logo
zamknij zamknij

Dlaczego trening ze sztangą i hantlemi?

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 732

0 5 0
napisał(a)
hincal
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 829 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 22122
Na początek pragnąłbym stwierdzic , że trening z obciazeniem nadaje sie dla wszystkich grup zainteresowanych.

Trening z obciązeniem absolutnie nie jest szkodliwy , wbrew temu co często jeszcze sie twierdzi.Wszystko zależy jednak od tego jak sie cwiczy.Jeśli znajdziemy dla siebie własciwą droge , nie powinniśmy kierowac sie uprzedzeniami.Dzięki treningowi ze sztangą i hantlami możemy w sposób naturalny stymulowac i specyficznie ćwiczyc bardzo wiele ruchów wykonywanych w życiu codziennym.Zwiększa on nie tylko siłę mięsni lecz w duzym stopnu koordynacje ruchów co na maszynach ma miejsce tylko warunkowo, gdyz wszystkie łuki ruchów sa zaprogramowane , a naszym zadaniem jest tylko
poruszanie sie po nich.
W zależnosci od metody treningu mięsień może zwiększać siłe bądz obwód lub po prostu stawać sie wytrzymalszym.Każdy z nas może wyciskać swobodnie ciężary, gdyż w praktyce obowiazuje zasada : urządzenie treningowe jest zawsze dobre jeśli używa sie go do odpowiedniego celu.Zgodnie z tym klasyczne maszyny moga byc "szkodliwe".Najistotniejsza zaleta swobodnych ciezarów jest jednak nastepująca: wiele badan bomehanicznych dowiodło , ze w niektórych stawach (barkowym, kolanowym itp.) podczas ruchu punkty obrotu zmieniaja położenie.W przypadku treningu na maszynach oznacza to ze osie ruchów tych urządzeń często tylko w pozycji startowej do ćwiczenia znajdują sie w jednej lini z punktami obrotu ludzkich stawów.
Nieruchome punkty obrotu maszyn są ze względów produkcyjnych jedynie wyposrodkowane, tzn. odpowiadaja tylko w przybliżeniu dokładnemu punktowi obrotu naszych stawów.Siły ścinajace wystepujące w treningu na maszynach są
często niefizjologiczne i mogą prowadzic do zuzywania sie danego stawu.Ponadto ludzkie stawy sa nienaturalnie obciazone w skutek zwykle liniowych.Nasze ruchy nie sa przeciez wcale liniowe tylko złożone, przestrzenne i wykonywane we wszystkich wymiarach.


Mile widziane sog'i







Zmieniony przez - hincal w dniu 2006-10-11 16:42:37
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
biliwiget
Znawca
Szacuny 46 Napisanych postów 10951 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 73516
nie wiem czy chcesz zebym to tu czy w spamie napisał
a****
to tak,nic ani ciekawego ani nowego nie wniosł dla nie ten art.

a z tym mile widziane sogi to oczywiscie żart, bo wiem ze ty wiesz ze one nie sa zadnym wyznacznikiem, i nikomu na dobra sprawe do niczego nie potrzebne(dla mnie ogolnie wcale, nie che miec zadnego speca ani nic takiego nigdy)

Zmieniony przez - biliwiget w dniu 2006-10-11 17:01:39
napisał(a)
sooo
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 3443 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 54581
za co ty chcesz soga ??
napisał(a)
hincal
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 829 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 22122
kufa ... myslałęm ze sog'a dostane.....
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

program na siłe

Następny temat

A6W

5 ćwiczeń core, które poprawią Twoja siłę

Najczęstsze błędy żywieniowe

Deynn i Majewski nawiedzili Poznań!

Najbardziej znani i rozpoznawalni dietetycy w Polsce ( w dodatku przystojni)

Wołowina vs. drób - porównanie okiem dietetyka

Olej kokosowy i kontrowersje z nim związane

Dlaczego nie należy myć mięsa przed gotowaniem?

Placki do tortilli - porównanie okiem dietetyka