logo
zamknij zamknij

FBW - podciągnięcie słabszych partii, dodanie serii

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 351

0 5 0
napisał(a)
typowydzieciak123
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 43 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 806
Witam,
Planem FBW ćwiczę już ponad 4 miesiące. Waga podskoczyła o ok. 9kg, więc efekty są całkiem zadowolające. Teraz chciałbym poprawić słabsze partie - plecy (czworoboczny i prostowniki). Czy jest jakieś ćwiczenie angażujące jednocześnie te mięśnie? Próbowałem martwego i wiosłowania, ale słabo to czuję. Technika pewnie kuleje, ale mam do dyspozycji ciężar do ok. 30kg, więc z tym też nienajlepiej. Macie jakieś propozycje co z tym zrobić?
Dodatkowo zastanawiam się nad dorzuceniem kolejnej serii przysiadów (robię bez sztangi), żeby lepiej je wymęczyć. Czy ma to sens?
Ostatnie pytanie jakie chciałbym zadać brzmi - ile powinien trwać trening FBW? Na wielu stronach pisze że krócej niż godzinę. Czy to prawda? A co z przerwami? Robię 2 minutowe, po każdej serii, czy to za długo?
Z góry dzięki za pomoc ;)


Zmieniony przez - typowydzieciak123 w dniu 2017-02-26 22:10:19
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Bykuuuuu
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 143 Wiek 17 lat Na forum 201 dni Przeczytanych tematów 1668
1.Martwy ciąg zdecydowanie najlepszy
2 . dop****** ciężaru
napisał(a)
VVandall
Znawca
Szacuny 35 Napisanych postów 115 Wiek 17 lat Na forum 183 dni Przeczytanych tematów 2826
na moją głowe to możesz jeszcze podciąganie nachwytem dodać bo ładnie mięśnie pleców angażuje :)


Zmieniony przez - VVandall w dniu 2017-02-26 23:38:31
napisał(a)
Remik7 Ćpaj Sport Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 618 Napisanych postów 33756 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 236743
odnośnie przerw rób takie jakie potrzebujesz
od minuty do dwóch jest optymalnie
napisał(a)
typowydzieciak123
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 43 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 806
Dzięki wszystkim. Co do podciągania - nie mam drążka i robię w poziomie na schodach, ale słabo wchodzi. Martwy będę próbował, ale z 30kg sztangą to raczej spektakularnych przyrostów nie ma co oczekiwać (chyba że walnę kilkadziesiąt powtórzeń ).
napisał(a)
BPL-G Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Szacuny 1183 Napisanych postów 42194 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 378336
drążek to niewielki koszt warto więc sobie sprawić

FIZJOSTEO - Fizjoterapia i Osteopatia
Sk. Ks. Kard. Wyszyńskiego 5 , Warszawa
www.fizjosteo.pl

napisał(a)
Remik7 Ćpaj Sport Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 618 Napisanych postów 33756 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 236743
wypadaloby też dokupić trochę dodatkowych kilogramów
napisał(a)
BPL-G Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Szacuny 1183 Napisanych postów 42194 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 378336
Dokładnie nie są to drogie rzeczy a mocno zwiększają możliwości treningowe.

FIZJOSTEO - Fizjoterapia i Osteopatia
Sk. Ks. Kard. Wyszyńskiego 5 , Warszawa
www.fizjosteo.pl

napisał(a)
typowydzieciak123
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 43 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 806
Wiem, ale na razie musi zostać tak jak jest. Jeszcze mam dwa dodatkowe pytania, zadam tutaj bo zakładanie nowego wątku byłoby raczej bezsensowne...
Po pierwsze, ile powinienem spać? W internecie można znaleźć sporo sprzecznych informacji, raz pisze że 7.5h wystarczy, a raz że w moim wiek u (14.5 lat) trzeba spać minimum 9h. Jak to z tym jest? Zazwyczaj spędzam w łóżku ok. 8h, ale nie wiem ile z tego przesypiam.
Po drugie - co zrobić jeśli jestem zmęczony, jest póżno? Iść na trening czy przełożyć na następny dzień? Do tej pory szedłem, ale nie wiem czy nie lepiej pójść następnego dnia i dać z siebie więcej niż iść na siłke o 21.
napisał(a)
Remik7 Ćpaj Sport Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 618 Napisanych postów 33756 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 236743
7-8h snu jest optymalnym czasem

Odnośnie drugiego, jeśli faktycznie jesteś zmęczony i wiesz że przełoży się to na kiepsko wykonany trening to lepiej iść następnego dnia i porządnie przetrenować daną partię mięśniową
napisał(a)
BPL-G Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Szacuny 1183 Napisanych postów 42194 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 378336
Kwestia indywidualna ale zazwyczaj jest jak wspomniał kolega wyżej ok. 7-8h , jeśli masz możliwość zrobić planowaną ilość treningów zwyczajnie przesuwając go to pewnie , będzie to lepszym rozwiązaniem. Jeśli miałobyś pominąć to jeden na zmęczeniu możesz zrobić inaczej jak sytuacja jest bardziej przewlekła.

FIZJOSTEO - Fizjoterapia i Osteopatia
Sk. Ks. Kard. Wyszyńskiego 5 , Warszawa
www.fizjosteo.pl

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

5 dniowy split czy da radę

Następny temat

Plan treningowy dla 14 latka :)

Salted caramel brownie bez pieczenia

Siedem symptomów przetrenowania

Kabanosy - porównanie okiem dietetyka

Fakty i mity dotyczące zdrowej diety

Dieta na masę a brak apetytu - jak sobie z tym radzić?

Zdrowe odżywianie - jak zacząć? Podstawy żywienia dla początkujących

3 najczęstsze błędy popełniane przy planowaniu cyklu „masowego” na farmakologii

Kreatyna a spadki - jak im przeciwdziałać?