SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Drążek i poręcze do ćwiczeń na dworzu z 5 sposób na

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1074

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 161 Wiek 19 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 908
Witam. Bardzo fajna pogoda za oknem, chęć do życia i ćwiczeń. Ja 19 latek ze skoliozą boczną mam wręcz nakaz wykonywania jak najwięcej ćwiczeń na drążku. Stąd mój pomysł aby zmontować sobie taką siłownię jak na zdjęciu - pomysł od chłopaków z 5 sposobów na.

Tutaj link jak oni to montowali:

?t=5m18s

Znalezienie 5 takich kantówek nie będzie problemem, są dostępne od miejsca na pobliskim tartaku. Myślę także że nie będę używać rur tylko po prostu kantówka do ziemi, dużo kamieni i wylewka betonowa także da radę aby było to stabilne. Rurki myślę że także problemem nie będą aby je kupić. Ogólnie kwestia zmontowania nie wydaje się trudna i myślę że do 200 złotych się z tym wyrobię, a może ktoś z Was robił coś podobnego i zna jakieś super porady? :)

Teraz o mnie:
Wiek: 19
Waga: 82
Wzrost: 185
Kontuzje: Skolioza boczna, krzywy kręgosłup, opadnięta łopatka ale wszystko do poprawy na ćwiczeniach. Brak przeciwwskazań medycznych do ćwiczeń. Ostatnio miałem robione badania krwi i moczu. Wszystko w normach, żaden wskaźnik nie przekroczony. Wcześniej ćwiczyłem na siłowni także domowej (ławka, gryfy, hantle)
Cel: Robienie formy, kondycji, pozbycie się tkanki tłuszczowej.

Jak myślicie jaki planik by zastosować na tego typu rzeczy? Wiem tylko tyle że w każdy trening będę musiał wdrożyć jak najdłuższe zwisy na tym długim drążku.
Pozdrawiam. Oczywiście nie chcę podawania w liczbach typu podciąganie podchwytem 3x12 bo nie będę tego na początku zrobić, ale chciałbym po prostu nazwy ćwiczeń i liczba serii bo powtórzenia dobiorę sobie samemu i będę zwiększać jak tylko będę dawał radę ;)

pozdrawiam

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 160 Napisanych postów 659 Wiek 28 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 205646
Co robisz na łopatkę i skoliozę? Na czym polega to opadnięcie łopatki?
Pytam, żeby może się może dowiedzieć czegoś nowego, chociaż swoje problemy ze skoliozą, łopatkami/barkami już wyleczyłem.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 161 Wiek 19 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 908
Rozciągam się dużo, zwisy na drążku. Proste siedzenie, dbanie o postawę.
W jaki sposób wyleczyłeś? Naturalnie czy poprzez operację bo mnie tym straszono.


Zmieniony przez - jc0bb w dniu 2018-05-14 14:36:49
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 160 Napisanych postów 659 Wiek 28 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 205646
Na początku bardzo bolały mnie plecy i miałem spore skrzywienie. Widać było wyraźnie przesunięcie ciała w biodrach nawet patrząc z przodu. To była wręcz kontuzja (wynikła z wielu lat nieprawidłowego grania w koszykówkę bez rozgrzewki, rozciągania się, dbania o postawę czy symetrię).

Potem zacząłem chodzić na gimnastykę i tam asymetryczne skłony na piłce gimnastycznej bokiem najwięcej dały (czyli takie prostowanie kręgoslupa na chama + rozciąganie przykurczonej strony). Ból od razu zniknął kręgosłup nieźle się wyprostował (prosty lub niewiele skrzywiony w zależności od dnia).

Mineły ze dwa lata. Ostatnio poprawiłem znacznie postawę. Przed chwilą sprawdziłem i kręgosłup jest idealnie prosty (ale jak się zapuszczę/stargam, to się minimalnie skrzywi). Ćwiczeń asymetrycznych już nie wykonuję, skupiam się na rozciąganiach i prawidłowej postawie, co ma znaczny wpływ na skoliozę.

- rozciąganie tyłu i przodu nóg oraz bioder (u mnie bardzo przykurczone, oczywiście głównie po jednej stronie, co z kolei powoduje spięcie dolnego odcinka pleców)
- thorasic extension, stale wypięta i otwarta klatka piersiowa, rozciąganie przedniego barku
- ściągnięty podbródek, wyciągnięta szyja podczas spania i na co dzień
- unilateralne ćwiczenie pośladków i nóg (u mnie była duża różnica w sile/czuciu/rozciągnięciu między stronami)
- stabilne i odpowiednio ustawione barki
- rozluźnianie tkanek w okolicach żebra po przykurczonej stronie, rozciąganie tego żebra
- spanie bez poduszki na plecach
- odpowiednie ustawienie miednicy

Kto Cię straszył operacją i dlaczego? Mnie mówiono, że skoliozy nie da się poprawić, można tylko starać się nie pogorszyć swojego stanu


Zmieniony przez - xorton w dniu 5/14/2018 5:13:42 PM
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 161 Wiek 19 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 908
no lekarz od wad postawy. Pani po 60tce, po której nie było widać że dba o zdrowie i kondycje. Mówiła mi że jeśli dalej nic nie będę robić to w wieku 20paru lat tylko operacja mnie uratuje, a w wieku 40-50 i tak siąde na wózku inwalidzkim.

dzieki za porady, bede pamietac. :D
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 160 Napisanych postów 659 Wiek 28 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 205646
Tylko jak masz zwisać godzinami w celu poprawy postawy i skoliozy, to weź się zapoznaj z techniką



Ten fizjoterapeuta ma naprawdę konkretne i dopracowane materiały. O skoliozie jeszcze nie ma materiału, bo jest młody, pewnie nie przepracowal jeszcze z ludźmi odpowiednio dużo, żeby z tym zagadnieniem się zmierzyć na YT.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 161 Wiek 19 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 908
Dzięki bardzo, przesłuchałem i myślę że technicznie jest okej.

Ja na drążku nie chcę tylko poprawiać wady i skoliozy chcę po prostu ćwiczyć na nim całe ciało dlatego też będę też mieć te dwa mniejsze do dipów czy innych tego typu rzeczy.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Klatka