SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Dieta ogólna. Do oceny pod względem 'dietetycznym'.

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 430

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 37 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 397
Mam nadzieję, że nie zawaliłem nazwy tematu. Już wyjaśniam :).
Cel mojej diety: zdrowie, utrzymanie nadwyżki energetycznej, witaminowej, minerałowej itp. Mówiąc prosto: ogólnie bardziej zdrowa dieta niż wymaga norma :).
Wzrost: 186
Waga: 75
Sport: kolarstwo, odpuściłem próby przytycia :) jestem z siebie zadowolony i żyje mi się super. Nie pokonałem swojego hiper metabolizmu ale to nic, sporo się nauczyłem.
Aktywność poza sportem: bardzo duża (prawie w każdej wolnej chwili, unikam komunikacji miejskiej między innymi)

Dlaczego założyłem temat? Na forum jest wiele osób, które świetnie ogarniają wyższą szkołę jazdy jak chodzi o dietetykę oraz detale wartości odżywczych. Ja obecnie dzięki temu jak się odżywiam, czuję się genialnie i forma cały czas rośnie, gdyż z przeprowadzką parę miesięcy temu, w końcu mogę jeść dokładnie to, co sobie zaplanuję. Problem jest w tym, że jem całkiem sporo różnych rzeczy, lecz wszystko jest 'konkretne' i mogę łatwo nieświadomie z czymś przesadzać lub nawet pomijać.

No to zaczynam :). Wymienię, co jem oraz mniej więcej jak często. Jeśli nie podam częstości, to znaczy, że jem mniej więcej cały czas, systematycznie.
1. jabłka - (2-4 dziennie)
2. marchewka - (2 dziennie)
3. jogurty naturalne - 400g dziennie
4. zielona herbata - prawie codziennie jedna lub dwie, mniej jeśli pożywienie jest bardzo płynne
5. yerba mate - 2 razy w tygodniu, rano. kawy nie pijam wcale
6. miód - lipowy, spadziowy, gryczany - jako dodatek do owsianki, sporadycznie do herbaty oraz np. nalewki imbirowej. Spożywam mniej miodu ilościowo niż przeciętny człowiek białego cukru, to na bank.
7. woda - odwrócona osmoza, czasami z opcja mineralizacji. jeśli na ciepło to podgrzewana w emaliowanych garnkach
8. siemię lniane - zmiksowane, około 2-4 łyżeczek dziennie. Na ciepło w owsiance (opcja kaloryczna) lub na zimno w jogurto-owsiance (opcja owocowa).
9. brokuł - 3 razy w tygodniu po 'główce' lub całej paczce mrożonki
10. warzywa na patelnie - pewno średnio jakoś 2 razy w tygodniu
11. marchewka, groszek, fasolka zielona, fasola biała - w dużych obiadowych ilościach - w pozostałe dni tygodnia, czyli znacznie częściej niż brokuł lub warzywa na patelnie
13. kasze - jęczmienna, gryczana, kuskus, jaglana - prawie codziennie
14. soczewica - często, dla odmiany dla kaszy
15. quionoa - czasem dla odmiany dla soczewicy :P
16. w niewielkich ilościach miesko od rzeźnika typu schab (na parze), kiełbasa biała - zaufany rzeźnik. Jem niewiele mięsa jednak staram się je regularnie dodawać
17. sporadycznie pierś z kurczaka, różnie to bywa 1-2 razy w tygodniu
18. śledzie w zalewie solonej - coś z nich tworzę potem - od czasu do czasu
19. imbir, cytryna - w przerwach miedzyposilkowych w postaci nalewki z miodem - czasami, ogólnie to jest pycha
20. ryże biały i brazowy - naprzemiennie z kaszą - często
21. chleb orkiszowy - jem mniej chleba niż normalnie się je chyba, na rzecz kaszy i ryżu itd. (stąd te drugie jem w tak licznej różności)
22. buraczki, cukinia, ogórki, pomidory, papryka czerwona - często
23. banany - sporadycznie
24. owoce polskie - nie bede wymieniał, co sie da, polskie
25. oleje na zimno - rzepakowy, słonecznikowy, oliwa z oliwek - często, lniany - sporadycznie (w sumie to siemię lniane mam)
26. oleje inne (do uzycia na patelni) - tutaj nie miałem pomysłu, śladowe ilości kujawskiego. Patelni prawie nie używam.
27. parowar - to nie jest nazwa jedzenia :D ale 80% ciepłych rzeczy jem właśnie z parowaru. Myślę nad alternatywą plastiku, którego kontakt z jedzeniem mi sie nie podoba.
28. płyny, gotowanie - pije/gotuję ze szkła, garnków emaliowanych/ceramicznych głównie.
29. kiełki wszystkiego - dużo jest kiełków :) dodaje ję czasem do potraw
30. jaja kurze w całości - jedno dziennie jak w zegarku
31. przyprawy - kurkuma, cynamon, pieprz czarny, bazylia, oregano. sporadycznie, gdy juz na serio czuję potrzebę - sól morska
32. warzywa, których nie chce mi się wymieniać lecz posiadają głównie wodę, więc nie są tak istotne choć są urozmaiceniem
33. parę innych produktów, o których obecnie nie pamiętam
34. różnego typu ziarna sporadycznie, np. ostropest plamisty itd.

Zmieniony przez - KarlLogan w dniu 2013-01-31 23:16:59

Zmieniony przez - KarlLogan w dniu 2013-01-31 23:17:58

Zmieniony przez - KarlLogan w dniu 2013-01-31 23:20:08

Zmieniony przez - KarlLogan w dniu 2013-01-31 23:20:36
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

POJEDYNCZE PYTANIA VOL. 12

Następny temat

Dieta dla 27 latka