SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Dziwne pytania

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 2433

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 161 Napisanych postów 12851 Wiek 30 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 43217
a macie może coś o długosci czasu regeneracji poszczególnych włukien
i w jakich odstepach najlepiej forsowac miesnie typowo siłowym Ciężarem

jeżeli pomogłem , Ty pomósz mi wejdz w link i się zarejestruj http://www.AWSurveys.com/HomeMain.cfm?RefID=krzakzak 

napisał(a)
Charon ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 118 Napisanych postów 5388 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 111118
Może Atlas ćwiczeń Michaiła?

Beatus, qui prodest, quibus potest

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 161 Napisanych postów 12851 Wiek 30 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 43217
ale mi chodzi o to ze pobudzajac różne włukna potrzebujemy różnej regeneracji a tam jest usrednione a kazde inaczej

jeżeli pomogłem , Ty pomósz mi wejdz w link i się zarejestruj http://www.AWSurveys.com/HomeMain.cfm?RefID=krzakzak 

napisał(a)
Charon ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 118 Napisanych postów 5388 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 111118
Zakrześ, większość mięśni u przeciętnych ludzi składa się w równych ilościach z włókien szybko- i wolnokurczliwych. Wyjątkiem jest mięsień płaszczkowaty łydki (większość to włókna typu I) i bodajże czworogłowy uda (włókna typu II) lub jego większa część.

Włókna wolnokurczliwe, zwane też tlenowymi jak sama nazwa wskazuje pracują, gdy wysiłek jest w przeważającej części tlenowy. Jednak ich zaletą (z punktu widzenia ich przydatności )jest to, że są odporne na zmęczenie i bardzo szybko się regenerują. Żeby włókno pobudzić do hipertrofii, trzeba je przeciążyć i teraz powstaje problem, bo:

-żeby to zrobić wysiłek musi być tlenowo-beztlenowy i trwać co najmniej kilka minut, czyli serie po kilkadziesiąt powtórzeń
-włókna typu I są o wiele mniejsze w przekroju, bardzo opornie ulegają hipertrofii i tylko do niewielkich rozmiarów, raczej następuje w nich adaptacja metaboliczna (m.in. większa liczba i rozmiar mitochondriów, kapilar)- (czy maratończycy mają duże łydki? )

Więc jak widzisz nawet jeżeli mięsień łydki składa się głównie z włókien wolnokurczliwych (70%?) to i tak trening powinien być ukierunkowany na 100% pobudzenie włókien typu IIb a robimy to z obciążeniem ok 80-85 RM (6-8 powtórzeń).

Co do ich regeneracji, to zależy od intensywności ćwiczenia. Przykładowo robiąc wymuszone powtórzenia lub objętościowo duży trening np. zaczerpnięty z gazetki kulturystycznej nie spowodujemy rekrutacji 110% włókien ale czas ich regeneracji będzie o wiele dłuższy. Poza tym czas regenracji dla każdego jest inny.

P.S. Pisząc 100% włókien mam na myśli 100% tych które możemy a nie ogólnie wszystkich występujących w mięśniu - to tak, żeby nikt się nie przyczepił.
P.S 2 Włokna typu I są tlenowymi ale w każdym wysiłku są angażowane jako pierwsze

Zmieniony przez - Charon w dniu 2006-04-06 17:25:19

Beatus, qui prodest, quibus potest

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 161 Napisanych postów 12851 Wiek 30 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 43217
odrazu lepiej
ja chyba znowu ostatnio nogi przetrenowałem na rowerku zbyt bardzo podkrecałem przy sprincie i zaciężko , i w ten sposub przetrenowałem widocznie 2

jeżeli pomogłem , Ty pomósz mi wejdz w link i się zarejestruj http://www.AWSurveys.com/HomeMain.cfm?RefID=krzakzak 

napisał(a)
Charon ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 118 Napisanych postów 5388 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 111118
Ty się cały czas przetrenowujesz

BTW może byś dał SOGa?

Zmieniony przez - Charon w dniu 2006-04-07 18:57:55

Beatus, qui prodest, quibus potest

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 161 Napisanych postów 12851 Wiek 30 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 43217
soga dawałem
a przetrenowuje się faktycznie dosc czesto bo lubie leciec na maxa i zbyt czesto się przełamuje co niedzie nakożyść , bo efekty sa krótko trwałe

jeżeli pomogłem , Ty pomósz mi wejdz w link i się zarejestruj http://www.AWSurveys.com/HomeMain.cfm?RefID=krzakzak 

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Chwila zapomnienia...

Następny temat

Dietka do poprawy ....

Czym różni się białko serwatkowe od białka kazeinowego? Czym różni się białko serwatkowe od białka kazeinowego? Czekoladki low carb a'la kinder country Czekoladki low carb a'la kinder country Samuel "Titanium" Kulbila - kulturysta, który ćwiczy bez profesjonalnej siłowni Samuel "Titanium" Kulbila - kulturysta, który ćwiczy bez profesjonalnej siłowni Trzy ćwiczenia na rozwój masy barków Trzy ćwiczenia na rozwój masy barków Czym właściwie jest gluten? Kto powinien unikać glutenu Czym właściwie jest gluten? Kto powinien unikać glutenu Trening unilaterally (jednostronny) - jakie ćwiczenia wybrać? Trening unilaterally (jednostronny) - jakie ćwiczenia wybrać? Sernik cytrynowy 182 kcal. Sernik cytrynowy 182 kcal. Która odżywka białkowa lepiej poskromi apetyt? Która odżywka białkowa lepiej poskromi apetyt?