SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Doradzać CZY NIE- oto jest pytanie? Dylemat.

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4252

napisał(a)
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 182 Napisanych postów 11358 Wiek 36 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 85979
MAIL:

PILOTSMIGLOWCA: Yo! Po co ty ludziom każesz robić przysiad ze sztangą i martwy ciąg? owszem, ćwiczenia są skuteczne, ale ryzyko wystąpienia kontuzji jest większe. Jeśli ktoś nie jest zawodowcem po co ma się narażać na kontuzję? Pomyśl w ten sposób, że jakiś dzieciak albo ktoś niezdający sobie sprawy z zagrożenia zacznie czytać te twoje rady. Konsekwencje będą tragiczne, nie wiem czy wiesz, ale do trójbouj nie każdy się nadaje, dobre chęci to za mało. Tacy ludzie są pod kontrolą lekaża sportowego, muszą robić prześwietlenia kręgosłupa itp. Może tego nie wiesz, ale nawet minimalna wada kręgosłupa, czy brak predyspozycji może skutkować kalectwem. Wiesz co ci powie poważny lekarz ortopeda? Że jest mnóstwo zamiennych bezpiecznych ćwiczeń i nie ma sensu ryzykować, no chyba że trenujesz trójbuj i to jest dla ciebie ważne. To jest duże ryzyko, a wiesz czemu jest tak mało ludzi mających takie kontuzje? bo jak sam słusznie stwierdziłeś że nikt tego ćwiczenia nie robi. A co by było żeby wszyscy to robili?

***

MOJE STANOWISKO:

Cześć,

niestety reprezentujesz mylny punkt widzenia.

1. Co jest napisane u mnie na stronie?

" Przed rozpoczęciem jakiegokolwiek treningu najlepiej wykonać badania lekarskie: ogólne wykrywające np. wady serca oraz mierzenie ciśnienia, tętna oraz specjalistyczne okulistyczne - astygmatyzm, krótkowzroczność/długowzroczność. Nie ma większych przeciwskazań dla zdrowych osób, jednak w wieku kilkunastu lat (średnio wtedy się zaczyna) młody zawodnik nie powinien przeciążać stawów i kręgosłupa, może odbić się to negatywnie na dalszym rozwoju i budowie ciała! A więc treningi nastawione na siłę (duże ciężary) i ćwiczenia typu martwy ciąg są niewskazane."

A więc zalecam przede wszystkim kontakt z lekarzem i co wielokrotnie podkreślam - dobrą technikę wykonania ćwiczeń. Co więcej: CO CHWILĘ umieszczam: ćwiczenie dla zaawansowanych, ćwiczenie kontuzjogenne ITP. ITD.


2. Moim zdaniem, żadne zamienniki itp. - nie dadzą tyle co przysiad, MC, dobre wiosłowania, wyciskanie leżąc, wyciskanie żołnierskie itp. Największą siłę/masę dają najcięższe ćwiczenia. Jest to spowodowane przymuszeniem organizmu do adaptacji do sporego obciążenia.


3. NIC NIKOMU NIE KAŻĘ. Każdy robi co uważa za stosowne. Idąc tym tokiem rozumowania - nie powinno być w sieci żadnych instrukcji dotyczących np. ćwiczenia, wspinaczki górskiej itp. NO BO PRZECIEŻ JAKIŚ DZIECIAK PRZECZYTA, JAKA TO WSPINACZKA JEST SUPER I PÓJDZIE, zacznie się wspinać - i zginie? Gdzie tu logika?

4. Wychodzę z założenia, że mamy do czynienia ze zdrową osobą. Osoba chora obojętnie czego by robiła - może zrobić sobie krzywdę. Czy to, że na świecie są osoby chore na cukrzycę - oznacza, że nie wolno opisywać spożywania węglowodanów? Czy to, że uprawianie sportów siłowych jest kontuzjogenne - ma sprawić, że pochowamy po kątach maszyny, poradniki będziemy dystrybuować ukradkiem (normalnie underground), między pakerami - tylko dlatego, że jakiś dzieciak może zrobić sobie krzywdę?!

5. Moim zdaniem podstawowe, najcięższe ćwiczenia powinny być fundamentem każdego treningu: obojętne czy to kulturystyka, trójbój czy trening pod sporty walki.

Jakie jest wasze zdanie na ten temat? Proszę o przemyślane wypowiedzi.

Zmieniony przez - _Knife_ w dniu 2006-10-06 11:35:04
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Znawca
Szacuny 46 Napisanych postów 10951 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 73516
popieram twoja odpowiedz w 100%
swieta prawda
nic dodac nic ująć - kazdy wie o co chodzi
a czytałem sporo twoich wypowiedzi i akurat do twojej osoby w moim mniemaniu nie mozna miec absolutnie żadnych (jak to napisac) "pretensji", czy zarzucic nie fachowego podejscia do tematu
to tylko moje odczucia
pozdrawiam

Zmieniony przez - biliwiget w dniu 2006-10-06 11:40:43
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 493 Wiek 31 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 9873
Kazde cwiczenie jest kontuzjogenne, kazdy ma swoj rozum i powinnien dobierac odpowedni ciezar a jezeli ma problemy z mysleniem to przeciez nie twoja i nie nasza wina bo my tylko przyblizamy ludzia cwiczenia mowiac przy tym ktore są najbardziej efektywne. Nie zmuszamy nikogo do cwiczenia to a jesli jakies dziecko zacznie to robic to kogo to winna czy my odpowiadamy za spoleczenstwo :> zdecydowanie niee wiec olewamy takie komentarze pozdro
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 2712 Wiek 34 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 30050
możesz dać linka to tematu, w którym to doradzałeś?




(biliwiget niezła wazelina )
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 2749 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 14835
SWIETNY temat w kontekscie tego forum. Chociaz jak przeczytalem tytul to po pierwsze pomyslalem o kompetencjach a nie odpowiedzialnosci.

Jesli chodzi o odpowiedzialnosc to moim zdaniem sprawa jest extremalnie prosta: kazdy odpowiada za siebie. Nie ma najmniejszej odpowiedzialnosci na kims kto dal rade. Zreszta taki dopisek powinien byc w jakims regulaminie forum czy przy rejestracji czy cos. (Jest? )

Drugi temat: ilosc wiedzy przed daniem rady. Ja podszedlem do sprawy tak, ze jesli typ pyta o cos a o cos innego nie, to zakladam, ze to "cos innego" wie i dlatego nie pyta. Dlatego nigdy na starcie nie dopytuje o diety, staze itd. Dopiero jak widze ze typ nie wie (np nie umie odpowiedziec na pytanie "a jak wolisz robic?") to tlumacze. To samo tyczy sie techniki wykonania, jesli ktos komus doradza MC to doradza mu rownoczesnie sprawnosc szkieletu, poprawnosc techniczna, posilek przedtreningowy, rozgrzewke itd, jednak nie pisze tego za kazdym razem bo zaklada ze to jest wiadome. No ale problem zasadniczy praktyczny: ludzie zazwyczaj nie wiedza ze nie wiedza, dlatego nie pytaja.

No i trzecie, troche nie na temat: kompetencje. Na moim przykladzie, za doswiadczonego sie nie uwazam, troche poczytalem, troche sprawdzilem, mam taki organizm jaki mam, go znam bardziej, inne mniej (z czytania chociazby) ALE gdy czytam niektore porady to zalamuje rece. Wychodze wtedy z zalozenia ze lepiej dac moja ktora obiektywnie i napewno bedzie lepsza niz wstrzymywac sie do momentu gdy bede wystarczajaco dobry. Zreszta, kiedy nastepuje ten moment? Krzych ktorzy cwiczy 15 lat (czy iles) nadal czasem napomknie ze "chetnie to wyprobuje bo nie zna". Tylko znowu, po stronie odbiorcy powinno lezec zatroszczenie sie o dowiedzenie sie kim jestem (a najczesciej wystarczy przeczytac profil) i poznac moje kompetencje bo jak tu za kazdym razem wklejac na starcie jakie jest moje doswiadczenie? To odbiorca jest odpowiedzialny za informacje wyjete z tresci wiadomosci, nie nadawca.

Dlatego DORADZAC. I dobrze filtrowac otrzymywane porady.

Chesz poznac sekret? Nie ma sekretu. Dzieciak byl zszokowany, ta mina sie nie zmienia. Nie wiedzial ze cala informacja
ktorej kiedykolwiek bedzie potrzebowal juz tu jest. Tu i w milionach silowni na calym swiecie. Problem w tym ze prawda
nie jest piekna. Problem w tym ze ten sekret jest nudny i nieciekawy. Sekretem jest wytrwalosc.
The Journey - Animal

napisał(a)
Znawca
Szacuny 46 Napisanych postów 10951 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 73516
wiesz gdzie mam twoje zdanie ...
poprostu najczesciej siedze w treningu gdzie knife sie rzadko dosc wypowiada ale jesli juz to podejmuje ciekwa dyskusje, a jego rady sa wierzytelne i fachowe (jak zreszta wielu innych), i juz pisałem w niejednym poscie ze te osoby sa bardzo cenne dla tego forum
napisał(a)
Znawca
Szacuny 27 Napisanych postów 7991 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 22233
Knife zmiazdzyles chlopaka.Ale chyba nie ten dzial na takie rozwazania

[*]Sw. Spam poscie z treningu bedziesz w naszych sercach na zawsze. Pomscimy Cie, smierc Twojemu oprawcy...

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 493 Wiek 31 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 9873
sorki za spam ale sog dla biliwiget za
..."wystarczy ruszyc dupe i pokazac klase"... tekst grammatika czyli wiesz co dobre heehe moj podpis tez z grammatika



Zmieniony przez - szczuplin w dniu 2006-10-06 12:40:28
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 1341 Wiek 38 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 26265
Kazde cwiczenie samo w sobie moze byc kontuzjogenne.A kiedy najlatwiej o kontuzje?Ano wtedy kiedy ledwo po przyjsciu na silownie co niektórzy próbują wycisnąć,przysiąść czy tez podnieść maksymalny ciężar i...kontuzja gotowa!

"Nie ruszaj gówna póki nie śmierdzi" - mówi staropolskie przysłowie

http://www.sfd.pl/_TEN-SHIN_/_Dziennik_/_Trojboj_Silowy_-_metoda_6x6-t376521.html
ZAPRASZAM!

napisał(a)
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 182 Napisanych postów 11358 Wiek 36 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 85979
Ten-shin- MAKSYMALNY CIĘŻAR? To właśnie świadczy o głupocie. Prawie wszędzie jest napisane, że zaczynamy ćwiczenie z małym obciążeniem. Poza tym są cykle przygotowacze np. ACT. Wielokrotnie to podkreślam. BA, zalecam nawet robienie przysiadów, podrzutów bez obciążenia - POD NADZOREM aby wyszkolić technikę. I tak dalej, do skutku.

Temat myślę, że jest bezpośrednio związany z tematyką działu. Jak nie to przeniosę gdzie indziej.

loot: możesz dać linka to tematu, w którym to doradzałeś?

W KAŻDYM NIEMAL. A ta wypowiedź od czytelnika strony, przyszła mailem.

Zmieniony przez - _Knife_ w dniu 2006-10-06 13:04:46
napisał(a)
Znawca
Szacuny 27 Napisanych postów 7991 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 22233
_Knife_- No masz racje zagadnienie odnosi do elementu treningu, jednak z tego zagdanienia dochodzisz dow lasnych wnioskow/ripost do osoby ktora napisala ci maila.
Ale zaraz bedzie ze sie czepiam- w sumie wg mnie moze zostac w tym temacie, widywalem o wiele glupsze ktore zostawaly.

[*]Sw. Spam poscie z treningu bedziesz w naszych sercach na zawsze. Pomscimy Cie, smierc Twojemu oprawcy...

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

biceps i triceps

Następny temat

Trening na mase

Co zamiast ryżu na masę? Co zamiast ryżu na masę? Dlaczego zmarł Rich Piana? Nadciśnienie - ukryty zabójca kulturysty Dlaczego zmarł Rich Piana? Nadciśnienie - ukryty zabójca kulturysty Nie mogę przytyć - dlaczego? Nie mogę przytyć - dlaczego? Olej kokosowy a cholesterol Olej kokosowy a cholesterol Schab czy kurczak? Schab czy kurczak? Odżywka białkowa - w jakich porach spożywać? Odżywka białkowa - w jakich porach spożywać? Rosyjski Popeye Rosyjski Popeye Żurawina - właściwości i zastosowanie Żurawina - właściwości i zastosowanie