Temat został odczytany 182 razy
    Ankieta - Proszę o pomoc
    Wiek: 25
    Płeć: mężczyzna
    Cel: redukcja rozłożona w czasie
    Waga: 105
    Wzrost: 168
    Poziom bf (zdjęcie poglądowe): 36,4
    Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?) : Wstaję koło 9/10, kładę się ok 1/2 w nocy; poza tym dzień nie koliduje z planowanymi porami posiłków/treningów
    Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni): Aktualnie basen raz w tygodniu, wraz z dietą chcę rozpocząć 3x w tygodniu trening na siłowni (być może dorzucę jakieś aeroby w inne dni, ale pewnie nie od razu)
    Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie: Nieregularne i ciężkostrawne posiłki (w szczególności kolacja - główny posiłek dnia) - wpływem na sylwetkę jest podana waga
    Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie): Stłuszczeniowe zapalenie wątroby (spowodowane przez długotrwałą złą dietę)
    Stosowana lub planowana suplementacja: brak

Dieta redukcyjna do oceny, 105kg

zgłoś naruszenie
  • wolas
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 3
  • Wiek: 24 lat
  • Na forum: 10 dni
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 16
Witam.
Proszę o doradzenie w sprawie diety redukcyjnej. Zapotrzebowanie kaloryczne ze wzoru wyszło mi 2860 kcal (przyjąłem 200g B, 290g W, 100g T). Jeśli chodzi o ograniczenia, to ze względu na stłuszczeniowe zapalenie wątroby, odpadają produkty obciążające pracę wątroby (no i pewnie większość spalaczy).

Odnośnie planu żywieniowego:
1. wędliny oczywiście domowe
2. suplementacja omega-3 (ryby jem raczej rzadko)

Dodatkowe informacje do ankiety:
Obwód klatki : 112
Obwód ramienia : 36
Obwód talii : 105
Obwód uda : 70
Obwód łydki : 45

Pozdrawiam.



1487177860000
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

Indywidualne plany dietetyczne i treningowe

  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
zgłoś naruszenie
  • M-ka
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 2726
  • Wiek: 41 lat
  • Na forum: 2 lata
  • Płeć: Kobieta
  • LPA: 46840
  • Status: Specjalista
Witaj. Z takim problemem zdrowotnym raczej powinieneś korzystać z pomocy dietetyka klinicznego, niż kierować się standardami dla ludzi zdrowych... Nie wiem np. czy wysoka ilość białka jest w Twoim przypadku korzystna. Co do domowych wędlin, to nie wiem, jak są robione, ale uważaj na chemiczne dodatki - sole peklowe, zmiękczające, polepszacze smaku, a także wędzenie - wszystko to jest szkodliwe i moim zdaniem nie powinno się znajdować w diecie osoby z chorą wątrobą. To samo ze smażeniem (to już na marginesie). Suszone owoce ograniczyłabym tutaj do minimum, kilka sztuk rodzynek i nie co dzień. Wątrobę obciąża wszelka "chemia" spożywcza - słodziki, aromaty itp. stąd jeśli już ma być odżywka, to najlepiej bezsmakowa, słodzona np. stewią. Ogólnie dieta wydaje się dobra (z zastrzeżeniem, jak wyżej - dla zdrowej osoby, a nie mam pewności czy dla Ciebie); zapotrzebowanie podajesz "zerowe" czy już redukcyjne? Pozdrawiam.
1487179266000
zgłoś naruszenie
  • wolas
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 3
  • Wiek: 24 lat
  • Na forum: 10 dni
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 16
Mam na myśli wędliny robione własnoręcznie, dzięki czemu dokładnie wiem co w nich jest :) smażenie oczywiście nie wchodzi w grę, ale to nie problem - zawsze można upiec bądź ugotować. Rodzynki zastąpię po prostu świeżymi owocami i problem z głowy :) Zapotrzebowanie jest zerowe, nic póki co nie ucinałem - powinienem coś na start odjąć?
1487185506000
zgłoś naruszenie
  • M-ka
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 2726
  • Wiek: 41 lat
  • Na forum: 2 lata
  • Płeć: Kobieta
  • LPA: 46840
  • Status: Specjalista
wolas napisał(a):

Mam na myśli wędliny robione własnoręcznie, dzięki czemu dokładnie wiem co w nich jest :) smażenie oczywiście nie wchodzi w grę, ale to nie problem - zawsze można upiec bądź ugotować. Rodzynki zastąpię po prostu świeżymi owocami i problem z głowy :)


Czyli ok. Suszone owoce kupuj zawsze niekonserwowane, bez dodatku cukru, oleju roślinnego - czasem producent nie podaje tego wprost, tylko pisze że są kandyzowane.
wolas napisał(a):

Zapotrzebowanie jest zerowe, nic póki co nie ucinałem - powinienem coś na start odjąć?


Tak, trzeba obciąć z 300kcal na start i obserwować, co się dzieje, tzn. czy chudniesz na takiej kaloryczności. Chodzi o spadki cm w obwodach, szczególnie o obwód pasa, bardziej niż o samą wagę. Bo po rozpoczęciu treningów siłowych waga może trochę na początku wariować...

Białko trzymałabym jak najniżej, tzn. na redukcji musi być podwyższone, ale nie musi aż tak. 150-170g w zupełności wystarczy i raczej bym się trzymała tych 150g... Białko jest samo w sobie ciężkostrawne, jak i produkty rozkładu białka (amoniak) stanowią obciążenie dla wątroby.
Nie jadaj samej odżywki, tylko dodaj ją do innego posiłku, gdzie będą tłuszcze i węglowodany.
Na noc możesz jeść także węglowodany, poprawiają regenerację.

Omega3 - lepsze byłyby ryby, więc staraj się je jadać - może być śledź, makrela, flądra, łosoś. Nie wiem naprawdę, ile omega3 w kapsach można i należy jeść przy problemie z wątrobą...
Jadaj omega3 ALA z roślin - oleju rzepakowego tłoczonego na zimno, orzechów włoskich.

Poczytaj, jakie tłuszcze wybierać, a jakich unikać:
http://potreningu.pl/articles/3681/kwasy-omega-3-i-omega-6--bo-licza-sie-proporcje
http://potreningu.pl/articles/3499/oleje-roslinne-ktore-warto-na-stale-wlaczyc-do-diety

Nie wiem, czy produkty pełnoziarniste są dla Ciebie wskazane. Raczej na nie uważaj (obserwuj, jak się po nich czujesz); chleb kupuj na zakwasie lub najlepiej piecz sam (też na zakwasie) - skoro robisz wędliny, to na pewno nie będzie to problem.
Zboża, szczególnie nieprzefermentowane i pełne ziarno - zawierają sporo substancji antyodżywczych i dla osób z chorym układem pokarmowym często są problematyczne.

Tu do poczytania, sądzę że odpowiednia suplementacja może Ci pomóc - na wszelki wypadek oczywiście skonsultuj z lekarzem, co Ci wolno, a co nie.
http://potreningu.pl/articles/283/naturalne-sposoby-wspomagania-pracy-i-regeneracji-watroby
http://potreningu.pl/articles/276/ziola-na-watrobe-wspomaganie-
http://potreningu.pl/articles/282/tryb-zycia--a-zdrowie-watroby
http://potreningu.pl/articles/1793/watroba-zregenerowana
http://potreningu.pl/articles/4043/fitoterapia-zmeczonej-watroby
http://potreningu.pl/articles/4541/super-zestaw-na-watrobe


Zmieniony przez - M-ka w dniu 2017-02-15 20:53:40
1
1487188302000
zgłoś naruszenie
  • wolas
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 3
  • Wiek: 24 lat
  • Na forum: 10 dni
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 16
Dziękuję za zainteresowanie i rady. Zaktualizowałem plan żywieniowy. Jeśli chodzi o omega-3 w oleju rzepakowym, to w rafinowanym również się znajduje w takiej ilości jak w tłoczonym na zimno?


1487191225000
zgłoś naruszenie
  • M-ka
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 2726
  • Wiek: 41 lat
  • Na forum: 2 lata
  • Płeć: Kobieta
  • LPA: 46840
  • Status: Specjalista
Rafinowany rzepakowy rzekomo zawiera prawie tyle samo omega3, ale ma mniej innych prozdrowotnych składników (np. wit.E) i jako "gratis" związany z rafinacją zawiera utlenione niezdrowe tłuszcze oraz trujące izomery trans - sądzę, że z tego powodu dużo lepszy byłby dla Ciebie olej nierafinowany, a najlepiej bio. Moim zdaniem warto go kupować mimo sporo wyższej ceny i używać na zimno, aby nie niszczyć jego właściwości. Na olej lniany uważaj, musi mieć dużo omega3 na etykiecie (min.50%) i powinien być przechowywany w lodówce, również w sklepie. Unikaj w miarę możliwości olejów w plastiku - zawierają ksenoestrogeny (jeśli nic nie wiesz o ksenoestrogenach, to poczytaj artykuły na forum, warto ich unikać).
1
1487192630000