenie angażujące jednocześnie te mięśnie? Próbowałem martwego i wiosłowania, ale słabo to czuję. Technika pewnie kuleje, ale mam do dyspozycji ciężar do ok. 30kg, więc z tym też nienajlepiej. Macie jakieś propozycje co z tym zrobić?
Dodatkowo zastanawiam się nad dorzuceniem kolejnej serii przysiadów (robię bez sztangi), żeby lepiej je wymęczyć. Czy ma to sens?
Ostatnie pytanie jakie chciałbym zadać brzmi - ile powinien trwać trening FBW? Na wielu stronach pisze że krócej niż godzinę. Czy to prawda? A co z przerwami? Robię 2 minutowe, po każdej serii, czy to za długo?
Z góry dzięki za pomoc ;)


Zmieniony przez - typowydzieciak123 w dniu 2017-02-26 22:10:19
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 145 Wiek 18 lat Na forum 259 dni Przeczytanych tematów 1685
1.Martwy ciąg zdecydowanie najlepszy
2 . dop****** ciężaru
napisał(a)
Znawca
Szacuny 35 Napisanych postów 115 Wiek 17 lat Na forum 242 dni Przeczytanych tematów 2826
na moją głowe to możesz jeszcze podciąganie nachwytem dodać bo ładnie mięśnie pleców angażuje :)


Zmieniony przez - VVandall w dniu 2017-02-26 23:38:31
napisał(a)
Remik7 Ćpaj Sport Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 635 Napisanych postów 34061 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 242844
odnośnie przerw rób takie jakie potrzebujesz
od minuty do dwóch jest optymalnie
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 46 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 814
Dzięki wszystkim. Co do podciągania - nie mam drążka i robię w poziomie na schodach, ale słabo wchodzi. Martwy będę próbował, ale z 30kg sztangą to raczej spektakularnych przyrostów nie ma co oczekiwać (chyba że walnę kilkadziesiąt powtórzeń ).
napisał(a)
BPL-G Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1246 Napisanych postów 42860 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 410332
drążek to niewielki koszt warto więc sobie sprawić

FIZJOSTEO - Fizjoterapia i Osteopatia
Sk. Ks. Kard. Wyszyńskiego 5 , Warszawa
www.fizjosteo.pl

napisał(a)
Remik7 Ćpaj Sport Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 635 Napisanych postów 34061 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 242844
wypadaloby też dokupić trochę dodatkowych kilogramów
napisał(a)
BPL-G Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1246 Napisanych postów 42860 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 410332
Dokładnie nie są to drogie rzeczy a mocno zwiększają możliwości treningowe.

FIZJOSTEO - Fizjoterapia i Osteopatia
Sk. Ks. Kard. Wyszyńskiego 5 , Warszawa
www.fizjosteo.pl

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 46 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 814
Wiem, ale na razie musi zostać tak jak jest. Jeszcze mam dwa dodatkowe pytania, zadam tutaj bo zakładanie nowego wątku byłoby raczej bezsensowne...
Po pierwsze, ile powinienem spać? W internecie można znaleźć sporo sprzecznych informacji, raz pisze że 7.5h wystarczy, a raz że w moim wiek u (14.5 lat) trzeba spać minimum 9h. Jak to z tym jest? Zazwyczaj spędzam w łóżku ok. 8h, ale nie wiem ile z tego przesypiam.
Po drugie - co zrobić jeśli jestem zmęczony, jest póżno? Iść na trening czy przełożyć na następny dzień? Do tej pory szedłem, ale nie wiem czy nie lepiej pójść następnego dnia i dać z siebie więcej niż iść na siłke o 21.
napisał(a)
Remik7 Ćpaj Sport Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 635 Napisanych postów 34061 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 242844
7-8h snu jest optymalnym czasem

Odnośnie drugiego, jeśli faktycznie jesteś zmęczony i wiesz że przełoży się to na kiepsko wykonany trening to lepiej iść następnego dnia i porządnie przetrenować daną partię mięśniową
napisał(a)
BPL-G Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1246 Napisanych postów 42860 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 410332
Kwestia indywidualna ale zazwyczaj jest jak wspomniał kolega wyżej ok. 7-8h , jeśli masz możliwość zrobić planowaną ilość treningów zwyczajnie przesuwając go to pewnie , będzie to lepszym rozwiązaniem. Jeśli miałobyś pominąć to jeden na zmęczeniu możesz zrobić inaczej jak sytuacja jest bardziej przewlekła.

FIZJOSTEO - Fizjoterapia i Osteopatia
Sk. Ks. Kard. Wyszyńskiego 5 , Warszawa
www.fizjosteo.pl

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

5 dniowy split czy da radę

Następny temat

Plan treningowy dla 14 latka :)

Jakie jajka najlepiej jeść? Przygoda Fenixów w Barcelonie Adam Piwko - ocena sylwetki 22-24.09.2017 Arnold Classic Europe - WYNIKI Z ostatniej chwili! Adam Piwko zdobył złoto na Arnold Classic Europe! 10 suplementów na walkę z jesienną depresją Czy Instagram Stories i Fitplota połączy nową parę? Magdalena Suwińska - ocena sylwetki