SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

FBW - podciągnięcie słabszych partii, dodanie serii

temat działu:

Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 378

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 46 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 824
Witam,
Planem FBW ćwiczę już ponad 4 miesiące. Waga podskoczyła o ok. 9kg, więc efekty są całkiem zadowolające. Teraz chciałbym poprawić słabsze partie - plecy (czworoboczny i prostowniki). Czy jest jakieś ćwiczenie angażujące jednocześnie te mięśnie? Próbowałem martwego i wiosłowania, ale słabo to czuję. Technika pewnie kuleje, ale mam do dyspozycji ciężar do ok. 30kg, więc z tym też nienajlepiej. Macie jakieś propozycje co z tym zrobić?
Dodatkowo zastanawiam się nad dorzuceniem kolejnej serii przysiadów (robię bez sztangi), żeby lepiej je wymęczyć. Czy ma to sens?
Ostatnie pytanie jakie chciałbym zadać brzmi - ile powinien trwać trening FBW? Na wielu stronach pisze że krócej niż godzinę. Czy to prawda? A co z przerwami? Robię 2 minutowe, po każdej serii, czy to za długo?
Z góry dzięki za pomoc ;)


Zmieniony przez - typowydzieciak123 w dniu 2017-02-26 22:10:19
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 145 Wiek 18 lat Na forum 314 dni Przeczytanych tematów 1685
1.Martwy ciąg zdecydowanie najlepszy
2 . dop****** ciężaru
napisał(a)
Znawca
Szacuny 35 Napisanych postów 115 Wiek 17 lat Na forum 297 dni Przeczytanych tematów 2826
na moją głowe to możesz jeszcze podciąganie nachwytem dodać bo ładnie mięśnie pleców angażuje :)


Zmieniony przez - VVandall w dniu 2017-02-26 23:38:31
napisał(a)
Remik7 Ćpaj Sport Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 697 Napisanych postów 34403 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 248497
odnośnie przerw rób takie jakie potrzebujesz
od minuty do dwóch jest optymalnie
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 46 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 824
Dzięki wszystkim. Co do podciągania - nie mam drążka i robię w poziomie na schodach, ale słabo wchodzi. Martwy będę próbował, ale z 30kg sztangą to raczej spektakularnych przyrostów nie ma co oczekiwać (chyba że walnę kilkadziesiąt powtórzeń ).
napisał(a)
BPL-G Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1310 Napisanych postów 43562 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 420587
drążek to niewielki koszt warto więc sobie sprawić

FIZJOSTEO - Fizjoterapia i Osteopatia
Sk. Ks. Kard. Wyszyńskiego 5 , Warszawa
www.fizjosteo.pl

napisał(a)
Remik7 Ćpaj Sport Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 697 Napisanych postów 34403 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 248497
wypadaloby też dokupić trochę dodatkowych kilogramów
napisał(a)
BPL-G Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1310 Napisanych postów 43562 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 420587
Dokładnie nie są to drogie rzeczy a mocno zwiększają możliwości treningowe.

FIZJOSTEO - Fizjoterapia i Osteopatia
Sk. Ks. Kard. Wyszyńskiego 5 , Warszawa
www.fizjosteo.pl

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 46 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 824
Wiem, ale na razie musi zostać tak jak jest. Jeszcze mam dwa dodatkowe pytania, zadam tutaj bo zakładanie nowego wątku byłoby raczej bezsensowne...
Po pierwsze, ile powinienem spać? W internecie można znaleźć sporo sprzecznych informacji, raz pisze że 7.5h wystarczy, a raz że w moim wiek u (14.5 lat) trzeba spać minimum 9h. Jak to z tym jest? Zazwyczaj spędzam w łóżku ok. 8h, ale nie wiem ile z tego przesypiam.
Po drugie - co zrobić jeśli jestem zmęczony, jest póżno? Iść na trening czy przełożyć na następny dzień? Do tej pory szedłem, ale nie wiem czy nie lepiej pójść następnego dnia i dać z siebie więcej niż iść na siłke o 21.
napisał(a)
Remik7 Ćpaj Sport Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 697 Napisanych postów 34403 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 248497
7-8h snu jest optymalnym czasem

Odnośnie drugiego, jeśli faktycznie jesteś zmęczony i wiesz że przełoży się to na kiepsko wykonany trening to lepiej iść następnego dnia i porządnie przetrenować daną partię mięśniową
napisał(a)
BPL-G Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1310 Napisanych postów 43562 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 420587
Kwestia indywidualna ale zazwyczaj jest jak wspomniał kolega wyżej ok. 7-8h , jeśli masz możliwość zrobić planowaną ilość treningów zwyczajnie przesuwając go to pewnie , będzie to lepszym rozwiązaniem. Jeśli miałobyś pominąć to jeden na zmęczeniu możesz zrobić inaczej jak sytuacja jest bardziej przewlekła.

FIZJOSTEO - Fizjoterapia i Osteopatia
Sk. Ks. Kard. Wyszyńskiego 5 , Warszawa
www.fizjosteo.pl

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

5 dniowy split czy da radę

Następny temat

Plan treningowy dla 14 latka :)

Stany zapalne organizmu - przyczyny Stany zapalne organizmu - przyczyny Błędy początkujących na siłowni: brak cierpliwości i samodyscypliny Błędy początkujących na siłowni: brak cierpliwości i samodyscypliny Jaki jogurt pitny jest najlepszy i najzdrowszy? Jaki jogurt pitny jest najlepszy i najzdrowszy? Ernestine Shepherd- najstarsza kulturystka na świecie! Ernestine Shepherd- najstarsza kulturystka na świecie! Natalia Damek - ocena sylwetki Natalia Damek - ocena sylwetki Kolejne sukcesy Polaków na scenie kulturystyki i fitness! Kolejne sukcesy Polaków na scenie kulturystyki i fitness! Rodzaje patelni - jaką patelnię wybrać? Rodzaje patelni - jaką patelnię wybrać? Podstawowe ćwiczenia na przyrost mięśni Podstawowe ćwiczenia na przyrost mięśni