SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Doradcy działu czekają na Twoje pytania ! Vol.3

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 363892

napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2257 Napisanych postów 37111 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 273161
Witajcie !

Jest to już kolejna edycja inicjatywy, w której staramy się pomagać osobom początkującym i średniozaawansowanym.Możecie być pewni, że w tym wątku dostaniecie wysoko merytoryczną odpowiedź, gdyż głos zabierają tutaj jedynie doradcy SFD i moderatorzy, którymi są dyplomowani i doświadczeni trenerzy.Nie jesteś pewny gdzie napisać, by otrzymać wiarygodną i rzeczową odpowiedź ? Ten temat powstał właśnie dla Ciebie !

Pierw kilka zasad :

1.Poruszamy zagadnienia związane z treningiem siłowym, metodyką i logistyką.Jeśli masz pytania związane z odżywianiem czy suplementacją, które są ściśle skorelowane z ćwiczeniami, to również możesz je zadawać w tym temacie.Niemniej trzymajmy się założeń naszego działu.

2.Prawo głosu mają tutaj tylko doradcy działu TRENING DLA POCZĄTKUJĄCYCH i moderatorzy.Oczywiście szanujemy i doceniamy chęć pomocy innych użytkowników.Śmiało możecie pisać w innych tematach.

3.Nie doradzamy tutaj w kwestiach ściśle powiązanych ze zdrowiem.Masz problemy w tym zakresie ? Szukaj porady u fachowca, a nie na forum sportowym.

4.W temacie tym będziemy dokonywali analizy techniki wykonania ćwiczeń za pomocą filmów oraz odpowiadali na pojedyncze pytania.Proszę więc przyłożyć się do tej kwestii i nagrywać dobre jakościowy filmy, zaś pytania ubierać w zwięzłe słowa.Jeśli chcesz oceny planu, załóż osobny wątek z wypełnioną ankietą działu.Chętnie Ci pomożemy.


Nie chcemy być przepełnieni formalizmem, jednakże wobec osób niestosujących sie do ww. reguł będą wyciągane stosowne konsekwencje.

Czekamy na pytania i pozdrawiamy !
Team SFD
2

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

napisał(a)
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 2074 Napisanych postów 50806 Wiek 33 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 474418
Dział trening dla początkujących http://www.sfd.pl/Trening_dla_początkujących-f114.html, stworzył temat „Doradcy czekają na Twoje pytania”. W temacie tym możemy:

- zapytać o nasz trening, czy jest odpowiedni do naszych wymagań,
- zmienić z pomocą doradców nasz trening, jeśli jest źle ułożony,
- dopracować gotowy trening,
- zadawać wiele pytań dotyczących treningu, jak i samej techniki wykonywanych ćwiczeń.

Takie tematy pomagają użytkownikom uzyskać odpowiedzi na nękające ich pytania, dzięki czemu użytkownicy powiększają swoją wiedzę, a także uczą się lepiej wykonywać ćwiczenia, dzięki temu uniknąć można wielu niepotrzebnych kontuzji, które często wykluczają ćwiczącego na długie tygodnie, a czasem miesiące z treningu. Ponadto poprawna technika zaowocuje na treningu, będziemy mogli z łatwością progresować, co również przyczyni się do szybszego osiągnięcia naszego celu sylwetkowego. W temacie stworzonym przez moderatorów działu Treningu dla początkujących o pomoc prosić mogą początkujący, ale również średniozaawansowani użytkownicy forum, którzy mają problemy dotyczące treningu. W temacie tym porad udzielając moderatorzy oraz doradcy tego działu, którzy mają szerokie pojęcie w tym temacie i chcieliby dzielić się swoją wiedzą z tymi, którzy jeszcze są w pewnych kwestiach laikami. Warto nadmienić, iż pomocne podczas analizy techniki wykonywanych przez nas ćwiczeń będą czytelne filmy. Nagrywając film, warto pamiętać o tym, aby:

- widoczna była cała sylwetka (łącznie ze stopami), co ułatwi doszukanie się ewentualnych błędów w technice,
- zachowana była odpowiednia odległość, gdyż często filmy kręcone są za daleko bądź za blisko, co utrudnia doradcom w udzieleniu pomocy,
- widoczne były pełne zgięcia, ugięcia, wymachy, ciągi, wyciskania, które wykonujemy od początku, do samego końca, to również przybliży doradcom, to czy wykonane ćwiczenie w każdej fazie było poprawnie wykonane.

To główne wytyczne, które pomogą w odczytaniu przesłanego filmiku do oceny.
Jeśli masz pytania, warto odwiedzić ten dział i ten temat, uzyskasz na pewno wiele merytorycznych odpowiedzi, które przydadzą się na przyszłość.



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2257 Napisanych postów 37111 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 273161
Tutaj jeszcze link do poprzedniego tematu :

http://www.sfd.pl/@@@@@@@@DORADCY_CZEKAJĄ_NA_TWOJE_PYTANIA_vol.2-t932118.html 

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 22 Napisanych postów 964 Wiek 25 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 7500
szukam pojedynczych pytań.Nie wiem czy dobrze trafiłem. Mam kolezanke ktora troche się obawia/nie ma mozliwosci robienia treningu silowego.Oczywiscie delikatnie ją przekonuje do korzysci plynacych z takiego treningu, natomiast ona poki co robi bieg raz albo dwa razy w tygodniu plus,takie cwiczenia http://www.cda.pl/video/17896701






Mel B - 10 minutowy trening brzucha
Na czym polega wyzwanie 30 dni z Mel B? Przez cały miesiąc wykonujesz komplet ćwiczeń opracowany przez piosenkarkę i trenerkę fitness. Trening obejmuje wszys...
youtube.com



Mel B - 10 minutowy trening pośladków
youtube.com



Trening # Brazylijskie pośladki cz. 1 Total Fitness 6 minut [Ewa Chodakowska]
Wybierz conajmniej 5 treningów po 6 min i stworz swój 30 minutowy trening!! NIE ZAPOMNIJ O 5 minutowej rozgrzewce :) SUBSKRYBUJ i ćwicz dalej

Ma to jakis sens dla osoby ktora generalnie waży niewiele ,a chce troche schudnąć i podejrzewam że nabrac wiekszej jędrności ciala?



Zmieniony przez - Pytacz_123 w dniu 2015-12-10 15:17:40
napisał(a)
dudee Doradca
Ekspert
Szacuny 1387 Napisanych postów 24981 Wiek 23 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 396721
Jeżeli jej celem jest ujędrnienie tkanki mięśniowej nieunikniony jest trening siłowy i przede wszystkim adekwatna zbilansowana dieta. Same wygibasy przed telewizorem niewiele dadzą.

Abstrah**ąc od tego.
Chce schudnąć ważąc relatywnie mało? jaka jest tego idea?
1

Dietetyk (kontakt tylko prywatnie)

napisał(a)
Viren Doradca
Ekspert
Szacuny 540 Napisanych postów 21399 Wiek 23 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 141148
Pytacz_123


Cześć .

Takie treningi nie spełnią niestety oczekiwań moim zdaniem chociaż efekty zapewne jakieś będą z tego względu, że ciało zareaguje na bodziec, którego dostarczą jednak praca włożona w tego typu treningi nie jest współmierna do efektów. W dodatku pracują one nad konkretnymi partiami mięśniowymi a nie nad całym ciałem, to ich kolejny mankament.

Jeśli koleżanka chce schudnąć a waży niewiele to trzeba sobie zadać pytanie czy jest sens i nie pogorszy to chociażby jej zdrowia.

Moim zdaniem dużo lepiej sprawdzą się proste treningi całego ciała w domu, z obciążeniem własnego ciała lub z prostymi przyrządami, które samemu można zrobić [np. butelki z wodą jako obciążenie]. Jakiś crossfit dostosowany do możliwości byłby ciekawą opcją lub po prostu zacząć się ruszać [łyżwy, ścianka wspinaczkowa itp.]

Natomiast trzeba koniecznie zweryfikować sposób jej odżywiania bo bez tego efekty będą marne lub nie będzie ich w ogóle - dużo lepszy efekt może przynieść chociażby nabranie trochę wagi w postaci masy mięśniowej co spowoduje lepszy efekt wizualny niż schodzenie z wagi jeśli i tak jest ona mała.

DG

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 22 Napisanych postów 964 Wiek 25 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 7500
no wlasnie to jest klopot.Ja jestem osoba odpowiedzialną za jej diete i prywatnie kolegą. Mowilem jej to ,waży 47 kg ,a w pasie ma 64,5cm ,
uda 51 cm (kazde). Dla mnie nic tylko trening silowy
napisał(a)
Hubert81 Doradca
Ekspert
Szacuny 387 Napisanych postów 72255 Wiek 36 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 300823
Przy jakim wzroscie tyle waży? Trąci trochę anoreksją chyba, że ma 150 cm wzrostu.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 22 Napisanych postów 964 Wiek 25 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 7500
160. A w zasadzie Panowie zastanawia mnie co sądzicie o tych skladankach treningowych jak to co robi chodakowska czy lewandowska?? Bo ja raczej mam bardzo duzo dystansu do tego i nieufnosci ,ale widze ze ogromna rzesza kobiet ufa im jak Boginią egipskim
napisał(a)
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1799 Napisanych postów 43363 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 374622
Z tym systemami treningowymi tych pań jest różnie generalnie uważam, że jeśli kobieta ma siedzieć w fotelu i oglądać seriale to nie ćwiczy w domu z panią Chodakowską jak zawsze jest ale trening tak ale żeby nie zrobić sobie krzywdy. Czyli jakieś pojęcie o wykonywaniu ćwiczeń trzeba mieć żeby sobie bardziej nie zaszkodzić niż pomóc. Niestety w większości przypadków wygląda to tak, że kobieta chce poćwiczyć ale nawyków żywieniowych się nie zmienia a i najlepiej potrenować tak żeby za bardzo się nie zmęczy a efekt żeby był piorunujący. Jak się kiedyś mawiało takie rzeczy tylko w erze jak się chce wyglądać trzeba się poświęcić innej opcji nie ma.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

napisał(a)
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5137 Napisanych postów 96181 Wiek 33 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 769472
Zawsze lepiej mieć jakąś aktywność fizyczną niż żadną, fenomen tych pań polega na tym że kobitki ruszyły pupy z miejsca, po prostu taki impuls. Za bardzo tam nie oglądałem, ale niektóre są np oparte na tabacie.


Zmieniony przez - anubis84 w dniu 2015-12-10 20:59:24

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 407 Wiek 23 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 4779
Jaki powinien byc kąt ramion do tulowia przy wyciskaniu sztangi na lawce poziomej? w polowie filmikach/tematach jest, ze pod katem 90 stopni (rowniez przy filmiku Cpaj Sport Soboty ktory SFD podwiesilo i wyeksponowalo na forum), natomiast w drugiej polowie jest, ze pod katem okolo 45 stopni. Jak to w koncu jest? Ktora wersja jest bezpieczniejsza oraz efektywniejsza na miesnie klatki piersiowej?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening na mase do sprawdzenia

Następny temat

Brak efektow po roku silki, podaje plan i diete

Ania Karcz i nowy członek rodziny Ania Karcz i nowy członek rodziny Węglowodany: uzależnienie od słodyczy Węglowodany: uzależnienie od słodyczy Jak unikać kontuzji? Jak unikać kontuzji? Dagmara  Dominiczak - ocena sylwetki Dagmara Dominiczak - ocena sylwetki Najgorsze i najlepsze prezenty dla kulturysty i zawodniczki fitness Najgorsze i najlepsze prezenty dla kulturysty i zawodniczki fitness Monika Bodalska i jej pierwszy raz! Monika Bodalska i jej pierwszy raz!  Carb Cycling - Rotacja węglowodanami w praktyce Carb Cycling - Rotacja węglowodanami w praktyce Pierś kaczki zapiekana z serem i warzywami Pierś kaczki zapiekana z serem i warzywami