SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Dla początkujących i nie tylko

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 119798

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 52 Napisanych postów 5239 Wiek 35 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 75867
Każdy paker wie lub wiedzieć powinien jak ważna jest rola diety w kulturystyce, jej wpływ na formę oraz zdrowie.
Chciałbym w tym temacie przedstawić kilka rad odnosnie wprowadzania zmain w dotychczasowym sposobie żywienia, które pozwolą wam na stopniową zmianę w dobrym kierunku.
Zdaję sobie sprawę że wielu z was uzależnionych jest od tego co ugotuje wasza matka, żona czy kochanka.
Każda matka wie, że dzień powinno się rozpocząć od solidnego śniadania, do szkoły zabrać ocś na ząb, potem obiad z co najmniej dwóch dań i na koniec dnia kolacja przed telewizorem.A ty nagle chcesz widziwiać. Pięć czy sześć posiłków dziennie i jeszcze do zapakowania w jakieś pojemniki.Ciężko jest także przełamać całe lata nawykow żywieniowych takich jak np. sosy, smażenie, kompot po obiedzie.Jak to zmienić?
Najlepiej byłoby mieć własną kasę i samemu sobie przygotowywać posiłki.
Ale można to robić także małymi kroczkami uswiadamiając przy tym domowników że taka dieta to nie żadne wydziwianie tylko świadome, zdrowe odżywianie.

Jeśli chodzi o jedzenie to zamieniamy stopniowo.
ŚNIADANIE:zazwyczaj białe pieczywo z wędliną, żółtym serem itp.
zamieniamy na:musli, płatki zbożowe, jajka, ser biały, ciemne pieczywo, suszone owoce zamiast cukru, warzywa.
DRUGIE ŚNIADANIE:zazwyczaj kanapki albo fast foody, słodycze.
zamieniamy na:
-suchy prowiant: ciemne pieczywo, wafle ryżowe, puszka tunczyka, chuda wędlina, jajka, owoce, warzywa.
-wersja w pojemniku: kasza gryczana, ryż, porcja drobiowego mięsa, biały ser zmieszany z ryżem i jabłkiem, warzywa, oliwa z oliwek.
TYPOWY OBIAD
zostawiamy: porcję kaszy, ziemniaków, ryżu, porcję mięsa, ryby, surówkę.Zmieniamy sposób przyrządzenia-bez tłuszczu smażonego.
Zamiast TYPOWEJ KOLACJI jemy:
np.chleb razowy, makaron razowy, mięso drobiowe, jajka, warzywa.
Zamiast PODJADANIA NOCNEGO I WIECZORNEGO PRZY TELEWIZJI jemy:
mieso, ryby, ser biały, oliwa, warzywa.

Z diety stopniowo powinno się wykluczyć:
-cukier biały, który zamieniamy na owoce, suszone owoce,
-pieczywo białe-zamieniamy na razowe,
-margaryny, maslo-zamieniamy na oliwę z oliwek, nasiona, pestki, orzechy,
-nabiał tłusty-zamieniamy na chudy,
-frytki, chipsy, słodycze.

SPOSOBY PRZYRZĄDZANIA:
-mięso:gotowanie, grilowanie, duszenie, pieczenie,
-ziemniaki, makarony, kasze: gotowanie,
-warzywa: gotowane lub na surowo, doprawiane oliwami.

Ja przez pierwsz miesiące ćwiczeń jadłem wszystko co popadnie, nie zwracając uwagi na wartości odżywcze oraz zdrowie.Efekty były nawet niezłe ale mogę sobie tylko wyobrazić co by było gdybym od razu zaczął przestrzegać diety.
Dzisaj starm się odżywiać przede wszystkim zdrowo i zgodnie z kanonami diety kulturystycznej.Dzięki temu czuję się naprawdę dobrze, a co więcej udało mi się "zarazić" tą moją dietą całą rodzinę.
9

"Wszystkie rzeczy są trujące i nic nie jest bez trucizny,
Jedzenie i picie ponad miarę jest również trujące." - Paracelsus
http://www.sfd.pl/TŁUSZCZE-t369407.html
http://www.sfd.pl/JAJO-t429538.html

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 36 Napisanych postów 116 Wiek 22 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 0
Większość osób zaczynając przygodę w kierunku zdrowego trybu życia i walki o lepszą sylwetkę ma problem z tym, jak zacząć. Czym należy się kierować w zdrowej diecie? Jakich produktów unikać, a jakie wprowadzić do naszej diety?

Unikaj wysokoprzetworzonych produktów


Gotowe i wysokoprzetworzone produkty to zmora dzisiejszych czasów. Większość z tych produktów ma bardzo niskie walory odżywcze, a często zawiera masę szkodliwych substancji. Produkty te nie tylko przyczyniają się do magazynowania tkanki tłuszczowej, ale również zatrzymują wodę w organizmie, zakwaszają organizm, zaburzają pracę naszego układu hormonalnego, mają negatywny wpływ na funkcjonowanie organów oraz przyczyniają się do rozwoju chorób. Wykluczenie ich z naszej diety i wystrzeganie się jak tylko możliwe, jest pierwszym krokiem w drodze do ładniejszej sylwetki i poprawy stanu naszego zdrowia.

Powiedz stanowcze "nie" słodyczom i słodzonym napojom


Niestety jest to krok, który musimy podjąć na początku naszej pracy nad sylwetką. Zawarty w tych produktach cukier ma katastrofalny wpływ na naszą tarczycę, prowadząc m.in. do insulinooporności czy cukrzycy. Poza tym w większości są to produkty wysokoprzetworzone lub zostały wykonane z półproduktów niskiej jakości i znajduje się w nich masa szkodliwych substancji.
Jeżeli najdzie nas ochota na coś słodkiego dużo lepszym wyborem będzie napój typu zero w sporadycznych ilościach, czy oferowane przez producentów suplementów diety produkty, takie jak sosy typu zero czy wysokoproteinowe batoniki, które w bardzo ciekawy sposób urozmaicają naszą dietę.

Zadbaj o odpowiednią podaż białka


Komponując naszą dietę powinniśmy zwracać uwagę nie tylko na ilość białka, a również na odpowiednią ilość i rodzaj aminokwasów. Świetnym źródłem pełnowartościowego białka są produkty takie jak jaja, mięso, podroby czy odżywki białkowe, które zawierają wszystkie egzogenne aminokwasy. Warto również pamiętać o rybach, które nie tylko są bardzo dobrym źródłem białka, ale również kwasów omega 3, witamin i minerałów.

Zapewnij organizmowi wszelkich potrzebnych witamin i minerałów

Poza białkiem, węglowodanami i tłuszczem nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje również mikroskładników w postaci witamin i minerałów. Mają ogromny wpływ na nasz metabolizm, funkcjonowanie mięśni, układu nerwowego oraz setki innych funkcji. Należy pamiętać o warzywach i owocach, które bardzo często są traktowane jako gorsza żywność, przez co nie tylko tracimy źródło prozdrowotnych substancji, ale również możliwość przebierania w ciekawych wariantach smakowych.

Należy również pamiętać o odpowiednim nawodnieniu oraz inny makroskładnikach takich jak tłuszcz czy węglowodany.

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej zapraszam do przeczytania artykułu mojego autorstwa "Jak zacząć?"
http://www.sfd.pl/art/Dietetyka_i_zdrowe_odżywianie/Zdrowe_odżywianie__jak_zacząć_Podstawy_żywienia_dla_początkujących-a652.html

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 52 Napisanych postów 5239 Wiek 35 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 75867
Ten artykuł napisałem z myślą o nowych forumowiczach, który nie wiedzą jak ułozyc dietę, jakie zmany wprowadzić i często proszą o gotowe diety na forum.Mam nadzieję że choć troszkę uda mi się pomóc (bardzo się starmałem
1

"Wszystkie rzeczy są trujące i nic nie jest bez trucizny,
Jedzenie i picie ponad miarę jest również trujące." - Paracelsus
http://www.sfd.pl/TŁUSZCZE-t369407.html
http://www.sfd.pl/JAJO-t429538.html

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 181 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 6321
dlaczego wyrzucic ser zolty? w ktoryms poscie znalazlem nawet, ze jest bardzo potrzebny, hehe.
co do typowego obiadu - wiadomo, czesto trafia sie schabowy. co o nim myslisz? kategorycznie wywalic?
mowie oczywiscie o zalozeniach zywieniowych w zdobywaniu masy
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 999 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 13912
dlaczego wyrzucic ser zolty? ser zółty jest ok żeby czasem jeść . . . ale do stałej diety nie ma co wrzucać bo za dużo tłuszczy . . .

co do typowego obiadu - wiadomo, czesto trafia sie schabowy. co o nim myslisz? kategorycznie wywalic?

czasem ok . . .a jak na stałe to możesz dać pierś z kurczaka w panierce ;-P [ ale lepsza gotowana ]

Niezbędne minimum to dać z siebie maximum

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 52 Napisanych postów 5239 Wiek 35 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 75867
tolol oczywiście że możesz jeść ser żólty (jest wartościowym źródlem wapnia).Można jeść wszystko w granicach rozsądku.Na tych przykładach chcaiłem tylko pokazać jak mozna komponować posiłki i jakich produktów używać

"Wszystkie rzeczy są trujące i nic nie jest bez trucizny,
Jedzenie i picie ponad miarę jest również trujące." - Paracelsus
http://www.sfd.pl/TŁUSZCZE-t369407.html
http://www.sfd.pl/JAJO-t429538.html

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 776 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 3259
panierka to najgorszy syf dietetyczny gorszy nawet od frytek
zamiast tego kup sobie granek do gotowania na parze za 30-35 zeta piers kurczaka na parze no nie powiem ze jest po prostu pyszna ale da sie zjesc znacznie łatwiej niz gotowana w wodzie bo ta smakuje jak rozmiękłya nastepnie podsuszony na słońcu papier toaletowy i lepiej niz smażona na teflonie która z kolei smakuje jak podeszwa buta wojskowego

podziel piers na trzu cześci lekko posól lekko pobieprz oprósz bazylią i ugotój na parze zobaczysz będziesz zadowolony do tego gotowanie na prze pozbawia mięsa tłuszczu który potem mozesz sobie zastapic zdrowszy np polewając tą pierś oliwą z oliwek kub olejem lnianym albo zrobi sobie dzień dziecka i jescze podczas gotowania ale juz na sam koniec połozyc na piersi plaster sera żółtego palce lizac
1

Psychika jest jak haszysz, wydaje sie byc twarda i nieplastyczna ale po dostarczeniu odpowiedniej porcji energii łatwo daje się modelowac.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 27 Napisanych postów 4672 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 31505
Temat apewno sie przyda, ale czy będą z niego kozystac "nowicjusze" ?
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 158 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 2345
Ja skorzystalem juz:)
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 27 Napisanych postów 4672 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 31505
Ja jestem za tym, aby pisac tu rozne przydatne rzeczy (co do odzywiania oczywiscie) dla nowicjuszow, tych co dopiero zaczynaja

Mateo 1983:

SOG juz nie wejdzie

rozex:

Fajnie to wyjasniles

Zmieniony przez - Rodic w dniu 2007-03-07 21:32:36
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 1774 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 28081
Ode mnie tez nie wejdzie . mam nadzieje ze zanim ktos zalozy posta :,, czy
moge jesc na sniadanie kanapki z dzemem" przeczyta i zaloczy juz ,,czy moge jesc na sniadanie kanapki z bialym serem"
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 776 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 3259
inny [rzepis na kurczaka zakłada że masz zapas piersi i chcesz sobie zrobi zapas gotowych posiłków kulturystycznych na kilka dni

potrzebujemy ok 2kg piersi kurczaka ale w sumie 1kg też może by
ok 2 pomidory 2 cebule marchewkę ogórka 10 dag pieczarek
pmidory i cebule kroimy w półplasterki marchewke w złuki (jak w chińskim żarciu,tzn marchewkę kroimy wzdłuż tzn od "głowy" do "nóg" na 5-9 plastrów później przycinamy plastry w poprzek na około 1,5-2 cm i tak uzyskane prostokąty znów kroimy na słupki o szerokości 0,3-0,4cm) lub jak ktos jest wybitnie leniwy to cwierplasterki ogórek na półplasterki i pieczarki jhak to pieczarki na pół i bokiem poszatkowac

bierzemy żaroodporne naczynie smarujemy masłem i ukłądamay naprzemienni warstwe warzy warstwe piersi warstwe warzyw warstwę piersi .....
pieczemy w temperaturze 200 stopni celcjuszaw zalezności od preferencji od 40 min do 2,5 godziny (zależy jak kto sucha pieś lubi)
2

Psychika jest jak haszysz, wydaje sie byc twarda i nieplastyczna ale po dostarczeniu odpowiedniej porcji energii łatwo daje się modelowac.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

50% diety z supli

Następny temat

No i zaczęło mnie podlewać. ;) Pomocy?