SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

FBW - podciągnięcie słabszych partii, dodanie serii

temat działu:

Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 407

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 49 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 999
Witam,
Planem FBW ćwiczę już ponad 4 miesiące. Waga podskoczyła o ok. 9kg, więc efekty są całkiem zadowolające. Teraz chciałbym poprawić słabsze partie - plecy (czworoboczny i prostowniki). Czy jest jakieś ćwiczenie angażujące jednocześnie te mięśnie? Próbowałem martwego i wiosłowania, ale słabo to czuję. Technika pewnie kuleje, ale mam do dyspozycji ciężar do ok. 30kg, więc z tym też nienajlepiej. Macie jakieś propozycje co z tym zrobić?
Dodatkowo zastanawiam się nad dorzuceniem kolejnej serii przysiadów (robię bez sztangi), żeby lepiej je wymęczyć. Czy ma to sens?
Ostatnie pytanie jakie chciałbym zadać brzmi - ile powinien trwać trening FBW? Na wielu stronach pisze że krócej niż godzinę. Czy to prawda? A co z przerwami? Robię 2 minutowe, po każdej serii, czy to za długo?
Z góry dzięki za pomoc ;)


Zmieniony przez - typowydzieciak123 w dniu 2017-02-26 22:10:19
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 146 Wiek 18 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1687
1.Martwy ciąg zdecydowanie najlepszy
2 . dop****** ciężaru
napisał(a)
Znawca
Szacuny 35 Napisanych postów 115 Wiek 17 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 2826
na moją głowe to możesz jeszcze podciąganie nachwytem dodać bo ładnie mięśnie pleców angażuje :)


Zmieniony przez - VVandall w dniu 2017-02-26 23:38:31
napisał(a)
Remik7 Ćpaj Sport Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 738 Napisanych postów 34651 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 254447
odnośnie przerw rób takie jakie potrzebujesz
od minuty do dwóch jest optymalnie
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 49 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 999
Dzięki wszystkim. Co do podciągania - nie mam drążka i robię w poziomie na schodach, ale słabo wchodzi. Martwy będę próbował, ale z 30kg sztangą to raczej spektakularnych przyrostów nie ma co oczekiwać (chyba że walnę kilkadziesiąt powtórzeń ).
napisał(a)
BPL-G Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1468 Napisanych postów 45105 Wiek 31 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 443379
drążek to niewielki koszt warto więc sobie sprawić

FIZJOSTEO - Fizjoterapia i Osteopatia
Sk. Ks. Kard. Wyszyńskiego 5 , Warszawa
www.fizjosteo.pl

napisał(a)
Remik7 Ćpaj Sport Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 738 Napisanych postów 34651 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 254447
wypadaloby też dokupić trochę dodatkowych kilogramów
napisał(a)
BPL-G Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1468 Napisanych postów 45105 Wiek 31 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 443379
Dokładnie nie są to drogie rzeczy a mocno zwiększają możliwości treningowe.

FIZJOSTEO - Fizjoterapia i Osteopatia
Sk. Ks. Kard. Wyszyńskiego 5 , Warszawa
www.fizjosteo.pl

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 49 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 999
Wiem, ale na razie musi zostać tak jak jest. Jeszcze mam dwa dodatkowe pytania, zadam tutaj bo zakładanie nowego wątku byłoby raczej bezsensowne...
Po pierwsze, ile powinienem spać? W internecie można znaleźć sporo sprzecznych informacji, raz pisze że 7.5h wystarczy, a raz że w moim wiek u (14.5 lat) trzeba spać minimum 9h. Jak to z tym jest? Zazwyczaj spędzam w łóżku ok. 8h, ale nie wiem ile z tego przesypiam.
Po drugie - co zrobić jeśli jestem zmęczony, jest póżno? Iść na trening czy przełożyć na następny dzień? Do tej pory szedłem, ale nie wiem czy nie lepiej pójść następnego dnia i dać z siebie więcej niż iść na siłke o 21.
napisał(a)
Remik7 Ćpaj Sport Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 738 Napisanych postów 34651 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 254447
7-8h snu jest optymalnym czasem

Odnośnie drugiego, jeśli faktycznie jesteś zmęczony i wiesz że przełoży się to na kiepsko wykonany trening to lepiej iść następnego dnia i porządnie przetrenować daną partię mięśniową
napisał(a)
BPL-G Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1468 Napisanych postów 45105 Wiek 31 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 443379
Kwestia indywidualna ale zazwyczaj jest jak wspomniał kolega wyżej ok. 7-8h , jeśli masz możliwość zrobić planowaną ilość treningów zwyczajnie przesuwając go to pewnie , będzie to lepszym rozwiązaniem. Jeśli miałobyś pominąć to jeden na zmęczeniu możesz zrobić inaczej jak sytuacja jest bardziej przewlekła.

FIZJOSTEO - Fizjoterapia i Osteopatia
Sk. Ks. Kard. Wyszyńskiego 5 , Warszawa
www.fizjosteo.pl

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

5 dniowy split czy da radę

Następny temat

Plan treningowy dla 14 latka :)

Odpowiedź trenera Miłosza P. w sprawie domniemanego pobicia! Odpowiedź trenera Miłosza P. w sprawie domniemanego pobicia! Trening i dieta według Vinny’ego Gough’a Trening i dieta według Vinny’ego Gough’a Mini tarty a'la twix Mini tarty a'la twix Ciastka ALLNUTRITION - Zestawienie Ciastka ALLNUTRITION - Zestawienie Dexter Jackson ”Marzę o tym, by jeść tylko 2-3 razy dziennie“ Dexter Jackson ”Marzę o tym, by jeść tylko 2-3 razy dziennie“ Trenuj z Kasią Dmochewicz - dlaczego warto ćwiczyć nogi? Trenuj z Kasią Dmochewicz - dlaczego warto ćwiczyć nogi? Patrycja Zahorska - trening pośladków Patrycja Zahorska - trening pośladków Legalne biszkoptowe "Rafaello" Legalne biszkoptowe "Rafaello"