SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Dla początkujących

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 289694

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10617 Napisanych postów 43527 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Temat ten zakładam ze względu na zbyt dużą ilość pojawiających się tematów typu "Proszę o dietę, trening" itp.
Wyjaśnię tu dlaczego warto byście sami ułożyli plan treningowy/dietetyczny. Odwołam się również do kilku artykułów, które pomogą rozwiązać Wasz problem.

Każdy chyba wie, że to co się powtarza, szybko nam się nudzi i albo to zmieniamy albo z tego rezygnujemy. Tak samo jest właśnie z odżywianiem, treningiem. Trening zmieniamy zwiększając jego aktywność, zmieniając ćwiczenia itd. itp.

Z dietą sprawa się ma podobnie. Dlatego ustalamy ją na cały tydzień a od czasu do czasu pozwalamy sobie na grzech - słodycze, pizza, może jakaś zabawa z przyjaciółmi; kto jak woli.
Teraz pewnie wielu z Was zada sobie pytanie "Jak to? Przecież wszyscy wrzucają dietę na jeden dzień." No właśnie w tym tkwi całe setno, że wkleja się dietę z jednego dnia a w pozostałe jemy taką samą ilość kilokalorii tylko, że produkty są pozmieniane i ewentualnie makropodziały w poszczególnych posiłkach (makropodział: białka/tłuszcze/węgle w posiłku).
Z tego już się dowiedzieliście by zastępować produkty innymi produktami trzeba wiedzieć kiedy, w jakich ilościach oraz jaki produkt możemy dać w zamian.

Plany czy to dietetyczne, czy treningowe ulegają ciągłym zmianom ze względu na cel jaki sobie stawiamy.
Wklejenie gotowca nie pomoże, a wręcz zaszkodzi bo będzie to gdyby odrobiona za Was praca domowa. Wy nic się nie nauczycie i dalej będziecie tkwić w nie wiedzy, a w dziale dalej będą się mnożyć tego typu tematy.

W każdym poście zalecamy czytanie pogrubionych tematów znajdujących się w każdym dziale, jednak duża ilość informacji i nie poukładane odpowiednio artykuły powodują, że ludzie gubią się i nie wiedzą od czego zacząć. Myślę że kilka artykułów wklejonych tutaj przeze mnie pomoże Wam uporać się z problemami ze strony odżywiania i pomoże w ułożeniu planu.

Przy okazji napiszę, że nie jestem za tym by od razu układać zbilansowaną dietę, liczyć wszystko itd. Osoby początkujące będą miały z tym masę problemów i na pewno łatwiej będzie im przejść pierw na racjonalne żywienie a w trakcie poszerzania wiedzy ulepszania swojego jadłospisu.

Oto kilka linków wartych uwagi.
10 wskazówek żywieniowych. Wszystkim je polecam, krótko i w prosty sposób wytłumaczone jak powinno się odżywiać.
http://www.sfd.pl/10_wskaz�wek_�ywieniowych-t315293.html

A tutaj zbiór artykułów z zakresu odżywiania.
http://www.sfd.pl/temat418943 - Zbiór linków działu odchudzanie
http://www.sfd.pl/temat418003 - Zbiór linków działu odżywianie

Temat ten będzie służył do odsyłania nowych ludzi by nie powtarzać się w takim samych tematach. Czasem bywa to naprawdę męczące.
Jeżeli czegoś brakuje proszę pisać na mejla, uzupełnię, poprawię.

Zmieniony przez - Skalar. w dniu 2008-07-04 17:01:53

Zmieniony przez - Skalar. w dniu 2008-07-04 17:03:26
4
napisał(a)
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2164 Napisanych postów 51425 Wiek 33 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 486660
Jeśli sami ułożymy dietę, pojmiemy jak poprawnie bilansować posiłki, będzie nam zdecydowanie łatwiej. Pierwszym krokiem, będzie obliczenie swojego zapotrzebowania: http://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_%_bf-t276436.html, w zależności od naszego celu treningowego ustalamy sobie, albo deficyt kaloryczny -300kcal, albo nadwyżkę kaloryczną +300kcal.

Kolejnym krokiem, będzie ustalenie makroskładników, czyli białko-ustalamy je w okresie masowym na około 2g na kilogram masy ciała, podczas redukcji 2-2,5g na kilogram beztłuszczowej ciała, tłuszcze stanowić powinny około 30% ogólnego zapotrzebowania (ale nie mniej niż 1g na kilogram masy ciała), resztę mogą stanowić węglowodany. Należy pamiętać, aby nasza dieta była jak najmniej przetworzona, aby były w niej wartościowe produkty. Czerpać białko możemy z tych produktów: http://www.sfd.pl/BIAŁKO,_jakie_wybrać_Z_czego_czerpać_-t1135440.html#post1, węglowodany czerpać możemy z tych produktów: http://www.sfd.pl/WĘGLOWODANY,_jakie_wybierać_-t1135388.html, natomiast tłuszcze czerpać możemy z tych produktów: http://www.sfd.pl/TŁUSZCZE,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135648.html#post1.

Jeśli ten system się nie sprawdzi, warto wtedy wdrążyć modyfikacje, jak np.: dieta Low Carb (LC), która ogranicza spożycie węglowodanów. Kolejnym krokiem, to dobór odpowiedniego treningu, jeśli nie mamy swojego, albo chcielibyśmy go skonsultować, warto zajrzeć do działu Treningu dla początkujących: http://www.sfd.pl/Trening_dla_początkujących-f114.html, moderatorzy oraz doradcy odpowiedzą na pytania.

Warto skorzystać z informacji w tych linkach:

- http://www.sfd.pl/10_wskazówek_żywieniowych-t315293.html,
- http://www.sfd.pl/Dieta__ułóż_sam_a_-t315296.html,
- http://www.sfd.pl/Podstawy_układania_diety-t367367.html.

Te wskazówki na pewno zaowocują i na pewno pojawią się szybko pierwsze efekty. Warto być cierpliwym i sumiennym, poza dietą, treningiem, pamiętać również należy o regeneracji, to żelazne zasady dobrej sylwetki, samopoczucia oraz zdrowia.







Zmieniony przez - domer w dniu 2017-11-22 20:13:38

Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 148 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 6070
Fajnie że ktoś się stara ale wątpię czy to coś da Dzieciakom nie chce się czytać
3
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 148 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 6070
Ja oczywiście czytam Sog dla tematu (użytkownikom nie moge przyznawać
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 551 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 54847
ojj przyda sie coś takiego i to bardzo.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 1 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2
wlasnie ja tylko kce wiedziec co zrobic wescie nie robcie tu scen tylko plizka napiszcie co i jak ja musz schudnac ajkies 15 kilo do wakacji bez jaj;(;(
1

nie ma mnie!!:):)

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10617 Napisanych postów 43527 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Temat jest właśnie dla takich postów jak Twój, przeczytaj.
Coś również wartego przeczytania, odnośnie monotonni.
http://www.sfd.pl/Wpływ_czynników_zewnętrznych_na_strawność_pokarmu-t315003.html

Zmieniony przez - Skalar. w dniu 2008-01-06 11:49:47
napisał(a)
Koniu151 Moderator
Ekspert
Szacuny 2249 Napisanych postów 48670 Wiek 27 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 282081
w następnym tygodniu , gdy będę miał chwilę czasu,
rozpisze przykładowa suplementację dla określonych przedziałów kasy,
i już w ogóle nie trzeba będzie nic pisać,
tylko linki wklejać.

POMOC W UKŁADANIU DIET I TRENINGÓW ONLINE. KONTAKT: koniu151.sfd@gmail.com

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10617 Napisanych postów 43527 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Po to ten temat, bo mi monotonnie pisać to samo trza było
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 278 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2183
propononuje podewiesic, z ta suplementaja to bardzo dobry pomysl:)
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 10 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 194
Skalar jak mozna sie z Toba skontaktowac poza forum? pozdrawiam
2
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10617 Napisanych postów 43527 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Monsi a czy to konieczne?
Nie możesz czytywać forum oraz zadawać pytań tutaj ?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wychodzenie z PSMF

Następny temat

dieta...

10 najlepszych ćwiczeń wg starej szkoły 10 najlepszych ćwiczeń wg starej szkoły Czy tracimy masę mięśniową, gdy nie trenujemy i spożywamy zbyt mało białka? Czy tracimy masę mięśniową, gdy nie trenujemy i spożywamy zbyt mało białka? Martyna Stępień - ocena sylwetki Martyna Stępień - ocena sylwetki 3 powody dla których warto odwiedzić fizjoterapeutę 3 powody dla których warto odwiedzić fizjoterapeutę Dieta na depresję? Dieta na depresję? Fruktoza - zdrowa czy niezdrowa? Fruktoza - zdrowa czy niezdrowa? TOP 10 sylwetek sceny kulturystycznej wg Kasi Dmochewicz TOP 10 sylwetek sceny kulturystycznej wg Kasi Dmochewicz Andrew Jones- model fitness, który nosił swoje serce w plecaku! Andrew Jones- model fitness, który nosił swoje serce w plecaku!