SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Dieta ogólna. Do oceny pod względem 'dietetycznym'.

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 369

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 37 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 397
Mam nadzieję, że nie zawaliłem nazwy tematu. Już wyjaśniam :).
Cel mojej diety: zdrowie, utrzymanie nadwyżki energetycznej, witaminowej, minerałowej itp. Mówiąc prosto: ogólnie bardziej zdrowa dieta niż wymaga norma :).
Wzrost: 186
Waga: 75
Sport: kolarstwo, odpuściłem próby przytycia :) jestem z siebie zadowolony i żyje mi się super. Nie pokonałem swojego hiper metabolizmu ale to nic, sporo się nauczyłem.
Aktywność poza sportem: bardzo duża (prawie w każdej wolnej chwili, unikam komunikacji miejskiej między innymi)

Dlaczego założyłem temat? Na forum jest wiele osób, które świetnie ogarniają wyższą szkołę jazdy jak chodzi o dietetykę oraz detale wartości odżywczych. Ja obecnie dzięki temu jak się odżywiam, czuję się genialnie i forma cały czas rośnie, gdyż z przeprowadzką parę miesięcy temu, w końcu mogę jeść dokładnie to, co sobie zaplanuję. Problem jest w tym, że jem całkiem sporo różnych rzeczy, lecz wszystko jest 'konkretne' i mogę łatwo nieświadomie z czymś przesadzać lub nawet pomijać.

No to zaczynam :). Wymienię, co jem oraz mniej więcej jak często. Jeśli nie podam częstości, to znaczy, że jem mniej więcej cały czas, systematycznie.
1. jabłka - (2-4 dziennie)
2. marchewka - (2 dziennie)
3. jogurty naturalne - 400g dziennie
4. zielona herbata - prawie codziennie jedna lub dwie, mniej jeśli pożywienie jest bardzo płynne
5. yerba mate - 2 razy w tygodniu, rano. kawy nie pijam wcale
6. miód - lipowy, spadziowy, gryczany - jako dodatek do owsianki, sporadycznie do herbaty oraz np. nalewki imbirowej. Spożywam mniej miodu ilościowo niż przeciętny człowiek białego cukru, to na bank.
7. woda - odwrócona osmoza, czasami z opcja mineralizacji. jeśli na ciepło to podgrzewana w emaliowanych garnkach
8. siemię lniane - zmiksowane, około 2-4 łyżeczek dziennie. Na ciepło w owsiance (opcja kaloryczna) lub na zimno w jogurto-owsiance (opcja owocowa).
9. brokuł - 3 razy w tygodniu po 'główce' lub całej paczce mrożonki
10. warzywa na patelnie - pewno średnio jakoś 2 razy w tygodniu
11. marchewka, groszek, fasolka zielona, fasola biała - w dużych obiadowych ilościach - w pozostałe dni tygodnia, czyli znacznie częściej niż brokuł lub warzywa na patelnie
13. kasze - jęczmienna, gryczana, kuskus, jaglana - prawie codziennie
14. soczewica - często, dla odmiany dla kaszy
15. quionoa - czasem dla odmiany dla soczewicy :P
16. w niewielkich ilościach miesko od rzeźnika typu schab (na parze), kiełbasa biała - zaufany rzeźnik. Jem niewiele mięsa jednak staram się je regularnie dodawać
17. sporadycznie pierś z kurczaka, różnie to bywa 1-2 razy w tygodniu
18. śledzie w zalewie solonej - coś z nich tworzę potem - od czasu do czasu
19. imbir, cytryna - w przerwach miedzyposilkowych w postaci nalewki z miodem - czasami, ogólnie to jest pycha
20. ryże biały i brazowy - naprzemiennie z kaszą - często
21. chleb orkiszowy - jem mniej chleba niż normalnie się je chyba, na rzecz kaszy i ryżu itd. (stąd te drugie jem w tak licznej różności)
22. buraczki, cukinia, ogórki, pomidory, papryka czerwona - często
23. banany - sporadycznie
24. owoce polskie - nie bede wymieniał, co sie da, polskie
25. oleje na zimno - rzepakowy, słonecznikowy, oliwa z oliwek - często, lniany - sporadycznie (w sumie to siemię lniane mam)
26. oleje inne (do uzycia na patelni) - tutaj nie miałem pomysłu, śladowe ilości kujawskiego. Patelni prawie nie używam.
27. parowar - to nie jest nazwa jedzenia :D ale 80% ciepłych rzeczy jem właśnie z parowaru. Myślę nad alternatywą plastiku, którego kontakt z jedzeniem mi sie nie podoba.
28. płyny, gotowanie - pije/gotuję ze szkła, garnków emaliowanych/ceramicznych głównie.
29. kiełki wszystkiego - dużo jest kiełków :) dodaje ję czasem do potraw
30. jaja kurze w całości - jedno dziennie jak w zegarku
31. przyprawy - kurkuma, cynamon, pieprz czarny, bazylia, oregano. sporadycznie, gdy juz na serio czuję potrzebę - sól morska
32. warzywa, których nie chce mi się wymieniać lecz posiadają głównie wodę, więc nie są tak istotne choć są urozmaiceniem
33. parę innych produktów, o których obecnie nie pamiętam
34. różnego typu ziarna sporadycznie, np. ostropest plamisty itd.

Zmieniony przez - KarlLogan w dniu 2013-01-31 23:16:59

Zmieniony przez - KarlLogan w dniu 2013-01-31 23:17:58

Zmieniony przez - KarlLogan w dniu 2013-01-31 23:20:08

Zmieniony przez - KarlLogan w dniu 2013-01-31 23:20:36
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

POJEDYNCZE PYTANIA VOL. 12

Następny temat

Dieta dla 27 latka

Owoce to kluczowy element diety? Jakie owoce wybrać? Owoce to kluczowy element diety? Jakie owoce wybrać? Jak otoczenie i styl życia obniża Twój poziom androgenów Jak otoczenie i styl życia obniża Twój poziom androgenów Wyniki sekcji zwłok Dallasa McCarvera! Wyniki sekcji zwłok Dallasa McCarvera! Podstawowe ćwiczenia na przyrost mięśni Podstawowe ćwiczenia na przyrost mięśni Rodzaje napojów kawowych. Napoje na bazie kawy okiem dietetyka Rodzaje napojów kawowych. Napoje na bazie kawy okiem dietetyka Czas napięcia mięśnia, jako sposób na wzrost masy mięśniowej Czas napięcia mięśnia, jako sposób na wzrost masy mięśniowej Katarzyna Kowalik - ocena sylwetki Katarzyna Kowalik - ocena sylwetki Kolejne sukcesy Polaków na scenie kulturystyki i fitness! Kolejne sukcesy Polaków na scenie kulturystyki i fitness!